wielki1980 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 (edytowane) Witam. Proszę o podpowiedź co mogło się stać z silnikiem 1.9 AWX. Normalnie zgasiłem silnik - gdy po 2 godz odpaliłem to pracował nierówno jakby nie na wszystkie cylindry. Przejechałem około 3 km i nagle zakoczył na wszystkie. Ponowny postój i dalej ten sam problem, po przejechaniu kilkuset metrów zaskoczył. Błędów silnika Vag nie wykazał. Pompowtryski podczas nierównej pracy mają takie parametry: Nie wiem co jest grane - pompowtryski raczej nie bo jak załapie to wartości są: Może to być coś mechanicznego? Pęknięta głowica, tłok? Tak chodzi silnik- jak dodam gazu klekot staje się większy Uwaga moderatora: cylinder to nie baniak a silnik nie chodzi tylko pracuje... prosimy o formułowanie wypowiedzi umożliwiające innym użytkownikom bezproblemowe wyszukiwanie problemów. Wątpię aby ktoś zamiast cylinder poszukiwał hasła: baniak. Edytowane 28 Stycznia 2017 przez wielki1980 Niewłaściwe słownictwo, użyte w temacie wątku.
Musashi Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 mam dokładnie identyczną sytuację w 2.0 tdi 16 V BKD. nagle zaczęły wypadać "zapłony", błędów brak, w czasie jazdy ok. na biegu jałowym po jakiejś chwili dokładnie to samo. w grupie 013 jeden cyl traci korekcje. 023 ok. ale w grupie 018 pojawiają się losowo odczyty 4.00 i 128.00. proponuję abyś zrobił log grupy 018 ( klawisz na dole) w czasie gdy silnik gubi cykle pracy. póki co - zagadka.
wielki1980 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2017 Zastanawiam się czy to nie mechaniczne uszkodzenie tłoka albo głowicy- tylko jakby padło coś mechanicznie to chyba nie naprawiałoby się czasami .
kamil-vag Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Zajrzyj pod pokrywę zaworów - trudne to nie jest, po doginaj konektory od wtyczek pompo-wtrysków, druga sprawa zobacz czy nie ma luzu dźwigienki zaworowej względem wałka - złap za dźwigienkę i zobacz czy da radę nią ruszyć góra-dół... Obejrzyj szklanki i wałek, czy nie są zbytnio powycierane... Doraźnie spróbuj zastosować jakiś preparat do czyszczenia pompo-wtrysków... Edytowane 29 Stycznia 2017 przez kamil-vag
wielki1980 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 Sciągalem wczoraj pokrywę i doginałem konektorki od wtyczek ale nic nie pomogło, preparat do czyszczenia wtrysków też zalany i nic. Wałek rozrządu wygląda ok- nie wiem co jest grane. Te "printscreeny" które załączyłem pokazują że chyba wtryskiwacze ok.
kamil-vag Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 "printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem... Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi...
wielki1980 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, kamil-vag napisał: "printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem... Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi... 2 godziny temu, kamil-vag napisał: "printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem... Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi... Ten drugi printscreen był robiony gdy silnik zaskoczył i pracował równo. Jest możliwe żeby pompowtryskiwacz raz działał poprawnie a raz nie? http://vaglog.pl/log-013_018_023_TIvGax.html Logi statyczne http://vaglog.pl/log-013_018_023_TIvGax.html Edytowane 29 Stycznia 2017 przez wielki1980
Ralen Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Twoje auto pracuje na 4 cylidnry. Pracuje równo i nim nie kołysze. Co do pracy na 3 gary: Miałem podobny przypadek. Po długim odstaniu auto odpalało na 3 gary a jak się przejechałem kilkaset metrów to dopinał się czwarty.Problemem były oringi na pompkach. U mnie bujało silnikiem na pracował na 3. Nie masz korekcji rzędu +/- 2,99 i silnik się nie buja więc pracują wszystkie 4 cylindry. Zacznij od pomiaru kompresji. Jak tu będzie OK to wstępnie możesz obetrzeć pot z czoła tak myślę Edytowane 29 Stycznia 2017 przez Ralen
wielki1980 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 25 minut temu, Ralen napisał: Twoje auto pracuje na 4 cylidnry. Pracuje równo i nim nie kołysze. Co do pracy na 3 gary: Miałem podobny przypadek. Po długim odstaniu auto odpalało na 3 gary a jak się przejechałem kilkaset metrów to dopinał się czwarty.Problemem były oringi na pompkach. U mnie bujało silnikiem na pracował na 3. Nie masz korekcji rzędu +/- 2,99 i silnik się nie buja więc pracują wszystkie 4 cylindry. Zacznij od pomiaru kompresji. Jak tu będzie OK to wstępnie możesz obetrzeć pot z czoła tak myślę Pot na czole już mam :-). Wiesz - dodam gazu to tłucze mocno i słaby jest. Nie ma "jadu".
kamil-vag Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Po logach widać, że korekcje są na tym 4 cylindrze dość wysokie, nawet > 2mg... tak jak pisałem ja i kolega Ralen, zròb najpierw pomiar kompresji - jak wyjdzie OK, wymiana oringow i podmiana pompek miejscami 1 z 4 - zobaczysz czy korekcje pojda za pompką, jak cos wymienisz tylko tą jedną... A synchro na ile masz ustawione ? Edytowane 29 Stycznia 2017 przez kamil-vag
wielki1980 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2017 11 godzin temu, kamil-vag napisał: Po logach widać, że korekcje są na tym 4 cylindrze dość wysokie, nawet > 2mg... tak jak pisałem ja i kolega Ralen, zròb najpierw pomiar kompresji - jak wyjdzie OK, wymiana oringow i podmiana pompek miejscami 1 z 4 - zobaczysz czy korekcje pojda za pompką, jak cos wymienisz tylko tą jedną... A synchro na ile masz ustawione ? Jest możliwe że silnik może przy uszkodzeniu głowicy bądź tłoka chwile pracować dobrze a chwilę jakby na 3 cylindry?
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 na moje ucho to charakterystyczne odbijanie - odgłos pracy mogący być objawem uszkodzenia hydropopychacza/y, albo zużytej krzywki/krzywek walka rozrządu, lub niedomykającego się zaworu/ów ssacego/ych. Pomierz kompresję, obejrz krzywki wałka. zrób logi 001, 003, 004, 013, 018, 023 każdą grupę pojedynczo.
Janosik A4 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Sprawdz wtryski, nie duzy koszt a raczej cos wyjdzie bo u mnie tez pokazywalo ok a sie okazalo ze jeden leje konkretnie ...
wielki1980 Opublikowano 10 Lutego 2017 Autor Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) http://vaglog.pl/log-013_018_023_Zrbx26.html Logi po kapitalnym remoncie głowicy ( krzywki wałka oraz szklanki uszkodzone)- na wolnych obrotach chodzi jak zegarek a w jeździe brak mocy(kopa) Zawartość dodana 3 minutes later błąd mechanika, poczyścił pompowtryskiwacze szczotką drucianą? Edytowane 10 Lutego 2017 przez wielki1980
kamil-vag Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Z korekcjami jest lepiej. Co do mocy - komplet logów statycznych i dynamicznych. Kwestia jeszcze tego jak Ci to wszystko poskręcał, na ile ustawił pompki itp...
wielki1980 Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Opublikowano 11 Lutego 2017 http://vaglog.pl/log-011_0Y5PJy.html Logi dynamiczne turbiny na 3 biegu do 4000obr Zawartość dodana 25 minutes later Statyczne: http://vaglog.pl/log-000_001_002_280tnVp.html http://vaglog.pl/log-003_004_005_1hloW.html http://vaglog.pl/log-006_007_008_39tcAu2.html http://vaglog.pl/log-009_010_011_bSl21.html http://vaglog.pl/log-012_013_014_tx9o3eX.html http://vaglog.pl/log-015_016_017_S8151.html http://vaglog.pl/log-018_019_020_K8vF2.html http://vaglog.pl/log-021_022_023_8ii0J.html
kamil-vag Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Zrób logi według tego schematu: https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-logować-w-tdi-pd-za-pomocą-vag-com-vcds/
wielki1980 Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Opublikowano 11 Lutego 2017 teraz powinno być ok. Statycznie http://vaglog.pl/log-001_XUA1d.html http://vaglog.pl/log-004_C10vo.html http://vaglog.pl/log-013_tPsXNTu.html http://vaglog.pl/log-018_pDBjbG.html http://vaglog.pl/log-023_87Fu93D.html BASIC SETTINGS http://vaglog.pl/log-003_ICByW.html http://vaglog.pl/log-011_v9pK0c.html Dynamicznie pojedyńczo http://vaglog.pl/log-001_R9128.html http://vaglog.pl/log-003_014TfI.html http://vaglog.pl/log-004_ZYYdC.html http://vaglog.pl/log-008_mKvvc.html http://vaglog.pl/log-010_har31j7.html http://vaglog.pl/log-011_8RwrjO.html Dynamicznie razem http://vaglog.pl/log-001_004_gSAR5Q.html http://vaglog.pl/log-003_011_7ub5m3.html http://vaglog.pl/log-011_010_n682N.html http://vaglog.pl/log-003_008_011_1lQ3B.html Panowie poratujcie. Samochód zbiera się na obroty jak fiat126P
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Logi źle nie wyglądają. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to pomiar ciśnienia paliwa z tandem, ew. za mocno cofnięte śruby regulacyjne PD.
wielki1980 Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Opublikowano 11 Lutego 2017 23 minuty temu, Musashi napisał: Logi źle nie wyglądają. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to pomiar ciśnienia paliwa z tandem, ew. za mocno cofnięte śruby regulacyjne PD. Ale zobacz ile czasu trzeba żeby na 3 biegu rozkręcić auto do 4000obr/min.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się