dliwski Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Witam Panowie. Problem mam taki jak w tytule, mianowicie turbina przestaje dmuchać mniej więcej przy 120-140 km/h. Przy mniejszych prędkościach jest ok, na 2 i 3 biegu dmucha do samego końca, natomiast na 4 lub 5 (na ogół na 5) po przekroczeniu 120 km/h turbo odmawia posłuszeństwa. VAG-COM pokazuje wtedy 17958 - Charge Pressure: Control Deviation. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika rozwiązuje problem (nie muszę kasować błędu), ale wystarczy, że przyspieszę do 120 km/h i znowu turbo przestaje działać. N75 jest sprawny (dla pewności zamieniłem z N18 i problem nie ustąpił), a turbinę dałem ostatnio do czyszczenia i niestety nadal jest to samo. Wiem, że przydałyby się logi, ale na chwilę obecną nie mogę ich zrobić. Liczę na to, że ktoś już miał podobną sytuację i na tej podstawie będziecie mogli mi coś poradzić. Co dalej robić, skoro turbo wyczyszczone i N75 jest ok, a i tak się wyłącza? Dzięki z góry. Edytowane 8 Lutego 2017 przez dliwski
Hezen Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Kolego uzupełnij profil.W temacie nie napisałeś o jaki silnik i rocznik auta chodzi.Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu.
maciucha512 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 To, co możesz szybko zrobić, to sprawdź jak chodzi sztanga turbo, najlepiej jakbyś odłączył wodzik gruszki od turbo i samą sztangą turbo ruszył, zdarzało się, że po regeneracji źle turbo było poskładane.
dliwski Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Opublikowano 8 Lutego 2017 Dnia 7.02.2017 o 03:09, Hezen napisał: Kolego uzupełnij profil. W temacie nie napisałeś o jaki silnik i rocznik auta chodzi. Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu. Przecież profil mam uzupełniony 1.9 TDI AFN 1999 r. Dnia 7.02.2017 o 09:56, maciucha512 napisał: To, co możesz szybko zrobić, to sprawdź jak chodzi sztanga turbo, najlepiej jakbyś odłączył wodzik gruszki od turbo i samą sztangą turbo ruszył, zdarzało się, że po regeneracji źle turbo było poskładane. Czy wtedy byłoby tak, że na 2 i 3 biegu turbo dmuchałoby do samego końca jak nowe, a dopiero na 4 lub 5 biegu się wyłącza?
sebidi Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 vacu się pewnie kończy i za małe podcisnienie daje albo gdzieś ucieka przy nieszczelnosciWysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
dliwski Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Opublikowano 9 Lutego 2017 Wczoraj go przycisnąłem i nawet na 4 biegu dmuchał do końca a na 5-tce chwila i turbo się wyłączyło.
maciucha512 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 22 godziny temu, dliwski napisał: Czy wtedy byłoby tak, że na 2 i 3 biegu turbo dmuchałoby do samego końca jak nowe, a dopiero na 4 lub 5 biegu się wyłącza? 2 i 3 bieg to małe obciążenie dla motorowni, dopiero 4 i 5 to coś pracuje. Bez logów nic się nie dowiesz.
Mozgu Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Kolego sebidi. W afn jak jest slabe vacu to turbo slabo dmucha a, nie przeladowuje. Dobrze by bylo mie z logi zeby nyla pewnosc, ale jest kilka mozliwosci, 1 pierscien w turbo zalozoly odwrotnie 2 star gruszka i sprezyna sie przycina lub jest slaba i, kiepsko odbija 3 zle przeprowadzone czyszczenie 4 zle wyregulowana sztanga Jeszcze jest hipotetyczne ze zle dziala czujnik doladowania Powiedz jeszcze czy turbo ladnie wstaje?
dliwski Opublikowano 10 Lutego 2017 Autor Opublikowano 10 Lutego 2017 Wystarczą logi 011d na 4 biegu jak jest ok i jak odetnie turbo? Czy coś jeszcze? Kompletu logów nie dam rady teraz zrobić, po prostu nie mam czasu i miejsca, ale te niezbędne postaram się zrobić dlatego byłbym wdzięczny jak napiszecie które grupy są najważniejsze w tej sytuacji. Zawartość dodana 1 minute later 14 godzin temu, Mozgu napisał: Kolego sebidi. W afn jak jest slabe vacu to turbo slabo dmucha a, nie przeladowuje. Dobrze by bylo mie z logi zeby nyla pewnosc, ale jest kilka mozliwosci, 1 pierscien w turbo zalozoly odwrotnie 2 star gruszka i sprezyna sie przycina lub jest slaba i, kiepsko odbija 3 zle przeprowadzone czyszczenie 4 zle wyregulowana sztanga Jeszcze jest hipotetyczne ze zle dziala czujnik doladowania Powiedz jeszcze czy turbo ladnie wstaje? Czy ładnie... mogłoby być lepiej - w okolicach 1800-2000rpm zaczyna dmuchać.
dliwski Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Opublikowano 20 Lutego 2017 Zrobiłem komplet logów, wszystko jest w tym temacie: Będę bardzo wdzięczny za porady, bo krew mnie zalewa jak za każdym razem łapię muła przy 100 km/h...
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 turbina przeladowuje. rozumiem, że złożona jest prawidłowo. podejrzewam, że zacina się siłownik turbiny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się