Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,,, otóż mam problem z audi a4 , silnik AFN 110

auto kupiłem , po wymianie rozrządu , oleju , wszystkie rolki i paski 

świece żarowe wszystkie ok bo dwie wstawiłem nowe 

Problem polega na odpalaniu , gdy jest ciepły to jest w miarę ok ale jak jest zimny to gorzej ,łapie ale tak jak by po kolei na każdy cylinder 

Akumulator i rozrusznik kręci ok ,,,,

Kąt wtrysku ustawiłem na 51,,,, a dawka paliwa była 5.0 ale ja zmieniłem na 3,6  3,8,,,

jak sprawdzam kąt wtrysku i jest on tak jak wyżej 51 i dam gazu to wyskakuje ERROR  -to normalne ?

 

Opublikowano

A filtr paliwa zmieniany był?

Opublikowano

kurcze tego nie wiem , były właściciel nic nie mówił ,,,,,,, do tego odpalania dochodzi też głośna praca 

cały czas wyskakiwał błąd ,uszkodzenie sterownika (pamięci ) ale winny był wężyk  w ECU ,błąd wykasowałem i nie powraca

Opublikowano

Wymień najlepiej wszystkie filtry jak nie były zmieniane 

Kąt ma być 49-51 a dawka 3.4-3.6 mg

Wtryski sprawdzałeś ?

 

 

Opublikowano (edytowane)

Czy mozna sprawdzic wtryski po przez vag ? (Raczej nie) a jesli tak to jak ? 

Kąt mam ok , dawke tez 

jak na blacie dzisiaj miałem temperature 90 st to na vagu pokazywało 77

filtr paliwa jest nowy 

Edytowane przez Jacek31
Opublikowano

Czujnik temp. paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego (w obudowie są zintegrowane dwa czujniki - G2 i G62) mają wpływ na odpalanie i późniejszą prace silnika.

Opublikowano (edytowane)

Jesli chodzi chodzi o czujnik temp to tak jak napisalem , dzisiaj z rana bylem sprawdzic jaką temperature pokaze .

Na zewnatrz jest -1 a temperatura plynu 0 ,mam drugie audi 90koników i tamto pali z pół obrotu nawet przy -13 ?

A czujnik temp paliwa pokazuje na cieplym okolo 28 stopni ,

Nie mam zadnego bledu odnosnie jakiegokolwiek czujnika 

Edytowane przez Jacek31
Opublikowano

panowie odnośnie głośnej pracy .........

Czy jeśli byłby rozrząd przestawiony np. o jeden ząbek to czy ustawiło by się dobrze kąt wtrysku ?

Opublikowano

Tzn zalezy jak bardzo zle jest ustawiony, jak gora z dolem jest ok a pompa przestawiona to kat bedzie poza skala, sprawdz czy czy gora z dolem sie zgrywa ale w dieselu raczej by to sie zle skonczylo gdyby bylo nie tak, ciekawe czy paliwo sie nie cofa, moze wstaw kawalek przezroczystego wezyka i obserwuj a ktks inny niech kreci rozrusznikiem

Opublikowano (edytowane)

chodzi własnie o poranne odpalanie i głośną prace,,,,,ale ta głośna praca jest bardziej słyszalna przy niższych obrotach , w środku słychać klekotanie 

jesli chodzi o odpalanie to jest problem z pierwszym odpaleniem po postoju , potem jest lepiej 

wstawie ten wężyk  przezroczysty

Edytowane przez Jacek31
Opublikowano

Skąd wiesz, ze kąt ok? W BS na kanale 000 sprawdzasz drugie okienko, temp silnika min. 80st, najlepiej użyć funkcji TDI Timing. Magicy patrzą na kąt w MB i się dziwią.

Opublikowano (edytowane)

wiem że kąt jest ok , bo sam go ustawiłem na 50,51

w tdi timing  jest równo z kreską 

Panowie a co do głośnej pracy oto filmik 

 

Edytowane przez Jacek31
Opublikowano

Kat odczytuje sie tylko i wylacznie w basic settings bo inaczej jest on po korekcie. Odtwarzanie twgo dzwieku to kicha troche bo nie oddaje to tego jak to brzmi naprawdę. Sprawdzales kiedykolwie wszykie znaki rozrzadu, tj to na kole zamachowym, blokade w pompie i ten na walku rozrzadu? Nie sprwdzales jeszcze pewnie tego paliwa? 

Opublikowano (edytowane)

Autko kupione niedawno , przebieg 255 tys (niby mam papiery , koleś sam sprowadzal  w 2012 r dla żony ) oleju nic nie ubywa , dobrze sie zbiera ,kąt wtrysku ustawiany w basic settings i jest ok , lecz gdy jestem w basic settings sprawdzam kąt i gdy dam gazu wyskakuje error -tak ma być ?

Rozrząd wymieniany był świeżo przez byłego właściciela wraz ze wszystkimi paskami,pompą wody , rolkami i filtrami więc tam nie zaglądałem 

znajomy ma też AFN-a i chodzi o niebo  ciszej 

dodam że nie mam dolnych osłon silnika 

Edytowane przez Jacek31
Opublikowano

już brak pomysłów , te klekotanie najbardziej słychac tu przy kolektorze wydechowym ,kolektorze ssącym i głowicą 

czy może są to szklanki ? ale one takiego klekotu by raczej nie robiły 

Opublikowano

Kiedyś zle ustawilem rozrzad. Walek i pompa git ale na wale przesuniety 2 zabki. Odpalil i chodzil jak trakror. Rzucalo nim. Po ponownym juz poprawnym ustawieniu chodzil tak ja ma chodzic.

Opublikowano

silnik jak odpali , to go nie telepie , ani nim nie szarpie (tylko głośna praca)

Opublikowano

Panowie w sprawie tej głośnej pracy ....

dzisiaj poluzowałem każdy wtrysk po kolei ,nie było żadnej zmiany (czyli raczej nie wtryski , nie dymi na zimnym ani ciepłym)

kąt wtrysku ok 

Ale zauważyłem podczas jazdy że gdy oprę nogę o pedał sprzęgła (lekko wcisne ) to czuć na nodze te klepanie 

czy to może być dwumasa ? czy to tylko przenosi drgania ? 

w roczniku 97 jest dwuasa ?

Opublikowano

Dwumsa stuka przy gaszeniu silnika takie bbu bbu.. takie są pierwsze objawy. A afn-y chyba wszystkie mają dwumasy jak się nie myle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

kurcze więc nie wiem ,,,,,,,,niby gaśnie ok , pojedynczy klekot  dochodzi na pewno z tyłu silnika ,najgorsze jest to że najgłośniej to słychać  w środku samochodu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...