naitsyrk86 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 nawet po waleniu noga nie rusza... :/ podejrzewam ze sie spalil jezeli istnieje taka mozliwosc [br]Dopisany: 14 Grudzień 2009, 20:26_________________________________________________dziala... wyciagnalem go, odkurzylem kompresorem, przeczyscilem szczotki, zamontowalem i chodzi. tak namarginesie to nie trzeba sciagac deski... wystarczy odkrecic i wyciagnac schowek.
kleeju Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Witam Chcialbym wrzucic swoje 5 groszy odnosnie wentyaltorow nawiewu z anglika/ Otoz jakis czas temu kupilem przez przypadek wentylator z anglika przez moje nie dopatrzenie i przez male oszustwo sprzedajacego z allegro ktory gdzies tam z boku drobnym druczkiem napisal "Anglik" otoz za wentylator z anglika Valeo dalem 60 zl myslalem ze trafilem na okazje ale coz po przeczytaniu poaru postow wiedzialem ze nie podejdzie wiec kupilem podrobke na allegro za 130zl ktora swietnie sie spisywala a anglik lezal w piwnicy przez pol roku az do zeszlego tygodnia gdy wymienialem silniczkek klapy centralnej wzialem tez anglika i tu moje zaskoczenie wentylator ma lopatki w ta sama strone co ten z allegro nie trzeba zmieniac nic nawet polaryzacji zalozylem i nadmuch jest ok )) tak wiec jeden mi zostal na zapas moze nie wszystkie angliki maja inne pozdrawiam
Gość mayday2001 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Dzisiaj wymieniałem te szczotki a-8mm t-8mm r-20mm silnik 1,9afn. Łatwo to wymienić. Kupujemy szczotki(ewentualnie modyfikujemy papierkiem sciernym), rozkrecamy, wylutowujemy, wlutowujemy, skrecamy i jest gitarka. Nareszcie wszystko chodzi i nic się nie zawiesza:D pozatym wydaje mi się, że teraz siła nawiewu wzrosła:D Dzieki za wystawienie tego postu na forum. Cała operacja trwała okolo 2 godz. Pozdrawiam!
skorpion190 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 ja wymieniłem szczotki w październiku i myślałem że kumutator szrot bo kilkumilimetrowa bruzda była ale fruwa bez zarzutu do tej pory, tak więc myśle że jesli po wymianie szczotek wszystko działa nie ma co na siłe zmieniac silnika z powodu zajechanego kumutatora ponieważ on jest dużo twardszy niż szczotki, jak przestanie znów działać a szczotki bedą jeszcze do użycia wtedy bede sie martwił, bo wyjęcie dmuchawy przecież to nie aż taki wielki problem...
Okruchos Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 I ja jestem po wymianie szczotek. Godzinka roboty i gotowe. Martwi mnie tylko głośna praca dmuchawy :/ Ale może jak sie szczotki dobrze ułożą to minie??
312MC Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Ja dzisiaj walczyłem z samym wiatraczkiem bo odłączył sie od tulejki wychodzącej z silniczka
sivy79 Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Witam, dołączam się do tematu. U mnie tak samo wiatrak nie kręcił. Chciałem już go wymieniać, ale oddałem auto do elektryka i wymienili mi w module 2 rezystorki. I wszystko wróciło do normy. A jaki to był moduł to nie mam pojęcia, bo nie widziałem jak on nawet wygląda.
markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 ja szczotki wymieniałem w tamtym roku na allegro jest facet który sprzedaje szczotki dokładnie jak oryginalne pasują idealnie łatwo go znaleźć bo jest tego malo dmuchawa śmiga
wgrxxx Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 witam, u mnie problem polega na tym że na 4 stopnie prędkości dmuchawy dziś padły mi pierwsze trzy a dmuchawka działa mi tylko na 4 najszybszym stopniu (wersja bez klimy, regulator prędkości to zwykłe pokrętło), do tej pory od jakichś 2-óch m-cy pojawiały się problemy że na stopniu I a później i na II (najczęściej wykorzystywane) dmuchawa czasami miała chęć się wyłączyć, jednakże włączenie na wyższy stopień III a najlepiej na IV powodowało że dmuchawa zaczęła z powrotem działać normalnie (działo się to szczególnie pod koniec lata w gorętsze dni), od razu pomyślałem że coś może być z przełącznikiem skoro dmuchawa normalnie działa na najszybszym IV stopniu, z tego co jednak tu przeczytałem to zastanawiam się nad szczotkami, w okolice schowka - jak co niektórzy doradzają - pięścią jeszcze nie uderzałem;) piszcie co może być powodem że dmuchała działa ale tylko na jednym z czterech stopni prędkości, co z tym najlepiej zrobić, czy brać pod uwagę przełącznik czy dobrać się do dmuchawy (szczotek, sprawdzić komutator i jej stan zakurzenia...)
markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 mi to wygląda na opornicę często są z zabezpieczeniem takim jak w suszarce na 1 biegu opór jest duży opornica się grzeje czasem zabezpieczenie się wlączy zbadaj temat ja miałem tak w bmw kiedyś[br]Dopisany: 07 Listopad 2010, 22:33_________________________________________________to wyjaśnia jak włączysz na max opornica się nie grzeje a na dodatek powietrze w tunelu wystudza ją i zaczyna działać (do czasu)
wgrxxx Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 czy układ z opornikami (czy też moze są to jakieś diody termiczne) znajduje się w obszarze dmuchawy, tak że wyjmując ją będę i te elementy widział?
markus1985 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 wiesz to musi być mało wadliwa część bo na forum cisza na ten temat ja przerabiałem to w e36 bmw tam to usterka popularna jak w audi kostka stacyjki:) tam to wygląda to nak 3 zwoje oporowe na każdy bieg plus stycznik termiczny dziala jak w suszarce za ciepło rozłancza moja naprawa polegała na odgięciu styku w styczniku i wszystkie 4 biegi dmuchawy powróciły. objawy m iałem identyczne jak ty więc myślę że warto ten temat poruszyć . w e36 oporniki były w tunelu tuż za dmuchawą . pozdrawiam
Pandzior Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Jakby ktoś potrzebował szczotki to na alledrogo sprzedaje je użytkownik "electronical" wymiar 8x9x22
BartekT81 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Hejka. U mnie też już nie po raz pierwszy pojawił się problem z działaniem dmuchawy (a raczej nie działaniem ). Za pierwszym razem pojechałem na szrot i kupiłem używke. Trochu mi na czasie zależało więc nie myślałem o regeneracji. Teraz i ta "nowa" używka się wyrobiła (szczotki oczywiście) i planuje ją zregenerować. Szczotki jakie są potrzebne zakupiłem tu: http://www.selmex.pl/go.live.php/PL-H58/WebShop.html?type=SMTE5&ref=SMzc%3D Fajny sklepik, dobre ceny, duży wybór i możliwość zakupów przez internet. Kupiłem teraz czekam na towar i wezmę się do roboty. O jej efektach nie omieszkam się nie poinformować :):)
johnnythebest Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 A moze bedzie ktoś miał pomysł co do mojej dmuchawy W pewnym momencie zaczeła "pyrkać", "chrobotać" (jak kto woli), po pewnym czasie przestała działać i na nowo zadziałała i tak w kółko aż przedwczoraj przestała działać i już się nie włączyła. Przeczytałem Wasze posty i wziełem się za wyjmowanie swojej dmuchawy, wziąłem go na warsztat zeby go rozkrecic ale kumpel podłączył go jeszcze do prostownika i odziwo zaczał działać i co najlepsze bez żadnego "chrobotania", wziełem go podłączyłem jeszcze do zasilania z Audiki i dalej działa jak nówka. Ale na lewo zaraz obok dmuchawy jest plastik i tam w środku podczas włanczania nawiewu słychać takie delikatnie chrobotanie i podczas wyłanczania w końcowej fazie jak dmuchawa przestaje działać. Co najlepsze po włożeniu dmuchawy na swoje miejsce włączyłem nawiew i dmuchawa znowu zaczeła "chrobotać", wyciagnałem ją, właczyłem i działa bez żadnego dzwieku, cichutko. Macie jakieś pomysły co jest nie tak, bo gdyby szczotki to raczej chyba dalej by "chrobotało" jak była wyciągnieta?? A wiec: - czy te głosy z tego plastika są OK podczas włanczania i wyłanczania? - co może być nie tak że "chrobocze" nawiew jak jest włożony a działa normalnie jak jest wyciagniety?? Ktokolwiek??
BartekT81 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Stary a patrzyłeś w jakim stanie są szczotki????Może być tak że w dmuchawie zamontowanej która jest w pozycji poziomej nie będzie styku między szczotkami a komutatorem, natomiast po wyciągnięciu i ustawieniu jej w pozycji pionowej taki styk się wytworzy. Oprócz tego sam komutator może być już zużyty (wytarty) i trzeba spróbować go przeczyścić. Chrobotania żadnego być nie powinno a jedyne co słychać to podczas włączania nawiewu z zera jest takie charakterystyczne stuknięcie.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2012, 12:39_________________________________________________Także podczas wyłączenia na panelu nawiewu z jednej kreski na zero to stuknięcie jest słyszalne.
Schmolke Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 A czy jest gdzieś taki sam temat tylko dla B6/B7 ??? Nie mogę się doszukać, a nie chce tutaj śmiecić
jugol Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Dzięki koledzy za info, teraz wiem o co kaman Pozdro
A4-Tomek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Rozumiem że nieustanne piszczenie z dmuchawy oznacza wytarcie szczotek w silniczku?
GOLI Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Pozwolicie,że "odgrzeje kotleta" ale mam kilka pytań.Po pierwsze jakie są wymiary szczotek 8x8 czy 8x9 mm bo obie wersje pojawiły się w wątku.Pytanie drugie ,czy zna ktoś wymiary komutatora i ilość pól.W ostatnich dniach moja dmuchawka przestała działać i rusza tylko jak się kopnie w schowek,a nie chce mi się wyciągać,mierzyć,montować a później znów demontować jak przyjdą części.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się