Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nie nagrzewa się ? Termostat / Czujnik ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc , mam taki problem ze temperatura osiaga max 70 stopni na wskazniku , auto dopiero co kupione wiec pytanie do was - jak zabrac sie za diagnostyke problemu? termostat byl podobni wymieniony rok temu.

Mam kompa i vag-coma + polskiego vaga, gdzie sprawdzic temperature na kompie? dodam, ze dmuchawy grzeja bardzo dobrze

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Wpisz w google "vag jak sprawdzić termostat" i od razu wyskoczy kilka tematów, które grupy sprawdzić na zimnym a które po rozgrzaniu, porównać i masz odpowiedź.

Cytuj
Cytuj

 

 

 

Opublikowano

ok, sprawdze i dam znać :) czy jeżdżenie na defacto niedogrzanym silniku (czyt. 70 stopni) bardzo negatywnie wpływa na jego kondycje?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Trochę więcej spali, ale trzeba to w końcu zrobić bo koszta niewielkie, przy okazji wymienić płyn chłodniczy. Przeważnie winny jest termostat, zamiana tylko na ori. Przerabiałem to i teraz jest ok.

Opublikowano

jakiej firmy szedł na pierwszy montaż?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Chyba Bosch.

 

Opublikowano

Nie pamiętam już, za ori w ASO dałem ok. 105 zł. po VIN sami dobiorą i będziesz zadowolony. Płyn zalałem Febi, odpowiednik G12+ bo taki podawała książka.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, wujeklebek napisał:

jakiej firmy szedł na pierwszy montaż?

 

BEHR

Edytowane przez WaleryzMoldawii
Opublikowano

Miałem podobną sytuację jak Ty, u mnie wystarczyło wymienić termostat + płyn i wszystko wróciło do normy ;) 

Dnia 26 marca 2017 o 18:56, slawekk1980 napisał:

Nie pamiętam już, za ori w ASO dałem ok. 105 zł. po VIN sami dobiorą i będziesz zadowolony. Płyn zalałem Febi, odpowiednik G12+ bo taki podawała książka.

Polecam kupić ORI, a w tym celu napisać do kolegi Wandej który załatwi nam taki w cenie 35 zł :D 

Opublikowano

ok zatem zamawiam termostat :) - jest gdzieś jakiś poradnik jak sie zabrać za jego wymiane?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja wymieniałem 2 razy termostat i nic to nie dało ,  każdy mowil że te silniki tak mają . A po wymianie rozrzadu pompy wody  grzeje się szybko do 90 i jest cieplo w aucie czego wczesniej nie bylo

Opublikowano

u mnie jest cieplo, grzeje elegancko nie ma z tym problemu, wymienie ten termostat - 40 zl to nie majatek. Rozrzad byl robiony ok. 20 tys km temu i wczesniej podobno byl ten sam problem. jesli to nir pomoze to po termostacie wymienie jeszcze czujniki, mam nadzieje ze problem sie rozwiaze

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Pytajnik napisał:

ja wymieniałem 2 razy termostat i nic to nie dało 

Faktycznie dziwne, chyba że miałeś "ori"za 30 zeta to nie działa, może się mylę ale nie wierzę w taką promocję. Podobnie piszą o "ori" czujnikach temperatury za 30 zł, ori bo zielony, nabite logo itp. a zaraz po wymianie pada. W poprzednim TDI też to wymieniałem i dałem za czujnik nie 30 zł.  jak na allegro ale ok. 100, u mnie nic nie padło. Za 30 zeta to made in Pekin, z oryginału to masz tylko 4 kółka nabite na obudowie.

Edytowane przez slawekk1980
Opublikowano

Hej, juz jestem po wymianie tego termostatu , niestety problem dalej jest - wskazowka dalej jest w okolicy 70 stopni. w zalaczniku screeny z VAG , na pierwszych 4 sa :
01 enigne blok 007 - proba nr 2(po wymianie termostatu)
17 instruments 013 - proba nr 2 (po wymianie termostatu)
01 enigne blok 007 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)
17 instruments 013 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)
01 enigne blok 007 - przed wymiana termostatu
17 instruments 013 - przed wymiana termostatu

pierwsze 4 zdjecia sa opisane rowniez na pasku okna (lewy gorny rog)


jakies rady? czujniki do wymiany?6b6c9b15aceb965c02d4ae922c9e5237.jpged435cbe5baaccbcbe311079da866764.jpgf15b41aa59ae0dcd1859c842e5b29af5.jpg5def7352a09c0668292bfbb30acc547f.jpg3f49880a62a7e4abada505230a9bd7cd.jpgdc26dda5915729ac800a6cb0f482e68c.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ktoś - coś?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Masz ponad 10 stopni różnicy na czujniku, także chyba nie muszę mówić co robić dalej :P

Zawartość dodana 4 minutes later

I nie kupuj badziewia, weź ori z ASO

Opublikowano

ok problem rozwiazany, czujnik wymieniony i wskazowka wskazuje idealnie 90 stopni. Kupujac czujnik w ASO nalezy pamietac ze nie ma w zestawie uszczelki typu o-ring a takze zapinki (warto kupic na wszelki wypadek :) )

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jest tylko jeden algorytm, żeby namierzyć winowajce :)

1. Podpinasz VAG COMa, przechodzisz w zegary (Instrument) i robisz test licznika (output test)

Nastąpi diagnostyka licznika, będą się poruszały wskazówki itp, musisz obczaić czy wszystko jest dobrze

2. Podgląd temperatury w grupie silnika i w grupie zegarów z rana, gdy auto jest po nocce.

Zapisujesz temperatury oraz temperaturę jaka była na zewnątrz.

3. Rozgrzewasz auto na max, i robisz logi w grupie silnika dla czujnika i w grupie zegarów dla czujnika...

Zgłoś się z tymi wszystkimi wynikami na forum to będzie można ustalić winowajce :thumbup1:

Opublikowano

tak jak pisalem - u mnie problem rozwiazany ale mysle ze ktos jeszcze skorzysta z twojej instrukcji ;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...