Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stuki w okolicach nóg kierowcy/pedałów w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z nowym B9. 

Samochodem przejechałem 200km.  Od samego początku po ruszeniu i przejechaniu kilkusetmetrów słyszę dziwne dźwięki w okolicach pedałów hamulca i gazu. Tak jakby coś sie przestawiało. Nie są to stukające kable tylko jakby jakieś nastawienia/chrobotanie. Później problem nie występuje, dopiero po ponownym odpaleniu zimnego samochodu. Zauważyłem, że występuje to w tym samym momencie. Czy ktoś sie spotkał z podobnym problemem ?

Opublikowano (edytowane)

 

1 godzinę temu, heretyk napisał:

dziwne dźwięki w okolicach pedałów hamulca i gazu. Tak jakby coś sie przestawiało. 

Tak, zgłaszałem to do ASO. To nawet jest wyczuwalne pod nogą jak dotykasz pedału. Coś tam się podobno kalibruje. To jest normalne  w tym modelu i tak ma być.

I o ile to mnie nawet tak nie wkurza, tak przy uruchamianiu samochodu na zimnym silniku słychać buczenie jakiejś pompy abs-u podobno.. Pierwszy raz spotkałem się aby tak głośno coś buczało. I to podobno też normalne.. 

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

Tak, tez czuje pod pedałem.  Nawet jeżeli to jakieś celowe działanie to sprawia co najmniej dyskomfort... Mówili Ci w ASO czy to minie po jakimś czasie? 

Opublikowano
3 godziny temu, heretyk napisał:

Tak, tez czuje pod pedałem.  Nawet jeżeli to jakieś celowe działanie to sprawia co najmniej dyskomfort... Mówili Ci w ASO czy to minie po jakimś czasie? 

Nie minie, tak jest przy każdym uruchomieniu samochodu. Coś sobie tam robi. Ja już mam 14 tys i pol roku i wciaz to jest.

Opublikowano

Po pierwszym ruszeniu od odpalenia robi się test pompy ABS/ESP - w B8 też tak jest. To nie wada fabryczna. Nawet B5 robi to na swój sposób - objawiało się to delikatnym przygaszaniem świateł.

Opublikowano
21 godzin temu, M@rcus napisał:

Po pierwszym ruszeniu od odpalenia robi się test pompy ABS/ESP - w B8 też tak jest. To nie wada fabryczna. Nawet B5 robi to na swój sposób - objawiało się to delikatnym przygaszaniem świateł.

Test pompy to inny dźwięk. U mnie też występuje ale trwa za długo moim zdaniem bo potrafi kilkanaście minut brzmieć i czasami uaktywnić się niekoniecznie po uruchomieniu..

Opublikowano

Dobra kolejna kwestia:

Dopiero teraz (tj. przy przebiegu 2000 km) pojawiło sie stukanie w okolicy pedałów przy hamowaniu.   Stuki słyszę stojąc w korku, kiedy samochod sie delikatnie toczy i naciskam hamulec. Bardzo podobne do tego dźwięku z kalibracji, ale jednak delikatniejsze. przy każdym nacisnieciu hamulca. Czy tez ktoś ma coś takiego ?

Opublikowano

W moim A4 B9 jest dokładnie to samo - po odpaleniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów słychać stuki i taką dziwną wibrację na pedałach. Przejechałem prawie 40 000 km i powtarza to się przy każdym odpaleniu auta na zimno. Z tego co czytałem na zagranicznych forach to autotest ABS (źródło: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/723126-Brake-Pedal-Clicking-Noise) i nie ma czym się martwić :) 

PS Inne dziwne dźwięki, jakie możecie słyszeć to np. dosyć głośna praca dysku twardego systemu multimedialnego - parę tygodni zajęło mi zlokalizowanie źródła tego dźwięku.

Opublikowano

Dziwne, ale u mnie nie ma takich objawów o jakich piszecie. A jestem mocno wyczulony na jakiekolwiek 'obce' odgłosy.

Przejechane 50Tkm (2.0 TDI 190KM, manual).

Opublikowano

Odkopuję temat, ale może kogoś to uspokoi. W A5 TFSI z rocznika 2018 i Q5 TDI 2017 równiutko przy przekraczaniu 40km/h stuknie. W serwisie potwierdzili, że to normalne i nie przejdzie.

Opublikowano

Potwierdzam w 2.0 TDi quattro, 2017 rok, przy pierwszym ruszeniu za każdym razem słychać delikatne stuki w pedale gazu jakby jakaś sprężyna strzelała. Pytałem o to przy ostatniej wizycie w ASO tydzień temu i powiedzieli ze to normalne.

Opublikowano

Też mam taki problem. I mnie przy hamowaniu czasami czuje jakieś hrobotanie, jak puszczam hamulec i jadę dalej to jest takie stukanie hamulca, jakby odskakiwał spowrotem, przy tym jest też wyczuwalny dźwięk w lewym kole, wersja z s tronic 

Opublikowano

Witam. Dzięki wielkie za wyjaśnienie zjawiska, które i mnie nurtowało w A5 F5. Zastanawia mnie tylko, jak to możliwe, że inne marki / modele obywają się bez tak spektakularnego testu ABS? Moim zdaniem coś tam jest zwalone, a serwis uznaje, że to normalne, bo dopóki powoduje jedynie irytację, to nie ma sensu uznawać tego za wadę i robić akcji naprawczej. 

Opublikowano

Też ostatnio to zgłaszałem kilkukrotnie, takie dziwne stukanie/chrobotanie, fachowcy z ASO pokusili się o wymianę koła dwumasowego i co? I g**** za przeproszeniem. Jedne ASO mówi, że nic nie czuć, a drugie wymienia dwumas. Sprawdzałem luzy na stacji diagnostycznej, luzów brak. A stuka nawet na równej drodze i autostradzie :/

Opublikowano
W dniu 14.02.2018 o 17:55, fio napisał(a):

Odkopuję temat, ale może kogoś to uspokoi. W A5 TFSI z rocznika 2018 i Q5 TDI 2017 równiutko przy przekraczaniu 40km/h stuknie. W serwisie potwierdzili, że to normalne i nie przejdzie.

Ostatnio również zauważyłem pojedyncze stuknięcie przy mało dynamicznej jeździe ok.35-40km/h (3 bieg S-tronic), nie jest to regularne, ale dość często słyszalne i tylko przy tych parametrach jazdy, natomiast przy dynamicznym przyspieszaniu tego nie ma lub zwyczajnie nie słychać... :kwasny: Nie jest to też test ABS - wydaje inny dźwięk. Według Was to normalne, czy należy gdzieś szukać przyczyny np.w dwumasie, skrzyni...? A4 2017 2.0TFSI CYRB+0CL

Opublikowano

Witam. Posiadam A4 B9 190 KM TFSI 2016r i zawsze po pierwszym odpaleniu przy predkosci ok 40 km/h słychać delikatne dwa stuki jakby odbijała jakaś sprężyna. Potem już nie dzieje się nic nawet po zmniejszeniu predkosci do 0. Zawsze po odpaleniu do pierwszej 40- ki. Skoro nie jest norma to dlaczego w ASO mówią że to norma. Fachowcy.... żenada. Skoro trzeba z tym żyć to nawet nie zgłaszam mechanikowi bo ten dopiero nawymienia. 

Ale powiecie to tak skrzypi na nierównościach kiedy auto się bardziej przechyla jak stary tapczan. Na progach pokonuje cichutko. Kiedy w VW B8 trzeszczało mi nawet na progach popsikalem smarem silikonowym wszystkie gumy na zawieszeniu i łączniki stabilizatora i trzy lata cisza aż wymieniłem na Audi i .... prawie to samo nie wierzę. Przewaga dzieki technice, to jakiś ponury żart. U Was też się tak dzieje?

Opublikowano

71000 km .niedużo

Opublikowano

Muskel1 Ty normalnie jesteś mistrz. Audi to Twoja pasja no pewnie wiedza jak w innych tematach.

Opublikowano

Eee tam:wink:

To rzeczywiście niewiele ale rocznikowo już parę lat ma i może gumy z biegiem czasu stwardniały. Możesz popsikać na nie, zaszkodzić nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...