rogigor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Cześć, Jako że niedawno kupiłem ASN zabieram się za pakiet startowy. Zacznę od wymiany oleju i filtra, jednak nie wiem jaki był lany wcześniej. Jaki byście polecali (i ile go wchodzi) ? Przebieg 300tyś Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Kruk_89 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 wszystko jest podane tylko wystarczy poszukać. 6,3 l kupuj odraz 2x4l lub 2x5l bedzie na dolewki. z własnego doświadczenia bardzo dobry jest motul x-cess 5w40 ale teraz chce spróbować volvoline 5w50 jest tańszy i powinien mniej się nagrzewać w teorii
BeyerBrown Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Kruk, nie kombinuj... trzymaj się 5W40. W tym silniku jak wiesz najważniejszy osprzęt jest sterowany olejem i zmiana jego parametrów lepkościowych może okazać się wielką niewiadomą. Poza tym do jakiej temperatury Ci się nagrzewa ten olej? U mnie po ciężkim butowaniu LM SHT 5W40 osiąga M-A-X. 115st.C Typowo zaś 100-110st.C, tyle samo co płyn w chłodnicy. I to jest prawidłowa (robocza) temperatura pracy tego silnika.
cabanmat Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) 2x http://allegro.pl/liqui-moly-2623-synthoil-high-tech-5w-40-4l-5w40-i5374218861.html Zostanie jeszcze te 1,5L na dolewki. Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez cabanmat
rogigor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 40 minut temu, BeyerBrown napisał: Kruk, nie kombinuj... trzymaj się 5W40. W tym silniku jak wiesz najważniejszy osprzęt jest sterowany olejem i zmiana jego parametrów lepkościowych może okazać się wielką niewiadomą. Poza tym do jakiej temperatury Ci się nagrzewa ten olej? U mnie po ciężkim butowaniu LM SHT 5W40 osiąga M-A-X. 115st.C Typowo zaś 100-110st.C, tyle samo co płyn w chłodnicy. I to jest prawidłowa (robocza) temperatura pracy tego silnika. Niestety nie mam wskaźnika temperatury oleju więc nie odpowiem Ci na to pytanie. Płyn w chłodnicy wg. wskaźnika bite 90st.C.
BeyerBrown Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Pytanie było do kol. Kruka... Temperatury oleju bez interfejsu diagnostycznego nie da się odczytać w B6/B7 A te 90st.C wskaźnik temp. płynu chłodniczego pokazuje już od rzeczywistych 80st.C i stoi sztywno do bodaj aż 120st.C Wg. instrukcji tak ma być Zawartość dodana 7 minutes later Ten wskaźnik w wersji EU to jedna wielka ściema, bo cyferki umieszczone na nim mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. W amerykańskich B6-tkach zamiast cyferblatu są tylko same kreski z literami L (low) i H (high) na skrajach skali. I to jest bardziej uczciwe moim zdaniem.
rogigor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) 57 minut temu, BeyerBrown napisał: Pytanie było do kol. Kruka... Temperatury oleju bez interfejsu diagnostycznego nie da się odczytać w B6/B7 Ach A wracając do kwesti oleju, ten motul 5w40 ma sporo wyższy wskaźnik TBN, co w przypadku lpg jest dość istotne. Na dodatek jest sporo tańszy, więc chyba na niego się zdecyduje. 2x http://allegro.pl/olej-silnikowy-motul-8100-x-cess-5w40-5l-gratis-i6565051627.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=276969 lub 1x5L + 2x1L, zobaczymy. Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez rogigor
cabanmat Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Na X-Cessie jeżdżę w moim 1.9TDI 90KM Olej przyzwoity, i przyzwoity cenowo (+/- 130zł za butle 5L) Olej kupuj na forum, a nie od kolegi berlin Bierz od razu olej i komplet filtrów..oleju,paliwa,powietrza,kabiny Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez cabanmat
BeyerBrown Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Motul X-cess dobry olej, uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: http://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826 5W40• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)• Millers CFS (NT) 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)• Mobil 1 Delvac ESP 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)• Motul 300V 5W40(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)• Pennzoil Ultra Euro 5W40(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)• Penrite HPR 5 5W40(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)• POWER RedLine Euro Series 5W40(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)• Royal Purple 5W40(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)• Xado Atomic Infinity 5W40(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8) Zawartość dodana 2 minutes later Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l
cabanmat Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 3 godziny temu, rogigor napisał: A wracając do kwesti oleju, ten motul 5w40 ma sporo wyższy wskaźnik TBN, Motul X-Cess 5w40 ma TBN'u 10.1 mg KOH/g, a ile ma ten Liqui Moly ? Bo nie widzę w jego karcie :/
rogigor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 16 minut temu, cabanmat napisał: Motul X-Cess 5w40 ma TBN'u 10.1 mg KOH/g, a ile ma ten Liqui Moly ? Bo nie widzę w jego karcie :/ http://liqui-moly.com.ar/fichas/1307_ft.pdf Ja tutaj znalazłem. 8,9 mg KOH/g. Może spora różnica to przesada, bo początkowo spojrzałem na kartę Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 - 7,4 mg KOH/g -> http://www.liqui-moly.com.ar/fichas/9510_ft.pdf Niemniej jeśli Motul jest tańszy i jednak ma wyższy wskaźnik TBN więc... 25 minut temu, BeyerBrown napisał: Motul X-cess dobry olej, uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: (...) Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l Widzę, że obeznany jesteś to podpytam Mimo wszystko zastanawiałbyś się na dopłatą do LM ? 29 minut temu, cabanmat napisał: Na X-Cessie jeżdżę w moim 1.9TDI 90KM Olej przyzwoity, i przyzwoity cenowo (+/- 130zł za butle 5L) Olej kupuj na forum, a nie od kolegi berlin Bierz od razu olej i komplet filtrów..oleju,paliwa,powietrza,kabiny Nie no olej, filtry - wiadomo, komplet. Na forum tzn od kogo?
cabanmat Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) 7 minut temu, rogigor napisał: Na forum tzn od kogo? Do wyboru do koloru https://a4-klub.pl/forum/155-fora-sponsorowane-sprzedaż/ Co do oleju to zależy jak stoisz z kasą, jak masz to bierz LM, jak nie to Motul Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez cabanmat
BeyerBrown Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Zwracajcie też uwagę na rzadko podawany parametr "noack" który odzwierciedla również z jakiej jakości olejem ma się do czynienia, parametr ten określa jego odparowalność. Im niższa ta wartość tym lepiej. Poniżej 8% jest bardzo dobrze. https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015/06/18/odparowalnosc-oleju-silnikowego-wedlug-noacka/ Odparowalność skutkuje nie tylko zmniejszeniem poziomu oleju, ale również poprzez odparowanie lekkich molekuł oleju sprawia, że jego lepkość wzrasta. Olej o wyższej lepkości zmusza silnik do cięższej pracy co wpływa na: niższą wydajnością pracy, zwiększoną konsumpcję paliwa, gorszy zimny start silnika, zwiększoną ilość depozytów w silniku (zanieczyszczeń), zaburzenie balansu w formule oleju, podwyższenie stężenia dodatków. TBN to oczywiście też ważny parametr jednak nie ma co się spinać na jak najwyższą jego wartość bo określa on tylko ilość substancji "piorących" w oleju, które z czasem/ilością przejechanych km/ zanikają... ale prędzej zmienicie olej niż "przepalicie" wszystkie dodatki uszlachetniające do zera Zawartość dodana 10 minutes later 2 godziny temu, rogigor napisał: 3 godziny temu, BeyerBrown napisał: Motul X-cess dobry olej, uzupełniam nim ubytki oliwy SHT 5W40, ale jednak raczej nie jest to pełen syntetyk (tak wiem - na opakowaniu napisane jest "100% Synthetic"), skoro nawet Motul 300V nim nie jest, przynajmniej wg. tego co można wyczytać tutaj: (...) Interesujący może być Specol Spec Gold 5W40... ponoć to olej w pełni syntetyczny. I kosztuje ~60zł za bańkę 4l Widzę, że obeznany jesteś to podpytam Mimo wszystko zastanawiałbyś się na dopłatą do LM ? Obecnie mam wlanego LM SHT 5W40 zmieszanego trochę z X-cess'em (dolewka ~0,5l) i szczerze mówiąc kusi mnie kupienie tego Specola... Na papierze wygląda bardzo dobrze: http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html I jest oparty na olejach z grupy 4 (polialfaolefiny) czyli tak jak sporo droższy produkt LM-a Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez BeyerBrown
darox5 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ja 5 rok leje valvoline vr1-racing 5w50 i nie chce innego nie wiem w jakim stanie macie ASN -y ale kolego Kruk możesz lać bez obaw. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Nie mam pojęcia po co wlewać olej który i tak nic nie zmieni w tym silniku... na dodatek nie spełnia zalecanej normy. No chyba, że kol. wyżej ma dwa samochody od nowości z ASN-em pod maską (i w jednym zalewa 5W40 a w drugim 5W50) i ma dzięki temu niezbite dowody na rzekomą wyższość VR-1 po pół milionie przejechanych km wzgl. porządnego oleju zgodnego z normą VW502.00... Moim zdaniem do utrzymania ASN-a w dobrej kondycji wystarczy wlewanie płukanki (engine flush) przy wymianie oleju i Liqui Molly Ceratec'a co 50tys.km, który faktycznie coś daje (zapraszam do wątku o ceramizerze). No i wymiana oleju co max. 15tys.km A'popo - jaka jest max. temperatura oleju tego Valvoline po ostrej jeździe po torze bądź autostradzie (przy V= ok.200km/h)? PS. Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445 18,0 (Valvoline VR-1 5W50) OMG,ten olej jest strasznie GĘSTY w temperaturze ROBOCZEJ !!! Jestem ciekawy jak wyglądają logi z pracy fazatorów na tym Valvo... szczególnie jak wygląda ich responsywność i max. uzyskiwany kąt
rogigor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 6 minut temu, BeyerBrown napisał: Moim zdaniem do utrzymania ASN-a w dobrej kondycji wystarczy wlewanie płukanki (engine flush) przy wymianie oleju i Liqui Molly Ceratec'a co 50tys.km, który faktycznie coś daje (zapraszam do wątku o ceramizerze). No i wymiana oleju co max. 15tys.km Motul X-Cess 5w40 + płunkanka + Ceratec brzmi rozsądnie. Nigdy jednak nie robiłem jeszcze płukanki - możesz polecić jakiś specyfik? I byłbyś w stanie podrzucić więcej info o tym ceratecu? Pierwsze słyszę, a nie ukrywam, że zależy mi na jak najlepszym dbaniu o silnik.
BeyerBrown Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Płukanka dowolna, może być Motula , może być LM-a (jak już to tę z lini PRO, jest mocniejsza). O ceramizerze jest wątek w dziale 3.0, poszukaj Zawartość dodana 10 minutes later Miej na uwadze, że musisz kupić 2 puszki płukanki i ceratec'a, bo oleju do V-ki wchodzi więcej. Zawartość dodana 15 minutes later
cabanmat Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Hmm.. Kup wszystko z LM i nie kombinuj... Kup teraz np. dwie płukanki, zlej stary olej i zalej nowym. Cerateca weź na następny raz, wtedy nie dasz płukanek przed, tylko Cerateca po wymianie.. No.. największy minus płukanki to... najlepiej byłoby zdjąć miske olejową i wszystko ładnie wyczyścić... Wiesz.. ja mam takie podejście do płukanek i wszelakich dodatków.. że to co wydasz na płykankę to lepiej to dołożyć i kupić lepszy olej
nitroo Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Kolega Caban ma bardzo dużo do powiedzenia nt. olei, ale nie ma o tym zielonego pojęcia, co nie raz pokazał, dlatego sugerowałbym pominąć jego wypociny Kolega powiela coś, co już gdzieś przeczytał, a nie jest to oparte jego doświadczeniem.
BeyerBrown Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Bez sensu taka robota, że teraz sama płukanka a dopiero za rok, przy następnej wymianie, wlewa się ceramizer, ale już bez płukanki... Czynności proste jak drut: 1. Rozgrzać olej 2. Wlać odpowiednią ilość płukanki, niech silnik popracuje na niej przez 15-20min na postoju. 3. Spuścić olej 4. Ściągnąć michę, wyczyścicić ją + smoka, wymienić filtr oleju. 5. Rozrobić i wlać do silnika wymaganą ilość Ceratec'a (ok.. 1,5 puszki) w 2 litrach świeżego oleju, następnie uzupełnić go do wymaganego poziomu (okolice MAX. na bagnecie). Wszystko Już po ok. tysiąca przejechanych km powinieneś odczuć różnicę przy odpalaniu zimnego silnika, chodzi jakby lżej, bo tarcie w nim zmalało Zawartość dodana 4 minutes later 17 godzin temu, cabanmat napisał: o co wydasz na płykankę to lepiej to dołożyć i kupić lepszy olej Nic nie stoi na przeszkodzie by kupić i płukankę i lepszy olej Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się