Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI ASB Klekot


Dawid Wątroba

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, marcin4x4 napisał:

2.0 tdi ultra też na dole marudzi, strasznie mnie to wq....

próbowałeś porządnie przegonić auto ?

Po niemczech trochę pogoniłem ? bo w UK nie ma gdzie! Miałem teraz jako zastępcze A5 Cabrio z przebiegiem około 8kkm i nic się nie działo, silnik 2.0 diesel ale za to brakowało połowy oleju, u mnie przynajmniej jeszcze max jest przy podobnym przebiegu,  w salonie przy odbiorze dali 1L gratis więc już mi śmierdziało że olej rozdają ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku była cisza, potem wizyta w ASO i zauważyłem że klepie, nie wiem dokładnie od kiedy bo nie jeżdżę tym autem. Teoretycznie ten olej ma ~3 tyś km, filtr powietrza była cały czarny (sam wymieniłem), mamy zimę i sprzyjające warunki a tu takie kwiatki. Dla mnie ASO nie wymieniło oleju, na kompcie max, bagnetu nie ma jak wsadzić  Dopiero 11 tyś przebiegu, na wiosnę z ciekawości wymienię sam filtr i zobaczę co w nim siedzi.

W poprzednim aucie (VW) po pierwszej wymianie oleju w ASO (3 tyś km), olej wyparował po ~1 km.. czyli albo go nie wlali albo coś go wciągnęło (jak na TSI przystało..). W ASO zachowali się jak przysłowiowe buce, 3 osoby z serwisu nie potrafiły odpowiedzieć na 2 proste pytania, jaka norma do tego silnika (przypominam że jest w instrukcji, którą mieli przed nosem) i co zostało wlane (na fakturze wszystkie możliwe normy). Na końcu padł tekst "ten pan już u nas nie pracuje" (a co mnie to q... obchodzi ?). Za wymianę kompletu 650zł, za wymianę z moim olejem też 650 zł ;] tylko mój nie wyparował.

Ogólnie obsługą ASO jestem zdegustowany. Wydający nie potrafił obsługiwać auta, nie znał MMI, nie wiedział gdzie co jest, nie umiał odpowiedzieć na proste pytania 65 letniej osoby.  Auto wydaje z zapowietrzonymi hamulcami a co gorsza w MMI dodanych kilkanaście telefonów, nawet nie zresetowali (auto z wystawy), rozładowany jeden kluczyk. Kupujący nie otrzymał żadnej informacji na temat eksploracji, adblue itd. Sprzedawca twierdził że są 18'' (były 17''), że jest zapas (zestaw naprawczy), itd..

Kolega jak obierał nowe auto to na progach i drzwiach były bruzdy, jedne drzwi malowane na 100%. AUTO NOWE !

Nikt nie sprawdza aut przed wydaniem, mają wywalone. Tak działa obsługa NAJWIĘKSZEJ sieci autoryzowanych salonów AUDI/VW/SKODA w Polsce.

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2019 o 20:59, wolly10 napisał:

Trzymali ją dwa dni, pełna kompleksowa inspekcja nic nie wykazała, drugi dzień był po to żeby porównać ją z innym takim samym egzemplarzem, i co...drugi egzemplarz to samo czyli stwierdzili że ten model tak ma! Na pytanie dlaczego nie raz nie klekocze, odp była konkretna bo to zależy od warunków pogodowych itd. Zaproponowali żebym skonsultował to z innym serwisem żeby otrzymać drugą opinie. W mojej miejscowości chyba jest jeszcze jeden egzemplarz tylko nie wiem czy z 286KM i może zapytam gościa żeby porównać maszyny ?

To jest niemożliwe ze ten typ tak poprostu ma... U siebie też mam te objawy ,raz one są raz nie ma ,stwierdziłem ze 4 wtrysk tak klepie i wymieniłem na regenerowany w Niemczech i nie uwierzysz jak wtedy walilo ,jak panewka w każdym przedziale obrotów ? zmieniłem na stary i przez 1000 tys kilometrów byla cisza a później znow to samo. Zostało jeszcze podmienić go na nowy wtrysk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dawid Wątroba napisał:

To jest niemożliwe ze ten typ tak poprostu ma... U siebie też mam te objawy ,raz one są raz nie ma ,stwierdziłem ze 4 wtrysk tak klepie i wymieniłem na regenerowany w Niemczech i nie uwierzysz jak wtedy walilo ,jak panewka w każdym przedziale obrotów ? zmieniłem na stary i przez 1000 tys kilometrów byla cisza a później znow to samo. Zostało jeszcze podmienić go na nowy wtrysk. 

Jak będę miał więcej czasu tzn mniej pracy to pomyślę jeszcze nad tym (poszukam kogoś z tym modelem tylko narazie ciężko bo ten silnik 286PS chyba od pażdziernika 2018 wypuścili) , tak czy inaczej ja mam ją na gwarancji przez kolejne 3 lata więc mam to w d... ale nie ukrywam trochę mnie to wkurza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, udało się może komuś rozwiązać ostatecznie problem tego głośniejszego klekotu w okolicach 1200 -1600 rpm?

U mnie identyczny objaw w 3.0 BiTDI z 2016r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Gdzieś kiedyś wpadłem na wątek że ten klekot pojawia się kiedy jest turbo nie doładowuje. U mnie pojawia się to w bardzo gorące dni, widocznie intercooler nie wyrabia wtedy. Dźwięk znika po mocniejszym wciśnięciu gazu. U mnie na pomogła adaptacja sterownika turbosprężarki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem kilka dni po hamowni i problem z niedoładowaniem faktycznie u mnie występuje, niedługo oddaje turbo na weryfikację, mam nadzieję, że po ogarnięciu będzie ok.

Ja zauważyłem podobną zależność, w ciepłe dni słychać dość mocno, wczoraj np było dość wilgotne powietrze w wawie, dzisiaj to samo dużo padało i klekotu nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...