Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wąż (kolanko) układu podciśnienia - gdzie kupić? [ZDJĘCIE]


AndrzejSeba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

W moim A4 B6 1.6 ALZ muszę wymienić wąż/kolanko zaznaczone poniżej, gdyż jest dziurawy i samoistnie się zaciska przy włączonym, ciepłym silniku (zdjęcie nie moje, ale chodzi o tę samą część):

unterdrucksystem-1145338614923876573.jpg

Numer części to najprawdopodobniej 06B133241R

A zaciska mi się identycznie jak tutaj:

a8ccdd4e084a953e0904fa623485e20c.jpg

Szukam w necie gdzie to dostać, ale kompletnie bezskutecznie.. Macie jakiś pomysł?

Z góry dzięki za odpowiedź!

Andrzej

Edytowane przez AndrzejSeba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ostatnio zauwazyłem ze własnie tak gdzie kolega tylko po drugiej stronie przewodu cos syczy wyciagnełem przewód nie jest dziurawy zacisnełem obejmo slimakowa i nadal syczy czy uwas tez tak samo jest

zaznaczono na niebiesko ten przewód

unterdrucksystem-1145338614923876573.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wiecie co powoduje zgniatanie tego kolana za zdjęć, coś jest przytkanę? Oprócz tego w samochodzie występuje falowanie obrotów na postoju, szarpie podczas przyspieszania i po wciśnieniu hamulca dojeżdżają do świateł auto gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź eżektor czyli to co jest pomiędzy czerwonym a niebieskim kwadracikiem na zdjęciu. Powietrze przepływa od niebieskiego do czerwonego. Zasysanie jest tylko od strony czerwonego.

Mogło się zaklecić oparami oleju z odmy albo innym syfem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.Ja mam wymieniony w ASO w Radomiu,cału eżektor,łącznie z tym kolankiem gumowym.Warto było,bo A4B6już nie nowy i elementy zaworków były poprostu rozwarstwione,pokruszone,zresztą cały eżektor się rozlatywał.Jest to ważny element,i warto go wymienić na nowy,a stary oglądnąć ,żeby zrozumieć,że temperatura robi swoje,i po 10 laach nadaje się do wymiany.Warto było,bo silnik pracuje jak nowy.Trzeba też wymienić swiece na nowe NGK,lub Bremi,3 elektrodowe,bo odrazu widać różnicę,nowe zycie silnika.Wymianę swiec zrobi każdy,majacy klucz "łamany".Wymieniłby tłumik środkowy jeszcze,ale nikt nie wie czy mozna wstawić od diesla do tego benzyniaka.Czy to jest takie ważne.Mam już przygotowane wszystko,zwężki 55/50mm,ale z ww powodu czekam na "impuls'.THX!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobyłem ,na oko dobrze wyglądający, tłumik od benzynowego silnika 2.0 podobno,czyli ALT,ale średnica rur Fi 55mm,czyli trzeba pokombinować (wspawać z obu stron 15 cm kawałki rury fi 50mm na złączki-ściski).Symbol tego tłumika to 8E0 253 411 AQ czyli identyczny jak na moim zardzewiałym tłumiku (da się odczytać i to są takie same cyfry i litery,253 411AQ).Widocznie w obu silnikach tłumiki różni średnica,i w 2 litrowym jest większa niż w 1.6.Wewnątrz,jak sadzę,nie ma zasadniczych różnic,skoro główne symbole te same.Pozostałe literki i cyferki,pewnie mówią do jakiego konkretnie silnika jest "dedykowany" w tym wykonaniu.A tak na marginesie:czy nikt z Was nie wymieniał środkowego tłumika w A4B6,7 1.6 8V ? Jeśli wymieniał ,to niech dorzuci kilka słów w tym temacie.Pozdr.THX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem na początku tego roku. Jak palisz to cała robota zajmuje 2h przy zjaraniu trzech szlugów. Alternatywnie mogą być dwie zupy chmielowe.

Montowałem na częściach BOSAL (tłumik, wieszaki, złączki). Pastę dalem z WALKERA. Prosta i w miarę przyjemna robota. Najlepiej robić z kanału lub z podnośnika.

PozdrawiaMM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.Dziękuję  Ci za podpowiedź.Chciałbym jednak bardzo dowiedzieć się,czy naprawdę nie można wykorzystać oryginalnego tłumika VW Audi o którym piszę.W dedykowanym jest Nr OEM kończący się na....409AQ ,natomist w w tym z rurą fi 55mm ....411AQ.Czy ktoś z Was robił już taką wymianę,i z jakim efektem? Kto wie coś na ten temat niech łaskawie podzieli się tą wiedzą.THX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś numer tego kolanka? Nigdzie nie mogę znaleźć. Dostałem niby od Aso schemat ale akurat go tam chyba tez nie ma, ponieważ podobno schematy nie odwzorowują w 100% tego co jest pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...