Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wlana benzyna zamiast oleju napędowego


nuszek

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się, zamiast ropy wlano benzynę, /nie będę opisywał szczegółów, ale jak ktoś dwa razy nie sprawdzi to tak się dzieje/ cale 40 litrów benzyny do ok. 10 ropy która była w baku.

Ujechałem jakieś 2 km i stop, żadnych szarpań itp. po prostu zgasł, dwa razy zakręciłem i nic, powąchałem korek wlewu i wszystko było jasne.

Dobry Chłopak z Peugeot 305, podciągnął mnie do garażu.

Umówiłem się z mechanikiem i dzisiaj rano:

1. Zaciągnąć auto na kanał,

2. Zdemontować przewód zasilający pod samochodem w okolicy baku, przedłużyć wężykiem i zlać paliwo.

3. Odkręcić przewód powietrza od kolektora ssącego, gdyż przeszkadza przy demontażu filtra paliwa, a i tak się przyda do rozruchu,

4. Zdemontować filtr paliwa /przy okazji można wymienić/ - wyczyścić i zalać olejem napędowym,

5. Zakręcić z powrotem filtr paliwa,

6. Gdy już całe paliwo zleci z baku, połączyć przewód zasilający i wlać olej napędowy do baku,

7. Do zdemontowanego powietrznego przewodu ssącego od kolektora rozpylać samostart, jednocześnie kręcić rozrusznikiem,

Załapuje od razu, po 15 sekundach silnik pracuje samodzielnie a po ok. minucie jest ok.

Piszę ku przestrodze, jak nie w tym dziale, to proszę przenieść – pozdrawiam.

8. Zamontować przewód powietrza ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Zdemontować filtr paliwa /przy okazji można wymienić/ - wyczyścić i zalać olejem napędowym,

Moim zdaniem lepiej zmienic na nowy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno się przyda :good:

jak najbardziej :thumbup::good: Mozna by ten watek przeniesc do działu "warsztat -zrób to sam " :gwizdanie: :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:ranting1: Mi też się to kedyś przydarzyło w B5-tce, ale wlałem tylko 14 litrów wervy 98 i się zreflektowałem, dolałem 0,5l mixolu i do pełna ON-u i powoli jakoś wymęczyłem zawartość zbiornika (rozcieńczając go już samym ON). :good:

P.S. W aktualnym sprzęcie bym tego nie zrobił ze względu na DPF-a ,chyba że zamiast mixolu olej odpowiadający normie 507.00 :good: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko podpowiedzi ale mam nadzieje że mi nie będą potrzebne :banan:

Jak by jeszcze fotki były to temat do działu "warsztat zrób to sam" jak nic :good:

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio tez zalałem paliwo zamiast oleju (a4 b7) tez ujechałem 2-3 km i autko mi stanęło muszę jeszcze podłączyć go pod komputer i zobaczę czy nie ma jakiegoś błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem jak obsluga stacji zaleje PB ale jak sami lejecie to o czym Wy myslicie? Ja jak łapie za pistolet z dystrybutora to 3x sprawdze czy napewno mam ON w rece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, jeśli pracownik stacji zaleje niewłaściwe paliwo, czy można ubiegać się od stacji o zwrot ewentualnych kosztów doprowadzenia auta do stanu przed zalania złego paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, jeśli pracownik stacji zaleje niewłaściwe paliwo, czy można ubiegać się od stacji o zwrot ewentualnych kosztów doprowadzenia auta do stanu przed zalania złego paliwa?

znając nasze polskie prawo to zapomnij :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly takie sytuacje i ludzie dostawali zwrot kosztów ale trzeba udowodnic. wystarczy przeciez paragon/ faktura gdzie wyraznie jest napisane co bylo lane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...