lukmon Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Witam. Nie działają mi czujniki cofania w audi. Po wbiciu wstecznego następuje długi dzwięk i potem już nic nie słychać. Można to sprawdzić jakoś? Co trzeba by było sprawdzić Vagiem? Jakie bloki pomiarowe trzeba patrzeć?
lukmon Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Nie wiem bo nie mam pojęcia gdzie to sprawdzić.
eRniś Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 vcdsem kanał 76, wchodzisz -> kody błędów 02 -> i zapewne wyskoczy ci informacja co jest nie tak
Robero321 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 a jeszcze szybciej sprawdzisz słuchem w w miare cichym otoczeniu po wrzuceniu wstecznego każdy z czujników powinien ledwo słyszalnie cykać jak nie cyka to znaczy że jest do wymiany ale o tym jak i o systemie PDC jest wiele tematów wystarczy poświęcić 2 minuty i poszukać na forum.....
lukmon Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Szukałem czytałem i tak właśnie robiłem jak wskazałeś z tym słuchaniem czujników. I nic żaden nie wydawał dźwięku.
jacek70 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Możliwe że nie dochodzi napięcie ( plus po wstecznym ) do centralki i będzie cisza . Czujniki nie będą działały.
lukmon Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 Wykazało mi takie oto błędy; 001545-lewy tylny czujnik wspomagania parkowania(G203) Otwarty/zwarty obwód do masy. 001546-lewy tylny czujnik sterowania wspomagania parkowania(G204) Otwarty/zwarty obwód do masy 001547-prawy tylny czujnik sterowania wspomagania parkowania(G205) Otwarty/zwarty obwód do masy 001548-prawy tylny czujnik wspomagania parkowania(G206)Otwarty/zwarty obwód do masy 001549-napięcie zasilania dla czujnika wspomagania parkowania. Zwarcie do masy.
Foulen Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 Witam Nie chce zakładć nowego tematu wiec podepne sie tutaj. Moj problem z czujnikami wyglada nastepujaco: mam ori czujniki przod + tyl. Po wrzuceniu wstecznego wyrzuca blad (dlugi pisk + migajaca dioda) Na sluch z tylu jeden z czujnikow cyka slabiej od reszty(srodkowy prawy) Po wymianie tego czujnika na nowy - Dalej to samo (nowy cyka tak samo slabiej) Nastepnie wymienilem modul gdyz w poprzednim bylo widac w paru miejscach lekkie okopcenie(myslalem ze moze to bedzie powodem) niestety usterka dalej ta sama. Parktronic nie dziala (czujnik dalej cyka wyraznie slabiej) Nastepna mysl - (wiazka) zorganizowalem inna wiazke i tutaj zaczely sie kombinacje przy ktorych rece opadly: - nowa wiazka, nowy modul, nowy czujnik (dalej slabiej cyka tylko ten jeden) -nowa wiazka, stary modul, poprzepinane czujniki - dalej to samo ( i generalnie jak nie podpinac zawsze slabszy jest jeden czujnik i parktronic nie dziala Jedno co zauwazylem ze po 4 dniach na sloncu i "wyschnieciu" czujniki zaczynaja dzialac. Troche wilgoci/myjnia itp juz po ptokach czyli gdzies wilgoc buszuje... Z tylu wymienilem wszystko co mozna bylo modul/wiazka/czujnik i nic to nie dalo. Moje pytanie czy: Przetarcie wiazki(jakies uszkodzenie) z przodu moze skutkowac takimi cyrkami z tylu przez co nie dziala caly uklad parkowania? Lub czy ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem. Wiekszosc opisanych na forum to strzaly typu wymiana i po problemie. Tutaj jak nie wymienie czy podmienie slabszy jest jeden czujnik i nie dziala caly uklad. -Czy parktronic ma na tyle pamiec bledu ze bez wykasowania komputerem, mimo usuniecia usterki dalej niezatrybi? (Znajomy probowal polaczyc sie vcdsem by zczytac bledy "nie da sie" lub robil cos nie tak) Moze macie jakies pomysly w co celowac itp. Po powrocie z urlopu postaram sie podpiac pod komputer u kogos innego moze tak sie uda cos dowiedziec bo poki co rece opadly
bobikos Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 Zamiast wymieniac w ciemno zdecydowanie polecam odczyt błędów w pierwszej kolejności.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Foulen Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 (edytowane) Tu masz racje. Po prostu po probie polaczenia i failu zasugerowalem sie wymiana "slabszego" czujnika Edytowane 7 Lipca 2017 przez Foulen
jary1982 Opublikowano 8 Lipca 2017 Opublikowano 8 Lipca 2017 tez sie podepne, u mnie czujniki po odpaleniu działaja, ale po przejechaniu paru km przestaja dzialac i pozniej jak wrzuce wsteczny jest dlugi pisk, co moze byc uszkodzone pod vagiem jak czujniki dzialaja nie wyskakuje zaden blad, jak czujniki piszcza nie da sie polaczyc z vagiem. mysle nad kupieniem modulu tylko mam pytanie bo numer oe sie zgadza tj (8E0919283C) na 8 czujnikow, itd tylko pod kodem kreskowym sa inne nr np zamiast F101 jest np S301, identycznego nie moge znalezc, to bedzie dzialal ?(mysle ze to jakis nr seryjny, ale moge sie mylic
mbedi Opublikowano 29 Października 2017 Opublikowano 29 Października 2017 A ja mam jeszcze inaczej, u mnie w module brak błędów, człony wykonawcze nie pokazują odległości od czujnika, sygnał działa, skrzynia multitronic, włączam wsteczny cisza, światła wsteczne świecą ale czujniki się nie uruchamiają gdyż w module czujników dalej nie widać że włączony jest wsteczny. Czy ktoś ma schemat skąd moduł parkowania ma info o włączonym wstecznym biegu bo na pewno nie z lamp cofania. Wymieniałem wybierak lewarek cały z elektroniką, nie pomogło, wymieniałem skrzynię która ma nowy komputer sterujący i też nic. Więc pomysły się skończyły. Czy w parametrach kiedy się włączy i człowiek chodzi koło zderzaka to powinno być widać że jest ruch czy dopiero po włączeniu wstecznego kiedy moduł się włącza? Bo to by mi dało dużo informacji że mam szukać tylko sygnału o wstecznym lub uszkodzenia w module.
bobikos Opublikowano 29 Października 2017 Opublikowano 29 Października 2017 A ja mam jeszcze inaczej, u mnie w module brak błędów, człony wykonawcze nie pokazują odległości od czujnika, sygnał działa, skrzynia multitronic, włączam wsteczny cisza, światła wsteczne świecą ale czujniki się nie uruchamiają gdyż w module czujników dalej nie widać że włączony jest wsteczny. Czy ktoś ma schemat skąd moduł parkowania ma info o włączonym wstecznym biegu bo na pewno nie z lamp cofania. Wymieniałem wybierak lewarek cały z elektroniką, nie pomogło, wymieniałem skrzynię która ma nowy komputer sterujący i też nic. Więc pomysły się skończyły. Czy w parametrach kiedy się włączy i człowiek chodzi koło zderzaka to powinno być widać że jest ruch czy dopiero po włączeniu wstecznego kiedy moduł się włącza? Bo to by mi dało dużo informacji że mam szukać tylko sygnału o wstecznym lub uszkodzenia w module.Czujniki na vagu pokazują odleglosci dopiero po wrzuceniu wstecznego. Wygląda że masz gdzieś przerwę w obwodzie.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
mbedi Opublikowano 29 Października 2017 Opublikowano 29 Października 2017 Tak też myślałem, stąd moje pytanie o schemat połączeń żeby się dowiedzieć skąd sterownik PDC dostaje sygnał że bieg wsteczny jest włączony. Resztę już zrobię sam hihihi
Lukasz_mk2 Opublikowano 31 Października 2017 Opublikowano 31 Października 2017 (edytowane) mbedi to Ci chyba pomoże (pierwszy post w dolnej części jest schemat PDC na tył): Edytowane 31 Października 2017 przez Lukasz_mk2
mbedi Opublikowano 6 Listopada 2017 Opublikowano 6 Listopada 2017 Dzięki za pomoc jak jest ruch to teraz czas na moje działanie. Wygląda na to że na przewodzie biało-czerwonym od sterownika do F4 powinno się pokazać napięcie i wtedy sterownik się włączy i zacznie reagować. W wolnej chwili rozbiorę boczek i sprawdzę.
spat3 Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 a ja na VAGU mam taki błąd 060D Napięcie zasilania czujnika dystansu przerwa/zwarcie do masy Audi A4B7 Ktoś pomoże?
Pablo_s-c Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 Witam, podłącze się do tematu.. Przestało mi ostatnio działać PDC, po wbiciu wstecznego długi pisk, potem cisza, wiadomo standardzik. Osłuchałem czujki i 2 nie cykały - prawa skrajna i lewa środkowa. Przy okazji naprawy tylnego zderzaka poprosiłem gościa, żeby zobaczył jak tam to wygląda z tymi czujnikami, kable, konektory czy całe, nie pognite, itd. Odpiął każdy, obejrzał, popsikał kontaktem i mówi, że wyglądało OK. Po tym zabiegu lewy-środkowy wrócił do życia, zaczął cykać i już nie ma błedu - miał właśnie ten "009 - Open or Short to Ground". Prawy skraj nadal nie gada, nie cyka i ma błąd, ale "004 - No Signal/Communication". Pytanie brzmi czy ktoś może wie, czy ten błąd oznacza padnięty czujnik, czy może np. padnięty kanał w module ? I drugie - ten tylny prawy skrajny sensor jaki ma mieć numer, bo wg. VCDS to jest "G206", ale jak szukałem to były inne oznaczenia, z literkami na końcu... To ma być ten z D ? Wtyczka ma być pod kątem prostym czy ok. 45 stopni? Lewy z prawym sa zamienne?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się