Baker35 Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Witam, mam auto od miesiąca jest to a4 2.0 170 brd quattro bez dpf , problem jest taki że jak odpalam auto po dłuższym postoju (zimne) jadąc na 2-3 biegu strasznie kopci na biało, chociaż w lusterku widać dymek wpsdajacy w kolor niebieski no i jak przyjadę z dwa km to przestaje dymic. Gdy dojeżdżam do świateł to widzę jak ten dym mnie wyprzedza ? czuje spaliny w środku auta i są trochę gryzace. Oleju nie ubywa i stan płynu jest taki sam. Pozdrawiam. Edytowane 18 Maja 2017 przez Baker35 1
witus83 Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 Synchronizacja rozrządu sprawdzona?Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Baker35 Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 Świeżo po wymianie rozrządu i synchro jest ok. Czasami udaje mu się nie kopcic :-P też nie zawsze ale czasem odczuwam delikatne drgania mało wyczuwalne przez chwilę ale jednak są. Średnie spalanie wynosi ponad 8 l cykl mieszany. Auto normalni odpala, moc też jest jak powinna być chociaż turbo czasami późno wstaje i w dodatku mega je słychać.
Baker35 Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Lekkie drgania odczuwalne, delikatne kopcenie nawet na rozgrzanym, korekty wtryskow 0,3, 0,2, 0,3 , 0,7 czuć nie spalone paliwo
moniuh Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 no to jednak cos nie tak z synchronizacja walkow, masz 16v wiec trzeba oba ustawic, najpierw prawy z vcds moze byc lekko na - a pozniej do niego lewy.. gdzies na forum bylo, ze 2.0tdi 16v inaczej sie ustawia niz 1,9 - inne "godziny" ale nie moge znalezc teraz
mateusztbg Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Godzinę temu, moniuh napisał: no to jednak cos nie tak z synchronizacja walkow, masz 16v wiec trzeba oba ustawic, najpierw prawy z vcds moze byc lekko na - a pozniej do niego lewy.. gdzies na forum bylo, ze 2.0tdi 16v inaczej sie ustawia niz 1,9 - inne "godziny" ale nie moge znalezc teraz Gdyby tu ktoś doświadczony mógł bardziej rozwinąć to byłbym wdzięczny. Za tydzień planuję wymianę kompletnego rozrządu w swojej 2.0tdi brd i mam podobny objaw co autor tematu czyli czasami nierówno chodzi na wolnych obrotach (szczególnie przy włączonej klimatyzacji) szczególnie w momencie rozgrzewania się silnika, bo jak już osiągnie 80-90stopni to problem ustaje. Przy tym też dość mocno śmierdzi z wydechu aż takim piekącym w oczy zapachem.
moniuh Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 co do ustawien to a nierowna prace masz od 50 do 70 stopni? bo moze to byc niezdecydowane sterowanie klapy sterujacej w chlodniczce spalin
mateusztbg Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 56 minut temu, moniuh napisał: co do ustawien to a nierowna prace masz od 50 do 70 stopni? bo moze to byc niezdecydowane sterowanie klapy sterujacej w chlodniczce spalin Tak właśnie między 50-70 stopni mniej więcej podczas postoju głównie z odpaloną klimatyzacją. Przy tym strasznie śmierdzi z wydechu aż w oczy pali.
Baker35 Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 No i u mnie prawdopodobnie pierścienie ?
mateusztbg Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 12 godzin temu, Baker35 napisał: No i u mnie prawdopodobnie pierścienie ? Po czym to wywnioskowałeś?
Baker35 Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 Nie je ale mój mechanik. Diagnoza konkretna będzie we wtorek albo środę, chociaż sam nie wierzę że to pierścienie, w dieslu są bardzo trwałe ale w 2.0 tdi to wszystko możliwe ? mnie bardziej się wydaje że to któryś wtrysk lub uszczelniacze bo turbo było robione w tym roku. Efekt taki, czym dłużej auto stoi tym bardziej kopci na zimnym, wczoraj odpaliłem go po dwóch dniach stania to przez 3 km biało trochę wpadajace w niebieskie. Dymu tyle jakby turbo się rozpadło.
witus83 Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 A może pompa vacuum? Dziwi mnie to że kopci po dłuższym postoju...jeszcze zostały uszczelnienia pompek do sprawdzenia. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Pawelkiwi Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 (edytowane) Drgania silnika, nierównomierna praca przed osiągnięciem 80C, gryzące spaliny to synchronizacja rozrządu. Biały lub niebieski dym z rury po rozgrzaniu to zupełnie inna usterka. Przeważnie niebieski dym zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym po rozgrzaniu silnika to efekt spalania oleju "puszczanego" przez turbo lub zapchaną odmę. Nie wspomnę o pierścieniach ale to byłby już całkowity zonk. Edytowane 20 Maja 2017 przez Pawelkiwi
Baker35 Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 Co prawda drgania są odczuwalne, ale czasami też są jak się rozgrzeje. Ogólnie na biegu jałowym nie ma dymu tylko jak jadę albo dam gazu to wtedy jest mega biało-siwo i tak zostaje do tego momentu aż się rozgrzeje. Na rozgrzanym jest dymek też ale to co jakiś czas delikatny. Przedmuchy patrzyłem i korek że podskakuje to norma, z bagnetu na zimnym nic a na rozgrzanym dymek idzie.
mateusztbg Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Dnia 20.05.2017 o 22:05, Pawelkiwi napisał: Drgania silnika, nierównomierna praca przed osiągnięciem 80C, gryzące spaliny to synchronizacja rozrządu. Biały lub niebieski dym z rury po rozgrzaniu to zupełnie inna usterka. Przeważnie niebieski dym zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym po rozgrzaniu silnika to efekt spalania oleju "puszczanego" przez turbo lub zapchaną odmę. Nie wspomnę o pierścieniach ale to byłby już całkowity zonk. Pawle skoro już jesteś w tym temacie to proszę zerknij mi na to: Odkąd mam swoją B7 2.0TDI BRD występował taki objaw, że po odpaleniu na zimnym silniku strasznie śmierdzi z wydechu, po rozgrzaniu i "przegonieniu" auta śmierdzi dużo mniej, no chyba, że auto postoi odpalone na jałowym biegu 3-4min to znów zaczyna śmierdzieć. Do tego na zimnym silniku (ale już temp 60-70stopni) na jałowym biegu z włączoną klimatyzacją czasem potrafi falować lekko obrotami przez chwilę (wahania są dość małe ale odczuwalne) po rozgrzaniu się te wahania obrotów już nie występują. Wyczytałem na forum by sprawdzić synchronizację rozrządu VCDS'em, tak więc zrobiłem i wrzucę tu zdjęcie 4 grupy (silnik już rozgrzany do 90 stopni). Na biegu jałowym mam cały czas 0 stopni, jednak gdy dodam jej obrotów na 3tys to zwiększa się na 0.35 stopni. Przy okazji ustawiłem też na VCDSie korekcje ppd, jedna pompka ma wahania -0.30 do -0.90 czyli już chyba coś się zaczyna z nią dziać prawda? Załączam zdjęcia. 1) na biegu jałowym obroty niskie: 2) na biegu jałowym obroty ok 3000 Doradźcie czy po tych wynikach już coś widać i czy warto grzebać coś z tą synchronizacją rozrządu, bo w przyszłym miesiącu wymieniam kompletny rozrząd więc była by ku temu dobra okazja.
Baker35 Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Opublikowano 24 Maja 2017 Tak właśnie kopci u mnie jak w tym linku.
moniuh Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 tak to u mnie kopcil jak sie turbo skonczylo i olej poszedl wszedzie w tym do wydechu..
PawelVK Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Dnia 20.05.2017 o 22:05, Pawelkiwi napisał: Drgania silnika, nierównomierna praca przed osiągnięciem 80C, gryzące spaliny to synchronizacja rozrządu. Biały lub niebieski dym z rury po rozgrzaniu to zupełnie inna usterka. Przeważnie niebieski dym zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym po rozgrzaniu silnika to efekt spalania oleju "puszczanego" przez turbo lub zapchaną odmę. Nie wspomnę o pierścieniach ale to byłby już całkowity zonk. Dla brd jak najlepiej ustawić synchronizację? Bo mam na 0 ale śmierdzi z wydechu jak cholera i czasem gdy nie rozgrzany to trochę nie równo pracuje na wolnych obrotach. Jak ustawić też tą synchronizację na wałku wydechowym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się