Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Jaki olej do 2.8 V6 30V ?


marekmartysz

Rekomendowane odpowiedzi

No ja myślę że to aparat lub komórka tak zniekształca dzwięk,bo jeśli nie to coś chyba nie tak w moim silniczku jest :polew:

U mnie najbardziej to słychać klekotanie od gazu ale i tak jest o wiele ciszej niż u tego gościa .

Jak czasem stoję na światłach to nawiew wyłanczam bo się zastanawiam czy silnik pracuje. :gwizdanie:

Pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek cichutko pracuje i do tego mily dla ucha pomruk z wydechu (orginalnego)... Bo te tuningowe na dluzsza mete i trase bardzo mecza.

Nie ma to jak poprosty orginal....!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja olej kupiłem w aso castrol 5w-30 slx professional o specifikacji VW 502 00/ 505 00; MB 229.3 i jestem zadowolony silnik pracuje bardzo cicho

jedyne co mnie denerwuje to hałas dochodzący z rozrządu prawdopodobnie pompa wody, poprzedni właściciel kupił pewnie jakiś tani zamiennik :confused4:

a jak chodzą wasze motorki V6??? bo z reguły głośno pracują popychacze

pozdr.

U mnie pojawił się problem z popychaczem. Jak zapalam zimny silnik prze 1 sek. słychać chyba jeden z popychaczy.Wudaje mi się że z lewej głowicy. Potem juz jest ok. Myślałemże po wymianie oleju bedzie lepiej.Zalałem Motul 6100 10W40 . Jest nieco lepiej ale nie idealnie.

Mysle że to dotyczy jednego popychacza.Czy mozna jakoś zdiagnozować który to? Czy dużó jest rozbierania aby wymienić szklanke/ki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moj gust to troszke za glosno...

jakbym nie wiedzial ze to 2,8 to bym pomyslal ze t0 2,5TDI(z orginalnym 120tyskm :naughty:....)

fakt, te 2.8 brzmi jakby mial ze 400 tys. km nalatane, albo wtryskiwacze gazowe pod ta oslone silnika schowane .....

ale tez bez przesady, jak 2.5tdi to on nie klekocze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Moja V6 chodzi (tak mi sie wydaje) naprawde cicho , pomimu 4lat na karku , ale z orginalnym przebiegiem (sprawdzany w ASO) 185tys obecnie , ale dodam troche gazu i wejdzie na ok 2tys obrotow to ludzie sie az obracaja , dzwiek jest donosny i to nie w zasadzie samego silnika tylko jeszcze chyba dmuchawy do jego chlodzenia (tak mi sie wydaje , bo dopiero zaczynam moja przygode z motoryzacja od tego modelu) , tez tak u sibeie macie , czy to tylko w tych pierwszych modelach tak bylo ?? - znajomy ma alfe 156 V6 i u niego tylko "swist" silnika jest

co do oleju , mialem zalany 10w60 ale zmieniam na 10w40 , bo troche mi go bierze (ok 3-3,5L na 15tys) i musze dolewac , ale niebawem mam zamiar uszczelniacze wymienic i powinno byc ok , chyba ze jak jzu czytalem i slyszalem - niektore tak maja ze pija olej i to jest normalne

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest podobny odgłos właśnie wtedy jak wiatrak mocno się załączy, ale oleju mi nie bierze nic a nic :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moj gust to troszke za glosno...

jakbym nie wiedzial ze to 2,8 to bym pomyslal ze t0 2,5TDI(z orginalnym 120tyskm :naughty:....)

fakt, te 2.8 brzmi jakby mial ze 400 tys. km nalatane, albo wtryskiwacze gazowe pod ta oslone silnika schowane .....

ale tez bez przesady, jak 2.5tdi to on nie klekocze ...

ja olej kupiłem w aso castrol 5w-30 slx professional o specifikacji VW 502 00/ 505 00; MB 229.3 i jestem zadowolony silnik pracuje bardzo cicho

jedyne co mnie denerwuje to hałas dochodzący z rozrządu prawdopodobnie pompa wody, poprzedni właściciel kupił pewnie jakiś tani zamiennik :confused4:

a jak chodzą wasze motorki V6??? bo z reguły głośno pracują popychacze

pozdr.

U mnie pojawił się problem z popychaczem. Jak zapalam zimny silnik prze 1 sek. słychać chyba jeden z popychaczy.Wudaje mi się że z lewej głowicy. Potem juz jest ok. Myślałemże po wymianie oleju bedzie lepiej.Zalałem Motul 6100 10W40 . Jest nieco lepiej ale nie idealnie.

Mysle że to dotyczy jednego popychacza.Czy mozna jakoś zdiagnozować który to? Czy dużó jest rozbierania aby wymienić szklanke/ki?

z tego co wiem to niestety nie można, trzeba wymienić wszystkie popychacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo troche mi go bierze (ok 3-3,5L na 15tys) i musze dolewac , ale niebawem mam zamiar uszczelniacze wymienic i powinno byc ok , chyba ze jak jzu czytalem i slyszalem - niektore tak maja ze pija olej i to jest normalne

Pozdro

Witam V6 tak już mają że przy dynamiczniejszej jeździe lubią sobie trochę olejku wypić, ja w swojej też dolewam tak z literek na 4 tys. km. :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja rzeczywiście mówi że zużycie oleju w tym modelu może dochodzić do 1 l na 1000 km. Ja mam w tej chwili 188 kkm (sprawdzone w ASO) i bierze ok 0,5 l na 1000 km. Dodam że głównie przemieszczam się po miście średnio ok 15 km od uruchomienia do wyłączenia. Na dł€ższych trasach zużycie rzeczywiści jest mniejsze. Mam zalany Mobil 1 0w40 full syntetic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też to zauważyłem, że jak sie jeździ na długich odcinkach, to oleju praktycznie nie ubywa. Na 10kkm łyka mi około 1,5 L oleju, a silnik jest raczej w świetnej kondycji... Są tacy, którzy twierdzą, że wogóle ten silnik nie bierze im oleju, ale ja nie do końca w to wierzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. :hi:

Istnieje taka utarta opinia że V-ki biorą olej. ;(

zauważyłem że branie oleju jest adekwatne do stylu jazdy...

Z racji tego że mam V6 2.6 z przebiegiem ponad 200tyś.

Jeździłem na mobil super s 10w40 i dolewałem ok 0,7l na 10 tyś.

Zmieniłem olej na Motul Synergie+ 6100 10w40 i teraz dolewam ok 0,2 na 15tyś.

Mogę śmiało polecić ten olej Motul Synergie+ 6100 10w40 do V-ki sprawdzony :decayed:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym braniem oleju to rzeczywiście zauważyłem, że mój połyka ok. 0,5l /100km - olej 10W40 castrol magnatec, autko ma przebieg 290tys i czarną rurę wydechu, ale spośród 2.8, którymi miałem okazję jeździć chodzi najlepiej. Czy ktoś próbował wyeliminować problem "brania" poprzez wymianę uszczelniaczy lub czegoś innego? z jakim skutkiem? Już miałem przypadek, że silnik brał olej ale niestety wymiana uszczelniaczy nie pomogła - po prostu była to raczej jego przypadłość. Dlatego sceptycznie podchodzę do tematu wymiany uszczelniaczy mającego na celu redukcję "brania" oleju.

>Cypek80 - na jakim dystansie testujesz olej MOTULa ? Też chciałem zmienić na niego tym bardziej ze jest w cenie castrola, który teraz leję a zbiera mnóstwo dobrych recenzji nie tylko na tym forum.

z góry dzięki za odpowiedzi :hi: co fał to fał :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już dwie wymiany Motula 2X po 15000km.

Na początku pierwszej wymiany kupiłem 1l na dolewki.

Ciągle go mam :>(ok pół-litra)

Mobila 10W40 spokojnie wciągało mi 1 litr na 10000km :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...