Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie załącza się po nabiciu czynnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

Witam!

Jestem posiadaczem Audi a4 b6 1.9tdi avf

Mam kilka pytań:

Około 2 tygodnie temu zauważyłem że moja klimatyzacja nie chłodzi udałem się więc do warsztatu w celu uzupełnienia czynnika. Ku mojemu zdziwieniu w układzie nie było czynnika. Czynnik został nabity a gościu zalecił przyjechać za kilka dni żeby sprawdzić ile ubyło .

 

Niestety w tym czasie klima w ogóle nie dzialała, po kilku dniach udałem się do warsztatu diagnoza wykazała że jest wyciek i zapadła decyzja o dokładnym sprawdzeniu po czym został wykryty przeciek na skraplaczu oraz którymś wężu . Po naprawie układ był szczelny gościu mówił że wszystko hula.

 

Po odebraniu samochodu i okazało się że kompresor i wiatrak stoi . Na drugi dzień udałem się z reklamacja ciśnienia oraz szczelność ok . Po całym dniu grzebaniu wykryli rzekomy brak napięcia na kablu do wtyczki kompresora oraz brak błędów . Awaria nie została usunięta a ja wkurzony zabrałem samochód bo moje nerwy już puszczały. Sprawdziliśmy z kumplem wtyczkę przy kompresorze i ku naszemu zdziwieniu prąd dochodził miernik wykazał około 7.5-8v przy włączonym silniku i climatroniku na auto. Niestety kompresor nadal nie odpalał . Sprawdziliśmy wentylator klimatyzacji podłączając go na krótko do akumulatora i ku naszemu zdziwieniu nawet się nie zakręcił - wniosek popsuty wentylator i tu pytanie:

 

Czy uszkodzony wentylator może uniemożliwiać załączenie kompresora klimatyzacji? Wg mechanika komputer podobno żadnych błędów nie wykazywał - w co wątpię :/

Ale bd mógł to sprawdzić koło weekendu.

 

Dodam że W tamtym roku odpadło mi sprzegielko od kompresora, ale kompresor został naprawiony i sprawdzony pod kątem sprawności , układ czysty - brak opiłków na dławiku. Wszystko pięknie chodziło do wiosny....

 

Proszę o jakieś sugestie nasuwające dalszy tok postępowanie

 

Pozdrawiam i sorry za wywód ale staram się zamieścić wszystkie ważne informacje :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Edytowane przez mlody997
Literówki
Opublikowano

po pierwsze to klimatyzacji nie robi się w szopie tylko w zakładzie gdzie są specjaliści od klimatyzacji a nie wulkanizator który kupił maszynę i udaje specjalistę...

po drugie to wiatraki są sterowane przez sterownik i podpinanie ich na krótko to nie najlepszy pomysł

po trzecie bez podpięcia VAGa nic nie zobaczysz.

Na początek sprawdź czy sprzęgło nie jest uszkodzone na kole pasowym, jak nie to dalsza diagnostyka. Najlepiej podłacz VAGa i odczytaj grupy 001, 002 i 010 na wyłączonym silniku jak i na właczonym z klimą ustawiona na Lo i nawiewem na maxa przez kratki w desce.

po wklejeniu screena lub loga będzie można myśleć co dalej.

Opublikowano
3 godziny temu, mlody997 napisał:

Czynnik został nabity a gościu zalecił przyjechać za kilka dni żeby sprawdzić ile ubyło .

:facepalm: Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca... 

Opublikowano
:facepalm: Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca... 

Wiesz generalnie przegląd lampa UV był przeprowadzany ale z wierzchu nic nie wykazało . Dopiero po ściągnięciu pasa przedniego nieszczelność ukazała się między dwoma chłodnicami .
Generalnie gość cały czas robił mi auta i zawsze było wszystko jak należy. Kiedyś robił w serwisie ASO VW i zaufanie bylo, no ale ta klimatyzacja... Niestety kara musi być .

Co mogę to po sprawdzam a potem bd myślał dalej
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sprzęgła może nie mieć, jaki rocznik auta?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sprzęgło zawsze jest, nawet jak kompresor jest sterowany na zaworze.

Opublikowano
Sprzęgła może nie mieć, jaki rocznik auta?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



Rocznik 2002, model bodajże z 2003

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
16 godzin temu, mlody997 napisał:

Wiesz generalnie przegląd lampa UV był przeprowadzany ale z wierzchu nic nie wykazało

Przecież maszyna sprawdza szczelnosc i jak jej nie ma to prawdziwy fachowiec nigdy by nie wpuscil do ukladu nowego czynnika.... Uciekaj stamtąd czym prędzej :decayed:

Opublikowano
16 godzin temu, kamil-vag napisał:

Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca... 

zgadzam sie

Opublikowano

Jeżeli ECON da się włączyć i wyłączyć to czynnika jest na tyle dużo, że G65 pozwala. Jeżeli nie ma czynnika zawór wysokiego ciśnienia nie pozwala wyłączyć trybu ECON. Bez Vaga nic się nie wymyśli. Kto wie co tam Ci nabili może oleju jak serwisowka podpowiada 170g i zawór się zablokował. Oleju zazwyczaj w eksploatowanej klimie daje się wraz z czynnikiem 2% czyli 500g gaz i 10 oleju.

Opublikowano
Dnia 8.06.2017 o 12:38, MaTeo85 napisał:

po pierwsze to klimatyzacji nie robi się w szopie tylko w zakładzie gdzie są specjaliści od klimatyzacji a nie wulkanizator który kupił maszynę i udaje specjalistę...

po drugie to wiatraki są sterowane przez sterownik i podpinanie ich na krótko to nie najlepszy pomysł

po trzecie bez podpięcia VAGa nic nie zobaczysz.

Na początek sprawdź czy sprzęgło nie jest uszkodzone na kole pasowym, jak nie to dalsza diagnostyka. Najlepiej podłacz VAGa i odczytaj grupy 001, 002 i 010 na wyłączonym silniku jak i na właczonym z klimą ustawiona na Lo i nawiewem na maxa przez kratki w desce.

po wklejeniu screena lub loga będzie można myśleć co dalej.

Witam!
Znalazłem dziś chwilę i wykonałem logi na na włączonym silniku i wyłączonym poniżej

log na wyłączonym

log na właczonym

Proszę o dalsze sugestie pozdrawiam

Opublikowano

Sygnał i ciśnienie się nie zmienia więc kompresor stoi według mnie. Błędy klimatronika sprawdź.

Opublikowano
Sygnał i ciśnienie się nie zmienia więc kompresor stoi według mnie. Błędy klimatronika sprawdź.

Błędy sprawdzałem występuje jedynie błąd silniczka klapy recylkulacji ale o tym wiem bo mam odłączony silniczek bo potencjometr padł poza tym żadnych błędów :(

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zawór jakby był uszkodzony też powinien zgłaszać błąd. Ja bym wyssal wszystko z układu nabił ponownie i sprawdził ile odzyskali gazu i oleju przede wszystkim.

Opublikowano

pojedz do dobrego warsztatu, niech wyciągną czynnik i do sprawdzenia na początek dysza, jak jest syf to kompresor do roboty, jak czysta to do wyjęcia zawór sterujący i sprawdzenie czy działa.  to tak na dobry początek. Oczywiście sprzęgło sprawdzałeś i wałek kompresora się kreci wraz z kołem pasowym?

Opublikowano
pojedz do dobrego warsztatu, niech wyciągną czynnik i do sprawdzenia na początek dysza, jak jest syf to kompresor do roboty, jak czysta to do wyjęcia zawór sterujący i sprawdzenie czy działa.  to tak na dobry początek. Oczywiście sprzęgło sprawdzałeś i wałek kompresora się kreci wraz z kołem pasowym?

Dysza z tego co zostałem poinformowany była czysta układ był wolny od opiłków.

Sprzęgiełko sprawdzę po weekendzie bo brakło czasu . Wałek z kołem pasowym bd stawiał jakiś opór przy przekręcaniu ? Na kanale zdiagnozuje bez problemu sprzęgło i wyjmę zawór czy bez ściągania przodu się nie obejdzie ?
Pozdrawiam





Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

żeby wyjąć zawór musisz odciągnąć czynnik wiec i tak musisz odwiedzić kogoś kto się tym zajmuje... 

sprzęgło musisz sprawdzić czy kręcąc kołem pasowym obraca się tez wałek z dołu powinien być ładny dostęp po zdjęciu osłony silnika

Opublikowano

Witam
Wczoraj udało się ustalić że sprzęgło zostało zerwane.
Dzisiaj nastąpiła wymiana po złożeniu do kupy pojechałem nabić czynnik. Po nabiciu czynnika i włączeniu klimy w aucie momentalnie czynnik wystrzelił najprawdopodobnie z zaworu bezpieczeństwa. Co może być jeszcze nie tak? Nabito 500gr i 20ml oleju . Ale dla bezpieczeństwa ściągnęliśmy co pozostało (okolo300gr)
Po przyjechaniu do domu zauważyłem że econ można wyłączyć czyli teoretycznie czynnika coś na dnie zostało. Podłączyłem kompa sprawdziłem grupy włączyłem klimę i działa :o więc co w tym wszystkim jest grane? Czy może ilość czynnika nabitego była za duża?

Ponizej załączam loga do analizy na górze na wyłączonym na dole na włączonym silniku http:// http://vaglog.com/log-001_002_010_4u6R8O.html
Pozdrawiam



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...