mlody997 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Witam! Jestem posiadaczem Audi a4 b6 1.9tdi avf Mam kilka pytań: Około 2 tygodnie temu zauważyłem że moja klimatyzacja nie chłodzi udałem się więc do warsztatu w celu uzupełnienia czynnika. Ku mojemu zdziwieniu w układzie nie było czynnika. Czynnik został nabity a gościu zalecił przyjechać za kilka dni żeby sprawdzić ile ubyło . Niestety w tym czasie klima w ogóle nie dzialała, po kilku dniach udałem się do warsztatu diagnoza wykazała że jest wyciek i zapadła decyzja o dokładnym sprawdzeniu po czym został wykryty przeciek na skraplaczu oraz którymś wężu . Po naprawie układ był szczelny gościu mówił że wszystko hula. Po odebraniu samochodu i okazało się że kompresor i wiatrak stoi . Na drugi dzień udałem się z reklamacja ciśnienia oraz szczelność ok . Po całym dniu grzebaniu wykryli rzekomy brak napięcia na kablu do wtyczki kompresora oraz brak błędów . Awaria nie została usunięta a ja wkurzony zabrałem samochód bo moje nerwy już puszczały. Sprawdziliśmy z kumplem wtyczkę przy kompresorze i ku naszemu zdziwieniu prąd dochodził miernik wykazał około 7.5-8v przy włączonym silniku i climatroniku na auto. Niestety kompresor nadal nie odpalał . Sprawdziliśmy wentylator klimatyzacji podłączając go na krótko do akumulatora i ku naszemu zdziwieniu nawet się nie zakręcił - wniosek popsuty wentylator i tu pytanie: Czy uszkodzony wentylator może uniemożliwiać załączenie kompresora klimatyzacji? Wg mechanika komputer podobno żadnych błędów nie wykazywał - w co wątpię :/ Ale bd mógł to sprawdzić koło weekendu. Dodam że W tamtym roku odpadło mi sprzegielko od kompresora, ale kompresor został naprawiony i sprawdzony pod kątem sprawności , układ czysty - brak opiłków na dławiku. Wszystko pięknie chodziło do wiosny.... Proszę o jakieś sugestie nasuwające dalszy tok postępowanie Pozdrawiam i sorry za wywód ale staram się zamieścić wszystkie ważne informacje Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Czerwca 2017 przez mlody997 Literówki
MaTeo85 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 po pierwsze to klimatyzacji nie robi się w szopie tylko w zakładzie gdzie są specjaliści od klimatyzacji a nie wulkanizator który kupił maszynę i udaje specjalistę... po drugie to wiatraki są sterowane przez sterownik i podpinanie ich na krótko to nie najlepszy pomysł po trzecie bez podpięcia VAGa nic nie zobaczysz. Na początek sprawdź czy sprzęgło nie jest uszkodzone na kole pasowym, jak nie to dalsza diagnostyka. Najlepiej podłacz VAGa i odczytaj grupy 001, 002 i 010 na wyłączonym silniku jak i na właczonym z klimą ustawiona na Lo i nawiewem na maxa przez kratki w desce. po wklejeniu screena lub loga będzie można myśleć co dalej.
kamil-vag Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 3 godziny temu, mlody997 napisał: Czynnik został nabity a gościu zalecił przyjechać za kilka dni żeby sprawdzić ile ubyło . Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca...
mlody997 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca... Wiesz generalnie przegląd lampa UV był przeprowadzany ale z wierzchu nic nie wykazało . Dopiero po ściągnięciu pasa przedniego nieszczelność ukazała się między dwoma chłodnicami . Generalnie gość cały czas robił mi auta i zawsze było wszystko jak należy. Kiedyś robił w serwisie ASO VW i zaufanie bylo, no ale ta klimatyzacja... Niestety kara musi być . Co mogę to po sprawdzam a potem bd myślał dalej PozdrawiamWysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
kt65c453 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Sprzęgła może nie mieć, jaki rocznik auta? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Lukasz_N Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Sprzęgło zawsze jest, nawet jak kompresor jest sterowany na zaworze.
mlody997 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 Sprzęgła może nie mieć, jaki rocznik auta? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu TapatalkaRocznik 2002, model bodajże z 2003 Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wihajster Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 16 godzin temu, mlody997 napisał: Wiesz generalnie przegląd lampa UV był przeprowadzany ale z wierzchu nic nie wykazało Przecież maszyna sprawdza szczelnosc i jak jej nie ma to prawdziwy fachowiec nigdy by nie wpuscil do ukladu nowego czynnika.... Uciekaj stamtąd czym prędzej
Wihajster Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 16 godzin temu, kamil-vag napisał: Takie podejście dyskwalifikuje ten warsztat z miejsca... zgadzam sie
luki19862121 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Jeżeli ECON da się włączyć i wyłączyć to czynnika jest na tyle dużo, że G65 pozwala. Jeżeli nie ma czynnika zawór wysokiego ciśnienia nie pozwala wyłączyć trybu ECON. Bez Vaga nic się nie wymyśli. Kto wie co tam Ci nabili może oleju jak serwisowka podpowiada 170g i zawór się zablokował. Oleju zazwyczaj w eksploatowanej klimie daje się wraz z czynnikiem 2% czyli 500g gaz i 10 oleju.
mlody997 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 Dnia 8.06.2017 o 12:38, MaTeo85 napisał: po pierwsze to klimatyzacji nie robi się w szopie tylko w zakładzie gdzie są specjaliści od klimatyzacji a nie wulkanizator który kupił maszynę i udaje specjalistę... po drugie to wiatraki są sterowane przez sterownik i podpinanie ich na krótko to nie najlepszy pomysł po trzecie bez podpięcia VAGa nic nie zobaczysz. Na początek sprawdź czy sprzęgło nie jest uszkodzone na kole pasowym, jak nie to dalsza diagnostyka. Najlepiej podłacz VAGa i odczytaj grupy 001, 002 i 010 na wyłączonym silniku jak i na właczonym z klimą ustawiona na Lo i nawiewem na maxa przez kratki w desce. po wklejeniu screena lub loga będzie można myśleć co dalej. Witam! Znalazłem dziś chwilę i wykonałem logi na na włączonym silniku i wyłączonym poniżejlog na wyłączonymlog na właczonym Proszę o dalsze sugestie pozdrawiam
luki19862121 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Sygnał i ciśnienie się nie zmienia więc kompresor stoi według mnie. Błędy klimatronika sprawdź.
mlody997 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 Sygnał i ciśnienie się nie zmienia więc kompresor stoi według mnie. Błędy klimatronika sprawdź. Błędy sprawdzałem występuje jedynie błąd silniczka klapy recylkulacji ale o tym wiem bo mam odłączony silniczek bo potencjometr padł poza tym żadnych błędów Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
luki19862121 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zawór jakby był uszkodzony też powinien zgłaszać błąd. Ja bym wyssal wszystko z układu nabił ponownie i sprawdził ile odzyskali gazu i oleju przede wszystkim.
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 pojedz do dobrego warsztatu, niech wyciągną czynnik i do sprawdzenia na początek dysza, jak jest syf to kompresor do roboty, jak czysta to do wyjęcia zawór sterujący i sprawdzenie czy działa. to tak na dobry początek. Oczywiście sprzęgło sprawdzałeś i wałek kompresora się kreci wraz z kołem pasowym?
mlody997 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 pojedz do dobrego warsztatu, niech wyciągną czynnik i do sprawdzenia na początek dysza, jak jest syf to kompresor do roboty, jak czysta to do wyjęcia zawór sterujący i sprawdzenie czy działa. to tak na dobry początek. Oczywiście sprzęgło sprawdzałeś i wałek kompresora się kreci wraz z kołem pasowym?Dysza z tego co zostałem poinformowany była czysta układ był wolny od opiłków. Sprzęgiełko sprawdzę po weekendzie bo brakło czasu . Wałek z kołem pasowym bd stawiał jakiś opór przy przekręcaniu ? Na kanale zdiagnozuje bez problemu sprzęgło i wyjmę zawór czy bez ściągania przodu się nie obejdzie ? Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 żeby wyjąć zawór musisz odciągnąć czynnik wiec i tak musisz odwiedzić kogoś kto się tym zajmuje... sprzęgło musisz sprawdzić czy kręcąc kołem pasowym obraca się tez wałek z dołu powinien być ładny dostęp po zdjęciu osłony silnika
mlody997 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2017 Witam Wczoraj udało się ustalić że sprzęgło zostało zerwane. Dzisiaj nastąpiła wymiana po złożeniu do kupy pojechałem nabić czynnik. Po nabiciu czynnika i włączeniu klimy w aucie momentalnie czynnik wystrzelił najprawdopodobnie z zaworu bezpieczeństwa. Co może być jeszcze nie tak? Nabito 500gr i 20ml oleju . Ale dla bezpieczeństwa ściągnęliśmy co pozostało (okolo300gr)Po przyjechaniu do domu zauważyłem że econ można wyłączyć czyli teoretycznie czynnika coś na dnie zostało. Podłączyłem kompa sprawdziłem grupy włączyłem klimę i działa więc co w tym wszystkim jest grane? Czy może ilość czynnika nabitego była za duża? Ponizej załączam loga do analizy na górze na wyłączonym na dole na włączonym silniku http:// http://vaglog.com/log-001_002_010_4u6R8O.html Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się