Daro_88 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Witam. Mam problem ze swoim audi (a4 b8 3.0 tdi quattro 2008r.) właściwie od dnia kupna. Samochód mam dwa lata. Problem dotyczy wibracji przy hamowaniu ( jak i jeździe przy prędkości od ok. 100 do 160 km/h). W mieście nie ma tego problemu ze względu na małe prędkości. Na początku wydawało się że są źle wyważone koła. Okazało się że koła są ok. Po około pół roku wymieniłem tarcze i klocki na oryginalne. Problem na chwilę znikł jednak po jakimś czasie znowu wróciły wibracje. W listopadzie 2016 roku wymieniłem tarcze i klocki na Zimmermann wentylowane sportowe (koszt ok. 1000zł). Problem znikł bo przez jakiś czas jeździłem tylko po mieście. Jednak po wjechaniu na autostradę i hamowaniu problem od razu wrócił. Jeździłem głównie po mieście więc za bardzo mi to nie przeszkadzało, jednak gdy na wiosnę zacząłem jeździć autostradami to drgania były praktycznie cały czas ( podczas hamowania odczuwalne są bardzo duże wibracje na kierownicy i w całym samochodzie, po chwili wibracje nieco ustępują ale cały czas je czuć) i postanowiłem po raz kolejny zmienić tarczę i klocki. Tym razem ATE Power Disc ( tarcze 1300zł, klocki ceramiczne 400zł). Niestety po wjeździe na autostradę i kilku hamowaniach problem znowu powrócił.... Dodam że mam nowe felgi 18" z nowymi oponami Michelin pilot sport 4. ( Dwa razy sprawdzane i zero bicia) Zawieszenie też było robione tej zimy. Z przodu wszystkie tuleje wahaczy i drążki stabilizacyjne (mimo że większość była dobra zmieniłem wszystko profilaktycznie) Naturalnie przy każdej zmianie tarcz zarówno piasty jak i zaciski były czyszczone. Zastanawiam się gdzie leży przyczyna: PIASTA czy ZACISKI ??? czy może jeszcze coś innego ma wpływ na ciągłe wichrowanie nowych tarcz ??
Dev Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Nie miał czasu, trzy razy zmieniał tarcze na nowe
Daro_88 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 Żaden mechanik mi tego nie zasugerował. Twierdzili że albo tarcze są wadliwe, albo dzieje się tak w skutek gwałtownego hamowania podczas deszczu, albo za szybko jeżdżę i nie daje tarczą możliwości wystudzenia.... itp. Fakt, że na autostradzie zdarza się i 280 km/h jechać i hamować do 100 km/h ale według mnie np. tarcze ATE Power Disc powinny wytrzymać coś takiego tym bardziej że miałem te same w innym samochodzie a tam ich nie oszczędzałem i przez 2 lata kompletnie nic się z nimi nie działo. Przy najbliższej okazji sprawdzę piasty i dam znać co i jak. I bez zbędnych głupich komentarzy kiciu O_o
komoornik Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Niestety hamulce w B8 nie mają łatwego życia. Sam przechodziłem przez dwa komplety hamulców 320. Teraz po wymianie na set od S5 przez chwilę dłużej miałem spokój, ale już znowu po rozgrzaniu czuje bicie. Oczywiście za każdym razem były sprawdzane piasty i miałem informacje zwrotną że nie mają bicia. Poza tym mam na bieżąco raporty z dwóch innych egzemplarzy B8 i jest podobnie...
Daro_88 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Poprzednio jeździłem passatem 2.8 V6 i też założyłem komplet od ATE i 2 lata bez najmniejszego problemu a autem dużo bardziej się "wyżywałem", nieraz dymy szły z hamulców i kompletnie nic się z nimi nie działo ... Ponadto w dwóch poprzednich samochodach też założyłem ATE z czego jeden mam do dziś i 6 lat przy hamulcach nie robiłem nic. Zobaczę jeszcze te piasty jak wrócę do Polski... I naturalnie wymienię tarcze na inne... Spoiler Spoiler Edytowane 16 Czerwca 2017 przez Daro_88
sajmon136 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 16.06.2017 o 17:42, Daro_88 napisał: Poprzednio jeździłem passatem 2.8 V6 i też założyłem komplet od ATE i 2 lata bez najmniejszego problemu a autem dużo bardziej się "wyżywałem", nieraz dymy szły z hamulców i kompletnie nic się z nimi nie działo ... Ponadto w dwóch poprzednich samochodach też założyłem ATE z czego jeden mam do dziś i 6 lat przy hamulcach nie robiłem nic. Zobaczę jeszcze te piasty jak wrócę do Polski... I naturalnie wymienię tarcze na inne... Pokaż ukrytą zawartość Pokaż ukrytą zawartość I jak sytuacja w temacie, obstawiam na piasty Edytowane 22 Czerwca 2017 przez sajmon136
Daro_88 Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 Pod koniec sierpnia mam dopiero urlop i wtedy zajmę się tym dogłębniej. Dam znać jak tylko coś będę wiedział puki co to nie jeżdżę w dalekie tasy tylko miasto (do 100 km/h )więc drgań praktycznie nie czuję.
Maggot Opublikowano 22 Lipca 2017 Opublikowano 22 Lipca 2017 jeśli problem by miał z piastami to jak wygląda naprawa tego ? I jakie +/- koszta ?
Arek13 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Podłącze się do tematu. Mam dokładnie ten sam problem. Jeżdżę tym autem (2.0 143 ) od 4 miesięcy. Doprowadza mnie to do szału. Wcześniej octavia, 20 t po wymianie ten sam problem. Generalnie zaobserwowałem w obu przypadkach nieproporcjonalne zużycie tarcz do klocków. W skodzie zdarlem 2 kpl tarcz a klocki w połowie zużycia. Więc zastanawiam się czy nie lepiej założyć miękkie klocki aby nie dały tak tarcz. Jaki komplet macie sprawdzony ?
strazak990 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Witam. Także posiadam ten sam problem, Tarcze textar i klocki textar, Od samego początku miałem wibracje w samochodzie na kierownicy i taki szum unosił się z hamulców. Zmieniłem koła na nowe orginalne i problem dalej jest ten sam. Czy to może być związane coś z tarczami ? dodam że hamulce mają jakieś 2 miesiące dopierp... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się