Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Egr, dpf, kontrolka świec zarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam bardzo proszę o pomoc. Niedawno padł mi Egr napewno zębatka bo słyszałem dźwięk z okolicy Egr jak by zabki przeskakiwały od koła zębatego i po paru dniach ucichło i zapalił sie check błąd Egr pewnie sie wytarły do końca i już ich nie słychać Egr pewnie zamknięty bo nie kopci i nie stracił na mocy, po jakiś 500 km zapalił sie dpf wiem ze z błędem na silniku sie nie wypali zrobiłem jakieś 30 km musiałem z dzieckiem do lekarza.. dzisiaj go zapaliłem żeby sprawdzić dpf 73,6% w lambda i zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych.. teraz mam bardzo ważne pytanie czy jak ogarnę Egr to wypale dpf spełniając warunki temp. Dpf i jazda ze stałymi obrotami ok 2500. Ew. Vagiem czy musze wyciągać dpf i oddać do czyszczenia? Wiem ze jest tutaj dużo mądrych macherow którzy ogarniało cos takiego... kontrolka świec mogła sie zapalić z powodu dużego zapchania dpf?

Opublikowano

Brak sprzyjających warunków powodował błąd egra i auto weszło w tryb awaryjny. Ogarnij egr usuń błędy i wio na opalanie.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Taki mam zamiar tylko czy jak dpf jest tak zapchany to czy uda sie go wypalić tradycyjnymi sposobami czy trzeba go targać z auta i do czuszczenia

Opublikowano

Można go przepłukać bez wyciągania

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

O ciekawa opcja a jaka jest procedura tego? Nie dojdzie do samozapłonu? Bo niechce sobie jeszcze problemów robić większych :)

Opublikowano

Jak miałem jeszcze dpf, to raz byłem na takim płukaniu. Koleś odłączył wężyk od czujnik różnicy ciśnień i bańką 5l z kranikiem wlewał do dpfa wodę z środkiem di czyszczenia sądzy. Wlał najpierw ok 1l i kazał odpalić silnik. Podstawie miskę pod wydech i powoli wlewał resztę owej mikstury. Po zakończeniu auto pod komputer i wio na wymuszone dopalanie. Po kilku kilometrach komputer stwierdził że nie zainicjuje dopalania ponieważ nie ma potrzeby sadzy zero. Koszt usługi 300 zł.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 22.06.2017 o 11:35, szczepan753 napisał:

 dpf 73,6%

Wypalałem kiedyś VAGiem cegłę w T4 bodajże, która pokazała 88% sadzy i poszło bez problemu :hi:

Opublikowano

No i jest problem Egr wymieniony na nowy błędy skasowane i tyle ze dalej migają świece a dpf zamiast spaść to z 76% zrobiło sie 90% :( nie uzyskałem temp spalin podczas wypalanie większej niż 530 stopni C ratujcie panowie co teraz z tym fantem..?

Opublikowano

Zrób VAG-iem procedurę wymiany DPF-a na nowy.

Wymuś tryb wypalania serwisowego i w drogę.

Radzę te punkty wykonać na mocno nagrzanym silniku i od razu jechać na procedurę.

Nie pomoże to chemia przez czujnik różnicy ciśnień np. Liqui Moly.

Jak to nie pomoże to wymień lub usuń.

Opublikowano

Dzieki za radę :) moim zdaniem niemoge uzyskać temp spalin ok. 700 •C przez tryb awaryjny i zapchany dpf bo Max 2900rpm i dość... czy jak zastosuje liqui do spadnie zapchanie dpf żeby ten tryb zniknął??? 

Opublikowano

Przepłukać dpf przez wężyk od czujnik. To pomoże napewno.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie dziękuje za przydatne wskazówki :) zestaw liqui moly zrobił robotę płyn do czyszczenia 108zl + płyn do płukania 68zl zrobił robotę po aplikacji wartość dpf jak przed 93% ale po rozgrzaniu silnika i wskoczeniu na autostradę za autem zrobiło sie ciemno i wartości zaczęły spadać i tak udało sie dojść do 0% pozdrawiam.

Opublikowano

Tak poza tematem to powiedzćie mi gdzie tu ta ekologia skoro wypalanie sadzy = czarna zasłona dymna za samochodem?

Opublikowano

Ta czarna zasłona to pewnie z tych preparatów :decayed:

Przy prawidłowo działającym układzie DPF-a w momencie aktywnego wypalania sadzy żaden zauważalny dym z wydechu nie powinien lecieć ...:P

Opublikowano

Piotrek Ty sobie chyba jaja jakieś robisz.

W czasie wypalania DPF-a za samochodem czasami jest wielka, ogromna chmura białego dymu.

I nadmieniam nie tylko w grupie VAG ale we wszystkich samochodach.

Najlepiej to widać na wymuszonym serwisowym dopalaniu DPF-a. Po paru minutach pracy w tej procedurze za samochodem jest siwo i nie potrzeba do tego żadnej chemii.

Tak to działa i już. Dlatego d*pa samochodu u nas w serwisie podczas tej procedury zawsze jest na zewnątrz.

 

Opublikowano
Dnia 29.06.2017 o 05:52, szczepan753 napisał:

Dzieki za radę :) moim zdaniem niemoge uzyskać temp spalin ok. 700 •C przez tryb awaryjny i zapchany dpf bo Max 2900rpm i dość... czy jak zastosuje liqui do spadnie zapchanie dpf żeby ten tryb zniknął??? 

 

Dnia 6.07.2017 o 11:06, szczepan753 napisał:

Panowie dziękuje za przydatne wskazówki :) zestaw liqui moly zrobił robotę płyn do czyszczenia 108zl + płyn do płukania 68zl zrobił robotę po aplikacji wartość dpf jak przed 93% ale po rozgrzaniu silnika i wskoczeniu na autostradę za autem zrobiło sie ciemno i wartości zaczęły spadać i tak udało sie dojść do 0% pozdrawiam.

czyli pomogło.

Ja mam 87% i chyba sie skusze na Liquil Moly ile trwa taka przyjemność ?

 

Opublikowano

 

22 godziny temu, Pawelkiwi napisał:

Piotrek Ty sobie chyba jaja jakieś robisz.

W czasie wypalania DPF-a za samochodem czasami jest wielka, ogromna chmura białego dymu.

 

Napisałem wyraźnie : " Przy prawidłowo działającym układzie DPF-a w momencie aktywnego wypalania sadzy żaden zauważalny dym z wydechu nie powinien lecieć ... "

Jak wypalasz serwisowo cegły " po przejściach ", zawalone nie tylko sadzą to może sobie podymić :P:hi:

Opublikowano

Przy prawidłowo działającym silniku nie ma dymu. Jak miałem dpf nie dymił, nawet w trakcie dopalania. Ale że zatykał się co 500 KM, to go wywaliłem i kopci jak Batory, nie zawsze ale zdarza mu się przydymić.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie taka przyjemność trwała ok godziny demontaż obudowy filtra powietrza żeby był dobry dostęp do czujnika przy dpf trzeba go odkręcić i uważać przy tym na kabelki żeby je nie ukręcić musisz je podtrzymywać na prosto żeby nie były załamane.. i teraz mały myk ja używałem do płukania pistoletu do ropowania zrobiłem sobie dysze z przewodu powietrznego kompresor i aplikacja płynu do czyszczenia 1l dysza w dpf i psikamy troszkę czekamy chwile i tak aż sie skończy czekamy 15-20 min i bierzemy płyn do płukania i to samo psikamy czekamy i psikamy... montaż  czujnika, filtra i jedziemy na wypalanie... czujnik z dpf dobrze jest wykręcić na zimnym silniku będzie łatwiej.. 

Opublikowano
Dnia 6.07.2017 o 23:25, Pawelkiwi napisał:

Piotrek Ty sobie chyba jaja jakieś robisz.

W czasie wypalania DPF-a za samochodem czasami jest wielka, ogromna chmura białego dymu.

I nadmieniam nie tylko w grupie VAG ale we wszystkich samochodach.

Najlepiej to widać na wymuszonym serwisowym dopalaniu DPF-a. Po paru minutach pracy w tej procedurze za samochodem jest siwo i nie potrzeba do tego żadnej chemii.

Tak to działa i już. Dlatego d*pa samochodu u nas w serwisie podczas tej procedury zawsze jest na zewnątrz.

 

Ja zauważyłem chmurę na autem tylko przez 5 min dpf 93%-70% a od 70%-0% nie zauważyłem żadnego dymu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...