Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik jest w misce olejowej

jakis czas temu zmieniałem na nowy bo temp ledwo wstawała do 70 stopni, nawet przy bardzo szybkiej jezdzie

wydawalo mi sie ze za mało wiec wpusciłem kapilare termometru przez rurke od bagnetu

róznica była ponad 20 stopni

po wymianie było juz ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak w misce olejowej to chyba sobie odpuszcze bo niby temp oscyluje w granicach tych 100*C a miskę mam suchutką i szkoda mi wyrywać starą uszczelkę jak nie ma takowej potrzeby. Ale dobrze wiedzieć gdzie takowego czujnika szukać na przyszłośc. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wymontowac czujnik nie musisz zdejmowac miski

możesz to zrobic przy najblizszej zmianie oleju

ojjjj, widze ze nie zagladło sie jeszcze pod swój samochód :wink4: :wink4: :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wymontowac czujnik nie musisz zdejmowac miski

możesz to zrobic przy najblizszej zmianie oleju

ojjjj, widze ze nie zagladło sie jeszcze pod swój samochód :wink4: :wink4: :wink4:

Zaglądało i to dosyć często wymieniam olej co dwa miechy ale jakoś nie zauważyłem niczego co by mi sie rzuciło w oczy jako czujnik.

Zastanawia mnie fakt, że mam miskę chyba nie od mojego silnika i jest w niej taki płaski element z miejscem na wtyczkę na 3 lub 4 piny chyba i nie jest tam nic podłączone. Jest to jakś czujnik ilości oleju lub coś w tym rodzaju z tego co kiedyś tam czytałem.

A jak ten czujnik wygląda? Jest wkręcony w miskę i pewnie prowadzi do niego jeden kabelek na wsuwkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dosyc duzy na wtyczkę i wygląda tak jak go opisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dosyc duzy na wtyczkę i wygląda tak jak go opisałeś

A orientujesz sie gdzie mam szukać przewodu z wtyczką do czujnika poziomu oleju bo zamierzam to rozgrzyźć przy następnej wymianie oliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jaki olej najlepiej do [ALG] 2.8 v6 z gazem sekwencja ?

Przez poprzedniego właściciela był zalany Mobil 10w40.

Słyszę różne opinie sprzedawców i mechaników.

Sprzedawca mówi, że lepiej zostać przy tym co jest bo może wypłukać nieczystości i się rozszczelni jeśli zastosuje pełny syntetyk.. jest w tym trochę prawdy bo środki dyspergująco-myjącę występują w większych ilościach w pełnych syntetykach.

Mechanik (moim zdaniem świetny) mówi, że powinno się do v6 i do gazu syntetyk stosować.

Także zdania podzielone... pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zalać 5W40 lub 10W40. Nie jest to silnik wysokoobrotowy, bądź doładowany więc możesz śmiało jeździć na półsyntetyku, ale jak zalejesz syntetyk to się na pewno nie obrazi.

Osobiście jeżdżę na 10W40 i olej wymieniam raz w roku - rocznie robię 6 - 8 tys. km :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecenia producenta dotyczące oleju do tych silników:

VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (30 000 km, 2 lata).

VW 502 00 - Oleje do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.

VW 500 00 - Oleje do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.

VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul motul 8100 X-CESS 5w-40. Silniczek z przebiegiem 230 tys ucichł i nie łyka oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbliza mi sie wymiana oleju mam A4 B6 avant 1.8T 163km z przebiegiem 205000km. wg instrukcji powinienem lac 5w30 ale sam nie wiem czy z takim przebiegiem nie lac juz 10w40. jak myslicie? co w moim przypadku zalac?

10W40... :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

nic nie zmieniasz Kolego

jezdzisz na tym samym oleju aż silnik umrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbliza mi sie wymiana oleju mam A4 B6 avant 1.8T 163km z przebiegiem 205000km. wg instrukcji powinienem lac 5w30 ale sam nie wiem czy z takim przebiegiem nie lac juz 10w40. jak myslicie? co w moim przypadku zalac?

Płukanke zrób i zalej 5w30 albo jak więcej deptasz po gazie to 5w50 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie musisz cudowac

wymieniasz filt i olej i jazdaaaaaaaa !!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ale możesz przed wymianą oleju przepłukać tym

http://allegro.pl/gdansk-motul-engine-clean-i1394626842.html

"...należy dodać zawartość puszki MOTUL ENGINE CLEAN do gorącego zużytego oleju. Następnie silnik powinien pracować na biegu jałowym przez 15 minut. Następnie należy wymienić olej i filtr...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,pytanie mam takie jeździłem 2 razy po 15 tyś km na mobil 10w40,wcześniej auto jeździło na syntetyku.Teraz przypadkowo stałem się posiadaczem czterech litrów mobila 0w40 lać to w silnik czy zostać przy półsyntetyku....Auto spala na 15tysia jakieś od max do min,więc jest w niezłym stanie.Popychacze słychać jakąś sekunde po odpaleniu,plus jakieś rzężenie jakieś trzy sekundy-pewnie napinacz,ale to chyba nic dziwnego-na świeżym oleju to zniknie,tylko czy na tym fullu nie będzie jakichś jaj....Silnik 1.8 wolnyssak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...