Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie - a jaki olej zalała Wam fabryka? Ja u siebie w historii sprawdzonej po VINie mam wyraznie Mobil 0W40 - auto było tym olejem zalewane do 160 tys - czyli do momentu kiedy ja sprowadzilem auto z Niemiec. Jesli niemiecki serwis zalewa olejem o niskiej lepkości - tym bardziej nie rozumiem głosów przeciwników 0W40 i 0W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szukam porady bo za kilka tys czeka mnie zmiana oleju i czekam na porady którym olejem zalac- teraz mam 0w30 castrola ale ostatnio dużo różnych rzeczy się słyszy niekoniecznie dobrych na temat olejów tej firmy. Przebieg to 170tys motor 1.8t 170km+..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam porady bo za kilka tys czeka mnie zmiana oleju i czekam na porady którym olejem zalac- teraz mam 0w30 castrola ale ostatnio dużo różnych rzeczy się słyszy niekoniecznie dobrych na temat olejów tej firmy. Przebieg to 170tys motor 1.8t 170km+..

odpowiedz jest prosta:

Motul X-lite 0W-30

Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30

Fuchs TITAN Supersyn 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - a jaki olej zalała Wam fabryka? Ja u siebie w historii sprawdzonej po VINie mam wyraznie Mobil 0W40 - auto było tym olejem zalewane do 160 tys - czyli do momentu kiedy ja sprowadzilem auto z Niemiec. Jesli niemiecki serwis zalewa olejem o niskiej lepkości - tym bardziej nie rozumiem głosów przeciwników 0W40 i 0W30.

Tak jak piszesz Twój silnik ma prawie 200000km najechane wiec raczej nie ma już takiej kompresji jak był nowy wiec 5w40 lub 5w50 jest dobrym rozwiązaniem dla silnika przy wiekszym przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - a jaki olej zalała Wam fabryka? Ja u siebie w historii sprawdzonej po VINie mam wyraznie Mobil 0W40 - auto było tym olejem zalewane do 160 tys - czyli do momentu kiedy ja sprowadzilem auto z Niemiec. Jesli niemiecki serwis zalewa olejem o niskiej lepkości - tym bardziej nie rozumiem głosów przeciwników 0W40 i 0W30.

Tak jak piszesz Twój silnik ma prawie 200000km najechane wiec raczej nie ma już takiej kompresji jak był nowy wiec 5w40 lub 5w50 jest dobrym rozwiązaniem dla silnika przy wiekszym przebiegu

to jest taka teroia jak ta , ze od 200 tys to juz wypada przejsc na polsyntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - a jaki olej zalała Wam fabryka? Ja u siebie w historii sprawdzonej po VINie mam wyraznie Mobil 0W40 - auto było tym olejem zalewane do 160 tys - czyli do momentu kiedy ja sprowadzilem auto z Niemiec. Jesli niemiecki serwis zalewa olejem o niskiej lepkości - tym bardziej nie rozumiem głosów przeciwników 0W40 i 0W30.

Mój do 280kkm śmigał na mobil 0w/40

Teraz ma 340kkm i zalewam 5w/40 mobila. Jak dla mnie nie ma różnicy między tymi olejami. Jedyne co odczuwam to cana na korzyść motula jest w 5l bankach a mobil w 4l. I nie dość, że bańka tansza to co 4 wymianę mam gratis :tongue4:[br]Dopisany: 17 Luty 2012, 21:14_________________________________________________

stac na krowe to powinno i stac na ciele :tongue4: :tongue4: :tongue4:

ja zalałem tym olejem silnik w mojej padaczce i róznica pomiedzy X-cess-em jest odczuwalna

auto zapala bardzo lekko i od razu miekko pracuje, goracy silnik po zgaszeniu i odpaleniu po 5 minutach

pracuje cały czas tak samo

wczesniej było przes 1-2 sekundy delikatnie słychac hydraulike w głowicy, teraz tego nie ma[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 16:09_________________________________________________

Panowie doradźcie mi.

Moje A4 zalane jest w tej chwili olejem 10W40.

Już 2 raz był nim zalany.

Zalać go pełnym syntetykiem? Czy już lepiej zostać na połówce i ew. zalać coś z górnej półki? :mysli:

lej X-cess-a albo Xlite-a, nie pytaj

U mnie też słychać hydraulike po zgaszeniu i odpaleniu silnika w niewielkim odstepie czasu. Występuje to jedynie jak olej już zbliża sie do wymiany. Wiec wstrzymał bym sie z wychwalaniem jeszcze kilka tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ,

Przyszła u mnie pora na wymianę oleju do TFSI , może macie jakiś namiar na sprawdzonego sprzedawcę Motul'a ? boję się tych podróbek z allegro :)

Z góry dzięki i pozdro

PS: do czego w tym kraju doszło , żeby olej do silników podrabiać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej wlać do silnika 2.4 - przebieg 210tys ? Nie wiem jaki był wczesniej zalany. Kolega napisał mi ze 5w40 ew 10w40. I jezeli zaleje 5w40, a wczesniej był zalany 10w40 to się nic nie stanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej wlać do silnika 2.4 - przebieg 210tys ? Nie wiem jaki był wczesniej zalany. Kolega napisał mi ze 5w40 ew 10w40. I jezeli zaleje 5w40, a wczesniej był zalany 10w40 to się nic nie stanie ??

oblukaj kilka stron wstecz tego watku to ci rozjasni umysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Najlepszym olejem dla auta (bez względu na przebieg) jest olej pełno syntetyczny a najgorszym jest mineralny-to należy przyjąć za aksjomat. Niestety jest u nas rzesza pseudo mechaników, którym to trudno pojąc. Trudno z debilizmem ludzi się nie wygra. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Prześledziłem kilkadziesiąt stron poświęconych olejom, jednak nie mogę się zdecydować :wallbash:

Co do mojego silnika, nie mam pojęcia czym jest zalany.

Zamierzam zalać go najpierw Motulem 10w40, pojeździć kilka tys. km i przejść na Motul 5w40. Wydaje mi się, że tak będzie bezpieczniej :decayed:.

Obecnie silnik ma nalatane ok 195 tys. ( zapewne można w bajki włożyć), dotychczasowy olej koloru ciemnego.

Czy lepiej wlać do dotychczasowego oleju płukankę a następnie 5w40 ?

:hi:

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal od razu Xcessa 5W-40 i GO !!!!!!!!!!!!!!!!

możesz tez zapodac 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepiej wlać do dotychczasowego oleju płukankę a następnie 5w40 ?

:hi:

ja bym go jednak przeplukal przed zalaniem. Dzik ma teraz w promo plukanke Millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Dzięki za szybką odpowiedź :notworthy:

No to Panowie lejemy płukankę :gwizdanie: do starego oleju.

Następnie MOTUL 8100 X-CESS 5w40 :naughty:

Pytanie zatem ile silnik ma działać na tej płukance przed spuszczeniem ? :mysli:

Pozdrawiam

KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:embarrassed:

Dzięki, nie przyszło mi to do głowy. Przy wcześniejszych autkach nigdy nie robiłem takich zabiegów :decayed:

Pozdrawiam KKKC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Warto po płukance zwalać michę i zobaczyć jak wygląda smok i go ewentualnie wyczyścić czy olać to i zalewać świeżą oliwę?

Zwalanie miski to jednak sporo roboty :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Warto po płukance zwalać michę i zobaczyć jak wygląda smok i go ewentualnie wyczyścić czy olać to i zalewać świeżą oliwę?

Zwalanie miski to jednak sporo roboty :wallbash:

pewnie ze warto zwalic

roboty jest sporo to fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...