edekxp Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? Może Motul 6100 lub 8100 Ja po zmianie z Castrola widzę poprawę ciszej chodzi silnik i poziom oleju po zgaszeniu auta jest właściwy na bagnecie. Jak był castrol to aby sprawdzić poziom oleju musiałem czekać z 10godzin, a po zgaszeniu silnika olej był na czubku bagnetu
jihaad Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? Może Motul 6100 lub 8100 Ja po zmianie z Castrola widzę poprawę ciszej chodzi silnik i poziom oleju po zgaszeniu auta jest właściwy na bagnecie. Jak był castrol to aby sprawdzić poziom oleju musiałem czekać z 10godzin, a po zgaszeniu silnika olej był na czubku bagnetu Wow! Odpowiedziałeś na post z marca 2007.
endriuu Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Świeża wiedza zawsze w cenie Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
bediks Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Do wolnossaka jeszcze bym sie nie bal wlac tego cudu, produkty stp nie są jeszcze takie najgorsze, ale do turbo to juz samoboj by bylWysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk Ja bym tego do traktora nie wlal, konsystencja przypominało miód albo butapren
edekxp Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? Może Motul 6100 lub 8100 Ja po zmianie z Castrola widzę poprawę ciszej chodzi silnik i poziom oleju po zgaszeniu auta jest właściwy na bagnecie. Jak był castrol to aby sprawdzić poziom oleju musiałem czekać z 10godzin, a po zgaszeniu silnika olej był na czubku bagnetu Wow! Odpowiedziałeś na post z marca 2007. rzeczywiście nie zobaczyłem daty
Dar27 Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam wszystkich, przykleję się do tematu. Mam w planach zmienić olej w silniku Audi B5 Avant 1.8T ANB dopiero co go nie dawno zakupiłem, na blacie niby 178tys ale nie mam żadnych faktur na potwierdzenie tego przebiegu, ale auto jest zadbane bynajmniej po środku mogę wnioskować dany przebieg. Do sedna, wlany jest niby jakiś Mobil półsyntetyk ale zastanawiam się nad olejem firmy Motul bo wiem że jest polecany. Który z Motula olej mógłbym zalać przy tym przebiegu do auta? Co by było najlepsze? Z góry dziękuję za pomoc i wasze sugestie
Dev Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Motul X-cess 5W -40 nie wiem ile razy juz było.... :facepalm:
Dev Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 a powinienem napisac jak zwykle "Kujawski Forever"
endriuu Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Dziękuję za wyrozumiałość do 1.8T zalalbym cos 0W-40 lub 0W-30 np. xlite. - szczegolnie na zime.
Dev Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Endriuu, przerazisz gościa :polew::polew: chciał lac 10W a Ty mu piszesz że ma lac 0W
WIŚNIA Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 :wallbash: 81 stron,w kółko o tym samym
sokal Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 :wallbash: 81 stron,w kółko o tym samym I właśnie po przeczytaniu tych 81 stron byłem na 1000% pewien żeby następnym razem zalać MOTUL 8100 x-cess 5w40 ale jak przyszło do kolejnej wymiany to już sam nie wiem... Jak kupiłem auto był zalany jakiś (już nie pamiętam jaki) półsyntetyk więc robiąc wymianę po zakupie zalałem MOTUL 6100 Synergie+ 10w40 żeby sprawdzić najpierw jak tam silnik chodzi, czy nie żłopie oleju itd. Okazało się że nie zżera praktycznie ani kropli oleju. Teraz po pół roku znowu przychodzi czas wymiany i z racji zimy pomyślałem że to dobry moment aby przejść na syntetyk MOTULA 8100... Kilka dni temu sprawdziłem sobie historię serwisową mojej A4 i okazało się że to autko jeździ na półsyntetyku już od ok 80kkm i teraz mam dylemat bo jednak nie jest to żaden silnik z turbiną a jedynie zwykła, prosta i tradycyjna jednostka VAG 1.6 Koledzy... Zalecacie w tym przypadku przejść jednak na 8100 x-cess 5w40 czy jednak zostać przy 6100 Synergie+ 10w40? Silniczek fajnie chodzi, oleju nie bierze (przez ostatnie 10kkm raz tylko zrobiłem jakąś małą dolewkę bo wydawało mi się że powinno być "nieco więcej" na bagnecie), wiecie, chodzi o to żeby nie przedobrzyć ale bardzo cenię sobie Waszą opinię
jihaad Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 A jakie masz obiekcje? Ewentualnie zastosuj plukanke i zalewaj 8100. Moze byc tylko lepiej. Wysłane z mojego GT-I9070P
endriuu Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Jeśli po zalaniu 6100 jest wszystko ok, możesz spokojnie lać 8100. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
bediks Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Moje odczucia po przejściu z 10w40 na x-cessa Zrobiłem dopiero 500 km ale przedewszystkim start silnika jest nieco łagodniejszy nieco ciszej pracuje, co może mi się wydawalo i sobie wyobrażałem ale moja kobieta sama z siebie nie mówiąc jej o wymianie oleju bo po co pyta mnie po przejażdżce czy coś z autem robiłem bo jakoś ciszej się zrobiło Wiec jestem mega zadowolony , pozostaje tylko teraz czy będzie zlopac, na 10w ssal około 0, 5 litra na 1500 -2000km szczególnie podczas długich tras, zobaczymy jak będzie za jakiś czas
sokal Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Ja przez 10kkm dolałem chyba coś ok 0,2
bediks Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 No ia latałem na castrolu magnatecu i pierwsze 4k km bez zmian ale później zaczął tak ssać szczególnie jak robiłem jednorazowo 500 km i mam nadzieje ze to wina oleju Narazie po 500 km bez zmian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się