Skyliner89 2 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Dziękuje. Teraz już wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszk 0 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Ok już się pogubiłem... zadaje konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi jaki olej do: 1.6 adp 101 ps, 217000 km, 96 rok, :wallbash: :wallbash: :wallbash: dodam ze mam na mysli : motul 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 i nie wiem co bylo wczesniej dolewane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 przeczytaj post 457 na tej stronie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Motul 8100 C3 ma opisane że do silników z normą spalin euro4 i że dobry jest tylko do niektórych silników poniżej 2005 roku. Dobry jest do ALT?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Motul 8100 C3 ma opisane że do silników z normą spalin euro4 i że dobry jest tylko do niektórych silników poniżej 2005 roku. Dobry jest do ALT?? mozesz zalewac 8100 X-cess 5W-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Motul 8100 C3 ma opisane że do silników z normą spalin euro4 i że dobry jest tylko do niektórych silników poniżej 2005 roku. Dobry jest do ALT?? mozesz zalewac 8100 X-cess 5W-40 ale ten co napisałem też podejdzie?? formuła ta sama(5w40) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 najwazniejsza jest dla ciebie norma Audi. C3 5W-40 spelnia 502.00-505.00. mozesz lac. ale X-cess jest tanszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 najwazniejsza jest dla ciebie norma Audi. C3 5W-40 spelnia 502.00-505.00. mozesz lac. ale X-cess jest tanszy No tamten taką posiada. Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master85 0 Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Ja właśnie będę przechodził na pełny syntetyk Motul 8100 X-CESS 5w40. Obecnie jeżdżę na 6100 Synergie+ 10w40. Auto ma 111tys przebiegu a w historii napisane jest że szwapy już przy 50tys przebiegu zalewali półsyntetyk. Przestudiowałem mnóstwo artykółów na temat wymiany olejów i z mitami z tym związanych. Dodatkowo zamawiam Motul Engine Clean i oczywiście po wymianie 1tys km max i będzie następna wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Ja właśnie będę przechodził na pełny syntetyk Motul 8100 X-CESS 5w40 ... Bardzo dobrze zrobisz, jako nieliczny przejdziesz z semi na full, wierz mi nic się nie stanie ... Auto ma 111tys przebiegu ... Jesteś pewien, że auto 14 letnie ma tylko tyle, nie wydaje mi się ... szwapy ... Chyba chodziło Ci o "szwaby" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master85 0 Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 ... Auto ma 111tys przebiegu ... Auto kupiłem w 2008r, sprawdzałem historię samochodu po nr VIN jeszcze zanim kupiłem.Wszystko się zgadzało. Wpisy w książce serwisowej także pokrywają się z wpisami w historii samochodu. Wydaje się to nieprawdopodobne ale sam zrobilem przez 2 lata audiczką 10tyś km także jest to możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Auto kupiłem w 2008r, sprawdzałem historię samochodu po nr VIN jeszcze zanim kupiłem.Wszystko się zgadzało. Wpisy w książce serwisowej także pokrywają się z wpisami w historii samochodu. Wydaje się to nieprawdopodobne ale sam zrobilem przez 2 lata audiczką 10tyś km także jest to możliwe To pogratulować, trafił Ci się rodzynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablosan 0 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Ja właśnie będę przechodził na pełny syntetyk Motul 8100 X-CESS 5w40. Obecnie jeżdżę na 6100 Synergie+ 10w40. Auto ma 111tys przebiegu a w historii napisane jest że szwapy już przy 50tys przebiegu zalewali półsyntetyk. Przestudiowałem mnóstwo artykółów na temat wymiany olejów i z mitami z tym związanych. Dodatkowo zamawiam Motul Engine Clean i oczywiście po wymianie 1tys km max i będzie następna wymiana. A jak spisuję się auto na 6100 Synergie+? Z tego co przeczytałem jako półsyntetyk ma lepszy od konkurencji (porównywałem z Valvoline Max Life 10W-40 na którym jeżdżę obecnie) wskaźnik lepkości 157 do 150, ale z kolei ma niższe TBN o prawie 2-czyli gorsze właściwości myjące i czyszczące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz1991 0 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Ja bym zmienil na polsyntetyk...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master85 0 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Olej jest OK. Oleje o dużym wskazniku lepkości charakteryzuje mała zmiana lepkości przy zmianie temperatury. Dobry olej powinien posiadać wskaznik lepkości minimum 140. Liczba zasadowa TBN to także jeden z najważniejszych parametrów. Im większa, tym lepsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im wieksza zawartość siarki w paliwie, tym większe powinno być TBN. Oleje do dieseli powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy. Ciężko mi stwierdzić ktory olej byłby lepszy. Chyba bym wybrał ten z większą liczbą TBN czyli Valvoline. Niełatwy wybór,może trzeba porównać jeszcze jeszcze inne parametry np. tem. płynięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 0 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Witam. Co mam zrobić jeżeli mam w silniku jakiś nagar?? Zamierzam wymienić olej pierwszy raz.Napisane jest że mam półsyntetyk ale mechanik stwierdził po nagromadzonym nagarze przy wlewie oleju że musiał tu być mineralny wcześniej i radzi mi taki wlać. Czy mogę ten nagar czymś przepłukać i później nalać dalej półsyntetyk czy nawet syntetyk?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 masz wycieki na zewnatrz silnika? jesli tak to zlokalizuj i zlikwiduj je poprzez wymiane uszczelek itp. potem plukanka Motulem Engine Clean, a potem syntetyk Motul X-Cess 5W-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 0 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Gdzieś mi tam lekko cieknie(misa olejowa).Przy wymianie oleju miałem to robić. A jak potraktuje silnik tym płynem to np. mogą uszczelki się rozszczelnić albo powstać wycieki których teraz nie widać??[br]Dopisany: 23 Luty 2010, 22:20_________________________________________________A jakie elementy mogą się rozszczelnić przy wymianie oleju z minerlanego na syntetyk?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek33w 0 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 dołącze sie do tematu z swoim problemem, zakupilem auto tydzien temu od pierwszego wlasciciela, włoch, mial je 11 lat. Przebieg 126 tys. Na blacie, na silniku wlepa, że 19.03.09r byl wymieniany olej przy 116 tys. Wnetrze auta jak nowe, kierownica itp itd. W serwisie audi, ostatni przebieg w 2005 roku 60 pare tys km. Tu problem. Zalany olej 10w40 ( poraszka dla takiego przebiegu i silnika, przynajmniej jak dla mnie). Chce zalać jakis pełny syntetyk, dużo ludzi pisze, że TAK SIE NIE ROBI ( nikt nie uzasadnił tego praktycznie jakoś... ). Czytałem o lepkości, gestości, tych API-SG, SF... W serwisie powiedzieli, że oryginalnie ma być specyfikacja vw 501 01 lub 502 00. Myślę o oleju VALVOLINE VR1 5w50... Czy może mi ktoś pomoc w tej sprawie ? ktoś kto próbował takich zmian, i jaki byłby najlepszy olej do tego silnika ? bede wdzieczny bo po 2 dniach czytania juz naprawde nie wiem czego sie chwycić, a nie chce zalać mobila 1 10w40 ... http://img145.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=72548172.jpg tu link ze zdjęciami silnika itp, moze sie przyda w pomocy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Gdzieś mi tam lekko cieknie(misa olejowa).Przy wymianie oleju miałem to robić. A jak potraktuje silnik tym płynem to np. mogą uszczelki się rozszczelnić albo powstać wycieki których teraz nie widać??[br]Dopisany: 23 Luty 2010, 22:20_________________________________________________A jakie elementy mogą się rozszczelnić przy wymianie oleju z minerlanego na syntetyk?? nic sie nie rozszczelni http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0 dołącze sie do tematu z swoim problemem, zakupilem auto tydzien temu od pierwszego wlasciciela, włoch, mial je 11 lat. Przebieg 126 tys. Na blacie, na silniku wlepa, że 19.03.09r byl wymieniany olej przy 116 tys. Wnetrze auta jak nowe, kierownica itp itd. W serwisie audi, ostatni przebieg w 2005 roku 60 pare tys km. Tu problem. Zalany olej 10w40 ( poraszka dla takiego przebiegu i silnika, przynajmniej jak dla mnie). Chce zalać jakis pełny syntetyk, dużo ludzi pisze, że TAK SIE NIE ROBI ( nikt nie uzasadnił tego praktycznie jakoś... ). Czytałem o lepkości, gestości, tych API-SG, SF... W serwisie powiedzieli, że oryginalnie ma być specyfikacja vw 501 01 lub 502 00. Myślę o oleju VALVOLINE VR1 5w50... Czy może mi ktoś pomoc w tej sprawie ? ktoś kto próbował takich zmian, i jaki byłby najlepszy olej do tego silnika ? bede wdzieczny bo po 2 dniach czytania juz naprawde nie wiem czego sie chwycić, a nie chce zalać mobila 1 10w40 ... http://img145.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=72548172.jpg tu link ze zdjęciami silnika itp, moze sie przyda w pomocy ... ty musisz jezdzic na syntetyku. polecam MOTUL 8100 X-clean 5W-40. Znajdz kolege "dzik" na forum. ma dobre pormocje na Motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się