Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 ee nie ma... a to, ze silnik sie mniej zuzywa na fuul niz na semi?? to tez, ale te róznice sa praktycznie niezauwazalne musiałbyś jezdzic dwoma autami na róznych olejach przez 15 lat a potem rozebrac silniki w drobny mak i zweryfikowac czesci
endriuu Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 wydaje mi sie, ze wystarczy 200 tys przejechac
Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 to zalezy od silnika, w oplu wystarczy 70tkm :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:
Glovash Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 ja teraz jeżdżę na pełnym syntetyku "Castrol EDGE Sport 10w60" - przebieg 190 tys. Był on wymieniony jakieś 3 tys. km. temu i nadal wygląda jak wlany wczoraj... Mam też 2 bańkę, na kolejną wymianę... do AFNa lałem Motula 6100 Synergie+ i byłem bardzo zadowolony... więc pewnie po Castrolu wrócę do Motula...
szybki bill Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 ja smigam na castrolu i motorek cicho pracuje do momentu gdy napinacz zaczyna wariowac to juz pozniej jest kaplica
Dev Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? only - 5W40 norma 502.00/505.00 http://allegro.pl/item993868582_gdansk_motul_8100_x_cess_5w40_5l_gratis.html
andegrand Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 WITAM mam wlany 15w40 i proponowano mi zmienic na 10w40 i obserwowac silnik jak pracuje ,czy sa wycieki itp jak bedzie ok to po 10tkm zmienic na 5w40 i mam takie pytanie jaki olej wlac 10w40 w sklepie polecal mi valvoline PROSZE O JAKIES MADRE PORADY !!! <nazwa link itp > ??
andegrand Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 lej Motul 6100 dzieki za szybka odp
pablosan Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 lej Motul 6100 Sam ma zamiar zalać teraz Motula, żeby wypróbować (jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W-40), natomiast trzeba być obiektywnym i napisać że Valvoline Max Life 10W-40 ma znacznie lepszy wskanik TBN-liczba zasadowa (10.4 mg KOH/g do 8.6 KOH/g)-czyli wlasciwosci myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania, od Motula 6100+. Warto porównać karty katalogowe. Z kolei Motul ma lepszy wskaznik lepkosci od Valvoline o 5%.
Łukasz 23 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam wszystkich ,w nie długim czasie czeka mnie pierwsza wymiana oleju w moim autku, szkopuł tkwi w tym że nie wiem jaki olej był poprzednio wlany bo autko sprowadziłem sobie z Niemiec ,mam przebieg 152tkm i zastanawiam się jakim olejem zalać żeby był dobry .Proszę o doradę .
ROBERT Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Przeczytaj ten wątek od kilku, kilkunastu stron wstecz i wszystkiego się dowiesz
Dev Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam wszystkich ,w nie długim czasie czeka mnie pierwsza wymiana oleju w moim autku, szkopuł tkwi w tym że nie wiem jaki olej był poprzednio wlany bo autko sprowadziłem sobie z Niemiec ,mam przebieg 152tkm i zastanawiam się jakim olejem zalać żeby był dobry .Proszę o doradę . http://allegro.pl/item993868582_gdansk_motul_8100_x_cess_5w40_5l_gratis.html własnie kupiłem 10litrów :> :> :> :> :>
s4ncho Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 mam pytanko: posiadam a4 2oo1r w grudniu zeszlego roku wymienil mi mechanik olej na 5w30 (mieszkam w UK) zrobilem na nim ok 8ooo km i zapalila mi sie kontrolka ze jest minimum teraz kupilem 10w40 magnatec. Czy moge dolac ten brak tym olejem 10w40 ??? moj przebieg to 120ooo km. dzieki za odp.
endriuu Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 mam pytanko: posiadam a4 2oo1r w grudniu zeszlego roku wymienil mi mechanik olej na 5w30 (mieszkam w UK) zrobilem na nim ok 8ooo km i zapalila mi sie kontrolka ze jest minimum teraz kupilem 10w40 magnatec. Czy moge dolac ten brak tym olejem 10w40 ??? moj przebieg to 120ooo km. dzieki za odp. Kolego masz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_wymiana_oleju_na_jaki-t100404.0.html spec. watek o pożereczu oleju jakim jest ALT.
adamikpawel1 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Castrol EDGE Sport 10W-60 - API SJ, CF, ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8 - brak norm VW oraz MB! Castrol Magnatec 5W-40 - API SM/CF, ACEA A3/B3/B4,/C3, MB-Approval 229.3, VW 502.00/505.00 Castrol Magnatec 10W-40 - API SL/CF, ACEA A3/B3, MB-Approval 229.1, VW 505.00 Castrol Magnatec 15W-40 - API SL/CF, ACEA A3/B3, MB-Approval 229.1 , VW 505.00 MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 - API SL/CF , ACEA A3/B3/B4, MB-Approval 229.3, VW 502.00/505.00 MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - API SL/CF , ACEA A3/B3/B4, MB-Approval 229.3,VW 502.00/505.00 , BMW Long-Life 98, OPEL/GM Diesel LL B-025, Porsche Mobil Super 1000 10W40 - API SL/SJ/CF ,ACEA A3/B3 ,MB-Approval 229.1 ,VW 505 00 Mobil Super 2000 10W40 - API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3 ,MB-Approval 229.1 VW 505 00 Mobil Super 3000 5W40 - API SM/SL/SJ/CF , ACEA A3/B3/B4, MB-Approval 229.3, VW 502.00/505.00,Opel GM-LL-B-025, BMW Longlife Oil 01 Osobiście stosuje olej Motul 8100 X-cess 5W40, wymiana co 10tyś. filtry Knecht.
pablosan Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Panowie Wczoraj zajrzałem na stronę Lotosu i znalazlem ciekawy olej: Lotos Syntetic 5W40 o takich parametrach jak: API: SL ACEA A3-98/B3-98/B4-98 • ACEA A3/B4-04 Wskaznik lepkosci: 178 Temperatura plyniecia: -42 stopni C. temperatura zaplonu: 236 stopni C. TBN: 10,2 mgKOH/g Normy: MB- Approval 229.3 , VW 502.00, VW 505.00, GM-LL-B-025, Porsche Uzywa/używał ktoś ten olej? Bo wg tego co wyzej to jest to wysoka jakosc (porownywalna z Motulem 8100 X-cess)
master85 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Witam widzę że przynajmniej kilku kolegów ma tu pojęcie o olejach Może przybliżę w wielkim skrócie co oznaczają parametry oleju lotos które napisał kolega pablosan: API:SL -amerykańska klasyfikacja która dotyczy olejów do silników benzynowych (S), natomiast litera L oznacza wysoką jakość oleju. ACEA A3-98 -europejska klasyfikacja która odnosi się do silników benzynowych (litera A). Natomiast cyferka 3 oznacza że olej przeznaczony jest do pracy w najcięższych warunkach eksploatacyjnych. Literki B odnoszą się do silników wysokoprężnych ale już nie będę się rozpisywał. Bardzo wysoki wskażnik lepkości: 178, wręcz niespotykany. Świadczy to o wysokiej klasie tego oleju. Temperatura płynięcia - własność niskotemperaturowa charakteryzująca olej. Jest to najniższa temperatura w której olej znajduje się na granicy utraty płynności, pozostając nadal cieczą. Nie mylić tej wartości z graniczną temperaturą pompowalności. Temperatura zapłonu - jest to najniższa temp przy której w ściśle określonych warunkach następuje zapalenie par oleju od zewnętrznego żródła ognia. Mówi ona o obecności w oleju niskowrzących składników, co prowadzić może do ubytków w trakcie jego pracy w silniku. Ubytki w wyniku odparowania prowadzą do zwiększenia ilości powstających nagarów i laków (ze spalonych par oleju) jak i zwiększonej toksyczności spalin. Oleje silnikowe posiadają tem zapłonu 200-250 stopni. Wniosek jest oczywisty im wyższa tem zapłonu tym lepiej. Liczba zasadowa TBN.... mam nadzieje że wszystkim oczywista. Im wyższa tym lepiej.
YaBoLeK Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Witam Odnosnie oleju Lotos Syntetic 5W40 - uzywam go od grudnia 2009r. Na razie zrobilem na nim ok 6000 km (zima, takze nie mialem zbyt dalekich tras - jakies 30% to moja wioska i okolice, reszta to "trasa", w wiekszosci do Wrocka, czasami basen w Kudowie Zdroju. Na bagnecie ubylo ok 1/3 takze uwazam, ze jest niezle. Wczesniej, od kupna bryczki w 04.2007r. jezdzilem na lotosie semi 10w40- jakies 50 pare tysiecy. Powiem tak: 1. Odnosnie kultury pracy- nie widze zadnej roznicy (moze jak bylo - 15 - 20 C to przy odpaleniu zamiast przez 3 sec zawory (az 20 sztuk w koncu...) klepaly 1,5 sec. ) 2. Branie oleju - na semi - z tego co pamietam po 10 tys ubywalo troszke wiecej niz 1/3 na bagnecie - z tym, ze do 8 tys km oleju prawie nie ubywalo nic, przez kolejne 2 tys km schodzilo wlasnie do 1/3 (sam sobie tlumaczylem, ze po prostu olej juz wtedy byl "bardziej spracowany" i dlatego szybciej sie zuzywal..., mechanik nie zaprzeczal - ale co sobie pomyslal to juz jego). Teraz na obecnym LOTOSIE SYNTETIC 5W/40 z Formula Thermal Control mam tak jak napisalem powyzej. Ogolnie olej zmienilem na "lepszy", aby poczuc sie lepiej . Zamiast 20% syntetykow ma te 80%. Silnik przy okazji ma troszke lepsze warunki pracy, a ze wraz z dluzszym stazem posiadania samochodu obroty na poszczegolnych biegach rosna, he he he (mocy moze i nie brakuje az tak, bo generalnie jezdze "zgodnie z przepisami ;p) ale czasem trzeba przeciagnac ten 2 bieg do 90, czy 3 do 140 aby pomachac kolegom w gnojowozach i popatrzec jak mieszaja tymi biegami he he he ))) Roznica w cenie nie jest duza - semi 65 zl a 5W/40 cos kolo 100zl. Na koniec: dziekuje jeszcze wszystkim kolegom, ktorzy tutaj opisuja swoje przygody z olejami, ogromna kopalnia wiedzy- generalnie zdanie niektorych z Was umocnilo mnie w przekonaniu, ze nic "mu" nie bedzie po przejsciu "o klase wyzej" pozdrawiam goraco! YaBoLeK
Tomasz Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 panowie moja niunia jeździła w De na 0w30 LIQUI MOLY, przebieg 225 tys km warto zmieniać na 5W30?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się