pablosan 0 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? A w jaki sposób zaszkodzisz silnikowi poprzez pełen syntetyk? Żadnego z beczk, ja bym zalal z bańki: Motul, Valvoline, Liqui Moly, resztę olei "olej" :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIŚNIA 2 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? A w jaki sposób zaszkodzisz silnikowi poprzez pełen syntetyk? Żadnego z beczk, ja bym zalal z bańki: Motul, Valvoline, Liqui Moly, resztę olei "olej" :> byle by Oryginalny był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diego 1 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Panowie czym się właściwie różnią te Motule: http://sklep-oleje.pl/MOTUL_SPECIFIC_50400_50700_5W_30_5L-233.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_ECO_Clean_5W_30_5L-217.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_clean_plus_5W_30_1L-218.html I który bardziej nadaje się do silnika FSI ? Sprzedawca poleca nr2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Panowie czym się właściwie różnią te Motule: http://sklep-oleje.pl/MOTUL_SPECIFIC_50400_50700_5W_30_5L-233.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_ECO_Clean_5W_30_5L-217.html I który bardziej nadaje się do silnika FSI ? Sprzedawca poleca nr2. Sprzedawca poleca olej, który nie spełnia żadnych norm grupy VAG. Musisz zalać 8100 X-clean+ 5W-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diego 1 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 No tak, pomyliłem linki Mam wybór pomiedzy: MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30 MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30 Obydwa speniaja te same normy, parametry bardzo podobne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieczakers 0 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 a co jeśli wcześniej samochód był ujeżdzany na 10W40 a teraz zmienię na 15W40?? zrobisz głupotę... Chciałbym również zauważyć, że wystarczy przeczytać 10 ostatnich stron postu, żeby wiedzieć co wlać do 1,8T Tak poza tym.... Nasuwa mi się tylko jedno pytanie... Czy do silników 20 zaworowych, np ADR lać syntetyk, np. MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30, mimo, że wcześniej jeździły na półsyntetykach (mój na Mobilu 10w40)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablosan 0 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Nie ma żadnych przeciwskazań moim zdaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieczakers 0 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Ale, jeżeli trochę oleju mi bierze (tzn. spala), bo nie mam widocznych wycieków, może być tak że zacznie go ginąć więcej przy syntetyku, czy to też bajka? Tak poza tym kupiłem Mobil Super 2000 10w40. Tym razem w Intercarsie, więc na pewno nie jest lewy i jestem ciekaw czy szklanki będzie słychać... Polecano mi również preparad Liqui Moly, który likwiduje te klekoczące dźwięki, ale nie wiem czy to jest sens. Miał ktoś z tym styczność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablosan 0 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Ja miałem styczność z tym preparatem, bo też mi szklanki dzwoniły-nic nie pomogło, za to jak zalałem Motula Synergie 6100, to teraz znacznie mniej. Następna wymiana to na 100% pełen syntetyk, albo Motul 8100 x-cess 5W-40 albo Valvoline SynPower 5W40-nic innego nie wchodzi w grę. Ps. Zobacz jak stare jest moje auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieczakers 0 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Raptem 3 lata różnicy :> Mam teraz inny problem. Nie moge odkręcić śruby spustowej oleju. Za każdym razem ten sam problem, tylko że teraz tak się zjechała, że będzie micha do wyjęcia. Jutro spróbuję spiłować na mniejszy rozmiar, a jak nie pomoże to będzie źle bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 jak odkrecisz korek to załóz na niego nasadkę 17 na kostkę 1/2 " i zespawaj bedzie na wieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 a co jeśli wcześniej samochód był ujeżdzany na 10W40 a teraz zmienię na 15W40?? zrobisz głupotę... Chciałbym również zauważyć, że wystarczy przeczytać 10 ostatnich stron postu, żeby wiedzieć co wlać do 1,8T Tak poza tym.... Nasuwa mi się tylko jedno pytanie... Czy do silników 20 zaworowych, np ADR lać syntetyk, np. MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30, mimo, że wcześniej jeździły na półsyntetykach (mój na Mobilu 10w40)? ja do ADRa leje X-cessa 5W-40. Nie ma sensu lać X-cleana. X-cess lepiej sie tu sprawdzi - ma wyższe TBN i nie ma dodatkow chroniących DPFow i innych pierdów. chroni przede wszystkim silnik. jesli nie upalasz bardzo - to spokojnie mozesz lac 6100 10W-40 lub jakis inny dobry półsyntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieczakers 0 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 jak odkrecisz korek to załóz na niego nasadkę 17 na kostkę 1/2 " i zespawaj bedzie na wieki niestety już nigdy go nie odkręcę. Trzeba miche wymienić - śruba zjechana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek20stencel5 4 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Etam, głupoty gadasz, są tacy spece którzy każdą śrubę odkręcą, jedź np. do dobrego tłumikarza, poradzi z tym sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymitam 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Czy wszystkie audi wychodziły/wychodzą zalane Castrolem????? Znajomy Magik mówi, że to totalne nieporozumienie.. silnik zasyfiony na nim bardzo, co widać m.in. pod korkiem... Poleca mi zmienić na Mobil 5w50 - przez niego sprawdzony w A6 2.8 V6.. Co Wy na to??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek20stencel5 4 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Możesz, ale lepiej zrobisz zalewając MOTUL X-cess 5w-40, pisz do kolegi dzik z forum, ma oryginalne w dobrej cenie, do tego filtry też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Czy wszystkie audi wychodziły/wychodzą zalane Castrolem????? Znajomy Magik mówi, że to totalne nieporozumienie.. silnik zasyfiony na nim bardzo, co widać m.in. pod korkiem... Poleca mi zmienić na Mobil 5w50 - przez niego sprawdzony w A6 2.8 V6.. Co Wy na to??? Testowałem i nie polecam Zalej Motula 5w30 lub 5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablosan 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Panowie Valvoline, Liqui moly, Motul-po co zawracac sobie głowę czymś innym od tych wymienionych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieczakers 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Etam, głupoty gadasz, są tacy spece którzy każdą śrubę odkręcą, jedź np. do dobrego tłumikarza, poradzi z tym sobie Uwierz, że wątpię... No chyba, że zacznie to rozgrzewać do czerwoności. Ale na razie nie trzeba tego ruszać - olej odessany i będzie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaku2_88 0 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Panowie Valvoline, Liqui moly, Motul-po co zawracac sobie głowę czymś innym od tych wymienionych? To są najlepsze marki :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się