pablosan Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? A w jaki sposób zaszkodzisz silnikowi poprzez pełen syntetyk? Żadnego z beczk, ja bym zalal z bańki: Motul, Valvoline, Liqui Moly, resztę olei "olej" :>
WIŚNIA Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? A w jaki sposób zaszkodzisz silnikowi poprzez pełen syntetyk? Żadnego z beczk, ja bym zalal z bańki: Motul, Valvoline, Liqui Moly, resztę olei "olej" :> byle by Oryginalny był
Diego Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Panowie czym się właściwie różnią te Motule: http://sklep-oleje.pl/MOTUL_SPECIFIC_50400_50700_5W_30_5L-233.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_ECO_Clean_5W_30_5L-217.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_clean_plus_5W_30_1L-218.html I który bardziej nadaje się do silnika FSI ? Sprzedawca poleca nr2.
endriuu Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Panowie czym się właściwie różnią te Motule: http://sklep-oleje.pl/MOTUL_SPECIFIC_50400_50700_5W_30_5L-233.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_ECO_Clean_5W_30_5L-217.html I który bardziej nadaje się do silnika FSI ? Sprzedawca poleca nr2. Sprzedawca poleca olej, który nie spełnia żadnych norm grupy VAG. Musisz zalać 8100 X-clean+ 5W-30
Diego Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 No tak, pomyliłem linki Mam wybór pomiedzy: MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30 MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30 Obydwa speniaja te same normy, parametry bardzo podobne...
Pieczakers Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 a co jeśli wcześniej samochód był ujeżdzany na 10W40 a teraz zmienię na 15W40?? zrobisz głupotę... Chciałbym również zauważyć, że wystarczy przeczytać 10 ostatnich stron postu, żeby wiedzieć co wlać do 1,8T Tak poza tym.... Nasuwa mi się tylko jedno pytanie... Czy do silników 20 zaworowych, np ADR lać syntetyk, np. MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30, mimo, że wcześniej jeździły na półsyntetykach (mój na Mobilu 10w40)?
pablosan Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Nie ma żadnych przeciwskazań moim zdaniem
Pieczakers Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Ale, jeżeli trochę oleju mi bierze (tzn. spala), bo nie mam widocznych wycieków, może być tak że zacznie go ginąć więcej przy syntetyku, czy to też bajka? Tak poza tym kupiłem Mobil Super 2000 10w40. Tym razem w Intercarsie, więc na pewno nie jest lewy i jestem ciekaw czy szklanki będzie słychać... Polecano mi również preparad Liqui Moly, który likwiduje te klekoczące dźwięki, ale nie wiem czy to jest sens. Miał ktoś z tym styczność?
pablosan Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Ja miałem styczność z tym preparatem, bo też mi szklanki dzwoniły-nic nie pomogło, za to jak zalałem Motula Synergie 6100, to teraz znacznie mniej. Następna wymiana to na 100% pełen syntetyk, albo Motul 8100 x-cess 5W-40 albo Valvoline SynPower 5W40-nic innego nie wchodzi w grę. Ps. Zobacz jak stare jest moje auto
Pieczakers Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Raptem 3 lata różnicy :> Mam teraz inny problem. Nie moge odkręcić śruby spustowej oleju. Za każdym razem ten sam problem, tylko że teraz tak się zjechała, że będzie micha do wyjęcia. Jutro spróbuję spiłować na mniejszy rozmiar, a jak nie pomoże to będzie źle bardzo
Dev Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 jak odkrecisz korek to załóz na niego nasadkę 17 na kostkę 1/2 " i zespawaj bedzie na wieki
endriuu Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 a co jeśli wcześniej samochód był ujeżdzany na 10W40 a teraz zmienię na 15W40?? zrobisz głupotę... Chciałbym również zauważyć, że wystarczy przeczytać 10 ostatnich stron postu, żeby wiedzieć co wlać do 1,8T Tak poza tym.... Nasuwa mi się tylko jedno pytanie... Czy do silników 20 zaworowych, np ADR lać syntetyk, np. MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30, mimo, że wcześniej jeździły na półsyntetykach (mój na Mobilu 10w40)? ja do ADRa leje X-cessa 5W-40. Nie ma sensu lać X-cleana. X-cess lepiej sie tu sprawdzi - ma wyższe TBN i nie ma dodatkow chroniących DPFow i innych pierdów. chroni przede wszystkim silnik. jesli nie upalasz bardzo - to spokojnie mozesz lac 6100 10W-40 lub jakis inny dobry półsyntetyk.
Pieczakers Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 jak odkrecisz korek to załóz na niego nasadkę 17 na kostkę 1/2 " i zespawaj bedzie na wieki niestety już nigdy go nie odkręcę. Trzeba miche wymienić - śruba zjechana.
tomek20stencel5 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Etam, głupoty gadasz, są tacy spece którzy każdą śrubę odkręcą, jedź np. do dobrego tłumikarza, poradzi z tym sobie
tymitam Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Czy wszystkie audi wychodziły/wychodzą zalane Castrolem????? Znajomy Magik mówi, że to totalne nieporozumienie.. silnik zasyfiony na nim bardzo, co widać m.in. pod korkiem... Poleca mi zmienić na Mobil 5w50 - przez niego sprawdzony w A6 2.8 V6.. Co Wy na to???
tomek20stencel5 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Możesz, ale lepiej zrobisz zalewając MOTUL X-cess 5w-40, pisz do kolegi dzik z forum, ma oryginalne w dobrej cenie, do tego filtry też.
grzes1150 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Czy wszystkie audi wychodziły/wychodzą zalane Castrolem????? Znajomy Magik mówi, że to totalne nieporozumienie.. silnik zasyfiony na nim bardzo, co widać m.in. pod korkiem... Poleca mi zmienić na Mobil 5w50 - przez niego sprawdzony w A6 2.8 V6.. Co Wy na to??? Testowałem i nie polecam Zalej Motula 5w30 lub 5w40
pablosan Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Panowie Valvoline, Liqui moly, Motul-po co zawracac sobie głowę czymś innym od tych wymienionych?
Pieczakers Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Etam, głupoty gadasz, są tacy spece którzy każdą śrubę odkręcą, jedź np. do dobrego tłumikarza, poradzi z tym sobie Uwierz, że wątpię... No chyba, że zacznie to rozgrzewać do czerwoności. Ale na razie nie trzeba tego ruszać - olej odessany i będzie jeździć
zaku2_88 Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Panowie Valvoline, Liqui moly, Motul-po co zawracac sobie głowę czymś innym od tych wymienionych? To są najlepsze marki :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się