Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek z SDI czy podejdzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, jak wiadomo bardziej lub mnie wtajemniczonym wałek od 1.9SDI skutecznie można zastosować w silnikach AFN.
Podnosi to moment obrotowy i kilka kuni w górę po przez inne ustawienie krzywek a w parze z dobrym programem i kilkoma pierdołami można znacząco podnieść osiągi ropników.
Wiem na pewno że pasują wałki o oznaczeniach E38 i E28. Różnią się chyba tylko wycięciami na pompe vacum.
Znalazłem wałek o oznaczeniu F28? I moje pytanie czy to ustrojstwo podejdzie pod AFNa?
a780d3a0b80dc762med.jpg

Opublikowano

028F jest bodajże z TDI a nie SDI

Opublikowano
11 godzin temu, Brzeziak napisał:

I moje pytanie czy to ustrojstwo podejdzie pod AFNa?

Podejdzie,ale już po fotce widzę że krzywki na pewno nie jak w SDi.

 

Opublikowano
Dnia 25.07.2017 o 22:58, wodz napisał:

Podejdzie,ale już po fotce widzę że krzywki na pewno nie jak w SDi.

 

Dzieki Wodzu, a podpowiedz jeszcze czy szukac wałka z oznaczeniem 28E czy 38E?

 

Opublikowano
10 godzin temu, Brzeziak napisał:

Dzieki Wodzu, a podpowiedz jeszcze czy szukac wałka z oznaczeniem 28E czy 38E?

Do AFN bez różnicy który kupisz,oba mają identyczne krzywki :D Różnią się tylko nacięciem na końcu wałka,28E jest tylko do AFN 1Z itp. Nie założysz go do nowszych,nie będzie napędu vaku pompy. 38E bez problemu pasuje do wszystkich VP,

Opublikowano
4 godziny temu, wodz napisał:

Do AFN bez różnicy który kupisz,oba mają identyczne krzywki :D Różnią się tylko nacięciem na końcu wałka,28E jest tylko do AFN 1Z itp. Nie założysz go do nowszych,nie będzie napędu vaku pompy. 38E bez problemu pasuje do wszystkich VP,

Dzięki, wiedziałem śe się różnią tymi wycięciami na vaku ale nie wiedzialem który jest który:)

Opublikowano

Jest gdzies temat o tym walku.

Kowi duzo pisal w swoim watku o tym.

38e to kupa kasy stoi ja zalatwialem bodsze oznaczenie silnika AEY ale nie jestem pewny tego musialbym sprawdzic.

Ale wodz mial takie walki wiec pisz do niego akurat chyba teraz bedzie w kraju to by Ci to wyslal:wink:

 

Opublikowano

Jak chcesz P&P to 28E, bo 38E trzeba skracać na długosci, inaczej wchodzi i trzeba ciąć uszczelke co finalnie konczy sie nonstop wyciekami spod dekla

 

Cytuj

Wpływ wałka na działanie silnika i dynamikę - KLICHO - 2.07.2015 

Jak już nie raz mówiłem bawiłem się wałkami w moim 1z postanowiłem poświęcić trochę czasu poszperać itp. Były różne opinie że wałki z SDI psują silnik, są identyczne, poprawiają górę, inni mówią że poprawiają dół, wałki AAZ są lepsze od SDI i innych bajeczek. 

No to pojechałem na szrot przypadkowo aby poszukać paru rzeczy Smile I nagle patrze stoi Golfina 3 z silnikiem SDI oznaczenie AEY, zdejmuje pokrywę i widzę, jest ładny wałek od SDI, szukam zniszczeń, nic nie ma. To mówię biorę. 

Przejechałem do domu wycieram do ze szlamu i starego oleju. Biorę suwmiarkę i mierze dokładnie 2 razy każdą krzywkę i zapisuje wyniki. Na następny dzień kolega mówi żebym pojechał z nim na inny szrot bo potrzebuje parę części do swojego B5 AFN. To mówię spoko jedziemy. Tamten wyciąga a ja oglądam co jest ciekawego i widzę Passek B4 z AAZ . A mówię jeśli ma ładny wałek biorę. Przyjeżdżam do domu też wycieram i mierze krzywki.

Kolega wymieniał popychacze w swoim AFN to pytam czy by nie zrobił mi przysługi nie włożył tego wałka od SDI. Nic nie mówiłem mu jakie może mieć korzyści itp włożyliśmy ustawiliśmy wszystko jak trzeba kąt wtrysku 52 stopnie i pojechał. On ma AFN tylko z programem.

I po 3 dniach spotykamy się i pytam jak się jeździ a on że kurcze czuje że turbina wcześniej wstaje i czuje że moc trzyma do około 3300-3400. Mówi że nie ma mega super szału ale czuć że jest bardziej elastyczniejszy. 

Ja przed zabawą w zmiany wałków robiłem pomiary z K-Power. Jetem gapą i zrobiłem głupotę bo nie zrzuciłem wykresów ehhh Sad cry2cry2 pamiętam wyniki. Na każdym wałku były 2 próby i na ori TDI wynik miałem 134KM i 337NM drugi pomiar 132KM i 332Nm. 

Potem włożyłem wałek od AAZ oznaczenie wałka 28D. Przez 2 tygodnie jeździłem tak jak zawsze normalnie jeżdżę. Odczucie ? Turbina później nieco wstawała ale trzymał moc do okolicy 3400. Przejazd na K-Power 130KM i 339Nm i drugi 131KM i 338Nm. Ale co zauważyłem też nieco więcej palił wyszło mi że około 0,5 L na 100km po mieście.

Następnie założyłem wałek od SDI od AEY oznaczenie 28E to jest brat bliźniak wałków 38E z SDI z AQM,AGP. Tylko nie ma zasilania pompą VACUM w środku. Czyli idealnie pasuje do starych 1z/AFN. Przez chwile miałem obawy bo o tym wałku nie było żadnych informacji. Ale poprosiłem znajomych aby u siebie krzywki pomierzyli jakie mają w 38E i wysłali dane. Jak juz dostałem, mówię dobra zakładam. Po założeniu wałka i od razu nowych szklanek. Odpalam. Chodzi jak czołg. Z tyłu dym, myślę sobie coś zepsułem, źle rozrząd ustawiłem, może kąt wtrysku? Sprawdzam wszystko na spokojnie. Idealnie na wszystkich znakach zgadza się. No to odpalam. Myślę niech pochodzi może się ułoży. Zagrzał się do 90 już dym zniknął, to samo przy dodawaniu gazu. I ruszam w drogę. Przez 20Km jeszcze mi się nie podobało cykanie szklanek bardzo. Pojeździłem jeszcze 50Km i już ładna praca silnika. Chodzi ciszej i twardziej. No to czas na testy tzw dupo hamownią. Odczucie, turbina nieco wcześniej wstaje i tak jak na wałku AAZ trzyma moc do około 3400. Wcześniej słabł już przy 3000. Co jeszcze zauważyłem to zadymienie zmniejszyło się . Wcześniej miałem dym widoczny czarny teraz jest rozproszona mgła. No i K-Power wyszło pierwszy pomiar 141KM i 342Nm i drugi 139KM i 339Nm. I po jeździe już na nim ponad 2 tygodnie mogę stwierdzić że passat mniej pali względem ori wałka od 1z Smile Nie są to jakoś wielkie ilości ale teraz pali około 6.5L tylko i wyłącznie miasto wcześniej palił ponad 7L

Parę zdjęć wałka od SDI 

[Obrazek: WP_20150526_14_33_39_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_33_48_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_33_56_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_34_05_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_34_17_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_34_26_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150526_14_34_34_Rich.jpg]

I błąd duży bo nie dałem porówania wałków od 1z i AAZ jedynie mam tylko od 1z i AEY Sad

[Obrazek: WP_20150620_17_46_21_Rich.jpg]
[Obrazek: WP_20150620_17_46_36_Rich.jpg]

Jak widać krzywki wydechowe w wałku SDI są jajowate. Takie też były w AAZ. Natomiast w 1z wałku są ostre wszystkie.

Tu jeszcze jedno zdjęcie z 1z 
[Obrazek: WP_20150702_13_28_38_Rich.jpg]


A tutaj pomiary krzywek wałków .

Wałek TDI 1z 28F

1 krzywka 46,50 mm normalna
2 krzywka 46,20 mm normalna
3 krzywka 46,50 mm normalna
4 krzywka 46,20 mm normalna
5 krzywka 46,00 mm normalna
6 krzywka 46,10 mm normalna
7 krzywka 46,00 mm normalna
8 krzywka 46,20 mm normalna

Wałek SDI AEY 28E
1 Krzywka 47,00mm Jajowata 
2 krzywka 46,80mm normalna 
3 krzywka 47,00mm Jajowata
4 krzywka 46,70mm normalna 
5 krzywka 46,70mm normalna 
6 krzywka 47,00mm Jajowata  
7 krzywka 46,70mm noromalna 
8 krzywka 47,00mm Jajowata

Wałek TD AAZ 28D
1 krzywka 46,80 mm Jajowata
2 krzywka 46,50 mm normalna
3 krzywka 46,90 mm Jajowata
4 krzywka 46,30 mm normalna
5 krzywka 46,20 mm normalna
6 krzywka 46,80 mm Jajowata
7 krzywka 46,30 mm normalna
8 krzywka 46,80 mm Jajowata

Co do podsumowania. Jak ktoś chce dać taki wałek bez innych modyfikacji to nie opłaca się totalnie. Jeśli się bawi w wieksze modyfikacje to może wsadzić jak znajdzie w dobrym stanie i oczywiście cenie. Może też się przydać tym którzy walczą u siebie z zadymieniem po modyfikacjach.

Jak ktoś będzie chciał to nagram pracę silnika na wałku od SDI. 

 

Opublikowano
9 godzin temu, Kowi87 napisał:

bo 38E trzeba skracać na długosci, inaczej wchodzi i trzeba ciąć uszczelke co finalnie konczy sie nonstop wyciekami spod dekla

Ja na 100% nic nie skracałem ani nie podcinałem uszczelki.Nie mam wycieków tak samo jak w dwóch autach co również wkładałem osobiście 38E(1Z) :jerk:

Opublikowano

Ja tez nic nie ciahalem.

Opublikowano (edytowane)

Ja. Mam walek 38e z golfa 4 sdi 2000r. Nic nie trzeba ciąć. Nic nie leci. Warunek nowa uszczelka musi być firmy krzak no name itp. Ja. Akurat mam coś max szit czy coś takiego. Kraft  była podobna. Są tak profilowane że nie trzeba uciąć przy walku. Ori erlinga trza ciąć. 

 

A. Trochę głośniej chodzi na tym walku mniej kopci a buta ma nie wiele lepszego od seryjnego z ahu 2000 r. Tyle że walek miałem z szlifowane ten rower na zimering (u znajomego tokarza) także nic  nie. Leci. Wartość zużycia walka prawie zerowa. Mierzony był na maszynie i ma 1/1000 mm bicia. Tyle co nic. Az się ten majster zdziwił skąd mam taki ori walek z sdi 38e w takim stanie... 

Ale będę go wyciągał i wkladam ten co był. Bo dużo nie daje a mam serię ahu z katem aby wtryski z afna. Lepiej sprzedam walek za 350zl lub zamienię chętnie na jakiś komp z chipem do ahu ecu 012 pod wtryski z afn. Ktos chetny? 

Edytowane przez Krycha70
Opublikowano

To ja nie wiem jak to u was weszło, ja miałem pierwszy na forum ten wałek zamontowany, na forum passata pisali że będą problemy z spasowaniem z uszczelką i faktycznie, zdjec juz nie mam ale z mierzenia wałka na warsztacie obróbki ten wałek jest dłuższy od fabrycznego, ale skoro u was nie cieknie to dobrze. ja po montażu zanim go poddałem obróbce wymieniłem 3 nowe uszczelki, w tym jedna na czerwonym dirko i efekt ten sam 2-4tyg silnik zapocony

Opublikowano

Picia napisz w ktorym miejscu mechanik bawil sie z ta uszczelka.

Od pompy czy tez od grodzi???

Mi cieknke spod srub i tak czy siak musze tam zajrzec wiec dokladnie oblukam wskazane miejsce..thx

Opublikowano

Od grodzi było dłubane, od tamtej strony pierwsze pocenie, a po czasie cały dekiel, 3 razy to samo, zmieniłem nawet dekiel, aż do czasu przetoczenia wałka. 28E wchodzi P&P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...