tsluszniak Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Cześć, we wtorek rano nie mogłem zapalić silnika. Tzn. zapalił i dosłownie po sekundzie zgasł. Kolejne próby odpalenia nic nie dały, odpuściłem i po powrocie z pracy próbowałem ponownie. Kręcił tylko rozrusznik, a silnik nie próbował nawet zaskoczyć. Za którąś próbą dłuższego kręcenia rozrusznikiem zaskoczył, ale palił na 3 gary .. strasznie bujało silnikiem. Korekcje na 2 cyl +2.99. Kolejne próby odpalenia były już od kopa, jak to było zawsze, ale też na 3 gary. Pierwsze co zrobiłem to podoginałem konektory na PD - nie wiem w sumie czy wystarczy tylko na PD, czy trzeba też coś w konektorach w samej wtyczce doginać? Jak tak to jeszcze to sprawdzę. W każdym razie.. po tym zapalił od strzała, ale przy niskich obrotach chodził tylko na 3 gary, korekcje tak samo +2.99. Przy zwiększaniu obrotów korekcje szły w stronę +2.00, czasem nawet między +1,5, a +2.0. Sprawdziłem przy okazji błędy, był tylko missfire na cyl. 2. Pojechałem się przejechać i po ok 2-3 km jak zatrzymałem się na skrzyżowaniu to nagle jakiekolwiek bujanie ustało. Jeździłem tego dnia jeszcze trochę i już myślałem, że to coś pomogło. Ale zastanawiałem się dlaczego dopiero po tych 2-3 km.. Dzisiaj rano wsiadłem do samochodu zadowolony, że pojadę do pracy samochodem, a nie MPK, a tu znowu to samo.. zapalił na sekundę, zgasł i dopiero po 5-6 próbach dłuższego kręcenia odpalił. Oczywiście znowu na 3 gary .. wracając z pracy pojechałem trochę okrężną drogą żeby go lepiej zagrzać i sprawdzić czy będzie jak dzień wcześniej i tak.. jak osiągnie odpowiednią temperaturę (~90*C) to pracuje normalnie - korekcje wtedy na tym PD mieszczą się w granicach 0.0 do +0.5. Teraz pytanie .. co jeszcze sprawdzić ? ten pompowtrysk wymieniany był jakoś na początku tego roku.. myślicie, że to wina samego PD? Czy jeszcze coś sprawdzić? Konektory we wtyczkach? wiązkę samą w sobie? może jakieś logi zrobić z rana jak nie chce odpalić? może to wina źle założonych uszczelnień? przy wymianie tego jednego PD w styczniu, wpadły nowe uszczelnienia na nowe, ale niestety nie ja to robiłem i nie byłem przy tym .. możliwe, że gdyby były źle wymienione uszczelnienia to dopiero po pół roku by się do odezwało? Pomóżcie proszę, bo chciałem go sprzedać i przesiąść się na B8, ale w takim stanie nie chcę go sprzedawać [emoji20] ------Edit: poprawiłem korekcje.. Nie były na minus, tylko na plus
kamil-vag Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Mogłeś też trochę we wtyczce docisnąć blaszki, żeby lepiej trzymały. Także jeszcze raz zrzuć pokrywę i zrób to. Jak nie pomoże, to do sprawdzenia przejście na wiązce od gniazda z tyłu w głowicy do wtyczki, prosty miernik wystarczy i podczas testu ruszać kabelkami. Jak się okaże, że OK, to zamienić miejscami tą pompkę z błędem z inną i wtedy będziesz wiedział czy pójdzie błąd za PD (czyli zwalona pompka) czy zostanie na tym samym cylindrze...
tsluszniak Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Opublikowano 27 Lipca 2017 Ok, sprawdzę wtyczki i samą wiązkę. Wiesz może czy da się rozebrać wtyczkę tak, żeby wyciągnąć z niej konektory z przewodami i wtedy je docisnąć? Próbowałem wyciągnąć z jednej wtyczki, ale dość mocno tam siedziały i nie chciałem nic połamać :/
kamil-vag Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Nie trzeba nic rozbierać, żeby je dobrze docisnąć...
tsluszniak Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Opublikowano 27 Lipca 2017 Ok, to spróbuję się tym zająć w weekend. Póki co dzięki za pomoc, napiszę po weekendzie co i jak.
kamil-vag Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Kup sobie od razu jakiś środek typu Kontakt do elektroniki i wypsikaj te wtyczki i gniazdo wejściowe na głowicy.
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 (edytowane) Jak silnik długo chodził na trzech garach i nie miałeś błędu przerwy/zwarcia w obwodzie cewki tego drugiego PD-ka , to na 99 % nie jest to usterka elektryczna Jak wyglądały bipy ( grupa 023) podczas pracy na trzech garkach ? Jeżeli po nocy na chwilkę odpala izaraz gaśnie, a potem trzeba bardzo długo kręcić by odpalił, to masz gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i to raczej nie są uszczelniacze pompek, szukał bym jej od pompy tandemowej włącznie, w stronę zbiornika paliwa . Pierwsze co bym zrobił to podłączył paliwo z bańki ( przez uniwersalny filterek ) bezpośrednio do tandempompy . Tak jak na tym filmiku : Po kilkuminutowej pracy zostaw tak podłączone do paliwa auto na noc i rano będziesz już dużo więcej wiedział Edytowane 28 Lipca 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 11 godzin temu, kamil-vag napisał: Kup sobie od razu jakiś środek typu Kontakt do elektroniki i wypsikaj te wtyczki i gniazdo wejściowe na głowicy. Kamil, akurat wtyczki pompek są cały czas konserwowane olejem silnikowym i za bardzo nie widzę sensu dodatkowo psikać ich "kontaktem", a żeby solidnie wsuwki PD-ków podoginać to bez wyjęcia ich z wtyczek się nie obejdzie
tsluszniak Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Dzięki za filmik i opis, spróbuję tak zrobić. Rano zrobiłem kilka logów. Oczywiście nie odpalał. Pierwsza próba uruchomienia - grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_AxsQfp6.html Druga próba uruchomienia - grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_90AP23.html Trzecia próba - grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_78qP0G.html Czwarta próba - grupa 018 + 023: http://vaglog.pl/log-018_023_4Znnvl2.html Piąta próba - grupa 013 + 023: http://vaglog.pl/log-013_023_w5pbP1.html - udało się odpalić, silnikiem rzucało .. pojechałem do pracy, około 4km Po dojechaniu do pracy kolejne logi, przestało rzucać silnikiem i wygląda to znacznie lepiej: Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_7a02f0.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_yVyN9.html
kamil-vag Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Piotrze, kłócił się nie będę, bo pewnie masz rację. Ale widziałem przypadki, że na pinach pompki robił się taki nalot, że nie szło zmierzyć nawet rezystancji cewki, dlatego sugerowałem, żeby zapsikał je kontaktem i to samo z konektorami... Tym bardziej takie wyczyszczenie i dogięcie styków mu nie zaszkodzi Wszystkie BIP-y w minusie, więc raczej problem w zaopatrywanie PD w paliwo. Jak będziesz robił logi - to łącz po trzy grupy 013+018+023 - łatwiej będzie coś zobaczyć odnośnie sterowania pompek.
tsluszniak Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Ok, zrobie tak jutro rano jak nie będzie mógł zapalić Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kamil-vag Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 No i ten sposób z butelką ON bezpośrednio na szynę dałby odpowiedź
tsluszniak Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 To też sprawdzę w weekend. Powiedzcie mi jeszcze .. odnośnie loga z grupy 018 - http://vaglog.pl/log-018_90AP23.html. Znalazłem na jakiejś stronie znaczenie wartości w poszczególnych blokach tej grupy: 000 => prawidłowa regulacja002 => sterowanie podczas rozruchu004 => małe dawki wtrysku / zamknięty elektrozawór 008 => osiągnięta maksymalną wartość prądu016 => poza oknem regulacji (np. +/- 30 : +/- 100 us)032 => zbyt mała liczba próbkowania 064 => błąd przetwarzania128 => niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku Rozumiem, że podczas rozruchu wszędzie powinny być wartości "2"? "4" oznacza mało paliwa, a "8"? bo nie bardzo rozumiem ten opis..
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Tak jak Kamil napisał grupy 013,018 i 023 razem , na jednym logu od momentu uruchomienia rozrusznika rano i następnie te same grupy ale na rozgrzanym silniku. Tylko loguj za każdym razem po kilka minut, żeby można było obserwować wartości w dłuższym okresie czasu , z takich krótkich i pojedynczych to ciężko jakieś konstruktywne wnioski wysnuć
tsluszniak Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Logi zrobione przed chwilą na zimnym silniku - 13 + 18 + 23: http://vaglog.pl/log-013_018_023_6zsrJ.html dzisiaj odpalił po całej nocy bez problemu.
kamil-vag Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 Ten pompowtrysk co Ci wymieniali, miał w ogóle te same numery co reszta ? Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka
tsluszniak Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Tak, te same. Sam sprawdzałem bo zamawiałem zregenerowany.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 Pisałem byś logował kilkanaście minut a nie dwie, ciekawy byłem po jakim czasie korekcje na tym drugim się poprawią Wszystko wskazuje na problem z drugim pompowtryskiem, dzisiaj kupić dobrze zregenerowaną pompkę to jak trafić szóstkę w totka Więcej firm zajmujących się regeneracją psuje pompki bardziej niż naprawia Kup na wymianę dziewiczą używkę i będzie Pan zadowolony
tsluszniak Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Mam na niego jeszcze pół roku gwarancji.. Próbować reklamować? Czy odpuścić i kupić używany w dobrym stanie?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 (edytowane) Jak lubisz się trochę podenerwować to reklamuj ... Masz drugie auto do jazdy ? A możesz jeszcze zdradzić gdzie regenerowałeś ? Edytowane 29 Lipca 2017 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się