christo Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 ja tez w A6 avant 1.9 (AVG - przejechane realnie ok 300tys km) miałem wcześniej zalany mobil super s 10w40 - czyli uniwersalne "niewiadomoco" teraz planuje zalac go VALVOLINE 10W40 diesel maxlife - baniak 5l kosztuje jakies 130zl (konfekcjonowany w hollandii)
pre_pl Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 VALVOLINE 10W40 diesel maxlife - baniak 5l kosztuje jakies 130zl a robisz większość tras po autostradach, no niech tam będzie.. Po drogach krajowych :?: Czytać należy "nie po mieście". Do tego typu jazdy producent auta zaleca LongLife.
christo Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 to raczej max life czyli wydluza zywotnosc silnika cyt "tworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych. Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40. Zalety MaxLife: - Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju - Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju - Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie - Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa - Hamuje proces zużycia silnika - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach
pre_pl Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 to raczej max life ok, pomyliło mi się przez ten 'max life'. Jakiś inny olej chyba ma coś podobnego w nazwie i wtedy jest LL. Ten faktycznie jest ok, spełnia 505.00 - no i jest tani
adadur Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 to raczej max life ok, pomyliło mi się przez ten 'max life'. Jakiś inny olej chyba ma coś podobnego w nazwie i wtedy jest LL. Ten faktycznie jest ok, spełnia 505.00 - no i jest tani No i jest go 5 litrów bo przeważnie banki są 4 litrowe
slawek66 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 A co myślicie o sposobie wymiany oleju ? Wyciągać przez miarkę czy zlewać przez korek ? Zasięgałem języka wśród warsztatów zajmujących się takimi sprawami i zdania są podzielone 50/50.
Wihajster Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 ja zawsze odsysam przez bagnet i mysle ze to jest oki :one:
SebMis Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 i najgorszy syf na samym dnie zostaje, a sposób ten jest dobry ale tylko dla mechaników którzy robią wymianę :/ jeśli nie chce im się odkręcać płyty pod silnikiem, albo wjeżdżać na kanał, ja nie polecam.
christo Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 No i jest go 5 litrów bo przeważnie banki są 4 litrowe ...bo rozlewany w hollandii :one:
spanky Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 A co myślicie o sposobie wymiany oleju ? Wyciągać przez miarkę czy zlewać przez korek ? Zasięgałem języka wśród warsztatów zajmujących się takimi sprawami i zdania są podzielone 50/50. standardowo .... osłona na glebe i zlewam ... :diabelek:
gadi Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 VALVOLINE DuraBlend Diesel 10W-40 Utrzymuje silnik diesla w czystości i doskonałej kondycji. Olej stworzony w oparciu o syntetyczną bazę olejową oraz pakiet dodatków uszlachetniających przeznaczony do silników diesla z bezpośrednim wtryskiem w samochodach osobowych, dostawczych oraz lekkich samochodach osobowych. DuraBlend Diesel jest odporny na utlenianie i korozję, tworzenie się szlamu i laków zakleszczających pierścienie w turbodoładowanych silnikach oraz utrzymuje silnik w czystości. Może być stosowany w pojazdach przemysłowych i samochodach terenowych. Zalety DuraBlend Diesel: - Zapewnia doskonała pracę silników diesla - Przewyższa wymagania klasyfikacji ACEA B3, API CF - Spełnia wymagania specyfikacji VW 500.00/505.00, Daimler Chrysler 229.1 - Ułatwia zimny start i utrzymuje silnik w czystości
mrumi Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 VALVOLINE DuraBlend Diesel 10W-40Utrzymuje silnik diesla w czystości i doskonałej kondycji. Olej stworzony w oparciu o syntetyczną bazę olejową oraz pakiet dodatków uszlachetniających przeznaczony do silników diesla z bezpośrednim wtryskiem w samochodach osobowych, dostawczych oraz lekkich samochodach osobowych. DuraBlend Diesel jest odporny na utlenianie i korozję, tworzenie się szlamu i laków zakleszczających pierścienie w turbodoładowanych silnikach oraz utrzymuje silnik w czystości. Może być stosowany w pojazdach przemysłowych i samochodach terenowych. Zalety DuraBlend Diesel: - Zapewnia doskonała pracę silników diesla - Przewyższa wymagania klasyfikacji ACEA B3, API CF - Spełnia wymagania specyfikacji VW 500.00/505.00, Daimler Chrysler 229.1 - Ułatwia zimny start i utrzymuje silnik w czystości hmm czyzby jakis importer/sprzedawca ze nam ulotke reklamowa cytuje.... ?
gadi Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Sam mam zamiar zalać nowy olej do swojego AUDI A4 1.9 TDI 110 KM 1996r przebieg 220000km. Mam problem bo nie wiem co było do niego zalewan. A o VALVOLINE była wcześniej mowa.
adadur Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Ostatnimi czasy praferuje odsysarkę (po nie miłych przygodach ze zerwaniem gwintu w misce olejowej przez mechanika). Jednak trzeba dobrze to zrobić, odsysanie musi trwać ładnych parę minut (10-20) na wpełni rozgrzanym silniku. Musia tak być bo olej cięgle spływa a na wysasarce nie wolno ustawić za wysokiego ciśnienia bo szybko załapie powietrza. Wiec robi się to bardzo powoli inaczej resztki starego oleju zostaną.
Piterex Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Dlatego najlepiej samemu sobie wymienić oleum, sam wlewasz, wiesz co, i nie dokręcasz nic na chama. Według mnie tylko zlewanie z miski olejowej jest coś warte-zawsze cały syf jest na samym dole.
norbert79 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 witam zauwazylem ze ubywa mi oleju jaki olej powinienem dolac?pytalem mechanika jaki olej zalewal mi na ostatnim przegladzie to mowi ze typ oleju bral z tabeli informacyjnej i dopasowywal konkretnie do mojego auta (jak w opisie)ale nie podal konkretnie co wlewal.takze nie wiem co moglbym dolac bezpiecznie?prosze o rade-dzieki z gory ps.jesli mozliwe prosze o pelna nazwe z symbolami jaki olej?
spanky Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 witamzauwazylem ze ubywa mi oleju jaki olej powinienem dolac?pytalem mechanika jaki olej zalewal mi na ostatnim przegladzie to mowi ze typ oleju bral z tabeli informacyjnej i dopasowywal konkretnie do mojego auta (jak w opisie)ale nie podal konkretnie co wlewal.takze nie wiem co moglbym dolac bezpiecznie?prosze o rade-dzieki z gory ps.jesli mozliwe prosze o pelna nazwe z symbolami jaki olej? a skad my to mamy wiedziec ... cycki opadaja .... zmien mechanika :!: jak to dobrał :?: cos konkretnego :?: ..... i nie wie co :?: ..... jedz tam do niego i spusc mu porzadny wpie...l :!: to moze sobie przypomni ....
Norbi TDI Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 mysle ze odsysarka lepsza wyciaga z zakamarków resztki starego oleju a przez korek spustowy juz to nie zleci
pre_pl Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 mysle ze odsysarka lepsza wyciaga z zakamarków resztki starego oleju a przez korek spustowy juz to nie zleci ej, niby dlaczego nie zleci ? Razem z olejem syf poleci. A ja zadam pytanie z innej beczki, mniej więcej jaką temperaturę oleju macie jak zmieniacie metoda grawitacyjna (tradycyjna) ??
Rekomendowane odpowiedzi