Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
44 minuty temu, Virnik napisał:

awaria nastąpiła przy 240km/h - auto przestało dalej przyspieszać i finalnie zgasło, nigdy wcześniej nie jechałem moją ślicznotą więcej niż 200.

Niestety 90% upalonych tłoków w 3.0 TDI następuje w autach po sofcie i przy mocnym bucie- na forum A6 jest sporo wątków na ten temat. Przy dużych prędkościach masz mocno obciążony silnik wykorzystując jego całe rezerwy mocy,  3.0 TDI jest dosyć obciążony termicznie i przy maksymalnym obciążeniu jest wysokie EGT.

 

Opublikowano
1 minutę temu, audicoman napisał:

Niestety 90% upalonych tłoków w 3.0 TDI następuje w autach po sofcie i przy mocnym bucie- na forum A6 jest sporo wątków na ten temat. Przy dużych prędkościach masz mocno obciążony silnik wykorzystując jego całe rezerwy mocy,  3.0 TDI jest dosyć obciążony termicznie i przy maksymalnym obciążeniu jest wysokie EGT.

 

240km/h nie było prędkością przelotową, dopiero przyspieszałem i po osiągnięciu ~240 moc odjęło i dalej już kaplica

Opublikowano

Może wina wtrysków i zbieg okoliczności? Przy lejących wtryskach program szybciej wykończy silnik., taka jest prawda

Opublikowano
Teraz, audicoman napisał:

Może wina wtrysków i zbieg okoliczności? Przy lejących wtryskach program szybciej wykończy silnik., taka jest prawda

Wspominałem, że były wymieniane na te z oznaczeniem BD i 2 lata temu miały korekcję zero, wcześniej nie było kompletnie żadnych objawów, typu przycinanie, dymienie - cokolwiek.

Opublikowano

Niestety często korekcje na kompie nie oddają w rzeczywistości stanu wtrysków...  DPF masz?

W sumie raczej wszystkie wtryski nie leją na raz... Może jakbyś na początku pokorzystał często z mocy przy wyższych prędkościach efekt byłby ten sam...

Opublikowano

DPF nie ma, a z mocy korzystałem często ale nie do takich prędkości :huh:

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej idz do papugi z papierami jakimi masz.  Nie zapomnij spytać na ile zabierają prawko ja się przyznasz do tych 240 km/h :-)

 

Edytowane przez Axel1
Opublikowano

Możliwe, że tłoków z czasem "ubywało".

Opublikowano
2 minuty temu, Axel1 napisał:

 Nie zapomnij spytać na ile zabierają prawko ja się przyznasz do tych 240 km/h

Mógł jechać równie dobrze po autostradzie w DE.

Opublikowano
2 minuty temu, Axel1 napisał:

Najlepiej idz do papugi z papierami jakimi masz.  Nie zapomnij spytać na ile zabierają prawko ja się przyznasz do tych 240 km/h :-)

 

Omawiana sytuacja miała miejsce na jednej z niemieckich autostrad

Opublikowano

Prawda jest taka, że fachowcy nawet Ci renomowani jadą już na sztukę. Tylko cena została jak za mod pod konkretny samochód. Sam byłem zdziwiony jak jeden z najbardziej polecanych tunerów zrobił program w 1.5h w audi z 2013r, a kasę wzioł jakby cały dzień nad nim siedział :)

Opublikowano
Dnia 22.08.2017 o 20:36, Virnik napisał:

Za dwa dni biorą wtryski na stół i sprawdza, ale mówią że na 99.9% winą jest program - inaczej by nie uszkodziło wszystkich tloków.

Tydzień minął...coś wiadomo?

Opublikowano

282 Kuce dla ASB to rzeczywiście bezpieczna granica dla samego softu. Ci co piszą że silnik w tym przypadku był wyżyłowany, mijają się z prawdą.  Inną sprawą jest czy stan tego konkretnego silnika pozwalał na bezpieczny mod.  Czekam na diagnozę, bo sam jestem na przededniu zmian.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.08.2017 o 09:48, Hugo napisał:

Tydzień minął...coś wiadomo?

Wtryski w porządku, czekam aż prześle mi zdjęcia wyników i tłoków, wtedy tutaj je przedstawie

Edytowane przez Virnik
Opublikowano
W dniu 8/24/2017 o 12:23, Virnik napisał:

240km/h nie było prędkością przelotową, dopiero przyspieszałem i po osiągnięciu ~240 moc odjęło i dalej już kaplica

Nie wiem Koledzy przeczytałem ten cały wątek, i nasuwa mi się tylko jedno na myśl....
EGT zrobiło swoje. Jakie warunki panowały na dworze? Czyzby jakis upał?

Tu nie ma moim zdaniem czego szukac w winie tunera, mi zawsze mowiono a pare aut zmodzych juz mialem ze podkrecone TDI nie lubia jezdzic z predkoscami zblizonych do maksymalnych...
Zwlaszcza ze tam oprocz programu byla seria....

Jakis zegar z EGT lub vFiz pomogl by ustrzec sie ze podobna sytuacja

Opublikowano

Jak na razie cisza..

Cos juz sie ruszylo?

Opublikowano

Niestety mój mechanik jest bardzo nieterminowy, po prosiłem go o całą dokumentację zdjęciową napraw w tym wydruki ze stołu probierczego, samochód powinienem odebrać jutro bo jeszcze się okazało po złożeniu silnika, że turbina też poszła z dymem ... Serwis zajmuje się też chip tuningiem i powiedział mi, że 'limitery' były źle ustawione, cokolwiek to znaczy.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Virnik napisał:

powiedział mi, że 'limitery' były źle ustawione, cokolwiek to znaczy.

które....

jako że nie śledzę wątku od początku niech ktoś np. Twój mech.  wypowie się na temat limiterów 

domniemywam że soft via net..

 

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano
W dniu 29.08.2017 o 09:48, Hugo napisał:

mówią że na 99.9% winą jest program

Dariusz z całym szacunkiem,wtryski w tych motorach padają i nie jest to wyznacznik żle zrobionego softa.

 

Opublikowano
5 godzin temu, PAWEL69 napisał:

domniemywam że soft via net..

Na pierwszej stronie kolega pisze ze jechał pół polski na softa...

8 godzin temu, Virnik napisał:

Serwis zajmuje się też chip tuningiem i powiedział mi, że 'limitery' były źle ustawione, cokolwiek to znaczy.

Limitery jak sama nazwa wskazuja sa to zadane limity danych wartosci ktorych silnik nie powinien przekraczac, a ECU powinno tak dobierac pozostałe parametry zeby nie przekreaczac limitow.
Jeśli faktycznie to limitery to powinna byc sprawa troche ułatwiona, bo ogarnięty tuner stwierdzi od razu jesli cos bedzie nie tak.
(O ile soft nie został zakodowany i zblokowany po wgraniu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...