mysiak23 Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 Cześć, Dopadł mnie problem ze źle działającym ABS na tylnej osi po wymianie tarcz. Polega on na tym, że podczas hamowania przy minimalnej prędkości - np jazda w korku, uderza mi pedał hamulca. Jak powiedział mechanik, problem leży w starych, zardzewiałych pierścieniach ABS - próbował je doczyścić. Chciałem aby je wymienił, ale na rynku są dostępne jedynie pierścienie ząbkowane (grubsze), a u mnie zamontowane są dziurkowane (cieńsze). Ponoć wsadzenie ząbkowanego będzie skutkowało tym, że pierścień będzie ocierał o czujnik. Mechanik odradza odsunięcie czujnika - bo tak nie można, bo czujnik wypadnie w końcu itp. W sumie argumenty ma logiczne. Pytałem w 3 ASO w Warszawie i nigdzie nie mają takich pierścieni jakie ja posiadam. Mają jedynie te ząbkowane po ~100zł/szt. Na aukcjach są po 20-30zł. Poradzicie coś? Przekonać mechanika by zamontował ząbkowane pierścienie? Może macie gdzieś dostępne te w wersji dziurkowanej? Pozdrawiam!
karaluch8 Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 To że są zardzewiałe to najmniejszy problem. Czujnik jest za daleko od koronki. Dobij czujnik.
Dev Opublikowano 8 Września 2017 Opublikowano 8 Września 2017 9 godzin temu, mysiak23 napisał: Cześć, Dopadł mnie problem ze źle działającym ABS na tylnej osi po wymianie tarcz. Polega on na tym, że podczas hamowania przy minimalnej prędkości - np jazda w korku, uderza mi pedał hamulca. Jak powiedział mechanik, problem leży w starych, zardzewiałych pierścieniach ABS - próbował je doczyścić. Chciałem aby je wymienił, ale na rynku są dostępne jedynie pierścienie ząbkowane (grubsze), a u mnie zamontowane są dziurkowane (cieńsze). Ponoć wsadzenie ząbkowanego będzie skutkowało tym, że pierścień będzie ocierał o czujnik. Mechanik odradza odsunięcie czujnika - bo tak nie można, bo czujnik wypadnie w końcu itp. W sumie argumenty ma logiczne. Pytałem w 3 ASO w Warszawie i nigdzie nie mają takich pierścieni jakie ja posiadam. Mają jedynie te ząbkowane po ~100zł/szt. Na aukcjach są po 20-30zł. Poradzicie coś? Przekonać mechanika by zamontował ząbkowane pierścienie? Może macie gdzieś dostępne te w wersji dziurkowanej? Pozdrawiam! nie ma znaczenia jakie dasz pierścienie wyreguluj czujniki
mysiak23 Opublikowano 10 Września 2017 Autor Opublikowano 10 Września 2017 Dzięki za odzew. Mechanik zarzekał się, że czujniki wyregulowane na odległość około 8 mm. Komputer nie zgłasza żadnych błędów. Niestety sam tego raczej nie ogarnę. Nie mam jak zajrzeć pod samochód, więc jestem skazany na usługi mechaników. No nic, dam nać jak się sprawy potoczą. Pozdrawiam!
MikelA4 Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Na Vagu możesz sprawdzić odczyty prędkości z poszczególnych kół.
Dev Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 (edytowane) 44 minuty temu, mysiak23 napisał: Mechanik zarzekał się, że czujniki wyregulowane na odległość około 8 mm. Ile ???????????? Edytowane 10 Września 2017 przez Dev
mysiak23 Opublikowano 18 Września 2017 Autor Opublikowano 18 Września 2017 Oczywiście się pomyliłem. Chodziło o 0,8mm :). Jak zmuszę do działania mojego VAGa i ustalę z którym kołem jest problem to spróbuję zrobić sam tak jak radźcie. Czyli docisnąć czujnik. Mam nadzieję, że po zdjęciu koła będę miał sensowny dostęp do niego. Dzięki za porady!
Dev Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 4 godziny temu, mysiak23 napisał: Oczywiście się pomyliłem. Chodziło o 0,8mm :). Jak zmuszę do działania mojego VAGa i ustalę z którym kołem jest problem to spróbuję zrobić sam tak jak radźcie. Czyli docisnąć czujnik. Mam nadzieję, że po zdjęciu koła będę miał sensowny dostęp do niego. Dzięki za porady! najlepiej widać po zdjęciu jarzma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się