Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z przyspieszeniem,pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Otoz  borykam sie od dluzszego czasu z falujacym przyspieszeniem mojego auta. Przeplywomierz nowy Boscha tak jak orginal byl, n75 tez nowy pierburg, zmienna geo wyczyszczona a auto dalej przez chwile ma przeladowanie przy ok 2200 obr (2300mbar)po czym spada gdzies do 1,6mbar w tym momencie czyc lekkie oslabnięcie po czym juz do konca ciagnie ładnie i czym jest to spowodowane nie mam pojecia, przy tym chwilowym przeladowaniu slysze taki świst czy tez syczenie w aucie a powyzej 2200obr/min znika to odrazu i auto ciagnie do konca, co to moze byc panowie, moze mial ktos podobny problem. Za niedlugo wrzu e loga jak to wyglada. Dodam ze auto nic nie kopci i na vagu zero bledów. 

w tym logu widac te chwilowe przeladowanie na myśl przychodzi mi gruszka turbiny,może ona tak broi?

http://vaglog.pl/log-001_003_011_rDOnz0R.html

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano

Kilka tematów niżej pisałem co powoduje przeładowanie.
Opisałem także jak sprawdzić gruszkę turbiny.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Tylko że wszystko juz wnet sprawdzone i wychodzi na to jakby było ok,a jednak nie jedzie tak jak powinno kurde.nieszelnosc w dolocie może powodować też takie coś czy raczej to inne skutki są tego?

Opublikowano

Przycinajaca sie geometria. Przepal ja.

Opublikowano

U mnie robił taki świst przypominające takie "ssszzzzzz". Przez to napewno będzie spadek mocy bo jest nieszczelność w układzie i turbina nie ma takiego doładowania. To problem jaki był u mnie - na wężu, który leci do IC gdzieś mniej więcej na wysokości filtra były dwie takie spinki od przewodów i przetarły wąż do IC, zrobiła się nieszczelność przez co był spadek mocy, większe spalanie i nieszczelność w turbo. 

Opublikowano

A turbo jak ladowalo, tzn ile? I kopcił? 

Opublikowano
16 godzin temu, nevi napisał:

U mnie robił taki świst przypominające takie "ssszzzzzz". Przez to napewno będzie spadek mocy bo jest nieszczelność w układzie i turbina nie ma takiego doładowania. To problem jaki był u mnie - na wężu, który leci do IC gdzieś mniej więcej na wysokości filtra były dwie takie spinki od przewodów i przetarły wąż do IC, zrobiła się nieszczelność przez co był spadek mocy, większe spalanie i nieszczelność w turbo. 

U mnie też robi takie szyyyyy, i zadnej nieszczelności nie ma.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, karaluch8 napisał:

U mnie też robi takie szyyyyy, i zadnej nieszczelności nie ma.

To sprawdź dokładnie, bo ja też myślałem że nie mam nieszczelności i długo szukałem problemu.  A była tutaj:

wyKgEWD-SEuB9T318l3l-g.png

Pod przewodem były dwie spinki, które rozcięły mi przewód od spodu i nawet jak chciałeś sprawdzić skąd to nie było tak łatwo usłyszeć miejsca. Lepiej sprawdzić dokładnie i szybciutko to naprawić. 

Edytowane przez nevi
Opublikowano (edytowane)

u mnie nie widać nigdzie nieszczelności aczkolwiek sprawdze miejsce o którym napisałeś i pokazałeś. Ale też szukając dużo znalazłem wypowiedz kolegi Pretor'a która opisuje praktycznie dokładnie taki sam problem jak mam ja (Cytuje) :

Miałem tak samo jak u Ciebie. Najpierw było słyszalne syczenie choć wszystko było szczelne, 2x wymieniałem wężyki podciśnieniowe, dokładnie sprawdzony dolot i dalej syczenie, choć nie było to takie normalne syczenie jak by uciekało powietrze tylko taki niby syk niby szum w zakresie 1600-2500 obr później nagle syczenie się urywa. Po kilku miesiącach takiego syczenie turbo było do czyszczenia, po wyczyszczeniu turbo dalej syczało. Okazało się że gruszka turbo była już miękka i po wymianie gruszki jest spokój. Stara gruszka była szczelna i po zassaniu strzykawką przez wężyk trzymała sztangę w jednej pozycji i chodziła płynnie, ale w porównaniu z innymi gruszkami w AFNach była miękka. Po wymianie gruszki jest spokój. Dodatkowo miałem problem z ustabilizowaniem ciśnienia doładowania, tzn. raz przebijało a później ciśnienie schodziło poniżej zadanego. Zrób logi dynamicznie 011 i sprawdź czy u Ciebie też tak jest. Jeśli tak to proponuje sprawdzić gruszkę turbo i jeśli jest miękka to wymienić.

Było to dość dawno i chciałbym troche popytać kolege który to napisał ale narazie nie loguje sie a innej komunikacji z nim raczej nie da sie wyczarować,może któryś z forumowiczów zna kolege Pretor'a?

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano

Jeśli masz AFN to bardzo łatwo i szybko idzie ominąć N18.

Podasz wtedy podciśnienie bezpośrednio na N75.

Tym sposobem sprawdzisz czy będzie jakakolwiek poprawa, jeśli będzie to vacum niedomaga albo masz nieszczelnosc na kolanku pompy.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Opublikowano

Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza , może jeździłeś dużo po drogach gruntowych ?

Zajrzyj do puszki filtra jak tam sytuacja :hi:

Opublikowano

Filtr powietrza wymieniony tydzien temu (Knecht)  n18 ominiety calkowicie i zadnej roznicy nie ma. 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź przewód od pompy podcśnienia do serwa hamulcy czy nie jest pęknięty albo obluzowany na którymś przyłączu, może jak silnik się przemieszcza przy większym obciążeniu to zanika podciśnienie przez tą nieszczelność  ?:hi:

Ze wspomaganiem hamulca problemów nie ma ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Tez wyglada wszystko ok tam. Zaryzykuje i kuoie nowa gruszke i zaloze i zobaczymy. Tylko jak ja regulowac kurde? 

Opublikowano
23 godziny temu, tkamicki5 napisał:

Tez wyglada wszystko ok tam. Zaryzykuje i kuoie nowa gruszke i zaloze i zobaczymy. Tylko jak ja regulowac kurde? 

Vag i po wysterowaniu %.

Opublikowano (edytowane)

Wymienione,poszło sprawnie nawet.

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano
W dniu 18.09.2017 o 16:30, karaluch8 napisał:

Vag i po wysterowaniu %.

Gruszka wymieniona, dzisaj albo jutro zobacze jak to jedzie i pytanie moje jak wrazie co regulować i na co zwracać szczególną uwage? wysterowanie %? chodzi o n75 tak? jakie ma być prawidłowe w jakich okolicznościach czy też obrotach bądż z nogą w podłodze?

Opublikowano
16 godzin temu, tkamicki5 napisał:

Gruszka wymieniona, dzisaj albo jutro zobacze jak to jedzie i pytanie moje jak wrazie co regulować i na co zwracać szczególną uwage? wysterowanie %? chodzi o n75 tak? jakie ma być prawidłowe w jakich okolicznościach czy też obrotach bądż z nogą w podłodze?

Gaz w podłoge i ma oscylować w granicach 60%.

Opublikowano
37 minut temu, karaluch8 napisał:

Gaz w podłoge i ma oscylować w granicach 60%.

No oscyluje wlasnie tak w tych granicach, ewentualnie pod 4tys/obr podchodzi pod 70%, moze tak byc? Doladowanie ladnie trzyma tak jak komputer zadaje, i nie ma juz falowanego przyspieszenia, ale te syyyyk słychac dalej, moze to tak jest juz bo kata nie mam tylko rure sama i tak slychac przepływ? Ale auto przyspiesza juz jak powinno, bynajmiej tak mysle, nic nie kopci i przeplywka tez pokazuje ladnie do samego konca w okolicach 820-850mg

Opublikowano

No to git. Nie ruszaj. Te syyyyyyyy tez mam. I z 30tys juz tak mam od kad zaczzalem nia jezdzic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...