Nosb Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 A wiec wziąłem się za FMIC. Rozglądałem się i rozglądałem ...Chinole od 400 zł w górę i niezbyt duże : za sporego trzeba dać 500 zł... Że groszem ostatnio nie śmierdzę postanowiłem coś wykombinować Wiem,że są opinie które nie pochwalają tego co zrobiłem (używany Intercooler z innego auta dopasowany pod moje), ale poprzednio też miałem taki FMIC więc pomyślałem, że znów będzie taki z kilkoma usprawnieniami względem starego A wiec znalazłem u znajomego na szrocie intercooler od Iveco 2,8 litra . Jest duży (wymiary rdzenia 63x20x7), wewnętrzne profile mają dużą powierzchnie i będą dobrze przepuszczały powietrze jednocześnie dobrze je chłodząc (wdg mnie będzie wydajny i nie będzie powodował dużego spadku ciśnienia miedzy we/wy). Co tu dalej pisac Acha koszt zakupu : 100 zł IC szczelny ALE miał pęknięty plastikowy boczek (mi zbędny - dlatego tak tanio ) Pacjent do przeszczepu : Zdjęcie boczków , foty "wnętrzności" itp... (oczywiście rdzeń został wymyty porządnie i wyczyszczony) : Przymiarka ścianki z tektury : A potem to samo z Alu (blacha 2 mm) : Dziwne,ale z tektury wyszło ładniej i szybciej Wycięcie dziurki na rurę (orurowanie 60 mm) : Jakieś takie przymiarki (podniecanie się przed ukończeniem pracy ) No i pospawane już : Górne mocowania są w sumie tylko dodatkowe aby nie latał do przodu i tyłu : główne są od dołu Wycena : IC 100 zł , rurka alu 50 cm 60 mm średnicy : 9 zl , Blacha na boki : 30 zł (zostało mi jej jeszcze 2/3) spawanie 80 zł Razem 220 zł ... IC sprawdzony po robocie pod ciśnieniem (zaślepione wyjścia i napompowane powietrze) - szczelny. Orurowanie ( łączniki rury itp ) zrobię wycenę i foty jak skończę prace : jakoś po niedzieli bo na razie rury nietknięte EDIT : Na orurowanie poszło okolo 80 cm rury ze stali kwasoodpornej , 3 kolanka 60 mm i jedno kolanko 50 mm. Za całosc zaplaciłem okolo 100 zl (nie pamietam dokładnie ale nie przekroczyło tej kwoty) Co do silikonowych łączek Znalazlem na gratach u typa w mojej miescinie Za to co widzicie na foto zapłaciłem 30 zł Tak tak z prawie nowym n75 Do tego jedna rura naprawde solidna : podwójne zbrojenie w silikonie + z wierzchu równiez zbrojona : srednica 60 mm. Druga troche gorsza bo tylko raz zbrojona srednica 50 mm. Trzecia rure wziałem dla zaworku Wygląda to tak : Ze sprezarki wychodzi łącznik --> kolanko 90 stopni z rurka na DV (mialem juz to w aucie) dalej łącznik i sprytna rurka (przejscie) : kolanko 50 mm parenascie cm rury 60 mm i kolanko 60 mm --> łącznik --> FMIC --> łacznik --> rura : kolanko , prosta rura , kolanko , prosta rura --> łacznik. No i foty : Moze i nie wygląda profi ale jest szczelne i swoje zadanie spełnia Czyli : rury 100 zł , łaczniki 30 zł , spawanie 40 zł... Razem 170 zl ... + FMIC co daje 390 zł ... Stary IC juz sie przydal koledze za 100 zł wiec wychodzi 290 zł w tym prawie nowy n75
Cristoforo Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 jojojojołołołołołoł twoja mać :good: i jak mozna tanio ekonomicznie zrobic cos takiego ja szukam do swojego AJM cos takowego od iveco
Nosb Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 Przeciez mam takie cos do sprzedania zobacz sprzedam I spawac nie trzeba Z tym ze pod seryjny zderzak moze nie wejsc
Nosb Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mozna od wszystkiego pod warunkiem ze wlezie pod zderzak i przespawa sie boki Od tranzita z tego co wiem mozna po prostu wlozyc bez spawania
grzes1150 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 A ja tam bym wolał u nich nówke za 400pln kupić. Zobaczcie tutaj: http://www.mtuning.pl/
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Wiesz... Tam 400+ wysyłka za sam cooler który i tak ma mniejsza powierzchnie wymiany ciepła niz moj... A ja sie w 400 zmieszcze z rurami miekko .... Jak mówiłem : w tej chwili nie miałem kasy a ze miałem czas to zrobilem tak... Najlepiej to wstawic auto do firmy zajmujacej sie tym i zapłacic za to Tyle ze kupiłbys cooler za 400 a zapłaciłbys za zrobienie tego wszystkiego w firmie np 1500 zł ?
kyluck Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 kolego tak zapytam bo nie nie wiem o co z tym chodzi fmic??? do czego to jest?
domjenick Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 ...do chlodzenia powietrza,przechodzacego przez turbine,idace do silnika... , w swoim AFNie mozesz seryjny intercooler zobaczyc,stojac z przodu auta,z otwarta pokrywa silnika po prawej stronie,pod lampa strony kierowcy,na wysokosci halogena przeciwmgielnego...
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Do chłodzenia powietrza które wychodzi ze sprezarki ogrzane a dodatkowo podgrzewa sie przy samym sprezaniu Masz takie cos a lewym nadkolu Z tym ze seryjne dla mnie jest za malo wydajne Umieszcza sie je z przodu zeby lepiej powietrze go studziło [br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 13:15_________________________________________________Ubiegł mnie i napisal w skrócie
Reggi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 A ja sie w 400 zmieszcze z rurami miekko .... o jakich wymiarach potrzebujesz rurki ?
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Hej. Rurki juz mam leżą na garazu. Robie orurowanie 60 mm Fotostory jakis lekki + wycena po niedzieli
Reggi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Hej. Rurki juz mam leżą na garazu. Robie orurowanie 60 mm A można z robić z rury 70 mm ?
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 mozna z tym ze przepustnica ma chyba kolo 60 wlasnie wiec wieksza rura wdg mnie mija sie z celem
Reggi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 mozna z tym ze przepustnica ma chyba kolo 60 wlasnie wiec wieksza rura wdg mnie mija sie z celem Takie rury będą dobre na wydech i orurowanie ? http://moto.allegro.pl/item521941457_nierdzewna_rura_na_doloty_srednica_70mm.html Za metr 99 zł .. to dobra kasa ? Bo ja sie nie orientuje w rurach
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Ja u mnie w miescinie kupowalem to wyglądało to tak ze za metr 60 mm kwasiaka zapłaciłem niecałe 50 zł... Kolanka po 17 czy 18... Szkoda ze nie ma kolanek alu tak dostepnych jak z kwasiaka bo wyszloby taniej Metr rury ALU 60 mm to 17 zł Ale idąc dalej : olej 70 mm... Maks 60mm wdg mnie.... Wieksza rura nie da nic pozytecznego a predzej negatywnie wpłynie (wieksza objetosc do napompowania - wiekszy lag )
Nosb Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2009 Z tego co pamietam cena była za metr u mnie ... Skoro rura ma 70 mm sednicy to i ciezsza - wiecej materialu - wieksza cena... Spoko jak cos wal Z tym wydechem 70 mm tez wydaje mi sie ze lekka przesada ja mam 2,5" wydech i nie widze potrzeby miec wiekszy Wiec tez wal 60 mm spokojne starczy Acha jak bedziesz to spawał pamietaj ze elektroda czy drut musi byc tez z niedzewki Jak pospawasz zwykłą elektrodą spaw przerdzewieje I to jest moj problem bo nie mam w okolicy (tak to jest jak sie mieszka 30 km od wiekszego miasta) do nabycia elektrod do kwasówki i mi sie moze przeciagnąc dolot
gregory Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 A więc jednak się udało. A ja wypiłbym jakiegoś browara, czekam :tongue4: Orurowania do IC nie ma sensu robić większego niż 60mm zostając przy seryjnej przepustnicy która jest 63mm po zewnętrznej, a ma dość grube ścianki. Robiąc orurowanie o większej średnicy niż 60mm przy dużym turbo powiększy to tylko turbo dziure. Wydech 2.5" czyli 63mm w 1.8T starcza do 300KM nawet.
fuso Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 jak na home made to profi robota ciekaw jestem jaka wyjdzie temp zasysanego powietrza w porownaniu do serii
Nosb Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2009 Nie mam pojecia bo nie zrobiłem logów przed zmiana z seryjnego ...
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Zobaczymy jak to wyjdzie w akcji Dorobilem od razu osłone na filtr stozkowy i doprowadziłem do niego chłodne powietrze a jak zrobiles doprowadzenie,od seryjnego wlotu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się