Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej czasem dyni na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem ponieważ auto bierze naprawdę sporo oleju, jeśli chodzi o dymienie to czasem jest ok tzn. podjezdzam po pracy pod dom otwieram brame i wjezdzajac czasem przy dodaniu gazu jest doslowenie chmura dymu białego, a czasem zero zaateanawiam się którędy olej jest spalany skoro nie ma niebieskiego dymu, zwlaszcza że mocy nie brakuje, pali na dotyk, chodzi równo a przy zakładaniu gazu instalator mówił że sprawdzi kompresje i jak będzie zła to niestety nie będziemy zakladać, a założyl wiec myśle że była ok kazał tylko wymienić świece ci zrobiłem u innego mechanika razem z rozrządem i termostatem...

Edytowane przez Drespes
Opublikowano

uszczelka pod głowicą... sprawdź co masz w zbiorniczku płynu ew czy nie masz masła pod korkiem oleju

Opublikowano

Może to zwykła para wodna, zwłaszcza w jesienną pogodę :D Ile oleju ubywa? Sprawdzałeś wycieki? Te silniki lubią sobie łyknąć trochę oliwy :P

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Biały dym o tej porze to normalne na zimnym silniku. Każdy to ma. Skoro oliwy ubywa a wycieków nie masz to bierze . Sprawdzić możesz jaka jest kompresja .

Opublikowano (edytowane)

Wycieków fizycznych nie widze płyn chłodniczy wydaje sie być ok nie jest zabrudzony, a masła też brak jedyne co mnie zastanawia to fakt że lekki dym unosi się jak odkręce wlew oleju, a jak położę korek luzem to skacze jak szalony nie wiem czy to normalne

Edytowane przez Drespes
Opublikowano

Z braniem oleju przechodziłem u Siebie, z autem nic się nie działo, nic nie kapało nic nie ubywało ale oleju brak, ale gdzie on był ??

Okazało się, że gaz był ustawiony na ubogo, po prawidłowym ustawieniu gazu olej mam przy max i ani kropli nie ubywa.

Wcześniej dolewałem ponad litr na miesiąc..

Opublikowano
W dniu 26.10.2017 o 17:51, k232 napisał:

Okazało się, że gaz był ustawiony na ubogo, po prawidłowym ustawieniu gazu olej mam przy max i ani kropli nie ubywa.

ten kawałek akurat dobry jest :) poczytaj jak działają uszczelniacze zaworowe + pierścienie tłokowe + uszczelka pod głowicą i zadaj sobie pytanie... jak skład mieszanki może wpływać na przedostawanie się oleju do komory spalania???

 

W dniu 26.10.2017 o 17:37, Drespes napisał:

jak położę korek luzem to skacze jak szalony nie wiem czy to normalne

masz przedmuchy... niestety pierścienie Ci się kończą czeka Cię remont generalny silnika jak robisz dół to rób też górę... zagraj w międzyczasie w totka bo tanio nie będzie...

 

Opublikowano

Xamer co Ty się z c**jem na mózgi pozamieniałeś? Napisałem przypadek jak było u mnie :-D

Jak się Tobie to nie przyda to nie czytaj mojej wypowiedzi :-D

Opublikowano

no nie mogę właśnie bo to zostało napisane.. czytając twój wątek nie miałem pojęcia co się w nim znajduje... więc przeczytałem... a tu coś takiego... no nie wiem jak to rozumieć, może za mało książek o motoryzacji przeczytałem albo profesorowie nie mieli pojęcia o czym piszą.. albo po prostu ta lektura była za mało inteligentna... no kurcze jakbym wiedział, że ludzie w takie rzeczy wierzą to otworzyłbym zakład mechaniki pojazdowej naprawiał wszystko :) bo mechanik to przede wszystkim psycholog... i marketingowiec :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.10.2017 o 23:15, xamer napisał:

 

Edytowane przez Drespes
Opublikowano

Silnik idzie na remont szkoda ze koszt swapa na 1.8t taki duży, mechanik stwierdził uszczelniacze na zaworach i pierścienie poleca też ogarnąć bo silnik po remoncie jak nówka i daje dlugą pewność szkoda koszt około 1500-2000 zależnie od kosztu części... Według was to dobra cena? Może ktoś robił i wie ile to szarpnie... Zrobi mi to znajomy więc robocizna mnie eyjdzie tanio tylko czekania dużo bi robi to po pracy, a też mq inne aura w kolejce, ale części ile mogą wyjść?

Opublikowano
6 godzin temu, Drespes napisał:

Silnik idzie na remont szkoda ze koszt swapa na 1.8t taki duży, mechanik stwierdził uszczelniacze na zaworach i pierścienie poleca też ogarnąć bo silnik po remoncie jak nówka i daje dlugą pewność szkoda koszt około 1500-2000 zależnie od kosztu części... Według was to dobra cena? Może ktoś robił i wie ile to szarpnie... Zrobi mi to znajomy więc robocizna mnie eyjdzie tanio tylko czekania dużo bi robi to po pracy, a też mq inne aura w kolejce, ale części ile mogą wyjść?

Wszystko na tip top to gdzieś wyjdzie tyle co napisałeś.

Opublikowano
11 godzin temu, k232 napisał:

Wszystko na tip top to gdzieś wyjdzie tyle co napisałeś.

A koszt swapa to faktycznue koło 4000 jak słyszałem? Bo w sumie silnik i dkrzynie jak sie sprzeda przed remontem to może jednak swap tylko co tak naprawde potrzebuje pricz jednostki?

Opublikowano

Cale okablowanie, ecu, no i jakieś inne pierdoły, intercooler, turbo, to wszystko kosztuje i te 4tysiące to nie wiem czy nie mało, jak poszukasz w temacie 1.8 to tam był temat, ktoś zrobił swap na 1.8t i cenę chyba też podał.

Opublikowano (edytowane)

1.6 na LPG to fajny silnik. Jeżeli remont (i koleś da ci na to gwarancje) zagwarantuje że będzie potem wszystko ok to mimo wszystko (według mnie) bardziej racjonalne wyjście. 
Swap... i tutaj pytanie czy nie wsadzi się kolega na minę (albo od razu) plus mega droga zabawa - mimo wszystko. Ja w Hondzie płaciłem za 2200 jakoś za VTEC'a 2.0 i był to całkowity remont (w tym okazało się że jeden wałek poszedł w diabły). 

 

Edytowane przez Sulfur
Opublikowano

to teraz rada ode mnie :) przepraszam ale będę bezlitosny i stwierdzę, że pakowanie 2000 zł w 20 letniego parcha mija się z celem... to jak babka po 60-tce z botoxem w twarzy... niby cacy lala ale reszta podzespołów już nie ta... przejżyj go dokładnie, bo za chwile się okaże że silnik już jest spoko ale zaraz zawieszenie trzeba robić bo coś stuka i hamulce słabe a i rdza zaczyna wyłazić i tak Ci się z 2000 zrobi 7 a potem stwierdzisz, że sprzedajesz ale więcej niż 4000 nikt Ci nie da....

Opublikowano
2 minuty temu, xamer napisał:

to teraz rada ode mnie :) przepraszam ale będę bezlitosny i stwierdzę, że pakowanie 2000 zł w 20 letniego parcha mija się z celem... to jak babka po 60-tce z botoxem w twarzy... niby cacy lala ale reszta podzespołów już nie ta... przejżyj go dokładnie, bo za chwile się okaże że silnik już jest spoko ale zaraz zawieszenie trzeba robić bo coś stuka i hamulce słabe a i rdza zaczyna wyłazić i tak Ci się z 2000 zrobi 7 a potem stwierdzisz, że sprzedajesz ale więcej niż 4000 nikt Ci nie da....

To aito juz było miną jak kupiłem, zalany musialbyć jakimś motodoktorem bo przy kupnie ogledziny niby ok, gaz zakładałem to kompresja ok nic du ładnie rowno pracuję, po wymianie oleju niby nie ubywało odrazu ale troche przejechanie i na 1000 wcieło ok. 0,7 mówię trudno może tak ma buc bo stary ale z czasem coraz gorzej, wypłukało zapewne uszczelniacz i poszło się kasy trochę za rozrząd i zakladanie gazu walić teraz to już tylko remont zrobic i jeździć do zajechania bo ma zawieszenie faktury niby są, rdzy nie widać tylko na tylnim zderzaku troche lakier spękał, klima śmiga tylko smok bierze olej, a sprzedawać za 4k jak juz sie porobiło tyle to szkoda

Opublikowano

ale takie są niestety realia... ja swojego za 5000 nie mogę pogonić chociaż same opony 2 komplety + instalacja gazowa zamyka się już w tej cenie...

Opublikowano
39 minut temu, Sulfur napisał:

1.6 na LPG to fajny silnik. Jeżeli remont (i koleś da ci na to gwarancje) zagwarantuje że będzie potem wszystko ok to mimo wszystko (według mnie) bardziej racjonalne wyjście. 
Swap... i tutaj pytanie czy nie wsadzi się kolega na minę (albo od razu) plus mega droga zabawa - mimo wszystko. Ja w Hondzie płaciłem za 2200 jakoś za VTEC'a 2.0 i był to całkowity remont (w tym okazało się że jeden wałek poszedł w diabły). 

 

Fakt silnik na gazie chodzi bajka, pali mi 10 litrow gazu a utraty mocy zero, temu szkoda sprzedać autka ktore jak na swój wiek daje rady i komfort jazdy spokow porównaniu do kia ktora ma połowę wieku, ma 100k przejechane, pierwszy właściciel i chic nie jest to złe auto jednak marka nadrabia te 10 lat...

Opublikowano

Powiem Tak jesli to silnik 1.6 ANA - fajny! Mechaników brak! jak bierze olej to:

  • sprawdź ezektor czy działa prawidłowo
  • szczelność układu olejowego:
  1. uszczelka pod mocowaniem filtru
  2. odma rurka co idzie do góry i łączy się z rurą dolotową do przepustnicy
    lubi ją olej zeżreć
  3. simering rurki z pokrywy zaworów łącząca z dolotem powietrza
  4. rurka bagnetu
  •  jesli skacze ci korek wlewu oleju to znaczy że masz nieszczelny układ olejowy i będzie brał olej, coraz bardziej bo zapycha pierścienie olejowe co w efekcie doprowadzi do ich zapieczenia.

Temat przerobiony prze zemnie wymiana pierścieni remont silnika, niestety 100,000 km później powtórka z rozrywki, wiem co mówię silnik ma najechane 450,000 i chodzi jak ta lala. Teraz oleju birze tyle ile powinien.

Pozdrawiam Tele Taxi Ruda Śląska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...