Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi RS4 Avant 2.9 TFSI Glacier white - odebrana


turdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Można trzymać na hamulcu nożnym (palą się światła stop) lub za każdym razem zaciągnąć hamulec ręczny.

Ale może jest inny sposób?

W nowym Mercedesie E-class jest chyba tak: po zatrzymaniu samochodu trzeba dodusić pedał hamulca do oporu i wtedy stoi na światłach jak na AutoHold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AutoHold fajna sprawa. Zamówiłem dla żonki (i tak nie jeździ bo za duży dla niej) ale sam sobie chwalę. Bdb się sprawdza na światłach właście i przy stromych podjazdach np w centrach handlowych. Auto nie leci do tyłu i nie trzeba dodatkowo operować gazem. 

Co ciekawe w B7 nie było tego ale tamten stary tiptronic i tak blokował napęd przed zjazdem do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autohold mega przydatny i to powinno być w standardzie juz. W sluzbowym pasku mialem i byl bardzo przydatny. W mojej A6 C6 niestety nie mam i nie bylo w tych autach jeszcze tego.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie co człowiek to opinia :) ja nie zamówiłem bo jak dla mnie w automacie to opcja kompletnie bez sensu.Przeciez jak sie staje nawet pod górkę to auto jest i tak na biegu wiec nie ucieka do tylu.

Z kolei w Fiescie ST zony w manualu super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, turdzi napisał:

Przeciez jak sie staje nawet pod górkę to auto jest i tak na biegu wiec nie ucieka do tylu.

Jesteś pewny, Próbowałeś już ? Też tak myślałem, ale się zdziwiłem jak mi Q7 zaczął lecieć do tyłu na stromym podjeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mystic.pl napisał:

Jesteś pewny, Próbowałeś już ? Też tak myślałem, ale się zdziwiłem jak mi Q7 zaczął lecieć do tyłu na stromym podjeździe.

Byłem tym autem juz w kazdej możliwej sytuacji która by wymagała hill holdera od jady po rożnych gorkach u mnie koło domu po wyjazd w góry i nie znalazłem sie w sytuacji w której bym mi tego brakowało.Ociwiscie przez to ze to automat to mam nogę na hamulcu jak auto stoi.

Z kolei z innych rzeczych ktore zawsze sa dylematem światła.Jezeli ktos kupujący B9 zastanawia sie czy wRto mimo potwornej ceny powiem ze absolutnie.To co te Matrixy robia z droga w nocy i jak poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy to szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny samochód, gratuluję słusznego wyboru :)

Co do nagaru to zdecydowanie nie masz się póki co czym przejmować. Śmigaj i nie zawracaj sobie nim głowy, a mówi Ci to człowiek, który na co dzień pracuje z silnikami FSI i zna je na wylot pod tym względem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matrixy są mega. Jasność, zasieg, barwa etc. Swoim autem zrobiłem już 55tys km więc mogę je ocenić. Funkcja auto nie jest dopracowana do końca. Wielokrotnie oslepialem innych, snop światła nie jest wycinamy idealnie, działa to czesto z opóźnieniem, szczególnie gdy auta z przeciwka wyjeżdżają zza zakrętu, z dołka lub są to np tiry. Niemniej jednak poza tym to cudo i z pewnością polecam każdemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdzi napisał:

No widzicie co człowiek to opinia :) ja nie zamówiłem bo jak dla mnie w automacie to opcja kompletnie bez sensu.Przeciez jak sie staje nawet pod górkę to auto jest i tak na biegu wiec nie ucieka do tylu.

Miałem na myśli AutoHold a nie Hill Holder.

Na płaskim, na światłach "ucieka" do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norweski w zegarach był ori ?

Matrixy może i daja ale na głównych drogach / europaveien/ można by  śmigać nawet na pozycjach bo mają oświetlone jak wiesz.

p.S. Pozdro  z Larviku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, st@rost napisał:

Matrixy są mega. Jasność, zasieg, barwa etc. Swoim autem zrobiłem już 55tys km więc mogę je ocenić. Funkcja auto nie jest dopracowana do końca. Wielokrotnie oslepialem innych, snop światła nie jest wycinamy idealnie, działa to czesto z opóźnieniem, szczególnie gdy auta z przeciwka wyjeżdżają zza zakrętu, z dołka lub są to np tiry. Niemniej jednak poza tym to cudo i z pewnością polecam każdemu. 

Dokłądnie mam to samo u siebie, bardzo szybko wylaczylem zbedny gadzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no AutoHold to bardzo przydatna sprawa z której się codziennie korzysta. Nie chodzi o podjazdy, górki itd itp ale o nie trzymanie hamulca na światłach. Po prostu samochód sam stoi, a wysprzęglać się zaczyna dopiero po dotknięciu pedału gazu.

Matrixy super sprawa ale fakt trzeba czasem pyknąć manualnie żeby nie oślepiły. Ale ogólnie raczej działają bez zarzutu. Ja bardzo chwalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kosmita napisał:

Nie no AutoHold to bardzo przydatna sprawa z której się codziennie korzysta

gdybym sam konfigurował auto to podobnie jak turdzi, w ogóle bym tego nie zamówił - dla mnie zbędny gadżet. mam u siebie i sprawdziłem tylko czy działa... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na światłach trzymasz samochód na hamulcu nożnym czy na ręcznym ?

Czy zmieniasz bieg na P lub na N ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja odnosnie autohold. Jak dla mnie ta funkcjonalnosc jest duzo bardziej uzyteczna niz np auto-matrixy. Swietna sprawa, trzyma auto w miejscu, noga odpoczywa, ilez razy moglo sie zdarzyc ze sie zagapie i pukne auto przede mna. Osobiscie (rzecz gustu) do kazdego automatu chce miec autohold :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, turdzi napisał:

No widzicie co człowiek to opinia :) ja nie zamówiłem bo jak dla mnie w automacie to opcja kompletnie bez sensu.Przeciez jak sie staje nawet pod górkę to auto jest i tak na biegu wiec nie ucieka do tylu.

Z kolei w Fiescie ST zony w manualu super sprawa.

Żałuj , mam w a5 w automacie, stajesz na światałch i nie trzeba trzymać hamulca żeby auto stało , zatrzymujesz się i auto stoi bez potrzeby trzymania hamulca, chcesz ruszyć dajesz gaz i tyle...

Edytowane przez Marteka4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzychu252 napisał:

Na światłach trzymasz samochód na hamulcu nożnym czy na ręcznym ?

Czy zmieniasz bieg na P lub na N ?

tylko i wyłącznie hamulec nożny ;) biegów nie zmieniam, po co ;) a to, że chwilę przytrzymam nogę na hamulcu... no bez przesady, mnie to nie męczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodnie jest z AutoHold, raz zahamujesz do 0 i samochód stoi. 

Trzymasz na hamulcu a światła stop świecą po oczach temu co stoi z tyłu :)

Biegów nie należy zmieniać. Ja włączam elektryczny ręczny (P) jak wiem że dłużej postoję (czasami ponad 2 minuty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AH fajne udogodnienie, ale prawda jest taka, że jeśli się do tego nie przyzwyczaisz to można bez tego żyć. Po prostu wchodzi w nawyk, więc włączanie i wyłączanie nie ma sensu bo można się zaponieć i dopiero wtedy narobić sobie bigosu jeśli ACC nie zdąży zareagować.

Edytowane przez mystic.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę jak z automatem - da się bez niego żyć ale jak się przyzwyczaisz to manuala już więcej nie kupisz. Jak dla mnie AutoHold to jedno z fajniejszych udogodnień i jak jeżdżę czasami BMW to tego mi mega brakuje.. I jak nie wyobrażam sobie wrócić do skrzyni manualnej tak też nie wyobrażam sobie jeździć bez AutoHold. U nas w Polsce całe szczęście nie trzeba tego dodatkowo zaznaczać ponieważ to standard, a nie opcja.

1 godzinę temu, krzychu252 napisał:

Trzymasz na hamulcu a światła stop świecą po oczach temu co stoi z tyłu :)

Jak pykniesz ręczny to przestają świecić po oczach :) Jak dłużej stoje zawsze używam ręcznego właśnie żeby nie razić.

 

6 godzin temu, jedrekx napisał:

gdybym sam konfigurował auto to podobnie jak turdzi, w ogóle bym tego nie zamówił - dla mnie zbędny gadżet. mam u siebie i sprawdziłem tylko czy działa... :decayed:

Ciekawe podejście.. Widzicie, jak dużo ludzi tyle podejść do tematu:) Dla jednego zbędny gadżet dla drugiego must have. Polecam potestować, szczególnie w korkach po mieście. Jak przyzwyczaisz nogę, że może sobie odpoczywać, a nie ciągle trzymać hamulec to ciężko będzie wrócić do trzymania hamulca na światłach. 

 

A w b9 ta funkcja jest mądrze zrobiona, ponieważ przy manewrach parkingowych AutoHold sam się wyłącza żeby nie drażnić :) Super.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...