turzol Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Po prawie 7 letniej przygodzie z A4 i mało owocnym poszukiwaniu następcy z pod znaku 4 pierścieni postanowiłem zagrać Va-banque i spełnić jedno ze swoich marzeń posiadania limo z klasy wyższej. Kiedy jak nie teraz? Wybór padł na VW Phaeton w wersji Individual Edition 6. Dlaczego akurat Phaeton? Sam się długo zastanawiałem, ale każdy kolejny przebyty kilometr tym autem utwierdza mnie w przekonaniu że to jest chyba najbardziej niedoceniony samochód w swojej klasie. Auto jest ultra wygodne, przestronne, mega dobrze wyciszone. Prowadzi się bajecznie, pneumatyka działa idealnie, wykończenie top-topów. Mógłbym pisać w samych superlatywach. Szczerze spodziewałem się toporności i jakiś niedoróbek, ale póki co nie mam się do czego przyczepić Chyba jedyną rzeczą która mi przeszkadza to gabaryty i manewrowanie w mieście bo tutaj jest tragicznie. Kolejnym wyzwaniem było zmieszczenie tego kolosa do garażu, ale ostatecznie wszedł "na styk". Samochód szklaną fabrykę w Dreźnie opuścił pod koniec 2008 roku, modelowo to 2009. Silnik to jednostka 3.0TDI V6 o oznaczeniu CEXA, skrzynia 6-biegowy Tiptronic od ZF. Stały napęd na 4 buty (Torsen) Auto do końca serwisowane w niemieckim ASO, ja jestem pierwszym właścicielem w kraju. Auto po 2 lifcie czyli wyeliminowane zostały wady poprzedników, co więcej silnik szedł do końca produkcji i w teorii pozbawiony jest wszystkich bolączek charakterystycznych dla 3.0TDI czyli problematyczne napinacze łańcuchów, wtryski i kolektor ssący. Krótko o wersji Edition 6 bo jest kilka "smaczków" odróżniających tę wersję od serii. Z moich informacji wynika, że była tylko krótka seria i wyjechało zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy czyli rarytasik Co charakterystyczne dla tej wersji: - kolor z palety VW Individual - Mocca-Anthrazit Perleffekt - listwy dekoracyjne w wersji piano black - 99% Pontonów ma ohydne drewniane, a tutaj coś miłego dla oka - rozszerzony pakiet dekorów - kierownica, boczki drzwi, słupki są dodatkowo wykończone piano black - fotele w skórze Sensitive Classic Style w kolorze Tobacco - najwygodniejsze fotele w jakich siedziałem - boczki ze wstawkami w kolorze foteli - Alcantara na suficie i wszystkich słupkach - dywaniki obszyte skórzaną lamówką w kolorze foteli - szyby tył boczne + tylna seryjnie przyciemniane - Privacy verglassung - podświetlane listwy progowe Edition 6 Dodatkowo oprócz powyższych poprzedni właściciel dokupił rozszerzony pakiet skórzany - czyli właściwie wszystko łącznie z boczkami, tunelem i deską jest wykończone skórą, w aucie nie ma nawet cm2 plastikowych wykończeń - Bluetooth Premium - tutaj nie mam pojęcia co właściwie daje, ale gada z moją słuchawką rewelacyjnie Reszta wyposażenia: - Servotronic - felgi Omanyt 19'' - Bixenon skrętny z AFS2 (dynamiczna regulacja) - Doświetlanie zakrętów - Fotele przednie w pełnej 18-stopniowej regulacji, z pamięciami dla kierowcy i pasażera - Fotele przód + tył podgrzewane, wentylowane, z masażami - Kierownica w pełni elektryczna z pamięcią ustawień - Ustawienie wysokości pasów bezp. z pamięcią ustawień - Lusterko wewn. elektryczne z pamięcią ustawień - Lusterka zewn. z pamięcią ustawień, składane, podświetlane od spodu - Podwójne szyby z ochroną termiczną + UV - Soft close czyli dociąganie drzwi - Webasto sterowane radiowo z pilota i wnętrza - Przewietrzanie wnętrza sterowane z wnętrza - Szyberdach z elektryczną żaluzją + wiatrołap elektryczny - Elektryczna klapa tył z możliwością otwierania/zamykania z wnętrza/pilota/ na dotyk - Tuner TV DVB - Keyless - bezkluczykowy dostęp + odpalanie - radar ACC bez ograniczenia prędkości - Side Assist - Front Assist + Lane Assist - Zmieniarka CD + czytnik navi w schowku - Złącze AUX w podłokietniku - Pakiet dla palących w każdych drzwiach + gniazda 12V - Coming Home - Parktronic przód + tył z wizualizacją - System dźwięku najwyższy - 12 głośników + procesor DSP - Instalacja do tel komórkowego i wiele innych których nie sposób wypisać, brakuje jedynie solardachu, czujników ciśnienia oraz rolet. Plany: - soft - kamera cofania z możliwością podłączenia pod posiadany Tuner TV - lampy tył w GP3 w wersji przyciemnianej - pełna korekta + zabezpieczanie lakieru - felunek zimowy Jak widać plany skromne, ale z czasem pewnie pojawi się więcej pomysłów Fotki, w tym załapało się kilka z ogłoszenia bo na porządną sesje przyjdzie czas jak wymuskam lakier Edytowane 22 Listopada 2017 przez turzol 1
jedrekx Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 no Ci powiem, poleciałeś grubo mi się phaetony zawsze podobały, fajne i niedocenione auto. ale w sumie dzięki temu dobre egzemplarze można korzystnie kupić w środku pod względem miejsca przepaść w porównaniu do B6, co?
turzol Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 no Ci powiem, poleciałeś grubo mi się phaetony zawsze podobały, fajne i niedocenione auto. ale w sumie dzięki temu dobre egzemplarze można korzystnie kupić w środku pod względem miejsca przepaść w porównaniu do B6, co? Dla mnie jest to samochód kompletny, tak to podsumuje [emoji4] Do A4 nie ma co porównywać nawet, całkiem inna polka w każdym aspekcie. Jednak nie ukrywam ze chciałbym w przyszłości wrócić do Audi np A6C7,ale póki co finansowo nie mój poziom. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Aleq Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Nie pozostało nic tylko pogratulować zakupu. I życzyć bezawaryjności i szerokości. A i satysfakcji z pokonanych kilometrów. Fakt, Phaetony są niedocenione. To taki "passat" na sterydach. Co nie zmienia faktu, że wygląda świetnie.
black4 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Witaj, Gratulacje nabytku. Piękna limuzyna i jeszcze w limitowanej edycji (Edition 6) Rzeczywiście to niedocenione, luksusowe wozy (kolega użytkuje 3.6 V6, 4x4, tip) Kawał auta w niezłym budżecie (oczywiście używany). Auto faktycznie płynie na pneumatyce (nawet 20" nie czuć :D) Naprawy też stają się b. przystępne (np. zawias pneu regenerują itp.) Dużo frajdy z użytkowania życzę! Daj znać po czasie jak się sprawuje BTW. Polift świetnie się prezentuje! Pozdrawiam
Zemis Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Bardzo ładne autko:) gratuluje i smigaj odważnie:) Długo szukałeś i mam nadzieje, że bedziesz zadowolony bardzo długo.
turzol Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 10 minut temu, black4 napisał: Witaj, Gratulacje nabytku. Piękna limuzyna i jeszcze w limitowanej edycji (Edition 6) Rzeczywiście to niedocenione, luksusowe wozy (kolega użytkuje 3.6 V6, 4x4, tip) Kawał auta w niezłym budżecie (oczywiście używany). Auto faktycznie płynie na pneumatyce (nawet 20" nie czuć :D) Naprawy też stają się b. przystępne (np. zawias pneu regenerują itp.) Dużo frajdy z użytkowania życzę! Daj znać po czasie jak się sprawuje BTW. Polift świetnie się prezentuje! Pozdrawiam Dzięki! Z każdym przebytym kilometrem mam coraz większego banana na twarzy Prowadzenie Phaetona to poezja, autem się po prostu płynie w totalnej ciszy, tylko przy ostrzejszej przygazówce do kabiny dociera pomruk silnika, fantastyczne uczucie. Nie ma znaczenia czy jedziemy po kostce brukowej czy nierównościach, cały czas jest wrażenie jazdy po płaskiej jak stół drodze. Absolutnie nie jest to auto do ostrej jazdy, a ale w trybie Sport potrafi zaskoczyć bo na usztywnionym zawiasie i agresywniejszych ustawieniach skrzyni można się zdziwić. Fakt, kawał auta, 5,20m a mam wersje krótką, gdzie manewrowanie na parkingu to prawdziwa gra nerwów. Nie wyobrażam sobie tych samych manewrów robić w wersji Long Tak w ogóle to cały czas szukam kamery, którą podłącze do wolnego wejścia AV w tunerze TV. Mimo bardzo dobrego i czulego układu PDC i+ wizualizacji to i tak mam cały czas schize że gdzieś przytrę przy parkowaniu. Dlatego kamera must have, dopiero w ostatnim polifcie montowali je fabrycznie. Póki co awarii brak i wolałbym żeby tak zostało... Zrobiłem tylko serwis olejowy + filtry Knechta które kosztowały mnie chyba nawet mniej niż do A4 B6 Olej wiadomo 2x baniak 5l i zostało z 1l na dolewki. Wymieniłem też świecę żarową, która meldowała się na kompie jako uszkodzona i reszty nie dotykam.
danielom Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Piękne auto zewnętrznie, wypas taki, że nie napisze co powiedziałem do mojej Żony czytając watek Tylko czemu te przyciski na konsoli nadal wyglądają jak w b5 fl tylko jest ich więcej ? Przy zakupie nowego cena przypuszczam ogromna? natomiast teraz na tle A8/ S klasy to tanie auto tego samego poziomu Gratulować i bezawaryjności
turzol Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 10 minut temu, danielom napisał: Piękne auto zewnętrznie, wypas taki, że nie napisze co powiedziałem do mojej Żony czytając watek Tylko czemu te przyciski na konsoli nadal wyglądają jak w b5 fl tylko jest ich więcej ? Przy zakupie nowego cena przypuszczam ogromna? natomiast teraz na tle A8/ S klasy to tanie auto tego samego poziomu Gratulować i bezawaryjności Nie wiem czy nawet połowę wypasu wymieniłem bo codziennie odkrywam coś nowego Dzisiaj np. odkryłem przypisywanie profili do kierowcy i to jest mega - podchodze do fury, dotykam klameksa , Pyton wita mnie na wyświetlaczu i ustawia wszystko pode mnie. Fajnie działa też obsługa głosowa i nie trzeba wyrywać włosów przy wypowiadaniu komend, system łapie nawet niewyraźnie wypowiedziane kwestie. A już lektor mnie rozłożył na łopatki swoim angielskim humorem, serio wszystko fajnie to dopracowali i tutaj szacun dla inżynierów za implementacje lektora-jajcarza Knefli jest naj...ne no ale nie zapominaj że to auto miało premiere w 2002r a wtedy był taki styl po prostu, jest zatem taka mieszanka old-school i nowoczesności. Fajnie to razem współgra ze sobą. Mam fakturkę zakupu, serio cena za nowy to przegięcie pały po pękło 100K jurków i to z dużą górką, także biorąc pod uwagę że to był debiut VW na polu klasy wyższej + wysoka cena zakupu pewnie dały tak niskie wyniki sprzedaży - przez 14 lat produkcji sprzedano zaledwie 84tys szt. W aucie wszystkie serwisy porobiłem kilka dni temu, taki standard czyli filtry, pióra wycieraczek, świeczki żarowe i znienawidzony przez gawiedź olej Castrol
black4 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 Witaj, Miło się czyta jak pozytywne emocje wzbudza to auto Tych opcji masz tyle, że pewnie ułamek będzie wykorzystywany na codzień ! Fajnie, że dorwałeś polifta masz gros problematycznych kwestii 1 generacji z głowy i wiele rzeczy dopracowanych! Tak, mała popularność wynika głównie z ceny zakupu. W tym budżecie ludzie wybierali auta raczej nie z logo VW na masce... Wiesz o tym, że to auto schodziło z jednej linii produkcyjnej z Bentley Flying Spur (ulranowoczesna szklana fabryka w Dreźnie) ? Dobrze, że od razu porobiłeś serwisy i szajstrola się pozbyłeś Dużo frajdy z eksploatacji Pytona .... echhh znaczy Pontona Pozdrawiam
golden87 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 Jesli to nie tajemnica, to ile trzeba wylozyc teraz za taki zadbany pontonik i z dobrym silniczkiem.... ;-)
turzol Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Opublikowano 25 Listopada 2017 Jesli to nie tajemnica, to ile trzeba wylozyc teraz za taki zadbany pontonik i z dobrym silniczkiem.... ;-)Ten rocznik 35-70K, ostatni polift czyli 2011 w górę 70 do nawet 250KWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
turzol Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Opublikowano 26 Listopada 2017 Fejtonowe 17-ki na zime zanabyte.
kamil-vag Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 Gratuluję zakupu ! Następca godny Powodzenia i bezawaryjności
vwbartus Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 Hmmm jakoś trudno mi uwierzyć że Twoim marzeniem był Phaeton z takim silnikiem i w takiej wersji . Pewnie z tych marzeń t tylko Phaeton bo silnik miał być co najmniej 5.0 Diesel albo 6.0 BP a wersja biznesowa 4 osobowa
turzol Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Godzinę temu, vwbartus napisał: Hmmm jakoś trudno mi uwierzyć że Twoim marzeniem był Phaeton z takim silnikiem i w takiej wersji . Pewnie z tych marzeń t tylko Phaeton bo silnik miał być co najmniej 5.0 Diesel albo 6.0 BP a wersja biznesowa 4 osobowa Langa bym do garażu już nie upchał. Serio nawet z moim miałem z tym problem, na długość ledwo wszedł i muszę dojeżdżać do prawie samej ściany żeby zamknąć bramę A tak w ogóle to dzisiaj uj...ałem lusterko wyjeżdżając z garage więc szukam luster z ostatniego lifta w pełnej opcji z wkładami fotochrom nowego typu Edytowane 26 Listopada 2017 przez turzol 1
Onyks Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 Przy takiej furze jeszcze tylko szofera Ci brakuje Gratulacje zakupu i bezawaryjności
turzol Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2018 W dniu 11/26/2017 o 21:09, Onyks napisał: Przy takiej furze jeszcze tylko szofera Ci brakuje Gratulacje zakupu i bezawaryjności Na razie to ja jestem w roli szofera wożąc córkę do przedszkola Phaetonem Przy okazji zawsze mam z niej ubaw jak zamyka drzwi od niechcenia a reszte za nią robi soft close A co do auta to .........nuda, zrobiłem 4000 km i powoli mam chrapkę na jakieś mody
misiek95 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Konkretna fura 10 lat temu miałem okazje do takiego wsiąść i poogladać, to czułem się jak w kosciele. Miał jakieś pseudo marmurowe wykończenia wnętrza. Wtedy to było nowe auto, robiło mega wrażenie. Pamiętam te nawiewy boczne ustawiane przy pomocy przycisków- bajer Kuzyn jeździ nim do dziś, 10 lat w jednych rękach. Powodzenia w użytkowaniu- podobno koszty potrafią dać w kość.
Onyks Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Sam jeszcze nie oglądałem ale pomyślałem, że może Cię zainteresować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się