Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2.0 TDI B7 2005 Ile pali wam oleju 140Konny silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam silnik po przebiegu 199tys .Przejechałem 10 000tys km i dolałem w sumie 2 litry oleju 5W30 czy to normalne?

Pozdrawiam

pobrane.webp

Edytowane przez Przemyslaw1989
Opublikowano
Witam, mam silnik po przebiegu 199tys .Przejechałem 10 000tys km i dolałem w sumie 2 litry oleju 5W30 czy to normalne?
Pozdrawiam
pobrane.webp
Nie wiem jak w A4 ale ja mam exeo 2.0 TDI 170km i wymieniam olej co 15 tys km i między wymianami nie dolewam nic. Tyle ze to 2012 rok i common rail. Przebieg 233 tys km.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A żadnych wycieków nie masz? Auto z dpf czy bez, dymi coś czy nie? Ja olej zmieniam co max 12tyś i leje 5W40.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

2 litry na 10 kkm to nie jest małe zużycie oleum, ale nie na tyle duże by opłacało się grzebać w motorze po to by to poprawić :decayed::hi:

Opublikowano
Witam, mam silnik po przebiegu 199tys .Przejechałem 10 000tys km i dolałem w sumie 2 litry oleju 5W30 czy to normalne?
Pozdrawiam
pobrane.webp
Jeśli mocno cisniesz to i spali więcej oleju. Auto po chipie ? Często korzystasz z mocy ?
Ja mam 370tys zrobione i jeśli jeżdżę normalnie to po 10tys jak robię wymianę nie dolewam nic, jak częściej korzystam z mocy (turbo brd + drugi ic) to dolewki się zdarzają, ale nigdy nie wykorzystuję całości jaka zostaje z 5l bańki po wymianie. Na twoim miejscu przyjrzał bym się czy turbo nie puszcza, zerknij do dolotu za odmą i sprawdź czy gdzieś nie masz wycieku.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
11 minut temu, Marcellus napisał:

Jeśli mocno cisniesz to i spali więcej oleju. Auto po chipie ? Często korzystasz z mocy ?
Ja mam 370tys zrobione i jeśli jeżdżę normalnie to po 10tys jak robię wymianę nie dolewam nic, jak częściej korzystam z mocy (turbo brd + drugi ic) to dolewki się zdarzają, ale nigdy nie wykorzystuję całości jaka zostaje z 5l bańki po wymianie. Na twoim miejscu przyjrzał bym się czy turbo nie puszcza, zerknij do dolotu za odmą i sprawdź czy gdzieś nie masz wycieku.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

A jaki olej wlewacie?

nie mam Chipu ,a jezdzę tylko po autostradach często minium180km na godzinę

 

Opublikowano

moze być winny EGR Chłodniczka?

bo mi przepuszcza i z pod maski mi dymiło ,mam cały silnik czarny od sadzy

Opublikowano
52 minuty temu, ecobuda napisał:

A żadnych wycieków nie masz? Auto z dpf czy bez, dymi coś czy nie? Ja olej zmieniam co max 12tyś i leje 5W40.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

mam DPF wycieków nie ma ,mozę olej Castrol 5W30 jest h*jowy?

Opublikowano

Ja 5W40 Liqui moly

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
mam DPF wycieków nie ma ,mozę olej Castrol 5W30 jest h*jowy?
Dzisiaj zmieniłem olej. Przebieg 212 tyś i kumpel mechanik powiedział że 5w30 to już za luźny olej. Miałem castrola 5w30 teraz Liqui moly 5w40 i od wymiany silnik jakby ciszej chodzi. Jak masz blisko do wymiany spróbuj zalać 5w40 i zobaczysz czy też będzie się spalał. Tak czy siak 2 l na 10 tyś to nie dramat. Benzyna potrafi 1l na1000km spalić. Pamiętaj o specyfikacji oleju do dpf ( niskopopiołowy), bo dpf zapalisz popiołem.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, Przemyslaw1989 napisał:

jezdzę tylko po autostradach często minium 180km na godzinę

 

I tu może być pies pogrzebany.Dla 1.9TDI to już niezły wysiłek więc i oleju łyknie

Opublikowano
A jaki olej wlewacie?
nie mam Chipu ,a jezdzę tylko po autostradach często minium180km na godzinę
 
Motul Specific 5W40. Moim zdaniem jazda po autostradzie z prędkościami min. 180km/h tłumaczy branie oleju w takiej ilości, możesz spróbować zmiany oleju z castrola na inny ale moim zdaniem przy takim użytkowaniu auta trzeba się liczyć z braniem oleju.
Opublikowano
Motul Specific 5W40. Moim zdaniem jazda po autostradzie z prędkościami min. 180km/h tłumaczy branie oleju w takiej ilości, możesz spróbować zmiany oleju z castrola na inny ale moim zdaniem przy takim użytkowaniu auta trzeba się liczyć z braniem oleju.
Coś ewidentnie jest nie tak z tym silnikiem.
Kiedys mialem passata B5 fl z silnikiem AVF 130km z chipem na 163km, przebieg 352 tys km i od wymiany do wymiany nie dolewalem nawet kropli oleju. A predkosci nierzadko powyzej 160km/h, czasami pojawiala sie 2 z przodu.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

2 l szału nie ma. Tyle.mi poszlo na 15k czyli od wymiany do wymiany ale jazda w przedziale 4000 obr/min 

Opublikowano
59 minut temu, kamyk_88 napisał:

Coś ewidentnie jest nie tak z tym silnikiem.
Kiedys mialem passata B5 fl z silnikiem AVF 130km z chipem na 163km, przebieg 352 tys km i od wymiany do wymiany nie dolewalem nawet kropli oleju. A predkosci nierzadko powyzej 160km/h, czasami pojawiala sie 2 z przodu.
 

No może kiedyś dostał po d*pie, wystarczy pęknięty przewód w układzie chłodzenia i przy nieuwadze kierownika mógł się ździebko przegrzać :hi:

A jak już raz zacznie łykać oliwę to raczej się sam nie naprawi :)

Inna sprawa że zalecany Castrol to chyba nie jest pełny syntetyk i sporo go ubywa przez odparowanie , szczególnie podczas ostrej jazdy. 

Na początek możesz zalać innym olejem i zobaczysz czy się coś w temacie zmieni :hi:

Opublikowano
No może kiedyś dostał po d*pie, wystarczy pęknięty przewód w układzie chłodzenia i przy nieuwadze kierownika mógł się ździebko przegrzać :hi:
A jak już raz zacznie łykać oliwę to raczej się sam nie naprawi [emoji4]
Inna sprawa że zalecany Castrol to chyba nie jest pełny syntetyk i sporo go ubywa przez odparowanie , szczególnie podczas ostrej jazdy. 
Na początek możesz zalać innym olejem i zobaczysz czy się coś w temacie zmieni :hi:
Na temat castrola słyszałem skrajnie różne opinie. Ja do zadnego samochodu jaki mialem nie lalem castrola, wiec swojego doświadczenia nie mam. Do wspomnianego passata lalem Motul, a teraz do exeo Millers.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 minut temu, kamyk_88 napisał:

Na temat castrola słyszałem skrajnie różne opinie. Ja do zadnego samochodu jaki mialem nie lalem castrola, wiec swojego doświadczenia nie mam. Do wspomnianego passata lalem Motul, a teraz do exeo Millers.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
 

A to chyba coś pomyliłem wypowiedzi, w każdym razie moje BPW na Castrolu potrzebowało grubo ponad litra dolewki na 15 kkm, jak przeszedłem na Mobil1 to od wymiany do wymiany można by nic nie dolewać , bo poniżej minimum by poziom nie zszedł .

Ale z racji że ma u mnie ciężkie życie to staram się utrzymywać poziom oleum w okolicach w górnych granicach normy i ok. 0,5 l dolewam:hi:

Opublikowano

Olej liquy molly 5w30, na niecałe 10kkm dolalem 200ml oleju, 7-8 kkm autostrada reszta miasto i na koniec tygodnia przebutowanie mojej BPW po autostradzie, obroty praktycznie ciagle utrzymywane na 3-3,5k rpm (autostrada)
Miasto do 2,5krpm

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
21 godzin temu, ecobuda napisał:

Dzisiaj zmieniłem olej. Przebieg 212 tyś i kumpel mechanik powiedział że 5w30 to już za luźny olej. Miałem castrola 5w30 teraz Liqui moly 5w40 i od wymiany silnik jakby ciszej chodzi. Jak masz blisko do wymiany spróbuj zalać 5w40 i zobaczysz czy też będzie się spalał. Tak czy siak 2 l na 10 tyś to nie dramat. Benzyna potrafi 1l na1000km spalić. Pamiętaj o specyfikacji oleju do dpf ( niskopopiołowy), bo dpf zapalisz popiołem.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

podaj mi nazwę oleju albo linka z nim 5W40 Proszę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...