Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Dziwne/różne odpalanie zimnego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli będziesz zmieniał akumulator poczytaj o zółtej WESTA FORSE żadko spotykane akumulatory ale cenowo wporównaniu do jakości wypdają całkiem całkiem na obecne czasy.

Dodatkowo jeśli obstawiasz aku niech ci ktoś go sprawdzi miernikiem do sprawdzania aku (sam mam taki w domu z opornicą) będzie na nim ładnie wszystko widać sprwadzą ci to w punkcie ze sprzedażą akumulatorów lub w jakim lepszym warsztacie.

Na próbe możesz odpalić z jakimś prostownikiem rozruchowym ,podpiętym drugim aku lub poprostu naładuj aku przez noc i włóż do auta - zobaczysz czy będzie poprawa.

Jeszcze jedna kwestia odnośnie pompki paliwa - to że leci ok pytanie z jakim ciśnieniem? U mnie stara leniwa pompka dawała max 0,5 bara (była strasznie zasyfiała) po włożeniu nowej nabijała chwila moment 1bar i odpalanie auta się dość dość poprawiło...

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, BartoszBB napisał:

Jeśli będziesz zmieniał akumulator poczytaj o zółtej WESTA FORSE żadko spotykane akumulatory ale cenowo wporównaniu do jakości wypdają całkiem całkiem na obecne czasy.

Dodatkowo jeśli obstawiasz aku niech ci ktoś go sprawdzi miernikiem do sprawdzania aku (sam mam taki w domu z opornicą) będzie na nim ładnie wszystko widać sprwadzą ci to w punkcie ze sprzedażą akumulatorów lub w jakim lepszym warsztacie.

Na próbe możesz odpalić z jakimś prostownikiem rozruchowym ,podpiętym drugim aku lub poprostu naładuj aku przez noc i włóż do auta - zobaczysz czy będzie poprawa.

Jeszcze jedna kwestia odnośnie pompki paliwa - to że leci ok pytanie z jakim ciśnieniem? U mnie stara leniwa pompka dawała max 0,5 bara (była strasznie zasyfiała) po włożeniu nowej nabijała chwila moment 1bar i odpalanie auta się dość dość poprawiło...

Dzięki za porady - natomiast problem jest takiego typu, że auto różnie odpala, czasami idealnie odpali nawet na -8, a czasami na +1 muszę zakręcić 2-3 mozolne obroty, jeszcze nie znalazłem żadnego czynnika, który miałby wpływ na powtarzalność problemu, dlatego takie testy po jednym odpaleniu będą bardzo nierzetelne :/

W sumie mam VCDSa i kabelek, więc mógłbym zrobić logi, tylko musiałbym poczytać jak się je dokładnie robi :P

Edytowane przez redoXe
Opublikowano

A nie zauważyłes różnicy kiedy i jak auto stawiasz ? Może czasami przód wyżej/czasami niżej ? 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

A nie zauważyłes różnicy kiedy i jak auto stawiasz ? Może czasami przód wyżej/czasami niżej ? 

Parkuje na różnych płaszczyznach, też o tym myślałem, ale powtarzalności nie było, losowo.

Jutro rano nagram filmik jak odpalam, nóż coś ktoś skojarzy :)

A czujnik temperatury spalin nie będzie podawał jakichś złych wartości do komputera? Jak auto porządnie wystygnie przez noc, a ten poda info o temp. spalin przed turbiną rzędu 900*C to nic mu się nie pomerda? :P

Edytowane przez redoXe
Opublikowano

Do odpalania brane jest info z G62... podejrzyj rano przed odpalaniem jakie masz temperatury w grupie 007 w silniku.

Opublikowano
Teraz, kamil-vag napisał:

Do odpalania brane jest info z G62... podejrzyj rano przed odpalaniem jakie masz temperatury w grupie 007 w silniku.

Pamiętam, że porównywałem odczyty z jakichś dwóch czujników i były dobre, zbliżone do siebie, ale sprawdzę jeszcze raz jutro.

Opublikowano
2 godziny temu, redoXe napisał:

Dzięki za porady - natomiast problem jest takiego typu, że auto różnie odpala, czasami idealnie odpali nawet na -8, a czasami na +1 muszę zakręcić 2-3 mozolne obroty, jeszcze nie znalazłem żadnego czynnika, który miałby wpływ na powtarzalność problemu, dlatego takie testy po jednym odpaleniu będą bardzo nierzetelne :/

W sumie mam VCDSa i kabelek, więc mógłbym zrobić logi, tylko musiałbym poczytać jak się je dokładnie robi :P

Sprawdź dokładnie z kanału lub podnośnika to najgrubsze okablowanie rozrusznika i masę silnika.

Dokładnie takie objawy miałem jak poluzowała się nakrętka M8 na automacie rozrusznika, raz palił ok, raz ledwo ledwo a czasami nawet w ogóle nie chciał kręcić :hi:

Opublikowano
Sprawdź dokładnie z kanału lub podnośnika to najgrubsze okablowanie rozrusznika i masę silnika.
Dokładnie takie objawy miałem jak poluzowała się nakrętka M8 na automacie rozrusznika, raz palił ok, raz ledwo ledwo a czasami nawet w ogóle nie chciał kręcić :hi:
Zerknę w sobotę. Dzięki za informację ;-)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Temperatura zewnętrzna +3,5*C.
Po cieplejszej nocy bez problemu odpalił. Może troszkę zakasłał, ale to nic takiego 2d60a43374c9294d9bb9555c1de59c06.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, redoXe napisał:

Temperatura zewnętrzna +3,5*C.
Po cieplejszej nocy bez problemu odpalił. Może troszkę zakasłał, ale to nic takiego 2d60a43374c9294d9bb9555c1de59c06.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

A cóż to za głupoty pokazuje Ci w grupie 075 ??? :P:decayed:

DPF wywalony czy jest na pokładzie ?

W 007 jest spora bo ok. 8 stopni różnica temperatury pomiędzy temp. chłodziwa a pozostałymi.

Ile czasu auto stało nie jeżdżone przed zrobieniem tego screena ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
A cóż to za głupoty pokazuje Ci w grupie 075 ??? [emoji14]:decayed:
DPF wywalony czy jest na pokładzie ?
W 007 jest spora bo ok. 8 stopni różnica temperatury pomiędzy temp. chłodziwa a pozostałymi.
Ile czasu auto stało nie jeżdżone przed zrobieniem tego screena ?
DPF wycięty, pierwszy czujnik to ten przed turbina, wymieniam go w sobotę

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Teraz, redoXe napisał:

DPF wycięty, pierwszy czujnik to ten przed turbina, wymieniam go w sobotę

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

No to wydaje mi się że te dziwne wskazania temperatury są spowodowane gmeraniem w programie przez usuwającego DPF-a i wymiana czujnika może nic nie zmienić :P

Pytanie czy on w ogóle jest do czegoś teraz potrzebny :decayed:

A i no ile auto stało nie ruszane przed zrobieniem tego screena ?

Opublikowano

Około 18 godzin stało, od wczoraj od południa do dzisiaj rana.
A po wgraniu oryginalnej mapy wyskoczył błąd od tego czujnika, Aligator z dynosoftu powiedział, że przez niego auto straciło moc.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, redoXe napisał:

Około 18 godzin stało, od wczoraj od południa do dzisiaj rana.
A po wgraniu oryginalnej mapy wyskoczył błąd od tego czujnika, Aligator z dynosoftu powiedział, że przez niego auto straciło moc.

1) To wygląda na to że G62 zawyża temperaturę , sprawdź to jeszcze ze dwa razy dla pewności, jak zawsze będzie 8 stopni zawyżał to może mieć to wpływ na utrudniony rozruch ( mniejsza dawka paliwa ).

2) Czyli co, auto z wywalonym DPF-em ma teraz wgrany ori soft i na nim jeździ ? :P

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
1) To wygląda na to że G62 zawyża temperaturę , sprawdź to jeszcze ze dwa razy dla pewności, jak zawsze będzie 8 stopni zawyżał to może mieć to wpływ na utrudniony rozruch ( mniejsza dawka paliwa ).
2) Czyli co, auto z wywalonym DPF-em ma teraz wgrany ori soft i na nim jeździ ? [emoji14]
 
Nieee, no gdzie tam [emoji4] Aligator wgrał na chwilę ori soft, żeby sprawdzić ten czujnik, bo mapa blokowała pokazywanie błędu z tego czujnika w vcds. Na ori sofcie wyskoczył błąd czujnika i potem aligator od razu wgrał spowrotem mapę. Zobaczę jeszcze po mroźnej nocy wskazania. W którym miejscu jest ten czujnik? Sprawdzę styki w sobotę

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to tak, aku wymieniony, kręci teraz jak szalony, ale dalej problem występuje. Jadę teraz na garaż, to jak Pany? Ten czujnik od płynu chłodzącego jest z tyłu bloku silnika?
Sprawdze też świece i kable rozrusznika. Dzięki 2b24e60dff4b9a9fdd662e214e0f2c42.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
38 minut temu, redoXe napisał:

 Jadę teraz na garaż, to jak Pany? Ten czujnik od płynu chłodzącego jest z tyłu bloku silnika?

Powinien być z tyłu głowicy silnika , w plastikowym króćcu , czteropinowy :whistling:

czuj.jpg

Opublikowano
Powinien być z tyłu głowicy silnika , w plastikowym króćcu , czteropinowy :whistling:
czuj.jpg
Ok, dzięki zaraz sprawdzę. Na razie szukam wtyczki czujnika temperatury spalin, bo wyciągnąłem sam przewód :-P

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
24 minuty temu, redoXe napisał:

 Na razie szukam wtyczki czujnika temperatury spalin, bo wyciągnąłem sam przewód :-P

E , to od sprawdzenia kabelków trzeba było zacząć robotę , może wystarczyłoby  wtyczkę dosztukować i czujnik by banglał :P:hi:

Opublikowano

Oki, wszystko sprawdzone, świece po 1ohm, kable ok, czujnik styki wyczyszcze, ale dalej zawyża. Odpala na razie fajnie na nowym aku, więc w lato się wezmę za czujnik pewnie. Spróbuję jeszcze na noc wężyk zagiąć i ciśnienie pompki sprawdzić. Jakby co to reaktywuje temat. Tymczasem dziękuję za pomoc wszystkim. Dodam jeszcze, że po wymianie czujnika spalin auto odżyło i odzyskało stracone 25 koni. [emoji41]

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...