Gość Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Witam. Jaki olej polecacie? Dotychczas jezdzilem na mobilu super 3000 full syntetyk teraz przez nieuwagę sprzedawca wcisnął mi mobil super 3000 hc synthesse i auto klepie przez chwilę popychaczami. Na co to wymienić? Dzięki za odpowiedź
k232 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 W dniu 10.12.2017 o 12:32, Wojtass2828 napisał: Witam. Jaki olej polecacie? Dotychczas jezdzilem na mobilu super 3000 full syntetyk teraz przez nieuwagę sprzedawca wcisnął mi mobil super 3000 hc synthesse i auto klepie przez chwilę popychaczami. Na co to wymienić? Dzięki za odpowiedź Ja już drugi sezon jeżdżę na Motul 6100+ synergie 10W40
Przemek.1997 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 (edytowane) Witam, ja też jeżdżę obecnie na Motul 6100+ synergie 10W40 bo taki był zalany przy kupnie, dlatego wlałem taki sam żeby zobaczyć jak ogólnie zachowuje się silnik. Zrobiłem już ponad 4k kilometrów i ani deka oleju nie wziął. Przy następnej wymianie zrobię płukankę i zaleję też Motula ale 8100 x-cess 5w40. Edytowane 22 Grudnia 2017 przez Przemek.1997
k232 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40?
KINIAM Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 6 godzin temu, k232 napisał: Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40? Byłbym za płukanką lub naftą do starego oleju. Przy zagazowanym silniku szukaj oleju 5W40 z jak najwyższym TBN. Oczywiście można bez płukania jak to robi większość użytkowników pojazdów. Przy zagazowanym silniku zalewałem oleje z wysokim TBN, po 8/10 tys. dolewałem pakiet TBN przy 13/14 tys. zalewałem płukankę adaptive na 300/500 km, potem 500 ml nafty, kwadrans na biegu jałowym i kolejny świeży olej. 1
arteq93 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 W dniu 23.12.2017 o 05:18, k232 napisał: Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40? Myślę, że warto jednak dla pewności zrobić tą płukankę, tym bardziej że to groszowe sprawy. Ja w tym roku przeszedłem z Valvoline MaxLife 10W40 na Motul 8100 X-cess 5W40. Na początku bajka. Jednak jak przyszły mrozy to to dłuższym postoju przy odpalaniu silnika tłuką się popychacze, tak jakby przez kilka sekund pracowały na sucho. Popychacze i napinacz z łańcuchem mam nowe. Mechanik polecił mi powrót na 10w40 i tak też chyba zrobię.
przem8 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Przecież na 10w40 będziesz miał gorszy zimny rozruch niż na 5w.
arteq93 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Godzinę temu, przem8 napisał: Przecież na 10w40 będziesz miał gorszy zimny rozruch niż na 5w. Ale o dziwo na 10W nic się nie tłukło. Być może 5W, z racji tego że jest mniej lepki, za bardzo spływa z głowicy do miski. W każdym razie chyba najłatwiej będzie wrócić do tego co było.
k232 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 3 godziny temu, arteq93 napisał: Myślę, że warto jednak dla pewności zrobić tą płukankę, tym bardziej że to groszowe sprawy. Ja w tym roku przeszedłem z Valvoline MaxLife 10W40 na Motul 8100 X-cess 5W40. Na początku bajka. Jednak jak przyszły mrozy to to dłuższym postoju przy odpalaniu silnika tłuką się popychacze, tak jakby przez kilka sekund pracowały na sucho. Popychacze i napinacz z łańcuchem mam nowe. Mechanik polecił mi powrót na 10w40 i tak też chyba zrobię. Sprawdź pompę oleju kolego, przecież 5w40 to silnik powinien działać jak żyleta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się