Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jaki olej polecacie? Dotychczas jezdzilem na mobilu super 3000 full syntetyk teraz przez nieuwagę sprzedawca wcisnął mi mobil super 3000 hc synthesse i auto klepie przez chwilę popychaczami. Na co to wymienić? Dzięki za odpowiedź 

 

Opublikowano
W dniu 10.12.2017 o 12:32, Wojtass2828 napisał:

Witam.

Jaki olej polecacie? Dotychczas jezdzilem na mobilu super 3000 full syntetyk teraz przez nieuwagę sprzedawca wcisnął mi mobil super 3000 hc synthesse i auto klepie przez chwilę popychaczami. Na co to wymienić? Dzięki za odpowiedź 

 

Ja już drugi sezon jeżdżę na Motul 6100+ synergie 10W40

Opublikowano (edytowane)

Witam, ja też jeżdżę obecnie na Motul 6100+ synergie 10W40 bo taki był zalany przy kupnie, dlatego wlałem taki sam żeby zobaczyć jak ogólnie zachowuje się silnik. Zrobiłem już ponad 4k kilometrów i ani deka oleju nie wziął. Przy następnej wymianie zrobię płukankę i zaleję też Motula ale 8100 x-cess 5w40. 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40?

Opublikowano
6 godzin temu, k232 napisał:

Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40?

Byłbym za płukanką lub naftą do starego oleju.

Przy zagazowanym silniku szukaj oleju 5W40 z jak najwyższym TBN.

Oczywiście można bez płukania jak to robi większość użytkowników pojazdów.

Przy zagazowanym silniku zalewałem oleje z wysokim TBN, po 8/10 tys. dolewałem pakiet TBN przy 13/14 tys. zalewałem płukankę adaptive na 300/500 km, potem 500 ml nafty, kwadrans na biegu jałowym i kolejny świeży olej.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 23.12.2017 o 05:18, k232 napisał:

Pany jak już w aucie była czyszczona miska i smok i cały czas jeździ się na dobrym oleju to można bez płukanki przejść na 5w40?

Myślę, że warto jednak dla pewności zrobić tą płukankę, tym bardziej że to groszowe sprawy. Ja w tym roku przeszedłem z Valvoline MaxLife 10W40 na Motul 8100 X-cess 5W40. Na początku bajka. Jednak jak przyszły mrozy to to dłuższym postoju przy odpalaniu silnika tłuką się popychacze, tak jakby przez kilka sekund pracowały na sucho. Popychacze i napinacz z łańcuchem mam nowe. Mechanik polecił mi powrót na 10w40 i tak też chyba zrobię.

Opublikowano

Przecież na 10w40 będziesz miał gorszy zimny rozruch niż na 5w.

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Przecież na 10w40 będziesz miał gorszy zimny rozruch niż na 5w.

Ale o dziwo na 10W nic się nie tłukło. Być może 5W, z racji tego że jest mniej lepki, za bardzo spływa z głowicy do miski. W każdym razie chyba najłatwiej będzie wrócić do tego co było.

Opublikowano
3 godziny temu, arteq93 napisał:

Myślę, że warto jednak dla pewności zrobić tą płukankę, tym bardziej że to groszowe sprawy. Ja w tym roku przeszedłem z Valvoline MaxLife 10W40 na Motul 8100 X-cess 5W40. Na początku bajka. Jednak jak przyszły mrozy to to dłuższym postoju przy odpalaniu silnika tłuką się popychacze, tak jakby przez kilka sekund pracowały na sucho. Popychacze i napinacz z łańcuchem mam nowe. Mechanik polecił mi powrót na 10w40 i tak też chyba zrobię.

Sprawdź pompę oleju kolego, przecież 5w40 to silnik powinien działać jak żyleta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...