Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S-Tronic - jaki olej i ile na wymianę?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, smokehead napisał:

Witam wszystkich,

Chcialbym poprosic o wytyczne do wymiany oleju w S-Tronic, chcialem sie przy okazji podpytac Ciebie Dev czy olej Ravenol rowniez sie do tego nada, z tego co samodzielnie wyszukałem do czesci sprzeglowej powinien wchodzic RAVENOL DCT/DSG Getriebe Fluid 7 litrow, a do czesci napedowej RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 lub RAVENOL MTF-3 SAE 75W w ilosci 4.5 litra. Zgadza sie to? Czy moze bedize lepiej uzyc oleju innej firmy? Nie wiem jeszcze jak sprawa z filtrami. Napisales wczesniej ze wymiana tylko statyczna czy to oznacza ze dynamicznie nie da sie tego zrobic?

VINWAUZZZ8K9FA144587


Pozdrawiam

oleje sa ok

filtr zewn. - 0B5 325 330 A

filtr wewn. -0B5 325 429 E

uszczelka miski - 0B5 321 371 F

 

Opublikowano

Witam

Potrzebuję info ile, jaka oliwa, uszczelki etc. do wymiany oleju w skrzyni s-tronic, dyf.

WAUZZZ8R19A040385

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, torak2 napisał:

Witam

Potrzebuję info ile, jaka oliwa, uszczelki etc. do wymiany oleju w skrzyni s-tronic, dyf.

WAUZZZ8R19A040385

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam 

G 052 529 A2 - 7 litrów

G 052 513 A2 - 5 litrów

0B5 325 429 E 

0B5 321 371 F

G 052 145 S2 - 1 litr

sam chcesz to robic ?

Edytowane przez Dev
Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał:

G 052 529 A2 - 7 litrów

G 052 513 A2 - 5 litrów

0B5 325 429 E 

0B5 321 371 F

G 052 145 S2 - 1 litr

sam chcesz to robic ?

Raczej nie - nie mam warunków, wiec muszę kogoś zaproblemić.

Dzięki za specyfikację 

Opublikowano

moge Ci to ogarnąc, masz do mnie 27km :wink:

Opublikowano

Jak wymienisz jeszcze zimmering/uszczelniacz wału od strony skrzyni to będę miał poszukiwania z głowy.

Opublikowano

Trzeba zwalać skrzynie

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy mógł by mi ktoś pomóc jaki olej/filtry potrzebne mi są do wymiany w mojej skrzyni i dyfra ? Rozumiem że najlepiej oleje/filtry brać oryginalne z ASO ? Jeszcze mam wyciek z uszczelniacza wyjścia na wał. Pewnie najlepiej zrobić to przy wymianie oleju. Jak się do niego dobrać jakieś rady ? Co będę potrzebował oprócz tego uszczelniacza ? 

VIN: WAUZZZ8K4AA040470

Edytowane przez tomek020789
Opublikowano

Jeszcze raz proszę o pomoc. W weekend chciał bym to robić a jeszcze wszystko trzeba zamówić :p. Jeszcze pytanie czy po vin moja skrzynia to 0B5 DL 501-7q ? S-tronik ?

Opublikowano

@Dev 

Byłbyś uprzejmy zerknąć na VIN : waubgafl4fa064117 ?

Auto sprowadziłem, naprawiłem i czas na porządne wymiany płynów.

 

Dzięki wielkie 

Opublikowano

Ja również skorzystałbym z okazji żeby dowiedzieć się jakie oleje filtry  do mojego S Tronica  i dyferencjału ,bo z automatem dopiero zaczynam przygodę muszę wymienić. WAUZZZ8K3FA173874.

Z góry dzięki za fatygę.

Opublikowano

Witam  

@Dev

Czy mógłbyś podac mi specyfikcje na oleje i filtry do skrzyni +quattro+ silnik:

WAUZZZ8K2FA100298

 

Dzieki !

 

Opublikowano

Cześć @Dev, czy moge Cie prosic w wolnej chwili o sprawdzenie olejow, filtrow i uszczelki ??

VIN: WAUZZZ4G2JN055706

VIN: WAUZZZ8K6FA104306

 

Opublikowano

Witam

Posiadane auto A4B8 2.0 TDI quattro 2013 r. Nr VIN: WAUZZZ8K9DA210424, skrzynia s-tronic, kod silnika CGLC

Auto ma przejechane 265 tys. kilometrów. Zakupiłem je przy przebiegu 216 tys. Poprzedni właściciel wskazywał termin wymiany oleju przy przebiegu 227 tys. i przy takim został zalany olej Ravenol DCT/DSG FLUIDE. Z tego co mam napisane w fakturze z serwisu jest wymiana oleju przekładniowego ATF, wkład filtra (numer katalogowy 0B5325330A) oraz O-ring (numer katalogowy WHT005499A), pierścień uszczelniający (numer katalogowy N0138275). 

Moje pytanie brzmi czy nie zostało zmienione za mało? Mam wrażenie, że jednak zdecydowanie powinno wymienić się więcej przy tym serwisie skrzyni, kiedy nieco poczytałem w tym temacie. Przy obecnej jeździe czuję szarpnięcie podczas jazdy, kiedy skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2 i z 2 na 1, co mnie zaniepokoiło.

Prosiłbym więc szanownych kolegów z forum mających wiedzę w tym temacie o wyrażenie zdania odnośnie wymiany potencjalnych części oraz ich wskazania, a także rodzaju i ilości oleju.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję,

Pozdrawiam !

Opublikowano

Hej,

Czyli wymienili tylko filtr zewnętrzny. W skrzyni jest jeszcze 0B5325429E.

Mam B8 CGLC ze skrzynią DL501 0B5 i u siebie wymieniałem wkład filtra zewnętrznego, filtr wewnętrzny, atf, olej przekładniowy i olej w dyfrze.

Aby dostać się do filtra wewnętrznego trzeba ściągać miskę skrzyni + 30 min roboty.

U mnie auto serwisowane od początku w ASO, oni tez nie wymieniali tego filtra, przeze mnie był wymieniony po raz pierwszy :shock3:

Opublikowano

@DevCześć.

Jeśli to możliwe bardzo proszę o podanie numerów części wraz z ilością jaką należy wlać do danej sekcji przy wymianie, oleju w mechatronice, części mechanicznej i torsenie oraz w dyfrze . Interesuje mnie wymiana oleju i filtrów w skrzyni i całym napędzie. Mam napęd quattro.

Podaję VIN - WAUZZZF49HN063685

Opublikowano (edytowane)

Siemka@Dev dobry człowieku, obyś żył mordeczko w zdrowiu jak najdłużej! Potrzebuję informacji czy do wymiany filtra wewnętrznego 0B5325429E w mojej skrzyni trzeba wyciągać mechatronikę?

 

VIN WAUZZZ8K0FA160659

 

 

image.png.e9f5feb58c4eed94bf2d16ad69d0f77c.png

Edytowane przez th3gentl3man
Opublikowano

nie trzeba

Opublikowano

20230115_215723.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał(a):

nie trzeba

A zobacz w ETCE w oddzielnej sekcji dotyczącej przewodu ciśnieniowego oleju. 

 

image.thumb.png.60adce1fa22b3f9b85328012b414f557.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...