Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t bfb przerywa na ssaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, od miesiąca jestem posiadaczem b7 i po dwóch tygodniach miałem usterkę mianowicie była pęknięta odma która znajduję się pod kolektorem. 
Oddałem auto do mechanika i po odbiorze w sumie miałem wyjazd i nie było mnie tydzień w domu i zaczęły się problemy, najpierw auto ciężko paliło, później trochę mu przeszło ale znowu na ssaniu zaczął nierówno pracować. 
Nie wiem czy to zbieg okoliczności bo auto mam bardzo krótko ale pamiętam, że zaczęło się to dziać właśnie po wymianie tej odmy. 
Wzrosło także spalanie lpg bo wynosi po 14.5 litra gazu co mam b5 z takim silnikiem i pali po 11 gazu. 
Dzisiaj zacząłem sprawdzać co może być przyczyną i postanowiłem zacząć od odmy bo tak jak wspominałem od tamtej pory tak się działo.
Wziąłem odpaliłem samochód, podniosłem maskę i próbowałem odkręcić korek wlewu oleju, auto natychmiast zgasło co w b5 normalnie samochód chodzi. 
Odpaliłem ponownie auto i odkręcając powoli korek dosłownie było czuć jak jest zasysany do środka. 
I teraz pytanie do was czy to wina mechanika że źle coś poskładał przy wymianie odmy czy może to być zupełnie coś innego ?

Opublikowano

Zawór odmy - przy kolanku, które wymieniał mechanik. Wcześniej było pozornie ok, bo była nieszczelność, a teraz zasysa korek :-)

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie powinno zasysać korka, jeśli tak się dzieje to najprawdopodobniej do wymiany zaworek jednokierunkowy odmy, ten który jest w trójniku. Radzę kupić ori, a na pewno unikać toprana (u mnie od początku nie działał jak trzeba).

Opublikowano

No przed wymianą tego kolanka odmy było ok a po założeniu nowego (szczelnego) na odpalonym aucie zasysa korek a po zdjęciu gaśnie. 
Raczej na pewno będzie do wymiany zawór odmy ? 
Jeśli tak możecie mi napisać jak zabrać się do jego wymiany ? Bo czytałem różne tematy i za bardzo nie umiem znaleźć odpowiedzi :)

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Nie powinno zasysać korka, jeśli tak się dzieje to najprawdopodobniej do wymiany zaworek jednokierunkowy odmy, ten który jest w trójniku. Radzę kupić ori, a na pewno unikać toprana (u mnie od początku nie działał jak trzeba).

@przem8 Co ci się działo na tym zaworku Topran ? U siebie właśnie taki założyłem jakieś 2 tygodnie temu. Od tygodnia auto mi słabiej ciągnie i korekty długoterminowe lambda mam 11 na plusie. Muszę zrobić logi ale właśnie jego podejrzewam. W porównaniu do tego co miałem ten Topran wydawał mi się ok ale kto wie :)

Opublikowano

@cysiek18 od początku zasysało mi potężnie korek oleju i dziwne syczenia dochodziły z okolic pokrywy zaworów oraz odmy. Bałem się tak jeździć, żeby nie wywaliło uszczelnień i czekałem na nowy ori. Po założeniu jak ręką odjął :D Jak dmuchałem w tego toprana tam gdzie powinien puszczać powietrze to się samoczynnie zacinał, puszczał i blokował na zmianę. Generalnie jeśli chodzi o wszelkie zaworki w tym silniku to oszczędności nie popłacają i tylko oryginał.

Opublikowano
[mention=1347182]cysiek18[/mention] od początku zasysało mi potężnie korek oleju i dziwne syczenia dochodziły z okolic pokrywy zaworów oraz odmy. Bałem się tak jeździć, żeby nie wywaliło uszczelnień i czekałem na nowy ori. Po założeniu jak ręką odjął [emoji3] Jak dmuchałem w tego toprana tam gdzie powinien puszczać powietrze to się samoczynnie zacinał, puszczał i blokował na zmianę. Generalnie jeśli chodzi o wszelkie zaworki w tym silniku to oszczędności nie popłacają i tylko oryginał.
To u mnie nie ma tego problemu.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A gdzie mogę dostać oryginalny ten zawór ? Bo nie ma tutaj u mnie w okolicy żadnego salonu audi.

Skąd zawsze zamawiacie ?

Opublikowano

Oryginał kupowałem niedawno na allegro. 

Opublikowano

Witam ponownie :) 
Właśnie jestem po wymianie tego zaworka, niestety nie mogłem nigdzie u siebie kupić nic lepszego niż topran :/ 
Ale różnica i tak jest, nie zasysa mi już korka i normalnie auto chodzi rano nie ma żadnego falowania obrotów czy też na ciepłym podwyższonych. 
I teraz do was pytanie zostawiać go jak chodzi czy zamawiać oryginal na allegro i wymienić ? 
No i tutaj na filmiku który załączę widać jak korek podskakuję do góry a u mnie takie coś występuję teraz co jakiś czas a tutaj jest tak bez przerwy :/ 
Ale tak jak mówiłem korka nie zasysa. 
Tutaj link do filmiku : 


 

Opublikowano

Po tym jak osobiście się sparzyłem oraz na podstawie opinii innych, bardziej ogarniętych osób na temat zaworków tej marki, zaopatrzyłbym się w ori i wtedy mógłbym spać spokojnie. A jak zrobisz to już Twoja sprawa :P

Fajnie, że udało się trafić z diagnozą :D

Opublikowano

No szukałem sam długi czas usterki co może być nie tak, byłem u niby takiego dobrego mechanika i nic nie umiał wymyślić, kazał cewki wymieniać itd :D 
A tu wystarczyło tylko korek odkręcić i auto gasło. 
Chciałem kupić oryginał ale nigdzie u mnie nie było tylko same topran :/ 
Znaczna poprawa jest na tym zaworku ale teraz nie wiem czy ten korek tak faktycznie musi skakać czy nie ? 
Na pewno mi go nie zasysa, ale nie skaczę też jak na tym filmiku. 
Co jakiś czas drgnie albo jak go wezmę wyciągnę całkiem i położe odwrotnie tymi blaszkami nie w te rowki co się zakręca to chwilę poskaczę.

Opublikowano

Korek nie musi skakać, z tego co piszesz zachowuje się ok.

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedź :) Temat można zamknąć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...