Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Bujanie silnikiem na biegu jałowym, sprawdzenie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Silnik 1.9 tdi AVF na biegu jałowym są takie kołysania silnika. nie mogę znaleźć przyczyny.
Sprawdzony wałek, szklanki wyglądają ok, podgiąłem blaszki w wtyczkach wtryskiwaczy i spryskałem kontaktem.
Gdy ręką przymykam klape gaszącą silnik ciszej zaczyna pracować, zmniejszają się drgania. nie słychać dudnienia.
Wrzucam logi może coś z nich wyczytacie Dzięki ;)
LOG-01-001-003-004.csv

LOG-01-008-011-015.csv

LOG-01-013-018-023.csv

Opublikowano

Korekcje na 4 cylindrze nie za specjalne. Wymieniłbym na początek uszczelniacze pompowtrysków i podmienił 4 z 2 cylindrem miejscami. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

jest jeszcze jakaś rzecz, która może powodować takie objawy?
czasami pojawia się dużo białego dymu po ostrej jeździe czuć olej, ale ubytków nie ma, zapocone jest tylko przy egr, nieraz w ogóle nie buja silnikiem vag nie pokazuje błędów 

Opublikowano

Sprawdź drożność odmy, ale i tak zacząłbym od tego co wcześniej napisałem...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ok ładowanie alternatora pod pełnym obciążeniem 13,6V
Co mi się zdaje, że to może być przyczyna? Jest jakaś zależność między ładowaniem, a listwą elektryczną pompowtrysków?

 

Opublikowano (edytowane)

Przy rozładowanym akumulatorze i włączonych wszystkich możliwych odbiornikach 13,6V nie jest złą wartością... :decayed:

Na pewno nie ma ona nic wspólnego z bujaniem silnikiem .

Te motory ( 1,9 oraz 2,0 PD 8V ) miały lekkie , nieregularne , delikatne bujnięcia silnikiem na jałowym już praktycznie od wyjechania za bramę fabryki , a co dopiero po minimum 14 latach i kilkuset tysiącach przebiegu :P

Jeżeli to nie jest telepanie powodujące widoczne gołym okiem drgania nadwozia , to ten typ tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić, walka z tym może pochłonąć równowartość samochodu bez żadnej gwarancji usunięcia usterki na dłużej niż kilkanaście tys. km....... :naughty: :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...