slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Witam. Jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.8 ADR skrzynia automatyczna AG4 01N. Problem polega na tym że skrzynia przestaje zmieniać biegi po wyskoczeniu błędu 00561- Mixture Adaptation 12-00 Adapation Limit (Mul) Exceeded Do momentu jak błąd zostanie wykasowany chodzi dobrze skrzynia. Zmieniałem już dwie przepływki i dwie przepustnice na każdej jest tak samo. Sonda oscyluje ładnie i praktycznie zaraz po odpaleniu. Auto pali pewnie z 15L/100km Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni błąd jest praktycznie cały czas, nie da się go wykasować.
jacek70 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Wyczyść i zaadoptuj przepustnicę, sprawdź odmę czy nie zatkana, sprawdź szczelność dolotu. To tak na początek.
slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Przepustnica zaadaptowana nawet parę razy. Odma szczelna-drożna. Układ dolotowy szczelny sprawdzany parę razy. Zapomniałem dodać że przepustnica umyta na zero. Można z niej jeść Załączam logi log 1.txt log 2.txt Edytowane 11 Lutego 2018 przez slawek8525
Przemek.1997 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Logi robione na rozgrzanym aucie? Bo ewidentnie zawyżone wartości przepływomierza na jałowym. Miałem to samo. teraz na nowym ori przepływomierzu na jałowym mam ok 2,5 g/s. Żeby się upewnić zrób jeszcze logi dynamiczne, zobaczymy ile daje max bo powinien koło 5-6k RPM pokazywać ok 100g/s. Edytowane 11 Lutego 2018 przez Przemek.1997
slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) To były logi dynamiczne. Max prędkość 140km/h. Początek logów jest w statycznie a później dynamicznie w czasie jazdy. Silnik rozgrzany 90 stopni Edytowane 11 Lutego 2018 przez slawek8525
Przemek.1997 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Właśnie zauważyłem, ewidentnie na jałowym wartości są za duże (ja miałem ok 3,6 g/s) za to przy ok 5k RPM miałem tylko ok 60g/s a książkowo powinno być ok 100 g/s. Najwyżej zrób jeszcze jeden log tylko go przytrzymaj w okolice 5 tysięcy i zobaczysz albo niech ktoś sprawdza wartości w czasie jazdy. Ale jeśli szczelność dolotu była sprawdzana i jest rzeczywiście szczelny to przyjrzałbym się tej przepływce. W moim przypadku miałem i nieszczelny dolot (pęknięta odma) i padnięty przepływomierz. Kupiłem ori używkę to było jeszcze gorzej więc już wolałem kupić nową oryginalną. Co do wartości to na jałowym teraz pokazuje ok 2,5 g/s. Maksymalnej wartości nie sprawdzałem bo od razu było widać różnicę. Edytowane 11 Lutego 2018 przez Przemek.1997
slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 U mnie przepływka pokazuje 2.7 na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest około 4 nawet czasem ponad. Też miałem pęknięta odmę. Szczelność sprawdzana wytwornica dymu. Jak by był gdzieś nieszczelny to pokazał by się dym, ale tylko z dolotu filtra powietrza w atrapie z przodu pokazał się dym. Tak że stawiam na szczelny. U mnie ten bład wyskakuje tylko przy spokojnej jeździe. Jak mu cisnę to jest ok. Najczęściej przy dojechaniu do świateł lub przy zatrzymaniu na krzyżówce. Jak tylko ruszę i skrzynia nie zmienia przełożeń to już wiem że jest błąd. Na ciepłym jak wyskoczy to na zapalonym silniku nie da się skasować. Nawet jak się uda to za 2s jest dalej
slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 Ile płaciłeś za nowa przepławkę ?
Przemek.1997 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) To już chyba na pewno przepływka. U mnie jak silnik jest na ssaniu przepływka pokazuje ok 8g/s. Potem spada tak w okolice 3-4 g/s a jak złapie temperaturę na 90 jest ok 2,5 g/s tak jak wspominałem. Przy tych problemach z przepływką sypał mi błędem przepływki ale miałem też błędy ze składem mieszanki no a spalanie w okolicy 13/100. Ja mam ori przepływkę Boscha 5 pinów, przykręcana na 4 śrubki, dałem niecałe 500zł. Ale to zależy jaki masz, do 1.8 jest kilka przepływomierzy, jeden droższy drugi tańszy (już nie wspomnę o firmach) więc musisz poszukać, ale pewnie wielkich rozbieżności nie będzie. Najlepiej to jeszcze by było jakbyś miał kogoś w okolicy z takim przepływomierzem i podmienił czy to da jakiś efekt bo jak coś to szkoda pakować kasę w błoto. Edytowane 11 Lutego 2018 przez Przemek.1997
slawek8525 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 Właśnie nie mam nikogo w okolicy z taką przepływką. Ja mam na 3 piny aluminiowa Hitachi. Ale pewnie zaryzykuję. Jutro jeszcze sprawdzę ciśnienie paliwa i czy regulator na listwie działa. Jak będzie tu wszystko ok to kupię przepływomierz nowy.
Przemek.1997 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Ok, jak coś to daj znać jakie efekty.
slawek8525 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 Zmieniłem przepływomierz i w dalszym ciągu mam problem z błędami tylko teraz doszedł jeszcze jeden. 12-00 adaptation limit (Mul) Exceeded 15-00 adaptation limit (Add) Not Reached Tego drugiego nie było wcześniej. Załączam Logi dynamiczne nowy.txt
Przemek.1997 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) Dalej na jałowym jest po za 4 g/s. Przepływka ori czy jakiś zamiennik? Do przepatrzenia dolot bo może łapie gdzieś lewe powietrze. Dodatkowo zrób jeszcze raz adaptację przepustnicy. Sprawdziłbym też działanie sondy. Podaj wartości wyuczone na 32 kanale. Edytowane 13 Lutego 2018 przez Przemek.1997
slawek8525 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 Przepływomierz mam z innej audicy która jeździ bez problemu. Oryginalny oczywiście. Później podłącze auto to zrobię zrzut z tego kanału.
k232 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Ewidentnie masz problem z paliwem, sonda może ładnie oscylować ale w praktyce może fałszować, temat przerabiany. Masz LPG w aucie? Jeżeli sonda będzie dobra to na bank jest nieszczelność w dolocie, 4 gumki na kolektorze sprawdź dokładnie czy żadna nie puszcza bączka do dolotu. Niby norma mówi, że do 4,5g/s na jałowym jest dopuszczalne ale różnie to bywa..
slawek8525 Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) Nie mam lpg jak na razie, ale jest w planach. Tylko pierwsze muszę doprowadzić benzynę do ładu. Z doświadczenia wiem że jeśli dolot jest nieszczelny to przepływomierz pokazuje za małe wartości, a nie za duże. U mnie nawet ponad 5g/s pokazuje na postoju. Problem wywalania błędów już rozwiązany. Problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa na listwie. Po jego wyjęciu ukazał mi się napis 250kpa czyli 2,5 bara. Powinno być w układzie 3,5 bara z podłączonym wężykiem podciśnieniowym. Po zdjęciu wężyka ma być 4 bara. Niestety teraz pojawił się problem z obrotami po odpaleniu. Strasznie wariują i silnik chodzi nie równo. Po chwili problem ustępuje, aż do momentu ponownego uruchomienia silnika. I w dalszym ciągu mam kosmiczne spalanie na 10L benzyny 40-50km max. Zaczynam po woli mieć dość tego auta. Edytowane 14 Lutego 2018 przez slawek8525
Przemek.1997 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Spróbuj odpiąć przepływkę i zobacz czy obroty się ustatkują. Mi przy przepływce pod koniec jej żywota nie dało się utrzymać auta na obrotach jedynie na biegu.
slawek8525 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Opublikowano 15 Lutego 2018 Przepływomierz dzisiaj odpinałem i jest identycznie, a nawet gorzej. To wygląda tak że po odpaleniu obroty wskakują na jakieś 1300rpm spadają do ok. 850rpm, a po chwile lecą do 500rpm czasem nawet niżej i wznoszą się do 850
Pawelz23 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Do sprawdzenia przede wszystkim węze podcisnienia i odma jesli jest ok przepustnica do czyszczenia i adaptacjii u mnie zasysał nawet powietrze bagnetem po wymianie plastiku przestał szarpać na 1 po puszczeniu gazu. Możesz też sprawdzić szczelność połączeń evap-a i jego działanie oraz czarny plastikowy element "pompa podcisnieniowa 058133753D" łaczy sie z serwem. Czasem nawet podobno problemy potafi stwarzac katalizator ale raczej na obroty nie powinien miec wpływu bardziej na moc. Odnośnie przepustnicy czasami grafitowe sciezki sa zbyt przetarte i adaptacja nic nie daje to tylko tak informacyjnie
slawek8525 Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor Opublikowano 24 Lutego 2018 Problem rozwiązany. Nie pomogło nic, wymiana wszystkiego z innej audicy nie przyniosła żadnego efektu. Dopiero wymiana komputera silnika i co za tym idzie całej wiązki silnika przyniosła zamierzony efekt. Brak falowania obrotów, skrzynia chodzi też prawidłowo. Sterownik zastosowałem z rocznika 99. Wszystkie wtyczki nowej instalacji spasowały bez problemu. Auto w końcu chodzi jak należy. Teraz tylko kwestia ile będzie paliło. Mam nadzieje że mniej jak do tej pory prawie 20l.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się