Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 00561


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.8 ADR skrzynia automatyczna AG4 01N.

Problem polega na tym że skrzynia przestaje zmieniać biegi po wyskoczeniu błędu

00561- Mixture Adaptation

12-00 Adapation Limit (Mul) Exceeded

Do momentu jak błąd zostanie wykasowany chodzi dobrze skrzynia.

Zmieniałem już dwie przepływki i dwie przepustnice na każdej jest tak samo.

Sonda oscyluje ładnie i praktycznie zaraz po odpaleniu.

Auto pali pewnie z 15L/100km Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni błąd jest praktycznie cały czas, nie da się go wykasować.

Opublikowano

Wyczyść i zaadoptuj przepustnicę, sprawdź odmę czy nie zatkana, sprawdź szczelność dolotu. 

To tak na początek. 

Opublikowano (edytowane)

Przepustnica zaadaptowana nawet parę razy. Odma szczelna-drożna. Układ dolotowy szczelny sprawdzany parę razy. Zapomniałem dodać że przepustnica umyta na zero. Można z niej jeść :)

 

Załączam logi

 

 

 

 

log 1.txt

log 2.txt

Edytowane przez slawek8525
Opublikowano (edytowane)

Logi robione na rozgrzanym aucie? Bo ewidentnie zawyżone wartości przepływomierza na jałowym. Miałem to samo. teraz na nowym ori przepływomierzu na jałowym mam ok 2,5 g/s. Żeby się upewnić zrób jeszcze logi dynamiczne, zobaczymy ile daje max bo powinien koło 5-6k RPM pokazywać ok 100g/s.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano (edytowane)

To były logi dynamiczne. Max prędkość 140km/h. Początek logów jest w statycznie a później dynamicznie w czasie jazdy. Silnik rozgrzany 90 stopni

Edytowane przez slawek8525
Opublikowano (edytowane)

Właśnie zauważyłem, ewidentnie na jałowym wartości są za duże (ja miałem ok 3,6 g/s) za to przy ok 5k RPM miałem tylko ok 60g/s a książkowo powinno być ok 100 g/s. Najwyżej zrób jeszcze jeden log tylko go przytrzymaj w okolice 5 tysięcy i zobaczysz albo niech ktoś sprawdza wartości w czasie jazdy. Ale jeśli szczelność dolotu była sprawdzana i jest rzeczywiście szczelny to przyjrzałbym się tej przepływce.

W moim przypadku miałem i nieszczelny dolot (pęknięta odma) i padnięty przepływomierz. Kupiłem ori używkę to było jeszcze gorzej więc już wolałem kupić nową oryginalną. Co do wartości to na jałowym teraz pokazuje ok 2,5 g/s. Maksymalnej wartości nie sprawdzałem bo od razu było widać różnicę.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

U mnie przepływka pokazuje 2.7 na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest około 4 nawet czasem ponad. Też miałem pęknięta odmę. Szczelność sprawdzana wytwornica dymu. Jak by był gdzieś nieszczelny to pokazał by się dym, ale tylko z dolotu filtra powietrza w atrapie z przodu pokazał się  dym. Tak że stawiam na szczelny. U mnie ten bład wyskakuje tylko przy spokojnej jeździe. Jak mu cisnę to jest ok. Najczęściej  przy dojechaniu do świateł lub przy zatrzymaniu na krzyżówce. Jak tylko ruszę i skrzynia nie zmienia przełożeń to już wiem że jest błąd. Na ciepłym jak wyskoczy to na zapalonym silniku nie da się skasować. Nawet jak się uda to za 2s jest dalej

Opublikowano

Ile płaciłeś za nowa przepławkę ?

Opublikowano (edytowane)

To już chyba na pewno przepływka. U mnie jak silnik jest na ssaniu przepływka pokazuje ok 8g/s. Potem spada tak w okolice 3-4 g/s a jak złapie temperaturę na 90 jest ok 2,5 g/s tak jak wspominałem. 
Przy tych problemach z przepływką sypał mi błędem przepływki ale miałem też błędy ze składem mieszanki no a spalanie w okolicy 13/100.

Ja mam ori przepływkę Boscha 5 pinów, przykręcana na 4 śrubki, dałem niecałe 500zł. Ale to zależy jaki masz, do 1.8 jest kilka przepływomierzy, jeden droższy drugi tańszy (już nie wspomnę o firmach) więc musisz poszukać, ale pewnie wielkich rozbieżności nie będzie. Najlepiej to jeszcze by było jakbyś miał kogoś w okolicy z takim przepływomierzem i podmienił czy to da jakiś efekt bo jak coś to szkoda pakować kasę w błoto.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Właśnie nie mam nikogo w okolicy z taką przepływką. Ja mam na 3 piny aluminiowa Hitachi.  Ale pewnie zaryzykuję. Jutro jeszcze sprawdzę ciśnienie paliwa i czy regulator na listwie działa. Jak będzie tu wszystko ok to kupię przepływomierz nowy.

Opublikowano

Ok, jak coś to daj znać jakie efekty.

Opublikowano

Zmieniłem przepływomierz i w dalszym ciągu mam problem z błędami tylko teraz doszedł jeszcze jeden.

12-00 adaptation limit (Mul) Exceeded

15-00 adaptation limit (Add) Not Reached

 

Tego drugiego nie było wcześniej.

 

Załączam Logi dynamiczne

nowy.txt

Opublikowano (edytowane)

Dalej na jałowym jest po za 4 g/s. Przepływka ori czy jakiś zamiennik? Do przepatrzenia dolot bo może łapie gdzieś lewe powietrze. Dodatkowo zrób jeszcze raz adaptację przepustnicy. Sprawdziłbym też działanie sondy. Podaj wartości wyuczone na 32 kanale. 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Przepływomierz mam z innej audicy która jeździ bez problemu. Oryginalny oczywiście. Później podłącze auto to zrobię zrzut z tego kanału. 

Opublikowano

Ewidentnie masz problem z paliwem, sonda może ładnie oscylować ale w praktyce może fałszować, temat przerabiany.

Masz LPG w aucie? Jeżeli sonda będzie dobra to na bank jest nieszczelność w dolocie, 4 gumki na kolektorze sprawdź dokładnie czy żadna nie puszcza bączka do dolotu.

Niby norma mówi, że do 4,5g/s na jałowym jest dopuszczalne ale różnie to bywa..

Opublikowano (edytowane)

Nie mam lpg jak na razie, ale jest w planach. Tylko pierwsze muszę doprowadzić benzynę do ładu.

 

Z doświadczenia wiem że jeśli dolot jest nieszczelny to przepływomierz pokazuje za małe wartości, a nie za duże. U mnie nawet ponad 5g/s pokazuje na postoju.

Problem wywalania błędów już rozwiązany. Problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa na listwie. Po jego wyjęciu ukazał mi się napis 250kpa czyli 2,5 bara. Powinno być w układzie 3,5 bara z podłączonym wężykiem podciśnieniowym. Po zdjęciu wężyka ma być 4 bara. Niestety teraz pojawił się problem z obrotami po odpaleniu. Strasznie wariują i silnik chodzi nie równo. Po chwili problem ustępuje, aż do momentu ponownego uruchomienia silnika. I w dalszym ciągu mam kosmiczne spalanie na 10L benzyny 40-50km max.

 

Zaczynam po woli mieć dość tego auta.

Edytowane przez slawek8525
Opublikowano

Spróbuj odpiąć przepływkę i zobacz czy obroty się ustatkują. Mi przy przepływce pod koniec jej żywota nie dało się utrzymać auta na obrotach jedynie na biegu.

Opublikowano

Przepływomierz dzisiaj odpinałem i jest identycznie, a nawet gorzej. To wygląda tak że po odpaleniu obroty wskakują  na jakieś 1300rpm spadają do ok. 850rpm, a po chwile lecą do 500rpm czasem nawet niżej i wznoszą się do 850

Opublikowano

Do sprawdzenia przede wszystkim węze podcisnienia i odma jesli jest ok przepustnica do czyszczenia i adaptacjii u mnie zasysał nawet powietrze bagnetem po wymianie plastiku przestał szarpać na 1 po puszczeniu gazu. Możesz też sprawdzić szczelność połączeń evap-a i jego działanie oraz czarny plastikowy element "pompa podcisnieniowa 058133753D"  łaczy sie z serwem.  Czasem nawet podobno problemy potafi stwarzac katalizator :) ale raczej na obroty nie powinien miec wpływu bardziej na moc. Odnośnie przepustnicy czasami grafitowe sciezki sa zbyt przetarte i adaptacja nic nie daje to tylko tak informacyjnie :)

Opublikowano

Problem rozwiązany. Nie pomogło nic, wymiana wszystkiego z innej audicy nie przyniosła żadnego efektu.

Dopiero wymiana komputera silnika i co za tym idzie całej wiązki silnika przyniosła zamierzony efekt. Brak falowania obrotów, skrzynia chodzi też prawidłowo.

Sterownik zastosowałem z rocznika 99. Wszystkie wtyczki nowej instalacji spasowały bez problemu.

Auto w końcu chodzi jak należy. Teraz tylko kwestia ile będzie paliło. Mam nadzieje że mniej jak do tej pory prawie 20l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...