Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Auto gaśnie w czasie jazdy po umyciu bądź w wilgotne dni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam taki problem że auto gaśnie podczas jazdy przeważnie po umyciu, rozrusznik kręci, paliwo dochodzi. Jak odłączę akumulator i robię reset auto odpala za pierwszym razem. Nie dymi, moc i przyspieszenie normalne. Po sprawdzeniu przez Vag wychodzi błąd klapy gaszącej którego nie można skasować. Pomóżcie co to może być. Pozdrawiam 

Edytowane przez steevler2806
Błędy
Opublikowano

Może zacznij od sprawdzenia skrzynki ECU

Opublikowano

Sprawdzona, bezpieczniki, przekaźniki. Myślałem że przez wodę ale wszystko suche i sprawne. Nawet przez jednego mechanika niepotrzebnie wymieniłem pompkę paliwa w zbiorniku

Opublikowano (edytowane)

Kolego miałem to samo, od czasu wymiany N18 i przewodów podciśnienia na nowe problem nie występuje ... 

Edytowane przez lechit27
Opublikowano

Muszę to zrobić bo już ręce opadają. Teraz mechanik twierdzi że muszę wymienić przepustnice

Opublikowano

No to szukaj coś w instalacji klapy gaszącej - może jest zwarcie i klapa odcina dopływ powietrza i dlatego silnik gaśnie. Zobacz sobie wtyczkę przepustnicy itd... Być może sama przepustnica padła, jaki masz nr błędu dokładnie... ?

Opublikowano
Teraz, steevler2806 napisał:

Muszę to zrobić bo już ręce opadają. Teraz mechanik twierdzi że muszę wymienić przepustnice

Znam ten ból też nie mogłem dojść wszystko się wydawało ok, aż wyczytałem na niemieckim forum bo koleś miał taki sam problem :) warto spróbować może u Ciebie też właśnie to jest problemem, powodzenia z usunięciem usterki 

 

Opublikowano (edytowane)

Tylko, że on ma B7 a nie B6 i tam jest przepustnica, która pełni funkcję klapy gaszącej zarazem... Nie ma tam ani N18 ani wężyków podcisnienia w układzie recyrkulacji spalin... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Numeru błędu nie pamiętam ale jutro sprawdzę. Pamiętam że błąd klapy gaszenia i nie można go skasować. 

Opublikowano

No to albo przepustnica albo coś w instalacji... 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, kamil-vag napisał:

Tylko, że on ma B7 a nie B6 i tam jest przepustnica, która pełni funkcję klapy gaszącej zarazem... Nie ma tam ani N18 ani wężyków podcisnienia w układzie recyrkulacji spalin... 

A to przepraszam :)

Opublikowano
5 minut temu, kamil-vag napisał:

No to albo przepustnica albo coś w instalacji... 

Teraz mechanik mówi że przepustnica. Ale może być tak że właśnie ona skoro po odołączeniu akumulatora i restarcie auto odpala i jeździ bez problemu aż do następnego razu np 3 dni, a ostatnio prawie 2 tygodnie paliło bez problemu

Opublikowano

Poszukaj na forum, udawało się do niej zajrzeć, wymyć elektronikę w IPA i śmigała dalej, jesli tryby nie zmielone ;)

Opublikowano

Jak się zdecyduje na wymianę to kupię nową bo chce tym autem jeszcze pojeździć, tylko wolałbym mieć pewność zanim wymienię kolejna część niepotrzebnie

Opublikowano

A jak sprawdzić sprawność samej przepustnicy?

Opublikowano

Witam. Dziś wymieniłem przepustnice i jak na razie wszystko ok. Auto umyłem i cały dzień jazda w deszczu i nie zgasł. Zobaczymy co będzie jutro

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.03.2018 o 19:08, lechit27 napisał:

Kolego miałem to samo, od czasu wymiany N18 i przewodów podciśnienia na nowe problem nie występuje ... 

O ile dobrze kojarzę to w BKE klapa jest już elektryczna :naughty:

A występowanie problemu tylko po myciu lub intensywnych opadach świadczy raczej o problemach ze szczelnością elektryki odpowiedzialną za jej sterowanie lub przekazywanie informacji o aktualnym położeniu przepustnicy klapy ....

Jeżeli na sucho też problem występuje to raczej klapa do wymiany, chyba że gdzieś kabelki nie kontakcą  :hi:

Zamień się z kimś na próbę na klapy i się wszystko wyjaśni ....

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
W dniu 8.03.2018 o 19:18, kamil-vag napisał:

No to albo przepustnica albo coś w instalacji... 

Kamil , a wiesz może konkretnie jak w tym silniku idzie instalacja od przepustnicy i gdzie, którędy i do czego ?

Opublikowano

Od przepustnicy do ECU.

Wtyczka ECU T60 - pin 6 - przewód biały na pin 3 przepustnicy.

Wtyczka ECU T60 - pin 25 - przewód biało-żółty na pin 4 przepustnicy

pin 1 przepustnicy to masa - przewód brązowy

pin 2 przepustnicy to zasilanie - przewód czerwono - niebieski

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...