Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak montować wahacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Takie pytanie. Jak montować wahacze w sensie, czy śruby przy tulejach metalowo gumowych mają być przykręcone do oporu tyle ile sił w rękach? Bo te przy tzw. jabłkach wiadomo że tak. Druga sprawa czy są jeszcze jakie inne sugestie podpowiedzi co do ich montażu?

Opublikowano
6 minut temu, denveco napisał:

Witam. Takie pytanie. Jak montować wahacze w sensie, czy śruby przy tulejach metalowo gumowych mają być przykręcone do oporu tyle ile sił w rękach? Bo te przy tzw. jabłkach wiadomo że tak. Druga sprawa czy są jeszcze jakie inne sugestie podpowiedzi co do ich montażu?

Producent podaje odpowiednie momenty dokręcania poszczególnych śrub i nigdy nic nie kręcisz na pałe, tylko jeśli już to z jakimś wyczuciem. Na youtubie masz filmiki z wymianą zawieszenia i są podane poszczególne momenty jak chcesz znać ich wartość oraz sposób montażu. :hi:

Opublikowano

Stawiam litra zupy ze na 10 mechanikow 0.5 mechanika uzywa klucza dunamo do dokrecenia zawiechy.

Podstawa to dokrecac sruby przy silenblokach na opuszczonych kolach..

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

temat wałkowany nieraz, możesz użyć klucza dynamometrycznego choć nie do wszystkich śrub... przeważnie będziesz musiał skręcać kluczami oczkowymi owe wahacze z tulejami metalowo-gumowymi ze względu na brak miejsca... dokręcasz z wyczuciem,

ja dla pewności dałem jeszcze niebieski klej do gwintów :)

Opublikowano (edytowane)

Nie mam klucza dynamometrycznego. Ale czy tuleje metalowo gumowe muszą być dokręcone w taki sposób, by można było ruszać poszczególnymi wahaczami ręką góra / dół (gdy samochód jeszcze stoi na podnośniku)? Czy jednak ma to być mocne ich dokręcenie. Słyszałem o teorii dokręcania właśnie tulei metalowo gumowych już na stałe w momencie gdy auto jest w spoczynku, tzn stoi już na kołach.

Edytowane przez denveco
Opublikowano

To nie teoria tylko praktyka.Na podniesionym aucie skręcasz wszystko nazwijmy to wstępnie ,potem opuszczasz auto -wahacze ułożą się tak jak będą pracowały w czasie eksploatacji i teraz dopiero skręcasz wszystko kluczem dynamometrycznym lub jak to robi większość na siłę

Opublikowano

możesz mieć auto podniesione do góry a zwrotnicę z całym zawieszeniem np. lewarkiem podnosisz aby była w pozycji stojącego auta na kołach i dokręcasz na maksa z WYCZUCIEM ! bo uwierz mi każdy gwint można zerwać nawet  w nowej śrubie nie będąc Pudzianem :) chyba że masz kanał to najpierw skręcasz je lekko aby się ruszały góra dół tak jak napisałeś, zakładasz koła, opuszczasz auto i dokręcasz wszystkie śruby. 

Opublikowano
6 minut temu, matisstz napisał:

możesz mieć auto podniesione do góry a zwrotnicę z całym zawieszeniem np. lewarkiem podnosisz aby była w pozycji stojącego auta na kołach i dokręcasz na maksa z WYCZUCIEM ! bo uwierz mi każdy gwint można zerwać nawet  w nowej śrubie nie będąc Pudzianem :) chyba że masz kanał to najpierw skręcasz je lekko aby się ruszały góra dół tak jak napisałeś, zakładasz koła, opuszczasz auto i dokręcasz wszystkie śruby. 

Dokładnie tak

 

Opublikowano

Dzięki serdeczne. Jednak spaliłem sprawę z jednym kołem. Gdyż skręciłem na maxa wszystkie wahacze na podniesionym aucie i później je opuściłem. Naprawiłem swój błąd dzień później podnosząc ponownie  samochód, poluzowując śruby, podkładając pod zwrotnice drewniane klocki i opuszczając auto. Dopiero wtedy dokręciłem wahacze. Mam tylko nadzieje że nie zerwał tulei. Auto od pierwszej wymiany wahaczy do ponownego jego podniesienia w celu poprawki nie jeździło...

Opublikowano
Godzinę temu, denveco napisał:

Dzięki serdeczne. Jednak spaliłem sprawę z jednym kołem. Gdyż skręciłem na maxa wszystkie wahacze na podniesionym aucie i później je opuściłem. Naprawiłem swój błąd dzień później podnosząc ponownie  samochód, poluzowując śruby, podkładając pod zwrotnice drewniane klocki i opuszczając auto. Dopiero wtedy dokręciłem wahacze. Mam tylko nadzieje że nie zerwał tulei. Auto od pierwszej wymiany wahaczy do ponownego jego podniesienia w celu poprawki nie jeździło...

Siemka nie martw się na zapas nie musiało nic się stać, w drugą stronę jak podnosisz auto np. zmieniając koła gniesz tuleje w drugą stronę i jest ok :) naprawiłeś błąd i będzie ok

 

Opublikowano
22 godziny temu, matisstz napisał:

Siemka nie martw się na zapas nie musiało nic się stać, w drugą stronę jak podnosisz auto np. zmieniając koła gniesz tuleje w drugą stronę i jest ok :) naprawiłeś błąd i będzie ok

 

Może i nie musiało. Jednak podnosząc auto do wymiany koła tuleje są mniej narażone na naprężenia gdyż waga koła wraz z wagą wahacz my i rozprężonego zawieszenia jest znacznie mniejsza niż waga 1/4 wagi samochodu spoczywającego na tym jednym kole...  Oby faktycznie nic się nie zerwało...

Opublikowano
W dniu 25.03.2018 o 11:23, matisstz napisał:

możesz mieć auto podniesione do góry a zwrotnicę z całym zawieszeniem np. lewarkiem podnosisz aby była w pozycji stojącego auta na kołach i dokręcasz na maksa z WYCZUCIEM ! bo uwierz mi każdy gwint można zerwać nawet  w nowej śrubie nie będąc Pudzianem :) chyba że masz kanał to najpierw skręcasz je lekko aby się ruszały góra dół tak jak napisałeś, zakładasz koła, opuszczasz auto i dokręcasz wszystkie śruby. 

Tam ciężko zerwać gwint, co najwyżej skrzywisz śrubę - mówię to z własnego przykładu przy pierwszej wymianie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...