cieniu707D Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 (edytowane) Witam, mam pewien problem z swoją B5. Posiadam ja od 3 lat gdy ja kupiłem zapalała się czerwona kontrolka i raz zaczęło strasznie brzęczeć pod maską po rozgrzaniu silnika. Silnik zgaszony odporowadzony do mechanika. Okazało się że pompa oleju siadła. Wymieniona została pompa oleju, wyczyszczony smok olej filtry itd. Od trzech lat gdy auto jest mocno rozgrzane i schodzi z obrotów zapala się kontrolka ciśnienia problem ustępuje gdy wymienię olej na jakieś 4-5 tys km. Czy to może być wina czujnika ciśnienia oleju? Dodam też że mam uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu Edytowane 28 Marca 2018 przez cieniu707D
k232 Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Zmień na początek czujnik ciśnienia oleju.
cieniu707D Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 Czytałem że w B5 po lifcie były dwa czujniki to prawda? Jeśli tak to gdzie ona się dokładnie znajdują?
k232 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Być moze drugi jest w misce olejowej ale nie potwierdzam tego na 100%.
SZKODNIK2 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 A może problem jest w poziomie oleju. Skoro po wymianie jest ok i ma poziom. Ale pewnie sprawdzales
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Jest w misce olejowej ale od poziomu a nie od ciśnienia. Ten w misce wymieniłem a stan oleju jest w normie. Zastanawiam się czy moze się to dziać przez uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu. Niestety jestem pechowym posiadaczem elektronicznego napinacza.
marivs Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Mam silnik ARG w polifcie i tam jest napinacz łańcucha ale z wmontowanym czujnikiem oleju.Jesteś pewien że masz elektroniczny napinacz?
przem8 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 49 minut temu, marivs napisał: z wmontowanym czujnikiem oleju. To nie jest czujnik ciśnienia oleju tylko solenoid, który steruje napinaczem (a ten zmienia trochę ustawienie wałka rozrządu) w zależności od obciążenia silnika, taka pseudo zmienna faza rozrządu.
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Też mam silnik o oznaczeniu ARG i jestem pewny co do napinacza że jest elektryczny bo miałem go wymienić ale najpierw muszę znaleźć przyczynę konewki. I dlatego zastanawiałem się czy może się tak dziać od właśnie tego napinacza Edytowane 30 Marca 2018 przez cieniu707D
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Macie jeszcze jakieś pomysły od czego zacząć w szukaniu problemu z konewka?
marivs Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Dzięki za wyjaśnienie.. doczytałem nieco więcej o tym napinaczu elektro-hydraulicznym - ze zmiennymi fazami rozrządu nie ma nic wspólnego. Kolego Cieniu.. ja bym próbował podmienić czujnik ciśnienia oleju na nowy.. koszt niewielki. Tym bardziej, że pompa jest nowa, smok wyczyszczony itd.. PS. Podobny numer miałem ale z temperaturą na zegarach.. silnik ciepły a wskazania falowały.. schodziło do 70st... po wymianie na nowy czujnik, temperatura trzyma równo 90.
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Chyba tak zrobię może uda mi się jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Czyli czujnik ciśnienia w tym silniku jest tylko jeden?
przem8 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Może być jeszcze wina zegarów. Niesprawny napinacz może powodować wyświetlanie konewki ale jego zostawilbym na sam koniec.
marivs Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Nie wiem czemu nie mogę wkleić linka z auditeam.. fajne opisy ze zdjęciami mają.. nieważne.Czujnik ciśnienia oleju jest na górze podstawki filtra oleju.Jest jeszcze czujnik w misce olejowej ale mierzy poziom i temperaturę oleju.
k232 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Zdjęcia z auditeam są tutaj zablokowane i na odwrót. U Siebie w ADR też miałem czerwona konewkę ale winna była pompa oleju, Ty masz po lifcie więc może być coś więcej ale zacznij od zmiany czujnika ciśnienia oleju. Błędów na vagu nie pokazuje Ci żadnych ?
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Nie błędów nie pokazuje poza tym jakby miał pokazywać to musiałby być chyba stały błąd z tym że by nie gasla a ona gaśnie więc tak jakby błąd znika według mnie
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Marivs dzięki za fotkę na pewno się przyda bo za tydzień wymieniam olej i zerknę od razu na niego. A tam na czujniku pisze w jakich skokach bar pokazuje błąd czy po Vin trzeba dobierać? Edytowane 30 Marca 2018 przez cieniu707D
cieniu707D Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 przem8 wina zegarów? Trochę dziwnie to brzmi ale myślisz że może to być przyczyną? Bo wydaje mi się że zegary tylko komunikują o czymś co wysyła im niepokojący sygnał
Kevin88 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 u mnie świeciła czerwona kontrolka oleju. Kupiłem czujnik za 10pln i śmiga do dziś
przem8 Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 12 minut temu, cieniu707D napisał: rochę dziwnie to brzmi ale myślisz że może to być przyczyną? Jeśli wszystko inne sprawdzisz oraz ciśnienie oleju ok to czemu nie? Kiedyś był podobny wątek na forum a3 i tam winne były zegary. Nie sugeruje Ci, że to akurat one są winne w Twoim przypadku ale należy je mieć w kręgu podejrzanych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się