mczekaj5 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 No w sumie to nie jest duży koszt kupić ori a to dość ważny podzespół i faktycznie pieniądze się wyrównują na stratach paliwa spowodowanych wyższym spalaniem.. więc z tego co widzę ori termostat kosztuję około 80 zł także zakupie nowy.
DareQ Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Dlaczego termostaty sie "psuja". Pytam gdyz: 1. Dwa miesiace po zakupie zaczela swirowac temperatura - wskazowka latala od 60 do 90 stopni jak wskazowka obrotomierza - wymiana termostatu na ori 2. Rok pozniej - powtorka. Ponowna wymiana termostatu na ori 3. Obecnie jezdze na nim kilka miesiecy i zaczynam sie zastanawiac czy znowu sie wysypie. Dlaczego termostaty tak padaja?
mczekaj5 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Właśnie u mnie sprawa wygląda tak, że nie ma typowego wariowania temperatury 0 jeśli dobrze to rozumiem - powolii wzrasta do max 80 stopni jak mu dam na trasie w piec to wejdzie na 90 a jak nie dam ognia i jezdze spokojnie cały czas utrzymuje około 80 stopni a i jak dojade do jakiegoś miejsca gdzie pochodzi na luzie to dalej utrzymuje około 78-80 stopni a jak mu dałem w piec i miał 90 to spadnie znów do tych 78-80 stopni.. dziwnie..
rikardo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Dlaczego termostaty sie "psuja". Pytam gdyz: 1. Dwa miesiace po zakupie zaczela swirowac temperatura - wskazowka latala od 60 do 90 stopni jak wskazowka obrotomierza - wymiana termostatu na ori 2. Rok pozniej - powtorka. Ponowna wymiana termostatu na ori 3. Obecnie jezdze na nim kilka miesiecy i zaczynam sie zastanawiac czy znowu sie wysypie. Dlaczego termostaty tak padaja? Twoja naprawa ograniczała się do wymiany termostatu? Pytam ponieważ z twojego opisu wynik, że może być za to odpowiedzialny czujnik temperatury Miałem podobne problemy z czujnikiem i zacząłem też od wymiany termostatu która to wymiana na chwilę tylko poprawiła wskazania temperatury. Okazało się, że winny jest czujnik ale popełniłem kolejny błąd kupiłem sobie zamiennik który posłużył nie cały rok i dopiero po zastosowaniu oryginału problemy z temperaturą się uspokoiły.
DareQ Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Twoja naprawa ograniczała się do wymiany termostatu? Pytam ponieważ z twojego opisu wynik, że może być za to odpowiedzialny czujnik temperatury Miałem podobne problemy z czujnikiem i zacząłem też od wymiany termostatu która to wymiana na chwilę tylko poprawiła wskazania temperatury. Okazało się, że winny jest czujnik ale popełniłem kolejny błąd kupiłem sobie zamiennik który posłużył nie cały rok i dopiero po zastosowaniu oryginału problemy z temperaturą się uspokoiły. Tak - tylko wymiana termostatu i wszystko bylo OK. Do czasu...
rikardo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Tak - tylko wymiana termostatu i wszystko bylo OK. Do czasu.. W takim razie sprawca twoich problemów może być czujnik temperatury. Możesz to sprawdzić przy użyciu VAG-a, w dziale Diagnostyka jest to dobrze opisane. Jak by się okazało, że to czujnik tu masz linki do akcji gdzie kupisz oryginał w dobrej cenie. http://www.allegro.pl/item558405870_czujnik_temperatury_skoda_octavia_vw_golf_iv_seat.html http://www.allegro.pl/item550410428_czujnik_temperatury_skoda_octavia_vw_golf_iv_audi.html Ja kupowałem ten z kwadratową wtyczką ponieważ mam inny silnik z tą różnicą, że w ASO kosztował mnie 80 zł.
lukaszooo Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 kupilem samochod jakies 8 miesiecy temu gdy go kupilem temp na blacie juz wskazywala max 70stop zrobilem jakies 5 tys km czy mogl sie cos zepsuc ????
mczekaj5 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Moim zdaniem nie.. ja w sumie mam tak też ze 2-3 kkm ale wymieniam po świętach .. długie trzymanie termostatu popsutego podobno powoduje jakieś delikatne uszkodzenia ale myślę że nie takie krótkie jak u nas:)
Musashi Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 niedogrzny silnik to zwiekszone zuzycie paliwa, oraz pogorszone wlasnosci smarujace oleju, prowadzace przedewszystkim do przedwczesnego zuzycia turbosprezarki. szczegolnie jezeli jezdzisz dynamicznie. pamietaj, ze twoj poprzednik zapewne rowniez dluzszy czas eksploatowal niedogrzewajacy sie silnik...
czaplak Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Podepnę się do tematu z małym pytankiem. U mnie temp. jest bliska 90 C po przejechaniu kilkunastu kilometrów, lecz bardzo powoli rośnie. Czy już czas na nowy termostat ?
NYNA Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Co to znaczy bliska 90 C??? To że rosnie powoli to normalne bo one długo się rozgrzewają około 8-10 km zależy w jakich warunkach.Najważniejsze to czy osiąga te 90 C na zegarach i około 88 C na klimatroniku i czy trzyma tą temperaturę cały czas?
koper711 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 właśnie wymieniłem na nowy ori (121 zł) i osiąga 90 st właśnie po jakichś 10 km ale później trzyma cały czas bez względu na sposób jazdy
boseron Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 kazdy u którego nie dochodzi do 90 stopni powinien wymienic termostat, 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika kazda inna powoduje jego szybsze zuzycie .
Musashi Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 kazdy u którego nie dochodzi do 90 stopni powinien wymienic termostat, 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika kazda inna powoduje jego szybsze zuzycie . nalezy jednak uwzglednic pewna tolerancje, zakres norm jest od 84C. natomiast nizsza temperatura robocza silnika jest sygnalem ze termostat powoli zaczyna niedomagac i warto go obserwowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się