Xidex Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 (edytowane) Witam, od paru dni nurtuje mnie ciągle powracający check engine. Autko bez DPF i EGR (wylaczony programowo) Blad: Cytat Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BPW.clb Control Module Part Number: 03G 906 016 KN HW: 03G 906 016 KN Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9894 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 66565 257 00032 VCID: 79F90B6F302C89D6D3D-802C 1 Fault Found: 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 - 000 - Signal too High (Rich) Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Reset counter: 255 Mileage: 263156 km Time Indication: 0 Date: 2064.00.00 Time: 00:00:00 Freeze Frame: RPM: 1890 /min Speed: 60.0 km/h (no units): 56.0 Temperature: 18.0°C Absolute Pres.: 999.6 mbar Voltage: 1.022 V (no units): 0.00 Readiness: 1 1 0 0 1 Logi niestety tylko statyczne, niedługo postaram się dołączyć dynamiczne http://vaglogi.pl/log-001_s7m03K5.htmlhttp://vaglogi.pl/log-004_ve1mt.html http://vaglogi.pl/log-013_Zf260tz.html http://vaglogi.pl/log-018_43EvW.html http://vaglogi.pl/log-023_Jioj1R5.html Edytowane 15 Maja 2018 przez Xidex
kamil-vag Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 Błąd z sondy lambda, że jest za bogato, a dokładniej - zbyt małej ilości tlenu w spalinach, czyli za dużo sadzy... Tylko te sondy są do DPF-a więc jeśli jest wywalony to i sondy chyba powinny być wyłączone, ale mogę się mylić EGR wywalony, ale był czyszczony przed tą operacją i zaślepiony ? Może przepuszcza za dużo spalin/ niedomyka się ? @piotrsob1, może Ty coś doradzisz, znasz ten motor na wylot... Wartości w logach poprawne, można by zrobić statyczny 003 i dynamiczny 003+008+011
Xidex Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 DPF wywalony prawie dwa lata temu, a od tego czasu nie było żadnego problemu. EGR wyłączony również w tym samym czasie co DPF z tym, że jest cały czas na swoim miejscu.
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 26 minut temu, kamil-vag napisał: Błąd z sondy lambda, że jest za bogato, a dokładniej - zbyt małej ilości tlenu w spalinach, czyli za dużo sadzy... Tylko te sondy są do DPF-a więc jeśli jest wywalony to i sondy chyba powinny być wyłączone, ale mogę się mylić EGR wywalony, ale był czyszczony przed tą operacją i zaślepiony ? Może przepuszcza za dużo spalin/ niedomyka się ? @piotrsob1, może Ty coś doradzisz, znasz ten motor na wylot... Wartości w logach poprawne, można by zrobić statyczny 003 i dynamiczny 003+008+011 Jak wali błędem lambdy to widać dalej ją ECU obsługuje .... W sumie jak DPF-out to jest ona tam do niczego nie potrzebna ? Tylko że ktoś kto DPF-a wywalał nie był na tyle biegły by ją w programie wyłączyć . Jak silnik nie daje oznak nieprawidłowego spalania to najprościej odłączyć ją całkiem a we wtyczce zrobić dzielnik napięcia alb zamontować potencjometr tak by na wejście pomiarowe dawał takie napięcie by błędem nie waliło ...?
robi4020 Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 Kup używkę Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1) sonda przed kat. trafisz za 30 zł i 20 min wymiana.
Xidex Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 dodaje resztę logów: Statyczny 003:http://vaglogi.pl/log-003_Kub0U.html Dynamiczne:http://vaglogi.pl/log-001_K86fA.html http://vaglogi.pl/log-003_x0IXC.html http://vaglogi.pl/log-004_Zz4A0.html http://vaglogi.pl/log-008_8XOJ6t.html http://vaglogi.pl/log-010_CO40CjN.html http://vaglogi.pl/log-011_o0I93r.html Mogę podjechać do tego tunera u którego byłem żeby mi ja wyłączył czy lepiej wsadzić jakąś działającą używkę ?
kamil-vag Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 MAF i MAP pokazuje poprawnie. Raczej nie ma nigdzie nieszczelności. Prawdopodobnie sonda powiedziała papa... także jedź niech Ci ją wyłączy i spokój...
Xidex Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Opublikowano 22 Maja 2018 Bylem wczoraj u tunera, faktycznie nie była sonda wywalona z ECU. Po operacji check i błąd zniknęły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się