Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 BRD P0299 00665


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od lutego jestem posiadaczem Audi a4 BRD Auto od początku było mułowate ,silnik wkręca się na obroty przy ok 2500-3000 obr (zależnie od biegów ).Samchód pali na trasie średnio 10 l/100km wiadomo quattro spali więcej ale bez przesady... Od pewnego czasu między 110 a 140 wpada w tryb awaryjny ,zapala się spręzynka na liczniku reset i można jechać dalej i póki nie osiągnie wiekszej prędkości a zatem większe obroty  znów wpada w tryb awaryjny,jak jadę 150 -180 wszystko jest ok , próbowałem odpinać egr zaślepić podciśnienie na zaworku klap wirowych ,wyczyściłem egr i kolektor dolotowy ,DPF też jest sprawdzony. Na chłodniczce spalin widać lekkie zakopcenie , ona może powodować takie problem czy może to zawór n75 ,za co się brać ? Kody błędów do P0299 00556

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dokładnie ten sam błąd skłonił mnie do patroszenia "cegły", po zabiegu auto lata :D dycha na trasie tez osiągalna ale trzeba w prędkościach ponad autostradowych śmigać.

jakie masz zapełnienie dpf? co ile km się wypala?

Opublikowano

Znajomy miał auto na części więc po cenie złomu dostałem drugi dpf i go podmieniłem efektów brak

Opublikowano

Masz błędy odnośnie nie osiągania ciśnienia doładowania...  

Possible Causes

  • Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
  • Charger Pressure Control defective
  • Turbocharger faulty
  • Diverter Valve faulty

Zrób log dynamiczny 003+008+011 do tego BS 003 i 011. 

Opublikowano

Masz poprawny, wysoki odczyt MAF a dość niski MAP co mogłoby świadczyć o nieszczelności... 

Opublikowano

Dzisiaj ściagalem zderzak  sprawdzałem węże itp i tylko prawy intercooler zwrócił moja uwagę  może być to nieszczelnośc? https://drive.google.com/folderview?id=1gcNQH2NTlnh5umFaPfpJruTNPNC3Brdz

Opublikowano (edytowane)

To są leciutkie zapocenia, jak podczas intensywnego przyspieszania nie słychać syczenia za oknem , to przyjrał bym się turbinie , raczej to ona cierpi na brak wydajności.

Ściągnij rurę od filtra powietrza dochodzącą do turbiny i paluchami sprawdź luzy wirnika turbiny :naughty::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Zadane ciśnienie prawie, że osiąga pod koniec loga, przyrost MAP jest bardzo leniwy, ale za to MAF pokazuje poprawnie, może problem z samym wysterowaniem turbo, N75, grucha, wężyki... Zrób prosty test, wez nowy wezyk i zapnij bezposrednio na wyjscie z vacum, pomin n75 i daj prosto na gruche turbo, zobaczysz czy wtedy odrazu zlapie max doladowanie, czy nie... zrob z tym wezykiem loga 003+011. Może po prostu byc tez geometria zabrudzona i ma ciezko grucha sterowac lopatkami...

Opublikowano

piotrsob1 jak ściągałem dpf to wirnik od strony wydechowej był ok

Opublikowano
24 minuty temu, kamil-vag napisał:

Zadane ciśnienie prawie, że osiąga pod koniec loga, przyrost MAP jest bardzo leniwy, ale za to MAF pokazuje poprawnie, może problem z samym wysterowaniem turbo, N75, grucha, wężyki... Zrób prosty test, wez nowy wezyk i zapnij bezposrednio na wyjscie z vacum, pomin n75 i daj prosto na gruche turbo, zobaczysz czy wtedy odrazu zlapie max doladowanie, czy nie... zrob z tym wezykiem loga 003+011. Może po prostu byc tez geometria zabrudzona i ma ciezko grucha sterowac lopatkami...

czyli podmienić wężyk i zrobić normalnego loga dynamicznego 003 i 011?

Opublikowano

Nie podmienic a dac nowy na krotko z vacum do gruchy turbiny.

Opublikowano

no to miałem na myśli, i zrobić loga dynamicznego ?

Opublikowano

Tak, zrób loga powinno to nieco rozjaśnić sytuację. 

Opublikowano

Zrobiłem jak mówiłeś auto dalej nie jedzie szarpie powyżej 3 tys nie ma sensu nawet robić loga ,wziąłem strzykawkę żeby zobaczyć jak grucha chodzi i skok jest bardzo krótki więc wydaje mi się ,że geometria zapieczona

Opublikowano

jaką pojemność miała ta strzykawka ? :naughty:

Opublikowano
10 godzin temu, Slowiktm napisał:

nie ma sensu nawet robić loga

Był sens, byłoby widać przyrost MAP, bo szarpać mógł z przeładowania... a tak to dalej nie wiemy nic... a ze strzykawką jak Piotr pyta, mogła mieć za małą pojemność... 

Opublikowano

Winowajca znaleziony ,chłodniczka egr cała popękana a przedwszystkim przewód egr wychodzący z kolektora na flanszy.

Opublikowano

Czyli nieszczelność i pierwsza diagnoza była trafna ?

Opublikowano

Moja radość nie potrwała długo ,włożyłem turbo z Caha wszystko było git ale ostatnio zdarza się ,że auto jest mułowate raz jedzie fajnie raz znów muli ,daję gaz w podłogę a turbo łapie przy 2700 i do 3000  szarpie ,poniżej załączam log: http://log.malonetuning.com/chart/235676#H8KLCADDk19OWwIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEBwq16GMOCAmVCSSo0w4PDlFRPb8KhScOjw4LDpXvDn8O7wrEWHsOleU%2FCmVTDpMKyw4wVUDtsw6ZUOH1owpMIwpEywrEXwoLCncOkF8KxKClqVX5Nwq3CsXfDhhRIBS%2FCvsKSNMOzwozDggvDvSPCt8KDw7gQw5TDu8KYAU5xwpR%2BwrMlf8KAw5Vow7DChEbDo8KAF8K8OgTDk1N%2BwpFSw6cpw7VVMzjDtwUgZsKYc8OQAAAA

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...