Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t bfb bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem a4 b7 1.8t bfb 163 km. 

Za bardzo auta nie znam bo dopiero mam przejechane jakieś 6500 km odkąd kupione. 

No i mam mały problem z poborem oleju bo na te 6500 km musiałem już dolać jakieś 900 ml oleju. 

Nie wiem czy to jest duży w tym silniku czy mało bo wcześniej miałem a4 b5 1.8t i tam od wymiany do wymiany praktycznie nie musiałem nic dolewac czasami jak jeździłem dużo tras i duże prędkości to dolalem z 500 ml na 10 tyś km. 

Wracajac do b7 czy to normalne ? 

Auto kupiłem było zalane 10w40 castrolem od razu na drugi dzień zmienilem olej na 10w40 ale motula. 

Nie wiedziałem że trzeba wlać do tego auta 5w40 i wlalem taki jaki był. 

Teraz zamierzam zmienić na 5w40 z motula. Czy to nie zaszkodzi silnikowi ? 

Przebieg auta to 190 tyś. 

Dzisiaj rano wróciłem z pracy to patrzyłem na postoju to lekki dymek biały był ale nie było czuć w nim oleju i to taki delikatny dymek.

Przy wyższych obrotach bylo go trochę więcej ale to chyba normalne przy lpg.

Opublikowano

Teraz planuje zmienić olej z 10w40 na 5w40 motula i przed tym płukanka. Jak myślicie czy to dobry pomysł ? Czy może być jeszcze gorzej ?

Opublikowano

Zmieniaj i się nie zastanawiaj bo ten silnik ma chodzić na 5W40 . Polecam LM.?

Opublikowano

Trochę się teraz obawiam skoro na 10w40 bierze olej to po plulance i 5w40 może być jeszcze gorzej ?

jaka jest w ogole norma do takiego silnika tzn normalne spalanie oleju ? 

tutaj mi wyjdzie z 1.5litra na 10 tyś km. 

no ale auto przeważnie jeździ trasy i prędkości też zazwyczaj wyższe.

Opublikowano

również mam BFB+lpg w B7 przebieg 175000 km zużycuie oleju 0 dodam że wymieniam olej co 10 tyś km motul 5w40  wiec zależy od zużycia silnika lub może jakiś mały wyciek ?

Opublikowano

też mam bfb i mi na 10tys ucieka jakieś 0,5l oleju, tylko że ja raczej nie latam na wyższych obrotach, tylko przy wyprzedzaniu pociągnę go trochę wyżej a tak to prędkości przelotowe do 120km/h.

taki mały offtop. Gdzie Wy kupujecie auta z takimi przebiegami??? ???

Opublikowano

Turbo nie puszcza? Zrób płukankę i zalej 5w40. Jak jeździł na 10w40 i jeszcze pewnie w serwisie LL za granicą to mogły się trochę pierścienie zapiec.

Opublikowano

No ja też jakoś nie piluje auta jak jeżdżę kolo domu jedynie na trasie jak jadę to tempomat i te 150-170 przeważnie całą trasę.  

Opublikowano
27 minut temu, przem8 napisał:

Turbo nie puszcza? Zrób płukankę i zalej 5w40. Jak jeździł na 10w40 i jeszcze pewnie w serwisie LL za granicą to mogły się trochę pierścienie zapiec.

Za dwa tyg zjezdzam do Polski to zrobie płukanke i zaleje 5w40. 

Jak sprawdzić czy turbo nie puszcza ? Wąż od turbo zdjąć ? 

Opublikowano

Zdejmij wąż z ic (lekki film olejowy będzie zawsze ale nie może się lać z niego).

Opublikowano

Zobacz też rury wydechowe. Włóż palec do środka i zobacz czy jest taka jakby sadza podobna do sadzy w kominie. Jeżeli tak to znaczy, że olej jest "przepalany". Palec może byc brudny, ale nie może być na nim osadu.

Opublikowano
21 godzin temu, przem8 napisał:

Zdejmij wąż z ic (lekki film olejowy będzie zawsze ale nie może się lać z niego).

Mógłbyś wstawić jakieś zdjęcie który to wąż dokładnie ? 

Opublikowano

Ok, sprawdzę też rury zaraz :)

Opublikowano

Wydech sprawdzony, jak przejade palcem dookola to czarny nalot jest ale zero jakichkolwiek drobinek.

Opublikowano

Mogą też uszczelniacze zaworowe przepuszczać :) i lekki pobór oleju może być. Ale w tym silniku 1.5l oleju na 10kkm to norma z tego co słyszałem :)

Opublikowano

Ciekawe co teraz będzie na 5w40 skoro na 10w40 trochę dużo bierze :P

niedługo będzie zmieniany olej to obejrzę też dokładnie auto od spodu czy nigdzie się nie poci, bo z góry nic nie widać.

Raczej normalne nie jest spalanie oleju na takim poziomie bo brat ma b6 bfb I do pół litra dolewa na 12 tyś. 

Tylko że on jeździ bardziej wokół komina a ja często trasy.

Opublikowano

Tak tylko w b6 nie było wymian Long Life jak w b7 ;)

 

Opublikowano
24 minuty temu, Aligatorek96 napisał:

Tak tylko w b6 nie było wymian Long Life jak w b7 ;)

 

Jesteś w błędzie.

Opublikowano
Godzinę temu, mugolina napisał:

Ciekawe co teraz będzie na 5w40 skoro na 10w40 trochę dużo bierze

Dużo zagazowanych tych silników biega na oleju 10W40.

Jak kupisz dobrze zblendowany  olej 5W40 to będzie bardziej odporny na wyższe temperatury przy spalaniu gazu i mniejsze odparowanie w turbinie ale zwykle będzie mniej odporny na neutralizowanie siarki w silniku z powodu mniejszych ilości TBN.

Szukaj oleju o wysokim wskaźniku lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika min. 14 i jak najwyższym TBN, do zagazowanych można zalać olej do diesli.

Utrzymuj poziom oleju prawie na MAX.

Zużyciem oleju 1,5- 2 litry na 10/12 tys. km /to jest max. interwał dla gazu/ bym się nie przejmował.

Opublikowano

Czyli zmieniać na 5w40 z motula ? :P

Trochę mnie niepokoi to spalanie oleju, będę w Polsce to sprawdzę turbo w jakim jest stanie. W starej B5 jeździłem długo na gazie i praktycznie nie brała nic. Brat ma B6 BFB również na gazie i nie bierze mu tyle co mi. Jak sprawdzić turbo oprócz ściągnięcia węża z IC 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...