mugolina Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem a4 b7 1.8t bfb 163 km. Za bardzo auta nie znam bo dopiero mam przejechane jakieś 6500 km odkąd kupione. No i mam mały problem z poborem oleju bo na te 6500 km musiałem już dolać jakieś 900 ml oleju. Nie wiem czy to jest duży w tym silniku czy mało bo wcześniej miałem a4 b5 1.8t i tam od wymiany do wymiany praktycznie nie musiałem nic dolewac czasami jak jeździłem dużo tras i duże prędkości to dolalem z 500 ml na 10 tyś km. Wracajac do b7 czy to normalne ? Auto kupiłem było zalane 10w40 castrolem od razu na drugi dzień zmienilem olej na 10w40 ale motula. Nie wiedziałem że trzeba wlać do tego auta 5w40 i wlalem taki jaki był. Teraz zamierzam zmienić na 5w40 z motula. Czy to nie zaszkodzi silnikowi ? Przebieg auta to 190 tyś. Dzisiaj rano wróciłem z pracy to patrzyłem na postoju to lekki dymek biały był ale nie było czuć w nim oleju i to taki delikatny dymek. Przy wyższych obrotach bylo go trochę więcej ale to chyba normalne przy lpg.
mugolina Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 Teraz planuje zmienić olej z 10w40 na 5w40 motula i przed tym płukanka. Jak myślicie czy to dobry pomysł ? Czy może być jeszcze gorzej ?
jacek70 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Zmieniaj i się nie zastanawiaj bo ten silnik ma chodzić na 5W40 . Polecam LM.?
mugolina Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 Trochę się teraz obawiam skoro na 10w40 bierze olej to po plulance i 5w40 może być jeszcze gorzej ? jaka jest w ogole norma do takiego silnika tzn normalne spalanie oleju ? tutaj mi wyjdzie z 1.5litra na 10 tyś km. no ale auto przeważnie jeździ trasy i prędkości też zazwyczaj wyższe.
damian8913 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 również mam BFB+lpg w B7 przebieg 175000 km zużycuie oleju 0 dodam że wymieniam olej co 10 tyś km motul 5w40 wiec zależy od zużycia silnika lub może jakiś mały wyciek ?
Falcone Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 też mam bfb i mi na 10tys ucieka jakieś 0,5l oleju, tylko że ja raczej nie latam na wyższych obrotach, tylko przy wyprzedzaniu pociągnę go trochę wyżej a tak to prędkości przelotowe do 120km/h. taki mały offtop. Gdzie Wy kupujecie auta z takimi przebiegami??? ???
przem8 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Turbo nie puszcza? Zrób płukankę i zalej 5w40. Jak jeździł na 10w40 i jeszcze pewnie w serwisie LL za granicą to mogły się trochę pierścienie zapiec.
mugolina Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 No ja też jakoś nie piluje auta jak jeżdżę kolo domu jedynie na trasie jak jadę to tempomat i te 150-170 przeważnie całą trasę.
mugolina Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 27 minut temu, przem8 napisał: Turbo nie puszcza? Zrób płukankę i zalej 5w40. Jak jeździł na 10w40 i jeszcze pewnie w serwisie LL za granicą to mogły się trochę pierścienie zapiec. Za dwa tyg zjezdzam do Polski to zrobie płukanke i zaleje 5w40. Jak sprawdzić czy turbo nie puszcza ? Wąż od turbo zdjąć ?
przem8 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Zdejmij wąż z ic (lekki film olejowy będzie zawsze ale nie może się lać z niego).
Repik Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 Zobacz też rury wydechowe. Włóż palec do środka i zobacz czy jest taka jakby sadza podobna do sadzy w kominie. Jeżeli tak to znaczy, że olej jest "przepalany". Palec może byc brudny, ale nie może być na nim osadu.
mugolina Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 21 godzin temu, przem8 napisał: Zdejmij wąż z ic (lekki film olejowy będzie zawsze ale nie może się lać z niego). Mógłbyś wstawić jakieś zdjęcie który to wąż dokładnie ?
mugolina Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Wydech sprawdzony, jak przejade palcem dookola to czarny nalot jest ale zero jakichkolwiek drobinek.
Aligatorek96 Opublikowano 31 Maja 2018 Opublikowano 31 Maja 2018 Mogą też uszczelniacze zaworowe przepuszczać i lekki pobór oleju może być. Ale w tym silniku 1.5l oleju na 10kkm to norma z tego co słyszałem
mugolina Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 Ciekawe co teraz będzie na 5w40 skoro na 10w40 trochę dużo bierze niedługo będzie zmieniany olej to obejrzę też dokładnie auto od spodu czy nigdzie się nie poci, bo z góry nic nie widać. Raczej normalne nie jest spalanie oleju na takim poziomie bo brat ma b6 bfb I do pół litra dolewa na 12 tyś. Tylko że on jeździ bardziej wokół komina a ja często trasy.
Aligatorek96 Opublikowano 31 Maja 2018 Opublikowano 31 Maja 2018 Tak tylko w b6 nie było wymian Long Life jak w b7
przem8 Opublikowano 31 Maja 2018 Opublikowano 31 Maja 2018 24 minuty temu, Aligatorek96 napisał: Tak tylko w b6 nie było wymian Long Life jak w b7 Jesteś w błędzie.
KINIAM Opublikowano 31 Maja 2018 Opublikowano 31 Maja 2018 Godzinę temu, mugolina napisał: Ciekawe co teraz będzie na 5w40 skoro na 10w40 trochę dużo bierze Dużo zagazowanych tych silników biega na oleju 10W40. Jak kupisz dobrze zblendowany olej 5W40 to będzie bardziej odporny na wyższe temperatury przy spalaniu gazu i mniejsze odparowanie w turbinie ale zwykle będzie mniej odporny na neutralizowanie siarki w silniku z powodu mniejszych ilości TBN. Szukaj oleju o wysokim wskaźniku lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika min. 14 i jak najwyższym TBN, do zagazowanych można zalać olej do diesli. Utrzymuj poziom oleju prawie na MAX. Zużyciem oleju 1,5- 2 litry na 10/12 tys. km /to jest max. interwał dla gazu/ bym się nie przejmował.
mugolina Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 Czyli zmieniać na 5w40 z motula ? Trochę mnie niepokoi to spalanie oleju, będę w Polsce to sprawdzę turbo w jakim jest stanie. W starej B5 jeździłem długo na gazie i praktycznie nie brała nic. Brat ma B6 BFB również na gazie i nie bierze mu tyle co mi. Jak sprawdzić turbo oprócz ściągnięcia węża z IC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się