Adrian126pk Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Witam Mam problem z wyzucajoncym płynem przez zbiornik Test na obecność CO2 wykonałem trzy krotnie i trzykrotnie negatywny . A jeszcze się zmieniło to ze temperatura zawsze stała tak z 2 mm przed 90 c a teraz pracuje wskazówka raz na równo 90 nieraz 2 mm za I zastanawiam się co to może być za pomoc dziękuje z góry
Adrian126pk Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2018 Nie jeszcze nie zmieniałem Ale mam pytanie czy test na Co2 jest wiarygodny w 100%
k232 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Wiarygodny bo gdyby coś było nie tak to zawsze pokaże. Masz tylko problem z płynem w zbiorniczku czy problem z temperaturą też ?
piotrsob1 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 (edytowane) 3 godziny temu, k232 napisał: Wiarygodny bo gdyby coś było nie tak to zawsze pokaże. Masz tylko problem z płynem w zbiorniczku czy problem z temperaturą też ? Wiarygodny to jest tylko pomiar szybkości narastania ciśnienia w układzie chłodzenia , po przydepnięciu pedału gazu do podłogi w czasie jazdy testowej P.S. Zakładam że pisząc " Mam problem z wyzucajoncym płynem przez zbiornik " masz na myśli wyrzucanie płynu chłodzącego przez zawór bezpieczeństwa w korku zbiorniczka wyrównawczego ( jego ujście znajduje się w dolnej części zbiorniczka ) Edytowane 8 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Adrian126pk Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2018 Dokładnie tak jak piszesz Piotrsob1 przez ten zawór . A temperatura w normie 90C Tylko ta wskazówka od temperatury jak by pracowała 2mm do przodu 2mm do tyłu
k232 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Ja bym od czujnika zaczął a później termostat.
jacek70 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 A ja bym szczelność sprawdził bo to może być uszczelka pod głowicą. Jeśli uszczelka będzie ok ,płynu i oleju nie ubywa to bawił bym się w czujniki i termostaty. 1
k232 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Godzinę temu, jacek70 napisał: A ja bym szczelność sprawdził bo to może być uszczelka pod głowicą. Jeśli uszczelka będzie ok ,płynu i oleju nie ubywa to bawił bym się w czujniki i termostaty. Jacuś ale pisał , że sprawdzał uszczelkę 3 razy i ciągle taki sam efekt ?
jacek70 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 No to może faktycznie termostat . Raczej nie czujnik bo czujnik ma tylko dać sygnał do załączeniu ia wiatraka lub wyświetlenia temp.
Adrian126pk Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2018 Ok na razie jestem poza granicami kraju ale za dwa tygodnie biorę się za robotę i dam znać co i jak zaczne od termostatu dzięki za sugestie ?
piotrsob1 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 45 minut temu, k232 napisał: Jacuś ale pisał , że sprawdzał uszczelkę 3 razy i ciągle taki sam efekt ? Wiarygodność sprawdzania jakimś płynem na obecność CO2 to można sobie w buty wsadzić Podłączając manometr do układu chłodzenia na zimnym silniku i mając układ chłodzenia bez wyraźnych nieszczelności możemy z całą pewnością stwierdzić czy gazy spalinowe się tam nie przedostają . Jeżeli się tam przedostają to mamy problem z uszczelką pod głowicą, pękniętą głowicą lub pękniętym blokiem silnika w proporcji odpowiednio 95% , 4% i 1% Te proporcje wyglądają zgoła inaczej jeżeli silnik był zagotowany, dochodzi jeszcze do obowiązkowego sprawdzenia płaszczyzna bloku do której przylega uszczelka głowicy ... Jeżeli gazy spalinowe się do płaszcza układu chłodzenia nie przedostają, to można się dopiero zająć termostatem i czujnikiem temperatury
Adrian126pk Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2018 I jakie wartości powinny się pojawiać na manometrze ?? I gdzie go wpiąć w instalacje ??
piotrsob1 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) 57 minut temu, Adrian126pk napisał: I jakie wartości powinny się pojawiać na manometrze ?? I gdzie go wpiąć w instalacje ?? Ciśnienie powinno narastać stopniowo w miarę wzrastania temperatury silnika ( ale nie powinno przekroczyć wartości 1 bara ), jeżeli po wdepnięciu pedału gazu do dechy podczas jazdy testowej, ciśnienie praktycznie momentalnie przekroczy 1,5 bara , by potem już utrzymywać podobną wartość to masz pewność że gazy spalinowe się do układu chłodzenia przedostają Trójnik manometru najłatwiej podpiąć na cienkim przewodzie który dochodzi do górnej części zbiorniczka wyrównawczego . Można sprawdzić to samo z niewiele mniejszym prawdopodobieństwem nie mając żadnych narzędzi diagnostycznych , wystarczy 3 km jakiejś bocznej mało uczęszczanej drogi i większy kawałek chłonnej szmaty. Jak dojedziesz do takiego odcinka to silnika ma być rozgrzany , wyłączasz go na 5 minut po czym bardzo ostrożnie odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy ( uwaga by się nie poparzyć ). Jakby było mało to dolewasz płynu do stanu i zakręcasz korek z powrotem . Teraz masz w układzie ciśnienie atmosferyczne, reką sprawdzasz twardość węża idącego do chłodnicy ( żeby mieć porównanie ) i wkładasz poskładaną szmatę pod wylot z zaworu korka ( dolna część zbiorniczka wyrównawczego ). Przejeżdżasz te dwa - trzy km jadąc delikatnie , bez mocnego wciskania pedału gazu. Po zatrzymaniu sprawdzasz twardość węża ( i czy szmata nie jest mokra ) Twardość węża się nie powinna zmienić znacząco , szmata nie powinna być mocno mokra. Jedziesz następnie z powrotem te dwa czy tam trzy km, tylko że teraz robisz porządne pałowanie sprzętu Jak dojedziesz i węże będą bardzo twarde, szmata mokra a płynu zauważalnie ubędzie to masz pewność P.S. Pałowanie przerywasz oczywiście natychmiast gdyby okazało się że oświeciła się kontrolka od poziomu płynu lub temperatury silnika, albo wskaźnik przekroczył 110 stopni Edytowane 9 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Adrian126pk Opublikowano 10 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2018 Jeszcze mam taką ciekawostkę zauważyłem że jak jechałem szybko autostradom płynu nie wyrzuciło dopóki nie stanąłem w korku i tak dwa razy
piotrsob1 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 W takim układzie zacznij od sprawdzenia sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy
migres Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam, jestem tu świeży więc nie wiem czy mogę się podłączyć do tematu? też mam problem z płynem chłodniczym, auto a4 b6 1.9 AWX 130km, jazda do 110-120 płyn w normie, wszystko powyżej wiąże się z ubytkiem płynu i twardymi wężami. czy wysokim prawdopodobieństwem jest pęknięta głowica jeżeli na korku wlewu oleju silnikowego nie wydziela się żadne "masło czy też majonez" drugie pytanie: dzisiaj po raz pierwszy zrobiłem w aucie logi dynamiczne : http://vaglogi.pl/log-003_tsE9p.html http://vaglogi.pl/log-008_oJXoeg.htmlhttp://vaglogi.pl/log-011_6PG3Ddf.html gdyby ktoś mógłby mi o nich coś powiedzieć byłbym wdzięczny, jeśli popełniłem faux pas z góry przepraszam. Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 (edytowane) W tych silnikach twarde węże i ubytek płynu poprzez ujście zaworu bezpieczeństwa pod spodem zbiorniczka wyrównawczego oznacza w 95 % konieczność wymiany uszczelki pod głowicą ( przy okazji remont głowicy połączony z planowaniem powierzchni też) Pozostałe 5% do podziału na pękniętą głowicę albo blok silnika Co do logów to turbina późno osiąga zadane ciśnienie ( 2400 obr/min ) w tych silnikach powinno to być ok 500 obrotów/min niżej Edytowane 11 Czerwca 2018 przez piotrsob1
migres Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 co może być przyczyną takiego opóźnienia? w ubiegłym roku turbina była uszczelniana i rzekomo była ustawiona pod ten model, moim zdaniem od tamtej pory auto jakby trochę słabiej się zbiera. co do płynu to czeka mnie co najmniej wymiana uszczelki, gdzie mógłbym uzyskać jakieś info jak do tego się zabrać(kolejność odkręcania i dokręcania, Nm itp).
piotrsob1 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 (edytowane) Wszystkie potrzebne informacje na pewno znajdziesz na naszym forum Musisz się sprężyć i poszukać Co Ci mogę doradzić patrząc na Twoją wiedzę ogólną o mechanice, to polecam znalezienie do tej roboty dobrego mechanika . Musisz być na odpowiednim poziomie wiedzy by wziąć się samodzielnie za taką naprawę by nie ryzykować więcej niż to warte A ja jak pójdzie coś nie tak , to też nie chcę mieć twojego auta i Ciebie na sumieniu Co do turbiny jak piszesz że problem z mocą pojawił się po jej naprawie , to trzeba by zapytać tego mechanika co ją robił Jakie części wymienił i na jakie, na jakim sprzęcie ją regulował ( pewnie na oko i na czuja, jak takie są efekty ...) Edytowane 11 Czerwca 2018 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się