Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black BEX quattro 225KM/345Nm by Gregor10/FULLLL/Milltek/Vfiz/Brakes-345/300/ATS GTR908/KierownicaRS


dayd_4

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, dayd_4 napisał:

Pod pilnikiem było równo, dołki mnie nie obchodzą.

Pilnikiem ???? Zwariowałes ????

Przy tej srednicy 3-4 tysiące i tarcze będą pięknie bić, tysiąc razy pisałem na forum co trzeba zrobic z piastami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje tak wyczyściłem tarcza tz. Włosem murzyna. Jak nowe wyglądały.

0CDDD929-0C80-42AD-977B-77078ACBC79D.jpeg

D2321502-B361-4949-B283-01ECF7E7E795.jpeg

E747FA04-B941-47EB-A23C-B2B9E1C5E3A9.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawsze też miałem taki efekt na nowych heblach - jakby gumowego pedału i zapowietrzenia... ale z czasem sopniowo zanikał... za jakiś czas będzie żyleta... no i nie ma co porównywac przebiegu... ja zrobię 1000km nad morze i z powrotem i heble będą jak nowe, a a wystarczy kilkadziesiąt kilometrów po mieście, żeby dotrzeć lepiej... 

Cierpliwości, będziesz pan zadowolony :)

btw heble w B8 320/288 są w moim odczuciu dużo lepsze niż w S4B6. Nie wiem jak z wytrzymałością termiczną, ale po mieście i na zjazdach z autostrad jest super (OEM klocki+OEM tarcze). Gdzieś kiedyś wyczytałem, że OEM klocki mają bardzo fajne mieszanki, porównywalne z klockami "sportowymi". Sam nie wierzę w to co piszę, ale czasem może warto pójść w jakość zamiast rozmiaru... 

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

Pilnikiem ???? Zwariowałes ????

Przy tej srednicy 3-4 tysiące i tarcze będą pięknie bić, tysiąc razy pisałem na forum co trzeba zrobic z piastami.

 

Spokojnie @Dev, nie jestem z pierwszej łapanki :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, pawelosinski83 napisał:

U mnie zawsze też miałem taki efekt na nowych heblach - jakby gumowego pedału i zapowietrzenia... ale z czasem sopniowo zanikał... za jakiś czas będzie żyleta... no i nie ma co porównywac przebiegu... ja zrobię 1000km nad morze i z powrotem i heble będą jak nowe, a a wystarczy kilkadziesiąt kilometrów po mieście, żeby dotrzeć lepiej... 

Cierpliwości, będziesz pan zadowolony :)

btw heble w B8 320/288 są w moim odczuciu dużo lepsze niż w S4B6. Nie wiem jak z wytrzymałością termiczną, ale po mieście i na zjazdach z autostrad jest super (OEM klocki+OEM tarcze). Gdzieś kiedyś wyczytałem, że OEM klocki mają bardzo fajne mieszanki, porównywalne z klockami "sportowymi". Sam nie wierzę w to co piszę, ale czasem może warto pójść w jakość zamiast rozmiaru... 

Nie ma gdzie jeździć, miałem Lublin zrobić w weekend, ale mi odpadł, po 800km ciągle widać honowanie na tarczy. Z tą skutecznością, u ciebie to pewnie też kwestia całego układu i jego wspomagania. Żonie kupiłem A3 8V i też heble są żyleta, ledwie dotkniesz. Ale czuć, że to jest nowszy system, jednak 10 lat różnicy w technologii, jak nie lepiej...

Pozdro! (P.S. spaliłem twojego Vfiza:shock3:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dayd_4 napisał:

Nie ma gdzie jeździć, miałem Lublin zrobić w weekend, ale mi odpadł, po 800km ciągle widać honowanie na tarczy. Z tą skutecznością, u ciebie to pewnie też kwestia całego układu i jego wspomagania. Żonie kupiłem A3 8V i też heble są żyleta, ledwie dotkniesz. Ale czuć, że to jest nowszy system, jednak 10 lat różnicy w technologii, jak nie lepiej...

Pozdro! (P.S. spaliłem twojego Vfiza:shock3:)

Może coś być w tej "nowszej technolgii" tak jak mówisz... chociaż tak na chłopski rozum to w sumie jest to samo... nie wiem... myślałem ,że będize lipa a hamuje tak ,że nie ma sensu dotykać ;-)

JAK TO SPALIŁEŚ!!!!!????? :wacko:

Jakby co to może Mariusz odrauje? Zaraz na początku miałem problem, że coś tam nie łączło i nie startował często... Wysłałem mu i za bodajże 5 dyszek zrobił i było juz od tej pory cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, black4 napisał:

Kurcze DayD_4

Nadal bez poprawy ?

Na dotarcie układu powinno max 500 km wystarczyć...

Coś jest ewidentnie nie halo 

Z tym setupem .

I to po odpowietrzaniu  kilkukrotnym???.

W moim układ też był zapowietrzony.

I kilka podejść odpowietrzania było.

W układach z ABS najlepiej ponoć krzyżowo odpowietrzać.

Mam taki setup na perforowanych, nacinanych Rotinger GT 345mm front i Bozarto GTR 288mm tył.

Do tego klocki Hella Pagid. Oplot Hel, płyn TRW Grand Prix. 

Ledwo naciśniesz hamulec auto staje dęba. 

Sprawdźcie jeszcze na spokojnie ....

Pozdrawiam

 

 

tak sie to powinno zrobić:

Odpowietrzanie całego układy należy zacząć od przeprowadzenia takiej czynności względem pompy hamulcowej. Odpowietrzanie systemu z układem ABS stosuje się oddzielnie zarówno dla kół przednich, jak i tylnych, według kolejności: lewe przednie, prawe przednie, lewe tylne, prawe tylne.

Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna.

robiem tak u siebie przy zmianie z 312 na 320, a potem z 320 na 345/300 i nie bylo zadnych problemów z hamulcami, pedal hamulca tak samo twardy przy 312, 320 i 345. niektórzy na forum to nawet podpowiadaja zeby zdemontowac i potrzasnac tylnymi zaciskami ze niby pecherzyki powietrza poleca w strone odpowietrznika i w rekach odpowietrzanie :lol:

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JeJu "Prace zaczynamy od włączenia silnika. Następnie należy kilkadziesiąt razy wcisnąć pedał hamulca do samego spodu, aby pozbyć się ciśnienia regulacji systemu ABS. Trzeba pamiętać, aby zbiorniczek wyrównawczy pompy hamulcowej był zalany płynem roboczym do pełna."

Cały czas na włączonym silniku, czy tylko na włączonym podczas tego pompowania kilkadziesiąt razy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalasz, wsadzasz kogos za kierownice i niech naciska kilka razy pedal hamulca, po spompowaniu naciska i trzyma mocno noge na hamulcu, druga osoba idzie pod auto np. do kanalu i odkreca odpowietrznik lewy przod w tym momencie noga osoby trzymajacej pedal hamulca spada w dol (ale nadal trzyma nie puszcza hamulca), ten pod autem zakreca odpowietrznik i znowu, ten w aucie pompuje i trzyma, ten pod autem odkreca leci powietrze z plynem, i tak kilka razy robicie 
nastepnie to samo kilka razy dla kola prawy przod, 

nastepnie to samo dla kola lewy tyl

i nastepnie dla kola prawy tyl.

litr plynu wystarczy. zaciski tylne mimo ze nie bedzie lecialo juz powietrze to nie koncz po jednym odpowietrzaniu tylko powtorz jeszcze kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JeJu napisał:

odpalasz, wsadzasz kogos za kierownice i niech naciska kilka razy pedal hamulca, po spompowaniu naciska i trzyma mocno noge na hamulcu, druga osoba idzie pod auto np. do kanalu i odkreca odpowietrznik lewy przod w tym momencie noga osoby trzymajacej pedal hamulca spada w dol (ale nadal trzyma nie puszcza hamulca), ten pod autem zakreca odpowietrznik i znowu, ten w aucie pompuje i trzyma, ten pod autem odkreca leci powietrze z plynem, i tak kilka razy robicie 
nastepnie to samo kilka razy dla kola prawy przod, 

nastepnie to samo dla kola lewy tyl

i nastepnie dla kola prawy tyl.

litr plynu wystarczy. zaciski tylne mimo ze nie bedzie lecialo juz powietrze to nie koncz po jednym odpowietrzaniu tylko powtorz jeszcze kilka razy.

Procedurę odpowietrzania znam:nabijasie: chodziło mi o tą teorię z pompowaniem kilkadziesiąt razy na uruchomionym silniku - co to za teoria i po co tak?

Odpowietrzenie robię i tak maszyną wtlaczajaca płyn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dev napisał:

Pilnikiem ???? Zwariowałes ????

Przy tej srednicy 3-4 tysiące i tarcze będą pięknie bić, tysiąc razy pisałem na forum co trzeba zrobic z piastami.

 

Prosiłbym o linka odnośnie tego jak potraktować piasty żeby wyeliminować ryzyko bicia tarcz. Ja zrobiłem to tak jak umiałem, przyczyny nie znam, ale po 2 tys km OZ Sporty pieknie mi biją i nie wiem co robić żeby było jak nalezy.. tzn ze tarcze do wymiany to wiem, ale co dalej żeby błędu nie powtórzyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HOLMATRO napisał:

Prosiłbym o linka odnośnie tego jak potraktować piasty żeby wyeliminować ryzyko bicia tarcz. Ja zrobiłem to tak jak umiałem, przyczyny nie znam, ale po 2 tys km OZ Sporty pieknie mi biją i nie wiem co robić żeby było jak nalezy.. tzn ze tarcze do wymiany to wiem, ale co dalej żeby błędu nie powtórzyć 

Musisz idealnie wyczyścić piasty tak jak moje (kilka postow wyzej) potem sprawdzasz bicie piasty. Jak jest w normie to zakładasz tarcze i sprawdzasz bicie na krancu tarczy. W b7 jest nala śrubka do montażu tarcz ale jak bicie jest duże to można spróbować obrócić aż będzie najmniejsze. Ja pod tarcze nie stosuje smarów. Juz setki tarcz tak wymieniłem i nigdy problemów nie było. Chyba że tarcze liche. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, dayd_4 napisał:

Spokojnie @Dev, nie jestem z pierwszej łapanki :cool1:

Nie wierzę w to patrząc na Twoje pomysły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Prosiłbym o linka odnośnie tego jak potraktować piasty żeby wyeliminować ryzyko bicia tarcz. Ja zrobiłem to tak jak umiałem, przyczyny nie znam, ale po 2 tys km OZ Sporty pieknie mi biją i nie wiem co robić żeby było jak nalezy.. tzn ze tarcze do wymiany to wiem, ale co dalej żeby błędu nie powtórzyć 

Piasta na lustro i na nią czujnik zegarowy, jak jest bicie do 0.01 to ujdzie A jak jest powyżej to Piasta do wymiany albo do toczenia.

Jeżeli masz bicie do 0.01 to montujesz tarcze na piaste i skrecasz na 5 śrub i robisz pomiar. Nie powinno być więcej jak 0.05. 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pawelosinski83 napisał:

U mnie zawsze też miałem taki efekt na nowych heblach - jakby gumowego pedału i zapowietrzenia... ale z czasem sopniowo zanikał... za jakiś czas będzie żyleta... no i nie ma co porównywac przebiegu... ja zrobię 1000km nad morze i z powrotem i heble będą jak nowe, a a wystarczy kilkadziesiąt kilometrów po mieście, żeby dotrzeć lepiej... 

Cierpliwości, będziesz pan zadowolony :)

btw heble w B8 320/288 są w moim odczuciu dużo lepsze niż w S4B6. Nie wiem jak z wytrzymałością termiczną, ale po mieście i na zjazdach z autostrad jest super (OEM klocki+OEM tarcze). Gdzieś kiedyś wyczytałem, że OEM klocki mają bardzo fajne mieszanki, porównywalne z klockami "sportowymi". Sam nie wierzę w to co piszę, ale czasem może warto pójść w jakość zamiast rozmiaru... 

W B8 jest 320/300 i masz racje z tymi mieszankami, sa lepsze od porównywalnych aftermarketowych w stylu Ferodo Pagida Jurida Galfera czy Textara. Wiele lat temu wpadły mi w rękę zaciski z A6 C6 320mm z nowymi fabrycznym klockami. Leżały na.polce kilka tygodni aż w końcu napatoczyl się klient na wymianę klockow w takim samym aucie. Za wymianę i klocki wziąłem 100zl bo mi było trochę wstyd że montuje używane mimo zerowego zużycia. Po tygodniu gość przyjechał na inną usterkę i się dopytywal co za klocki mu założyłem bo hamuje o niebo lepiej od tych poprzednich. Wcześniej były założone hiszpańskie RH A na oryginalnych były oznaczenia Galfera.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

Piasta na lustro i na nią czujnik zegarowy, jak jest bicie do 0.01 to ujdzie A jak jest powyżej to Piasta do wymiany albo do toczenia.

Jeżeli masz bicie do 0.01 to montujesz tarcze na piaste i skrecasz na 5 śrub i robisz pomiar. Nie powinno być więcej jak 0.05. 

Dziękuje Dev jak zwykle za rzeczowe wyjaśnienie sprawy, po weekendzie rozbiorę układ i pomierze tak jak to wytłumaczyłeś. 
 

Jeszcze pytanie mnie nurtujące - czy jeśli Piasty okażą się zdrowe, jest sens toczenia tarcz ? Maja znikomy przebieg, bije wydaje mi się ze jedna, reklamacji pewnie mi nie uznają bo to się z tego co wiem nie zdarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, rozkręciliście się, ale nie w tym temacie. Przejdźcie sobie do odpowiedniego działu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło 1500km. od montażu hebli i dopiero teraz mogę powiedzieć, że fura zaczyna hamować. Jak się okazało tarcze Ferodo były głęboko honowane i trzeba było zrobić duuużo kilometrów, żeby się ulożyły. Ostatnio przyspieszylem "dotarcie tarcz",  robiąc legendarny OS Rajdu Polski: Rozciszów-Lubachów:evil2:. Niestety, jak widać na poniższym zdjęciu, już bez takiego kunsztu jak niegdyś Bublewicz, czy Kulig...:hi:

_20200309_113935.JPG

DSC_6938.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw rowerem poćwicz, potem się za latanie bokiem zabieraj.. :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dayd_4,

Co to za tokijskie drifty ??? ?

Ważne, że hebelek się w końcu ułożył.

A info przyda się kolegom na przyszłość ?

Pozdrawiam 

Btw. 

Jakby ktoś reflektował kolega ma Avus'y na sprzedaż ?

Edytowane przez black4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...