Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black BEX quattro 225KM/345Nm by Gregor10/FULLLL/Milltek/Vfiz/Brakes-345/300/ATS GTR908/KierownicaRS


dayd_4

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.12.2021 o 12:44, DarekS4 napisał:

I tysięczny wpis należny do mnie  :decayed:

 

Podoba mi się foto na którym masz taki pasek czarny an szybie z przodu. Kozak taki full black był. :D 

Jest dalej!

Nie pozbyłem się fury, ani tym bardziej zaklejonej do połowy szyby:thumbup: Tylko fele wymyśliłem zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Ostatnio zabrałem się za kolejny mały MOD. Już widzę reakcję zwolenników "gwintu":punish:, w każdym razie JA, (bo to mój samochód), postanowiłem w końcu wymienić tylne sprężyny na twardsze.

Moje miały klasę wagową 11, a kupiłem 13.

Łatwo nie było:wallbash:, na szczęście przy pomocy odpowiednio długiej rurki i kolegów z pracy, jakoś się udało:thumbup:

Jak byście pytali dlaczego postanowiłem wymienić tylne sprężyny, otóż od 4 lat jeżdżę z LPG w bagażniku i jednak ta tylna oś jest bardziej obciążona. Moje odczucie było takie, że podczas przejeżdżania przez progi zwalniające przód przeskakiwał na sztywno, a tył zawsze się jeszcze "bujnął". Przy jeździe w 4 osoby plus bagaże, tylne opony potrafiły mi ocierać o plastikowe nadkola. Po wymianie sprężyn, teraz na progach zwalniających tył przeskakuje tak samo na sztywno jak przód. Zniknął efekt "bujnięcia" .

Pozdrawiam!!!:hi:

DSC_2354.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z początku myślałem, że taki wydech robisz :grin:

a do tyłu to wystarczy ściągacz talerzowy tylko nie wiem dlaczego większość "profesjonalistów" nie ma takiego urządzenia tylko się pie******lą tymi gówno ściągaczami albo mówią że się nie da bo gwint... robiłem u siebie poprawki w wysokości z tyłu bo wszyscy stękali że się nie da i nie idzie, aż kupiłem sobie sam ściągacz i robiłem 3 razy na parkingach pod marketami, a nie w profi warsztatach (tfuu) :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG, ale w tym roku zrobiła się taka gleba, że koło schowało się w błotniku. Okazało się, że pękł zwój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 3r4 napisał:

z początku myślałem, że taki wydech robisz :grin:

a do tyłu to wystarczy ściągacz talerzowy tylko nie wiem dlaczego większość "profesjonalistów" nie ma takiego urządzenia tylko się pie******lą tymi gówno ściągaczami albo mówią że się nie da bo gwint... robiłem u siebie poprawki w wysokości z tyłu bo wszyscy stękali że się nie da i nie idzie, aż kupiłem sobie sam ściągacz i robiłem 3 razy na parkingach pod marketami, a nie w profi warsztatach (tfuu) :thumbdown:

Nie potrzeba żadnych ściągaczy tylko wystarczy popuscic sanki ok 8cm po kolei z każdej strony i sprężyny same wychodzą. Tak czy siak warto robić geometrie  po wymianie sprężyn więc z racji trudnego dostepu lepiej popuscic te 2 śruby. Przynajmniej u mnie po kombinacjach z pasami i rureczkami ten sposób jest ze 2 razy szybszy. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 3r4 napisał:

z początku myślałem, że taki wydech robisz :grin:

a do tyłu to wystarczy ściągacz talerzowy tylko nie wiem dlaczego większość "profesjonalistów" nie ma takiego urządzenia tylko się pie******lą tymi gówno ściągaczami albo mówią że się nie da bo gwint... robiłem u siebie poprawki w wysokości z tyłu bo wszyscy stękali że się nie da i nie idzie, aż kupiłem sobie sam ściągacz i robiłem 3 razy na parkingach pod marketami, a nie w profi warsztatach (tfuu) :thumbdown:

Nawet nie próbowałem z tależowym, chociaż miałem go też dostępnego.:doh:

Jeśli mam profi warsztat pod ręką i sobie mogę w nim rzeźbić, to nie będę jechał pod market:cool1:

Edytowane przez dayd_4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mr.Joker napisał:

Nie potrzeba żadnych ściągaczy tylko wystarczy popuscic sanki ok 8cm po kolei z każdej strony i sprężyny same wychodzą. Tak czy siak warto robić geometrie  po wymianie sprężyn więc z racji trudnego dostepu lepiej popuscic te 2 śruby. Przynajmniej u mnie po kombinacjach z pasami i rureczkami ten sposób jest ze 2 razy szybszy. ?

Masz rację z kołyską, ale nie byłem pewny jak długie są śruby w kołysce, czasu było mało, geometrii nie miał by mi kto zrobić, więc zdecydowałem jej nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dekiel 13 napisał:

Poka jak to siadło lepiej.

No i właśnie tu jest mały problem, bo po wymianie sprężyn wpadły też nowe fele:buhaha:...

I po umyciu auta znowu spadł deszcz i wciąż nie ma chwili, żeby był czysty do zdjęcia. A jak już pokazywać nowe fele, to niechże się fura prezenci:ok2:!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dayd_4 napisał:

No i właśnie tu jest mały problem, bo po wymianie sprężyn wpadły też nowe fele:buhaha:...

I po umyciu auta znowu spadł deszcz i wciąż nie ma chwili, żeby był czysty do zdjęcia. A jak już pokazywać nowe fele, to niechże się fura prezenci:ok2:!!!!

A kolego z czystej ciekawości jak u ciebie wygląda sprawa rudej w twoim czarnuchu. Ja po wczorajszych oględzinach się załamałem i teraz żałuję ze nie zajrzalem tam zaraz po kupnie czyli 4 lata temu (słynny ocynk) o blotnikach z przodu nawet nie mówię bo to standard. Spody drzwi i o dziwo tam gdzie listwa spuchla było najładniej no i progi, nadkola tyl robione były przez poprzedniego ale już szaleje z powrotem pod szmacianymi. Wiem że auto już pełnoletie ale nie sądziłem że będzie aż taki syf. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mr.Joker napisał:

A kolego z czystej ciekawości jak u ciebie wygląda sprawa rudej w twoim czarnuchu. Ja po wczorajszych oględzinach się załamałem i teraz żałuję ze nie zajrzalem tam zaraz po kupnie czyli 4 lata temu (słynny ocynk) o blotnikach z przodu nawet nie mówię bo to standard. Spody drzwi i o dziwo tam gdzie listwa spuchla było najładniej no i progi, nadkola tyl robione były przez poprzedniego ale już szaleje z powrotem pod szmacianymi. Wiem że auto już pełnoletie ale nie sądziłem że będzie aż taki syf. 

U mnie tył w słabym stanie, przód też prosił się o interwencje. Mocno poleciało w ciągu roku, skończyło się na konserwacji. Mam w rodzinie B6 z lipca 2003 roku i jest w znacznie lepszym stanie - podłoga zdrowa i błotniki też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mr.Joker napisał:

A kolego z czystej ciekawości jak u ciebie wygląda sprawa rudej w twoim czarnuchu. Ja po wczorajszych oględzinach się załamałem i teraz żałuję ze nie zajrzalem tam zaraz po kupnie czyli 4 lata temu (słynny ocynk) o blotnikach z przodu nawet nie mówię bo to standard. Spody drzwi i o dziwo tam gdzie listwa spuchla było najładniej no i progi, nadkola tyl robione były przez poprzedniego ale już szaleje z powrotem pod szmacianymi. Wiem że auto już pełnoletie ale nie sądziłem że będzie aż taki syf. 

U mnie z korozją jest OK. Praktycznie całe auto mam w oryginale, cały czas go garażuję, więc nic się nie dzieje. Często go też doglądam na podnośniku. W okolicach kołyski widziałem nalot korozji, ale to dopiero początek, pod listwami dolnymi kiedyś też czyściłem go raz, widzę tylko w rogach drzwi przednich od wewnątrz, że się pojawia nalot. Czyściłem to i malowałem na początku i pojawił się znowu po kilku latach, ale raczej to nic poważnego. Błotniki nie mają korozji ani przednie ani tylne. Ogólnie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dayd_4 napisał:

U mnie z korozją jest OK. Praktycznie całe auto mam w oryginale, cały czas go garażuję, więc nic się nie dzieje. Często go też doglądam na podnośniku. W okolicach kołyski widziałem nalot korozji, ale to dopiero początek, pod listwami dolnymi kiedyś też czyściłem go raz, widzę tylko w rogach drzwi przednich od wewnątrz, że się pojawia nalot. Czyściłem to i malowałem na początku i pojawił się znowu po kilku latach, ale raczej to nic poważnego. Błotniki nie mają korozji ani przednie ani tylne. Ogólnie jest OK.

Właśnie ja mam wszystkie drzwi raczej do wymiany progi też nie wyglądają ciekawie. Tylne nadkola i podwozie nad zawieszeniem to w b6 podobno norma że ruda bierze. I tu mam dylemat. Auto ogólnie bezawaryjne i pewne jedyny problem to blacharka. Samochodu nie chce póki co zmieniać no i ogólnie podoba mi się. I teraz mam kilka opcji. Szukać innego tzn też b6 z blacharka w bdb stanie i w dobrej opcji (ja niestety lekka bieda sam trochę dołożyłem i tego szkoda), zrobić to co mam i dołożyć pakiet s line i wtedy dozywotka u mnie. Wszystko zależy jeszcze która opcja najtańsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, dayd_4 napisał:

Masz rację z kołyską, ale nie byłem pewny jak długie są śruby w kołysce, czasu było mało, geometrii nie miał by mi kto zrobić, więc zdecydowałem jej nie ruszać.

No i właśnie u nas jest ten problem bo nie ma w okolicy żadnego warsztatu co zrobił by geometrię z tyłu wiem to po sobie jak ruszyłem śruby do wymiany sprężyn z tyłu i zmiany na gwint efekt jest taki że bujam się tak 3 lata i opony mam na jeden max 2 sezony bo nikt nie chce się podjąć zrobienia geometrii jak się należy tylko każdy stęka że się nie da , a trochę tych "warsztatów" zwiedziłem ? prawda jest taka że mam dość tych warsztatów i mechaników jako że silnika sam nie rozbiore bo nie umiem ani geometrii nie ustawie bo nie mam sprzętu ?  tak przy aucie jak najwięcej rzwczy próbuję robić sobie sam wymiany wahaczy czy olei klocki tarcze i mam przy tym dużą satysfakcję 

Edytowane przez marky2552
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marky2552 napisał:

nikt nie chce się podjąć zrobienia geometrii jak się należy tylko każdy stęka że się nie da

Pewnie śruby nie do ruszenia i stąd stękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2021 o 12:08, 3r4 napisał:

z początku myślałem, że taki wydech robisz :grin:

a do tyłu to wystarczy ściągacz talerzowy tylko nie wiem dlaczego większość "profesjonalistów" nie ma takiego urządzenia tylko się pie******lą tymi gówno ściągaczami albo mówią że się nie da bo gwint... robiłem u siebie poprawki w wysokości z tyłu bo wszyscy stękali że się nie da i nie idzie, aż kupiłem sobie sam ściągacz i robiłem 3 razy na parkingach pod marketami, a nie w profi warsztatach (tfuu) :thumbdown:

Mam do tego ściągacz który sam zrobiłem na śrubie rzymskiej, wszystko obskakuje Bez ruszania sanek czy jakichkolwiek śrub.  Kiedyś robić te springi to była katastrofa teraz w 30 minut robię dwie. :decayed:

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marky2552 napisał:

No i właśnie u nas jest ten problem bo nie ma w okolicy żadnego warsztatu co zrobił by geometrię z tyłu wiem to po sobie jak ruszyłem śruby do wymiany sprężyn z tyłu i zmiany na gwint efekt jest taki że bujam się tak 3 lata i opony mam na jeden max 2 sezony bo nikt nie chce się podjąć zrobienia geometrii jak się należy tylko każdy stęka że się nie da , a trochę tych "warsztatów" zwiedziłem ? prawda jest taka że mam dość tych warsztatów i mechaników jako że silnika sam nie rozbiore bo nie umiem ani geometrii nie ustawie bo nie mam sprzętu ?  tak przy aucie jak najwięcej rzwczy próbuję robić sobie sam wymiany wahaczy czy olei klocki tarcze i mam przy tym dużą satysfakcję 

@marky2552 do geometrii mogę ci polecić chłopaków ze Świdnicy: Dobrowolski Transport. Wielokrotnie widziałem ich robotę. Są ogarnięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dev napisał:

Mam do tego ściągacz który sam zrobiłem na śrubie rzymskiej, wszystko obskakuje Bez ruszania sanek czy jakichkolwiek śrub.  Kiedyś robić te springi to była katastrofa teraz w 30 minut robię dwie. :decayed:

@Dev to następnym razem zgłoszę się do ciebie po ten ściągacz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mr.Joker napisał:

Samochodu nie chce póki co zmieniać no i ogólnie podoba mi się. I teraz mam kilka opcji. Szukać innego tzn też b6 z blacharka w bdb stanie i w dobrej opcji (ja niestety lekka bieda sam trochę dołożyłem i tego szkoda), zrobić to co mam i dołożyć pakiet s line i wtedy dozywotka u mnie. Wszystko zależy jeszcze która opcja najtańsza. 

Niestety nie ma na twoją rozkminę prostego i taniego rozwiązania. Ja w pierwszym poście, na 1 stronie już opisałem jaką ja obrałem ścieżkę i puki co dalej nią idę. Uważam że jest mądra: Grunt to dobra baza. I wszystko w temacie. Jak masz dobrą bazę to możesz się bawić. Jak masz bazę z d...py, to włożysz miliony, a i tak będzie to ulep.:wallbash:

Masz niżej foto mojego "nowego" projektu. To samo podejście - dobra baza. Rozwiązanie najdroższe, ale długofalowo najlepsze. Kupiłem bazę w mega zdrowym stanie i wersji, teraz pozostała mi zabawa:wink:

Pozdr!

DSC_2162.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dayd_4 napisał:

@Dev to następnym razem zgłoszę się do ciebie po ten ściągacz;)

Łatwo go zrobić samemu, śruba rzymska, 3 nakretki, kawałek rurki i dwie wyfrezowane blachy.

W poniedziałek wrzucę foto to zobaczysz jak wyglada

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...