A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) Witam koledzy. Ostatnio jechałem autostradą ok 160km/h i nagle auto straciło moc.Zjechałem na pobocze silnik pracował dobrze , po zgaszeniu i zapaleniu dzwięk z pod maski jakby ktoś wrzucił kamień do puszki i trząsł.Zgasiłem ,laweta i do domu.Po ściągnięciu turbo okazało się że zmieliło łopatki i puściło lekko olej w wydech,ale na miarce nie ubyło.Teraz pytanie: Gdzie są te zmielone łopatki?[było trochę opiłków w dolocie]czy doszły do silnika? I co mogło być przyczyna że zmieliło łopatki?Auto miało wymieniane turbo 4msc temu na inne używkę i od tego czasu miało ,aż nadto mocy ,jakby miał ze 170km ,wbijał w fotel maxymalnie.Gruszka turbo była ustawiona chyba na skraju przeładowania bo auto wstawało momentalnie po wciśnięciu gazu,ale żadnych błędów na kompie nie było i logi też były OK. Teraz wystarczy wyczyścić doloty zmienić olej z filtrem i tyle?czy jakieś płukanki/ściąganie miski itp? Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez A4 B6 Multi
kamil-vag Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski... Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ?
piotrsob1 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Może masz jakiś hardcorowy programik zapodany i turbawka nie wytrzymała ....? Dolot cały do umycia i przedmuchania. Następnie montaż turba i się okaże czy coś jeszcze do roboty. ...
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 11 minut temu, kamil-vag napisał: Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski... Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ?
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) 14 minut temu, kamil-vag napisał: Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski... Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ? Jak widać od kompresji.Ale ja nie mam żadnego programu i nigdy nie miałem.Turbo była ori z anglika nieregenerowana ,bo jakby była regenerowana to nie pytał bym się co było przyczyną:) Filtra powietrza nie wymieniałem przy zakładaniu turbo,IC wyczyszczony. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez A4 B6 Multi
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Czyli co mam rozumieć że teraz to loteria czy silnik przetrwał czy nie?Mam wyczyścić doloty ,IC,odpływy,zalać olejem nowy filtr i odpalać?
KINIAM Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 35 minut temu, A4 B6 Multi napisał: Czyli co mam rozumieć że teraz to loteria czy silnik przetrwał czy nie? Raczej loteria. Trochę tych opiłków poszło dalej w kierunku silnika, gdzie doszły to ?. Widziałem łopatki turbo po piachu ale to tutaj na zdjęciu to zmęczenie materiału, coś się oderwało i momentalnie uszkodziło pozostałe łopatki.
piotrsob1 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Największe zużycie jest od czoła wirnika jakby coś turbawka zassała i to ciało obce zrobiło taki bałagan ....
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Ale w obudowie filtra nie ma nigdzie dziury itp ,wiec skąd mogło wpaść?
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Poza tym ,ani nie znalazłem kawałków wirnika, ani tego co mogło wpasc:(Jedynie opilki w IC...
A4 B6 Multi Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 (edytowane) A więc sprawa wyjaśniona:)Silnik przetrwał:)Wymieniłem turbo,wyczyściłem doloty i IC.Zrobiłem płukankę preparatem liqui moly z najtańszym olejem 5w40[polecam rafineria Jasło 4L 53zł:P],po spuszczeniu zalałem Motula,po 15min pracy zlałem ponownie dla pewności i dopiero zalałem docelowy olej i wymieniłem filtr.Od tego czasu zrobiłem ok 500 i auto jeździ jak wcześniej:)Co ciekawe olej po pierwszych 100km wyglądał tak jak na foto,także coś ta płukanka dała:) A przyczyną rozsypania się turbo obstawiam zagięty delikatnie przewód olejowy zasilający ,który nie chłodził odpowiednio turbiny i dlatego się rozleciała.Po rozkręceniu turba okazało się że bolec który trzyma wirnik z obu stron pękł na środku i dlatego przednia część wirnika latała i ocierała się o obudowę mieląc łopatki.Być może się mylę,ale wszystko na to wskazuje bo przewód od zasilania turbo olejem musiałem wymienić na nowy. Dzięki wszystkim za pomoc. Edytowane 28 Czerwca 2018 przez A4 B6 Multi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się